Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik ga het ff proberen dan
|
het ligt ook niet aan de nic
ik heb net mijn laptop aan dezelfde kabel gehangen en ook die doet het alleen maar met de hub aangesloten.. maar pak ik een andere kabel, en sluit die op dezelfde poort aan, dan kan het wel zonder hub.. en het zijn allbei geen crosskabels.. en precies hetzelfde.. alleen is de ene ietsjes langer.. maar het lijkt mij dat die kabels ook goed moeten zijn, want met de hub doen ze het ook..
||
Citaat:
dat is toch gek?
|
![]() |
Ja, dat is inderdaad gek. Ik weet alleen niet de functies van alle draadjes in een UTP kabel. Misschien zijn sommige draadjes niet nodig als het loopt via een hup. Ik suggereer nu echter. Als het met een andere kabel wel werkt, kun je met veel zekerheid zeggen dat die ene kabel stuk is.
|
![]() |
||
Citaat:
als ik een kabel van 2 meter pak, werkt het meteen.. maar als ik nóg zo'n lange kabel pak, werkt het ook met deze kabel weer alleen via een hub... ik begin nu echt te denken dat het de kabel is op de een of andere manier.. zou hij niet zo lang mogen zijn bij een router? werkt de hub als een soort versterker misschien?
|
![]() |
Een hup werkt inderdaad als een versterker. Ik wilde de optie al eerder opperen dat de ene kabel misschien te lang was. Hoe langer een kabel, hoe groter de weerstend en hoe lager de spnning wordt. Als de spanning te laag wordt, komt het signaal niet meer door.
Alleen liggen de grenzen voor kabellengtes rond de 100 meter max en de 90 cm min. Het kan zijn dat jouw router andere lentes wenst. |
![]() |
||
Citaat:
dan zou het inderdaad kunnen dat er signaalverlies optreed.. mijn kabel is ongeveer 15 meter.. nog lang geen 100 dus ![]()
|
Het kan zijn dat je kabel er hetzelfde uitziet, ook met RJ-45 connector, maar een 100mbit netwerk vereist een goede kwaliteit kabel (CAT-5) en het kan zijn dat die kabel daar niet aan voldoet.
UTP bestaat niet uit zomaar 8 draadjes, maar die dingen zijn op een speciale manier in elkaar verweven. Doordat die kabel van lage kwaliteit is kan hij wel snelheden van 10mbit maar niet van 100mbit per seconde verwerkt. Gewoon een nieuwe kabel kopen dus, zo duur zijn ze niet ![]() (of zelf knijpen natuurlijk)
||
Citaat:
![]() het is een extra platte kabel.. dat vond ik wel handiger met oprollen ![]() ![]() maar ik zal op mijn werk wel een ander stuk kabel meenemen die wel goed is en getwist.. alleen kost me dat weer een kratje bier ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk Paperz | 3 | 05-06-2010 19:50 | |
Software & Hardware |
Netwerk: router Wandering | 7 | 05-03-2007 19:22 | |
Software & Hardware |
[netwerk] router achter router Boogie | 12 | 08-06-2006 13:12 | |
Software & Hardware |