Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
kijk aan jou hebben we wat fleet admiral,
die andere mensen houden hun handen voor hun ogen en zeggen maar dat bush een dictator is, maar hij is geen dictator, want al zijn beslissingen moet hij verantwoorden aan het parlement. En wat hebben jullie liever vredesactivisten, dat door de oorlog in irak 100 burgers omkomen en er vervolgens vrede is, of dat saddam aan de macht blijft en hij duizenden onschuldige mensen vermoordt.
|
Ik heb liever niet dat er duizenden omkomen bij een oorlog, de vernietigingswapens in de onontkoombare verwarring gejat worden door de terroristen waar de VS zo bang voor is, er nog meer haat gekweekt word in het midden-oosten, en Irak en de regoi eromheen in een lange (burger)oorlog terechtkomt met in (een van de) hoofdrol(len) de Koerden.
Ook heb ik liever niet dat de VS, die geen zak geeft om het leed van de bevolking, ervoor zorgt dat er binnen de korste keren een pro-Amerikaanse dictator zit die net zo wreed is als Saddam, zodra een democratisch gekozen regering iets doet wat de VS niet leuk vind. Any questions?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens zou ik zelf ook nog wel met zo'n Palestijnse vlag kunnen lopen. |
![]() |
|
Jeetje, ik heb zo'n hekel aan die hypocrieten die tegen de oorlog protesteren, dat haalt zo weinig uit, kost de staat en de mensen alleen maar geld: treinkaartjes, dag niet werken, politieagenten die het zooitje in bedwang moeten houden. Het zal niet zoveel geld zijn, maar mondiaal gezien wel. Dit geld kan vele malen beter worden besteed: aan de slachtoffers van de oorlog!!
Nu is het dan zo dat mensen vóór Bush gaan protesteren... tja, vind ik dan eigenlijk net zo hypocriet. Met een Israelische vlag rondlopen tijdens een tegen-demonstratie vind ik dan wel weer een stuk effectiever.
||
Citaat:
![]() Ik snap niet waar je je druk om maakt: je hebt nu je oorlog (en bijhorende burgerslachtoffers), ben je niet tevreden? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat is effectief aan het zwaaien van een Israëlische vlag? Het is provocerend en haalt uiteraard bijzonder weinig uit. Dat er nog steeds een groepje mensen is dat nog in de veronderstelling leeft dat je je gelijk moet halen door middel van geweld, dat denkt dat vrouwen alleen moeten koken, dat hard werken mannenwerk is, dat medailles je aanzien geven, dat een legerbroek respect afdwingt (hihi…), dat ze denken de hele wereld aan te kunnen (en daarin niet tegengesproken dulden te worden) en dat er nog steeds mensen zijn die hun frustraties dan wel gevoelens niet overweg kunnen is prima. Het zijn niet mijn vrienden, maar als zij een mars (iedere andere vorm van menselijkheid zou dit een protesttocht noemen, maar in soldaatjesland bestaat de ‘mars’ nog steeds) willen lopen dan is dat hun goedrecht. Om naderhand misschien een goed glas Germaans gerstenat te kunnen drinken met hun kameraden! Dat je voor een oorlog/confrontatie bent uit haat, adrenaline, wrokgevoelens kan ik me enigszins voorstellen. Maar een oorlog voeren voor het ‘goede doel’ gaat er bij mij absoluut niet in. Er zit geen enkel goed doel in een oorlog, hoe je het ook went of keert. Oorlog voer je uit frustratie, niet uit mensenliefde. Verder veel plezier met je Israëlische vlag in Amsterdam. Doe de groeten aan de plaatselijke F-Side, vooral aan Khalid; dat is een Marokkaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
wat ik bedoel is: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Jij ook? ![]() We kregen meer positieve dan negatieve reacties! ![]() Alleen, één keer werden we aangevallen door 6 klote-kut-marokkanen, maar de politie joeg ze weg. ![]() Was zéér positief, en dit heeft mijn keuze alleen maar sterker gemaakt! Misschien maak ik toch een Israëlisch vlaggetje op m'n mouw... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
misschien komen er wel rellen ![]()
||
Citaat:
Dit escalleerde. Stenen werden gegooid e.d. En uiteindelijk het water kanon. Toen ging de ME het schoonvegen met wat paarden toen ik opeens een gil hoorde: een meisje lag onder 1 van die paarden. Paarden direct weg omdat omstanders direct dat meisjes probeerde te helpen natuurlijk. Kwamen ze weer met dat laffe waterkanon. Bah.
||
Citaat:
Hij is met brandwonden aan zijn gezicht overgebracht naar het ziekenhuis.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
not a pretty sight anyways
||
Citaat:
ik kan wel begreipen aan de ene kant dat mensen er zwaar boos op worden.
|
Verwijderd
|
Gelukkig heb ik van die rellen niks meer mee gekregen. Toch jammer dat het notabene bij een VREDESdemonstratie zo weer moet eindigen maar jah.
Blij dat ik er heen gegaan ben, dat geeft toch een voldaner gevoel dan thuis op de bank hebben gezeten en je mening voor je houden. Alleen jammer dat we onze sp bus terug misten, maar daar hebben ze treinen voor uitgevonden ![]() |
![]() |
|
Ik zou nog niet voor een oorlog gaan demonstreren al vroeg de koningin het. Sorry, maar dr gaan daar echt wel onschuldige burgerslachtoffers vallen, ook al zegt George "Ik vind dat ik de heerser van de wereld ben" Bush dat ze alleen maar tactische aanvallen gaan plegen. Ja, ok, Saddam heeft ook eigen burgers uitgeroeit, maar wat Bush doet is ook niet ok, hij stopt echt niet hoor, als hij klaar is met Irak, gaat hij gewoon lekker door naar een ander land in het midden oosten "waar ze misschien wel eens massavernietigingswapens zouden kunnen hebben" of "waar terroristen rondlopen" Overal lopen terroristen rond, niet alleen in het midden oosten.
|||||||
Citaat:
Zowel van mijn kant (tegen de bom) als van jouw kant (voor de bom). Feit is wel dat de vergelijking tussen kosten van openbaar vervoer, politie-inzet en snipperdagen niet afwegen tegen het gooien van één bom. Citaat:
Citaat:
Ik noemde overigens ook niet het hele wereldwijde leger, maar had het expliciet over een klein groepje. Maar verder vind ik generaliseren een logisch gevolg van een kleine minderheid die de stereotypen waarmaakt, ben ikzelf en waarschijnlijk ook jij ook de dupe van. Citaat:
Ik wilde meer verwijzen naar het conservatisme waarmee nog gestreden wordt. Citaat:
Dat er verkeerde dingen plaatsvinden in Irak mag duidelijk zijn, maar ik hoop niet dat dit een begin is op oorlogen op alle landen waar verkeerde zaken voorkomen. Wellicht zou Bush een oorlog op zijn eigen land kunnen beginnen? Om maar niet te spreken van Poetin die schande spreekt van de oorlog, terwijl ik me afvraag hoelang hij niet in Tsjetenië is geweest. Moreel geleuter kost in jouw ogen slachtoffers, maar ik denk niet dat er 250 gewonden zouden zijn gevallen in een normaal weekend in Bagdad. Citaat:
Ik hoor hier overigens wel goede recensies over de ME, wat positief is te noemen. Als je geweld maar in een andere situatie plaatst, dan snapt iedereen het wel. |
![]() |
|
![]() |
Als het echt zo is dat er een mars komt voor de oorlog is dat heel erg goed. Ik ben het zat om alleen maar mensen te zien die alleen maar domme leuzen kunnen roepen zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Als ze zouden weten dat er onder het regime van Saddam dagelijks honderd mensen verdwijnen en dat er al 12 jaar lang geprobeerd is het conflict diplomatiek op te lossen, zouden ze wel anders praten. Als mensen op de tv vandaag die Amerikaanse krijgsgevangenen heeft gezien, die daar tegen de Conventies van Geneve in worden ondervraagd door Iraakse soldaten en de dode Amerikanen, kunnen zij niet tot een andere conclusie komen dat ze wel heel hypocriet zijn. De soldaten die daar vechten voor een vrij Irak zijn stuk voor stuk helden voor wie ook eens een stem zou moeten gelden in de vorm van een mars voor de huidige oorlog.
||
Citaat:
||
Citaat:
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 19:29. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlanse steun aan inval Irak Mark Almighty | 130 | 04-04-2007 18:23 | |
bush tegen homo huwelijk jeroen87 | 397 | 09-03-2004 20:02 | |
State of the Union Sky Jewel | 124 | 27-01-2004 12:19 | |
Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden Rabbi Daniel | 86 | 18-06-2003 15:48 | |
red een vrouw van steneging Tha#1ChiLL | 106 | 11-05-2003 23:31 | |
Toch nog maar een keer BUSH!! Verwijderd | 27 | 13-03-2003 22:07 |