Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 16:13
Belle
Belle is offline
ja of nee?

Ik ben 19, mijn verloofde wordt maandag 21, en 27-07-04 gaan we trouwen, op 20 en 22 jarige leeftijd.

Hoe kijken jullie er tegen aan als jongeren al zo vroeg gaan trouwen?

Voor mij persoonlijk is er niets mis mee (anders zou ik het natuurlijk niet doen ) en waarom zou je je niet binden aan iemand waar je ontzettend veel van houd?
Oud 21-03-2003, 16:17
Ilona1
Ilona1 is offline
Heerlijk toch..Als jullie van elkaar houden!!!
Fantastisch ik ben jaloers!! Gefeliciteerd!! Ik wil ook
Oud 21-03-2003, 16:18
wissie
wissie is offline
Ik zie geen nut in trouwen, of je jong bent of niet. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het niet doen. Waarom zou je niet een paar jaar wachten, en als je er dan nog hetzelfde over denkt trouwen? Ik vind 20 en 22 persoonlijk te jong om te trouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:18
poesiefox
poesiefox is offline
'k Kan er niks van zeggen, ik ben toen ook gaan samenwonen, wat toch op hetzelfde neerkomt. Ik ben getrouwder met hem, na al die jaren, dan veel echt getrouwde stellen die ik ken. Maar het was niet altijd even makkelijk, hij is niet perfect en ik ook niet.

Maar wij zijn nog bij elkaar en we willen het nog wel langer blijven, terwijl veel getrouwde stellen alweer gescheiden zijn.

Ik zou zeggen, regel de financiele kant goed.
Oud 21-03-2003, 16:21
Belle
Belle is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-03-2003 @ 17:18:
'k Kan er niks van zeggen, ik ben toen ook gaan samenwonen, wat toch op hetzelfde neerkomt. Ik ben getrouwder met hem, na al die jaren, dan veel echt getrouwde stellen die ik ken. Maar het was niet altijd even makkelijk, hij is niet perfect en ik ook niet.

Maar wij zijn nog bij elkaar en we willen het nog wel langer blijven, terwijl veel getrouwde stellen alweer gescheiden zijn.

Ik zou zeggen, regel de financiele kant goed.
wij wonen al weer geruime tijd ook samen, perfect gaat het zeker niet, maar we houden van elkaar, en dat we moeten werken voor onze relatie maakt het alleen maar mooier

ow enne, de financiele kant is prima geregeld eind dit jaar kunnen we ons huisje kopen, en we hebben allebei een goede fulltime baan
Oud 21-03-2003, 16:24
Marcade
Marcade is offline
Heu, waarom?

Hoe lang zijn jullie nu bij elkaar dan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:20
Unexplained
Unexplained is offline
Je bent beide nog jong, en volop in ontwikkeling.

Nu is de relatie misschien wel goed, maar over 3 jaar kun je een heel ander mens zijn. Ik weet niet hoe verstandig het dan is om de verplichtingen van een huwelijk op je te nemen in dit stadium van je leven.
Oud 21-03-2003, 17:27
marlies
marlies is offline
Citaat:
Angeles schreef op 21-03-2003 @ 17:56:
Oh ja, m'n ouders zijn getrouwd toen ze twintig waren en dat gaat nog steeds prima. Het kan dus prima gaan. Je weet het nooit van tevoren natuurlijk.
Ja maar dat is waarschijnlijk wel een andere tijd.
Oud 21-03-2003, 17:29
load_harmony
load_harmony is offline
wat tof! zou ik zeker doen.. ik heb net je fotos bekeken en er is niks mee!! niks aantrekken van dus *geen nederlandse zin heh*
Oud 21-03-2003, 17:29
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 21-03-2003 @ 17:44:
*knip*
Waar slaat dit nou weer op? Je laat je niveau wel erg merken nu...

@Jessiej:
Ikzelf zou op die leeftijd niet willen trouwen omdat dat nix voor mij is, maar heej, als jij gelukkig bent: ga ervoor en laat t je niet afnemen! Ik wens je alle geluk toe Liefs, Heleen.

Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:30
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
marlies schreef op 21-03-2003 @ 18:27:
Ja maar dat is waarschijnlijk wel een andere tijd.
Jawel, maar toch was het ook toen vroeger dan gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:34
Talon
Talon is offline
trouwen is voor mij niet nodig..
Oud 21-03-2003, 17:39
schizofrenic
schizofrenic is offline
vet gaaf voor je joh !! ik doe je niet na, maar wel veel geluk samen !!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:53
Verwijderd
Ik zou er niet aan moeten denken zo jong te trouwen, maar ik heb op het moment dan ook geen relatie.. het hele idee relatie en voor altijd met iemand samen zijn benauwd me gewoon nog al..

Ik zou denk ik sowieso niet zo heel snel trouwen, als bevestiging van mn liefde heb ik het in ieder geval niet nodig. Misschien wanneer er kinderen zouden komen of iets dergelijks, ik weet niet eigenlijk.. maar niet voor mn 30e hoor..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:58
AnneCath
AnneCath is offline
Als je van elkaar houdt, waarom ook niet! ik wens je in ieder geval het aller beste! en heel veel geluk
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:01
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 21-03-2003 @ 18:58:
Als je van elkaar houdt, waarom ook niet! ik wens je in ieder geval het aller beste! en heel veel geluk
net had je anders n hele andere reactie... ff weghalen en deze neerzetten he
Oud 21-03-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 21-03-2003 @ 19:01:
net had je anders n hele andere reactie... ff weghalen en deze neerzetten he
Ik heb haar reactie verwijderd en haar dit in een PM medegedeeld.. Ik had hem beter kunnen aanpassen en haar tekst weg kunnen halen, maar dat bedacht ik me ietsjes te laat.

Maar ze heeft hem dus niet zelf weggehaald.

Negeer nu verder haar reactie maar gewoon en ga in op het topic en verder niet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:06
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 21-03-2003 @ 19:05:
Ik heb haar reactie verwijderd en haar dit in een PM medegedeeld.. Ik had hem beter kunnen aanpassen en haar tekst weg kunnen halen, maar dat bedacht ik me ietsjes te laat.

Maar ze heeft hem dus niet zelf weggehaald.

Negeer nu verder haar reactie maar gewoon en ga in op het topic en verder niet.
ok
Oud 21-03-2003, 18:21
elledc
elledc is offline
Trouwen en kinderen krijgen met mijn vriend daar denk ik ook vaak aan maar dat zal nog niet voor meteen zijn. Ben nu 20, nog 3 jaartjes wachten denk ik. Ik studeer namelijk nog.
Maar jullie beiden hebben een baan, zijn gelukkig met elkaar, dan kan ik zeker wel voor inkomen. Maar doe zeker nooit iets té vlug want als je de cijfers ziet van de mensen die scheiden dan zou je toch wel effe nadenken.
Ik zie me trouwen aan mijn 23 en een kind aan mijn 24, heb dus nog genoeg tijd om me voor te bereiden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:25
Verwijderd
Ik zie het nut niet van jong trouwen, maar ik zie dan ook in het algemeen niet het nut van trouwen. Een huwelijk is een contract waarin je afspreekt elkaar altijd trouw te blijven, gevolgd door een feest omdat je van elkaar houdt. Of tenminste, daar komt het op neer.
Het lijkt mij nogal vreemd als je een contract nodig hebt om elkaar altijd trouw te blijven, bovendien is dat iets dat je niet echt kunt geloven. En een feest geven omdat je van elkaar houdt kan ook wel zonder huwelijk.
Nee, ik zie het nut niet

Maar goed, ga gerust je gang, als jij het nut wel ziet Veel plezier ermee, 'k hoop dat je nooit contractbreuk zult hoeven plegen
En natuurlijk kan 't goed gaan, mijn ouders zijn op hun 22ste volledig uit liefde met elkaar getrouwd en nu na 27 jaar zo'n beetje het beste stel dat ik ken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:42
Verwijderd
Mij niet gezien. Ik studeer nog tot m'n 25e, dus ik zie niet in waarom ik me voor die tijd al zal vastleggen. Ik wil nog even kunnen genieten van het leven zonder verantwoording hoeven af te leggen aan moeder de vrouw.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:51
Facet
Facet is offline
ALs dit is wat je wil, is het leuk. Maar zie je trouwen als iets voor 'altijd'? Het kan zijn dat je er op je 30ste achter komt dat dit toch niet is wat je wil. Ook niks mis mee. Dat kan bij ieder huwlijk. Dus ik heb er niks op tegen, maar ik vind het wel jong.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:01
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
*Josje* schreef op 21-03-2003 @ 20:51:
Ook niks mis mee. Dat kan bij ieder huwlijk.
Niks mis mee nee, maar het kan niet erg gemakkelijk.

De volgende dingen blokkeren je:
1. schaamte voor verkeerde keus toen je trouwd
2. eventuele kinderen
3. druk van families om niet te scheiden
4. juridische 'rompslomp'
5. materiële problemen
Oud 21-03-2003, 22:24
Bright Halo
Bright Halo is offline
Ik vind het riskant.

Persoonlijk vind ik het belangrijk dat beide partners in hun ontwikkeling ver gevorderd zijn. Dat wil zeggen dat ze goed weten van zichzelf wie ze zijn en wat ze willen zonder dat daar nog een grotere verandering in komt.

En eerst een jaartje of drie samenwonen is ook niet verkeerd. Als je daarna nog steeds wil trouwen zie ik geen bezwaar
Oud 22-03-2003, 19:45
Facet
Facet is offline
In mijn vorige mail schreef ik dat er niks mee was om uit elkaar te gaan. Das misschien een beetje oppervlakkig uitgedrukt. Ik vind het niet oke om als je kinderen en of een leven samen hebt, dat te verbreken. Het risico dat je uitelkaar gaat bestaat altijd. (ook als je niet trouwd)Ik zou zeggen denk er goed over na, maar als je grote behoefte hebt om met elkaar te trouwen lijkt het mij ook niet goed om die gevoelens te onderdrukken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 08:09
Verwijderd
Ik vind dat iedereen voor zich moet weten of hij/zij wel of niet en jong of oud trouwt. Mijn vriend en ik zijn zeer waarschijnlijk 22 en 24 als we gaan trouwen.

[edit]Voor iemand die het daar over had: dan wonen we bijna 3 jaar samen. [/edit]

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 08:17.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:35
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nouja, je bent volwassen, dus ik denk dat je wel weet wat je wil
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:33
Verwijderd
Mijn ouders hebben dat ook gedaan (20 en 23) en dat gaat nog steeds goed. Maar zelf zou ik het echt niet doen...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:20
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik zou het nooit doen, omdat ik heel gauw twijfel en ik zeker wil weten dat diegene echt de ware is voor mij voordat ik er mee ga trouwen.. ALS ik ooit ga trouwen...

Maar dat betekent niet dat ik het stom vind als mensen dat wel doen. Prima, als jullie er allebei achter staan en er goed over nagedacht hebben, moet je het zeker doen.
Oud 23-03-2003, 14:31
Eurydice
Eurydice is offline
Vriendin van mij is getrouwd toen ze net 20 was en hij is 24 geloof ik... tja, mijn keus zou het niet zijn, maar als zij er happy mee zijn.
Oud 23-03-2003, 21:17
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-03-2003 @ 12:33:
Mijn ouders hebben dat ook gedaan (20 en 23) en dat gaat nog steeds goed. Maar zelf zou ik het echt niet doen...
Dat was toch een iets andere tijd...denk je ook niet?

Relaties zijn nu veel vrijer (uitgezonderd hippies ).
Oud 23-03-2003, 21:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
te weinig levenservaring om je zo voor de rest van je leven te binden. Ik zie het aantal echtscheidingen alweer hoog oplopen als meer mensen zo zouden denken... (als je dit onzin vind, kom dan ten minste met een argument en niet met "das onzin <punt>")

ok heeft trouwen teveel formele nadelen (zoals gezeik met geld en shit...) en daarbij zegt trouwen tegenwoordig geen kont meer...mensen scheiden nog makkelijker dan ze trouwen (dat wil niet zeggen dat het voor mij ook zo zou moeten zijn, maar ik vind het toch een trieste waarneming)...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 23-03-2003 @ 22:17:
Dat was toch een iets andere tijd...denk je ook niet?

Relaties zijn nu veel vrijer (uitgezonderd hippies ).
....Uh... niet bepaald!

Ze waren ab-so-luut geen mensen die gingen trouwen omdat het zo hoort, omdat ze zwanger was (ha! Alles behalve), omdat wat dan ook... (zou dus ook in deze tijd kunnen Geen verschil)gewoon omdat ze dachten "Oh, lijkt ons wel een leuk idee." En dat werkt ook nog
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:31
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Ik vind het juist iets moois als je je al zo vroeg aan elkaar wilt binden! Als jij zeker weet dat het goed zit, en het goed voelt, waarom dat ook niet?? Ik wens jullie heeeeeel veel geluk toe samen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:50
Brooklynn
Brooklynn is offline
Hai Allemaal!

Even mijn toevoeging. Ik ben op dit moment bijna 18, en mijn vriend is net 23. We zijn al een tijd op zoek naar een huisje en zijn helemaal gek op elkaar. Natuurlijk sla je elkaar af en toe wel eens de hersens in, maar als alles 100% op rolletjes zou lopen zou ik denk ik wel gek worden. We werken aan onze relatie en het gaat erg goed. Wij hebben ook al plannen om te trouwen, maar we willen eerst eens zien hoe het samenwonen gaat. Zijn moeder is lekker ouderwets, die is tegen samenwonen voor het trouwen (HOE VERZIN JE HET, je kent elkaar dan toch nog niet?).
Verder willen we ook graag jong aan kinderen beginnen. Een vriendin van mij is nu 27 en heeft een dochter van bijna 9. Ik heb het er met haar over gehad, en ze raadde me eigenlijk best wel aan om vroeg aan kinderen te beginnen als ik dat wilde.

Ik denk gewoon dat de een er vroeger aan toe is dan de ander. Ik wil me graag binden, en huisje, boompje, beestje, maar er zijn ook mensen van 30 die dat nog niet kunnen.... Doe dus wat je denkt dat goed is :-)

Lynn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:55
snoeperke
snoeperke is offline
HEY!
wat lynn net zei ben ik het dus helemaal mee eens!!!!!
komt misschien een beetje naif over....maar k it int zelfde schuitje...ik bijna 18 hij 22....solide relatie etc etc
Hij gaat volgende week naar de makelaar voor een hoeve di we samen gevonden hebben....
en zelfs al zijn me ouders er nou moeilijk over aant doen..k denk dat als hij eenmaal daar woont ik er toch snel bij zal wonen!
en t liefst ook jong kinderen.....

back to the basic of deze topic! ik vind dat het perfect moet kunnen JONG trouwen.als je elkaar lang en goed genoeg kent,en denkt zeker te zijn van elkaar why not?
ik ga als alles goed blijft gaan op mn bijna 20ste trouwen (20-5-2005)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:29
Arun
Arun is offline
Iedereen zijn eigen mening hierover, ik vind het serieus leuk voor je dat je al gaat trouwen! Ik wil wel trouwen, maar wanneer weet ik niet. Dat kan je pas zeggen als je 'de ware' hebt, haha!

Ik wens je veel geluk en een mooie bruiloft toe!!

Arun.
Oud 24-03-2003, 16:54
mina
mina is offline
Liefde kan toch ook veranderen als je 40 bent? Ik denk niet dat het ligt aan je leeftijd. Sommige mensen worden nooit volwassen!
Bovendien hou je van hem en ben je vast wel een tijdje bij elkaar en dan zie ik geen reden om te wachten tot je 30 bent omdat je dan blijkbaar wel oud genoeg bent om de rest van jullie leven bij elkaar te blijven.
Dus veel geluk samen!!
Oud 24-03-2003, 18:40
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
snoeperke schreef op 24-03-2003 @ 15:55:
HEY!
wat lynn net zei ben ik het dus helemaal mee eens!!!!!
komt misschien een beetje naif over....maar k it int zelfde schuitje...ik bijna 18 hij 22....solide relatie etc etc
Hij gaat volgende week naar de makelaar voor een hoeve di we samen gevonden hebben....
en zelfs al zijn me ouders er nou moeilijk over aant doen..k denk dat als hij eenmaal daar woont ik er toch snel bij zal wonen!
en t liefst ook jong kinderen.....

back to the basic of deze topic! ik vind dat het perfect moet kunnen JONG trouwen.als je elkaar lang en goed genoeg kent,en denkt zeker te zijn van elkaar why not?
ik ga als alles goed blijft gaan op mn bijna 20ste trouwen (20-5-2005)
Tof joh! Een hoeve! Ikke wil op een boerderij wonen. Woon nu in het centrum van Amsterdam, maar ik pas hier niet zo... Ach... als het zo blijft vind ik het ook wel okee...

Gelukkig zeurt mijn moeder niet meer over dat samenwonen (WEL over het vroeg aan kinderen beginnen )...

En ook wij hebben min of meer al een datum geprikt:
14-8-2004
Dan ben ik 19 en hij 24

Len
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:51
AtHell
AtHell is offline
Fantastiesch .

Dan weet je in ieder geval zeker dat je bij je tweede man niet dezelfde fouten maakt als je deed tijdens je eerste huwelijk.
Oud 26-03-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef op 24-03-2003 @ 19:40:
En ook wij hebben min of meer al een datum geprikt:
14-8-2004
Dan zijn wij qua datum waarschijnlijk net iets eerder.

Ik wil ook jong kinderen, maar wel pas als ik klaar ben met mijn opleiding en mijn vriend ook en als iig één van de twee een baan heeft, want ik wil m'n kind iets te bieden hebben (en ik weet dat geld niet het belangrijkste is, maar het is wel handig om voldoende geld te hebben, zeker als je kinderen hebt) en aan een mamma die zonder geld alleen maar met een chagrijnige kop thuis voor de tv zit heeft een kind niks (mamma wordt dan meer chagrijnig van het thuis zitten dan van het weinige geld ).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef op 24-03-2003 @ 10:50:
Hai Allemaal!

Ik wil me graag binden, en huisje, boompje, beestje, maar er zijn ook mensen van 30 die dat nog niet kunnen.... Doe dus wat je denkt dat goed is :-)

Lynn
wil ik ook.. maja nog ff w88 he..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:39
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Als antwoordt op je vraag: Waarom zou je je niet binden aan iemand waar je van houdt?

Het lijkt mij uiterst dom om te trouwen op deze leeftijd. Wat is het nut van trouwen? Het is enkel een symbool, maar brengt wel beperkingen met zich mee. Het maakt uit elkaar gaan namelijk veel moeilijker, waardoor over enkele jaren jullie relatie alleen nog maar bestaat uit het getrouwd zijn. Waren jullie niet getrouwd geweest, dan was het al lang uitgegaan. Je verpest hierdoor de mooiste tijd van je leven, doordat je niet meer vrij bent je relatie te verbreken. Strax zit je op je 35 met een kuthuwelijk en dan is het te laat. Omdat je nog zo jong bent is het onmogelijk te overzien of je echt je hele leven (nog 70 jaar!!) met iemand wil delen. Daarom ben ik tegen jong trouwen. Als je over 10 jaar nog samen bent en nog steeds blij met je relatie, kan je altijd dan nog trouwen.
Oud 26-03-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 26-03-2003 @ 21:39:
Als antwoordt op je vraag: Waarom zou je je niet binden aan iemand waar je van houdt?

Het lijkt mij uiterst dom om te trouwen op deze leeftijd. Wat is het nut van trouwen? Het is enkel een symbool, maar brengt wel beperkingen met zich mee. Het maakt uit elkaar gaan namelijk veel moeilijker, waardoor over enkele jaren jullie relatie alleen nog maar bestaat uit het getrouwd zijn. Waren jullie niet getrouwd geweest, dan was het al lang uitgegaan. Je verpest hierdoor de mooiste tijd van je leven, doordat je niet meer vrij bent je relatie te verbreken. Strax zit je op je 35 met een kuthuwelijk en dan is het te laat. Omdat je nog zo jong bent is het onmogelijk te overzien of je echt je hele leven (nog 70 jaar!!) met iemand wil delen. Daarom ben ik tegen jong trouwen. Als je over 10 jaar nog samen bent en nog steeds blij met je relatie, kan je altijd dan nog trouwen.
En voor het zelfde geld gaat het allemaal goed en ben je dolgelukkig met z'n tweetjes. Dat kan natuurlijk ook als je niet getrouwd bent, maar wat je zegt, trouwen is een symbool. En voor sommige mensen niet 'enkel een symbool'. Om voor mezelf te spreken: ik vind trouwen iets moois, ik wil altijd met mijn vriend samen blijven en dat wil ik vastleggen. Dat gebeurd echt niet zonder er over na te denken. En het is op bepaalde punten (bv. kinderen) wettelijk gezien ook handig om getrouwd te zijn (maar dat speelt ergens ver op de achtergrond).

Waarom verpest je door te trouwen de mooiste tijd van je leven? Dat vind ik echt onzin. Je kunt ook de mooiste tijd van je leven krijgen. Dat weet je van te voren niet, je weet weinig tot niks van te voren, als 20-jarige niet en als 50-jarige niet. Moet je dan nooit beslissingen nemen om die reden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:18
Boef
Boef is offline
Gefeliciteerd!

Zelf zou ik het nooit doen. Omdat ik 's ochtends niet naast iemand wakker zou willen worden, en zou denken: goh, daar lig ik nu nog m'n hele leven naast....
Dat lijkt me (nu iig nog) niks.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:08
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-03-2003 @ 12:33:
Maar zelf zou ik het echt niet doen...
Oud 30-03-2003, 08:15
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
jessiej schreef op 21-03-2003 @ 17:13:

Hoe kijken jullie er tegen aan als jongeren al zo vroeg gaan trouwen?
Ik vind het heel goed, omdat als je weet dat je heeel veel van iemand houd en er zeker van bent dat je met diegene de rest van je leven gaat delen, het niet uit maakt of je trouwt op je 18e of je 22e .
Ik heb ook iemand van wie ik *zielsveel* houd en zeker weet dat ik de rest van mijn leven samen ben... Waarschijnlijk gaan we ook op vrije jonge leeftijd trouwen.
Hoe zit het bij jullie met kinderen? Wil je daar ook vroeg aan beginnen?

Ik wens jullie heel veel geluk samen en moge g-d jullie huwelijk tot een succes maken.

SimShalom.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 09:29
Bamblerose
Bamblerose is offline
Ik heb in ieder geval één stelregel: Ik trouw niet voordat ik klaar ben met studeren. Ten eerste omdat ik dan nog van mijn vrijheid wil genieten en ten tweede voel ik me veel te jong om te trouwen. Een getrouwd iemand vind ik iemand die werkt op de één of andere manier, niet iemand die nog iedere week braaf zijn college's volgt.
Oud 30-03-2003, 09:54
jbtq
jbtq is offline
Gefeliciteerd!

Mmmm...je hoort het toch steeds vaker [ althans ik] dat mensen al op jonge leeftijd gaan trouwen. Nou ja...ik zou zeggen waarom niet. Als je echt van elkaar houd dan moet je dat doen. Ik zou het niet willen. Heel misschien pas nadat ik klaar ben met school. het idee dat ik getrouwd en wel op school zit bevalt me niet namelijk.

Maar hoe dan ook gefeliciteerd!
Oud 14-04-2003, 20:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 30-03-2003 @ 09:15:
Ik vind het heel goed, omdat als je weet dat je heeel veel van iemand houd en er zeker van bent dat je met diegene de rest van je leven gaat delen, het niet uit maakt of je trouwt op je 18e of je 22e .
Ik heb ook iemand van wie ik *zielsveel* houd en zeker weet dat ik de rest van mijn leven samen ben... Waarschijnlijk gaan we ook op vrije jonge leeftijd trouwen.
Hoe zit het bij jullie met kinderen? Wil je daar ook vroeg aan beginnen?

Ik wens jullie heel veel geluk samen en moge g-d jullie huwelijk tot een succes maken.

SimShalom.
Ik denk er net zo over.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten