Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 20:06
alwaysgood
alwaysgood is offline
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen, dat er a.s. zondag een mars komt om de politiek van Bush tegen Saddam Hussein. Na alle demonstraties tegen de oorlog in Irak vind ik het inderdaad wel tijd voor een mars voor de oorlog in Irak. Alle demonstranten tegen een oorlog in Irak vergeten namelijk dat Saddam Hussein een paar miljoen eigen burgers heeft omgebracht en dat er daar dus helemaal geen democratie is.

Dus komt allen zondagavond naar Plein '44 in Nijmegen om 19:00, om de mensen duidelijk te maken waarom er oorlog wordt gevoerd.

groeten
Oud 21-03-2003, 20:12
Martian
Martian is offline
[Hans Teeuwen toontje] Met z'n zessen!
Oud 21-03-2003, 20:17
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
bwaha benieuwd wat voor volk daarop af zal komen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:26
@pie
@pie is offline
hmmm.. juist.. en jij denkt dat deze actie (als uitzondering op andere protestacties) wél iets uithaalt?
Oud 21-03-2003, 20:40
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-03-2003 @ 21:12:
[Hans Teeuwen toontje] Met z'n zessen!
Oud 21-03-2003, 20:54
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Offtopic: ik moest bij het woord mars aan 2 dingen denken maar niet aan een wandeltocht

ik kom niet,
vind het kut
hoop dat ze op plein 44 rondjes blijven lopen
Oud 21-03-2003, 21:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 21-03-2003 @ 21:06:
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen, dat er a.s. zondag een mars komt om de politiek van Bush tegen Saddam Hussein. Na alle demonstraties tegen de oorlog in Irak vind ik het inderdaad wel tijd voor een mars voor de oorlog in Irak. Alle demonstranten tegen een oorlog in Irak vergeten namelijk dat Saddam Hussein een paar miljoen eigen burgers heeft omgebracht en dat er daar dus helemaal geen democratie is.

Dus komt allen zondagavond naar Plein '44 in Nijmegen om 19:00, om de mensen duidelijk te maken waarom er oorlog wordt gevoerd.

groeten
Misschien kom ik wel!

Samen met een ander.

Maar ik ga met die ander morgen ook naar Amsterdam, daar gaan we met de Israëlische vlag lopen...!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:44
alwaysgood
alwaysgood is offline
kijk aan jou hebben we wat fleet admiral,
die andere mensen houden hun handen voor hun ogen en zeggen maar dat bush een dictator is, maar hij is geen dictator, want al zijn beslissingen moet hij verantwoorden aan het parlement.
En wat hebben jullie liever vredesactivisten, dat door de oorlog in irak 100 burgers omkomen en er vervolgens vrede is, of dat saddam aan de macht blijft en hij duizenden onschuldige mensen vermoordt.
Oud 21-03-2003, 22:31
Martian
Martian is offline
Ik heb liever niet dat er duizenden omkomen bij een oorlog, de vernietigingswapens in de onontkoombare verwarring gejat worden door de terroristen waar de VS zo bang voor is, er nog meer haat gekweekt word in het midden-oosten, en Irak en de regoi eromheen in een lange (burger)oorlog terechtkomt met in (een van de) hoofdrol(len) de Koerden.
Ook heb ik liever niet dat de VS, die geen zak geeft om het leed van de bevolking, ervoor zorgt dat er binnen de korste keren een pro-Amerikaanse dictator zit die net zo wreed is als Saddam, zodra een democratisch gekozen regering iets doet wat de VS niet leuk vind.

Any questions?
Oud 21-03-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-03-2003 @ 22:08:
Misschien kom ik wel!

Samen met een ander.

Maar ik ga met die ander morgen ook naar Amsterdam, daar gaan we met de Israëlische vlag lopen...!
Hehe, dan hoop ik niet voor jou dat Gretta Duisenberg daar net staat

Overigens zou ik zelf ook nog wel met zo'n Palestijnse vlag kunnen lopen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:07
geen punt.
geen punt. is offline
Jeetje, ik heb zo'n hekel aan die hypocrieten die tegen de oorlog protesteren, dat haalt zo weinig uit, kost de staat en de mensen alleen maar geld: treinkaartjes, dag niet werken, politieagenten die het zooitje in bedwang moeten houden. Het zal niet zoveel geld zijn, maar mondiaal gezien wel. Dit geld kan vele malen beter worden besteed: aan de slachtoffers van de oorlog!!

Nu is het dan zo dat mensen vóór Bush gaan protesteren... tja, vind ik dan eigenlijk net zo hypocriet. Met een Israelische vlag rondlopen tijdens een tegen-demonstratie vind ik dan wel weer een stuk effectiever.
Oud 22-03-2003, 11:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

war monger!
Oud 22-03-2003, 11:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
meelman schreef op 22-03-2003 @ 12:07:
Jeetje, ik heb zo'n hekel aan die hypocrieten die tegen de oorlog protesteren, dat haalt zo weinig uit, kost de staat en de mensen alleen maar geld: treinkaartjes, dag niet werken, politieagenten die het zooitje in bedwang moeten houden. Het zal niet zoveel geld zijn, maar mondiaal gezien wel. Dit geld kan vele malen beter worden besteed: aan de slachtoffers van de oorlog!!

Nu is het dan zo dat mensen vóór Bush gaan protesteren... tja, vind ik dan eigenlijk net zo hypocriet. Met een Israelische vlag rondlopen tijdens een tegen-demonstratie vind ik dan wel weer een stuk effectiever.
Leuke mail van je gekregen..lekker volwassen enzo .
Ik snap niet waar je je druk om maakt: je hebt nu je oorlog (en bijhorende burgerslachtoffers), ben je niet tevreden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:52
AGH
AGH is offline
Citaat:
Wat denk je dat één zo’n bom kost?

Citaat:
Ik snap het verschil niet zo in de verschillen tussen een protest tegen de oorlog en een protest (?) voor de oorlog.
Wat is effectief aan het zwaaien van een Israëlische vlag?
Het is provocerend en haalt uiteraard bijzonder weinig uit.

Dat er nog steeds een groepje mensen is dat nog in de veronderstelling leeft dat je je gelijk moet halen door middel van geweld, dat denkt dat vrouwen alleen moeten koken, dat hard werken mannenwerk is, dat medailles je aanzien geven, dat een legerbroek respect afdwingt (hihi…), dat ze denken de hele wereld aan te kunnen (en daarin niet tegengesproken dulden te worden) en dat er nog steeds mensen zijn die hun frustraties dan wel gevoelens niet overweg kunnen is prima. Het zijn niet mijn vrienden, maar als zij een mars (iedere andere vorm van menselijkheid zou dit een protesttocht noemen, maar in soldaatjesland bestaat de ‘mars’ nog steeds) willen lopen dan is dat hun goedrecht.
Om naderhand misschien een goed glas Germaans gerstenat te kunnen drinken met hun kameraden!
Dat je voor een oorlog/confrontatie bent uit haat, adrenaline, wrokgevoelens kan ik me enigszins voorstellen.
Maar een oorlog voeren voor het ‘goede doel’ gaat er bij mij absoluut niet in. Er zit geen enkel goed doel in een oorlog, hoe je het ook went of keert.
Oorlog voer je uit frustratie, niet uit mensenliefde.

Verder veel plezier met je Israëlische vlag in Amsterdam.
Doe de groeten aan de plaatselijke F-Side, vooral aan Khalid; dat is een Marokkaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

Ik zou maar uitkijken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:12
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 13:06:
Ik zou maar uitkijken

Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:34
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:

groeten
Oud 22-03-2003, 13:34
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
Ik zou maar uitkijken
hoe bedoel je? Dat je hem in elkaar wilt slaan?
klopt niet helemaal he..... tegen geweld in Irak, maar zelf
toch iemand anders in elkaar slaan.....

domme mensen
Oud 22-03-2003, 13:39
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 22-03-2003 @ 14:34:

domme mensen
hij bedoelt dat je in amsterdam mensen gaat provoceren met een israelise vlag er wel een paar mensen zullen zijn die daarop ingaan.
Oud 22-03-2003, 13:42
Verwijderd
Sterker nog, ik denk dat 80% van de Nederlandse en vrijwel 100% van de moslimbevolking hier een Israëlische vlag in deze tijden ziet als zuivere provocatie. FA, als je naar Amsterdam gaat met die vlag is dat pure suďcide.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 15:43
Verwijderd
ik vind het wel goed, dat hij ook voor zijn mening komt dmv van een israëlische vlag
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 15:50
Souris
Souris is offline
kom net terug vanuit amsterdam
jammer dat ik geen spandoek had kunnen maken.
had ook geen fluitje
Oud 22-03-2003, 16:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 22-03-2003 @ 14:34:

domme mensen
jij bent zo dom om meteen conclusies te trekken zonder dat je weet wat ik bedoel

wat ik bedoel is:
Citaat:
CraigDavid schreef op 22-03-2003 @ 14:39:
hij bedoelt dat je in amsterdam mensen gaat provoceren met een israelise vlag er wel een paar mensen zullen zijn die daarop ingaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 22-03-2003 @ 16:43:
ik vind het wel goed, dat hij ook voor zijn mening komt dmv van een israëlische vlag

ik ben er ook niet tegen, maar t lijkt me niet echt goed voor je veiligheid als je dat tijdens zo een demonstratie gaat doen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:40
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik kom ook net terug, zeiknat, tnx to the ME en de mensen die de boel lopen te verzieken.
Oud 22-03-2003, 18:43
Joostje
Joostje is offline
ow, bij ons was het wel rustig. Probeer maar op plein44 te staan met zn 120.000
Oud 22-03-2003, 18:48
JuanG
JuanG is offline
amsterdam ging het slechter
was te verwachten
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 22-03-2003 @ 12:52:
Wat denk je dat één zo’n bom kost?

minder dan de mensenlevens die ermee gered worden

Ik snap het verschil niet zo in de verschillen tussen een protest tegen de oorlog en een protest (?) voor de oorlog.
Wat is effectief aan het zwaaien van een Israëlische vlag?
Het is provocerend en haalt uiteraard bijzonder weinig uit.

ik zie geen verband tussen zwaaien met een israelische vlag en het supporteren van een oorlog tegen sadam, dus wie dat erbij heeft gehaald

Dat er nog steeds een groepje mensen is dat nog in de veronderstelling leeft dat je je gelijk moet halen door middel van geweld, dat denkt dat vrouwen alleen moeten koken, dat hard werken mannenwerk is, dat medailles je aanzien geven, dat een legerbroek respect afdwingt (hihi…), dat ze denken de hele wereld aan te kunnen (en daarin niet tegengesproken dulden te worden) en dat er nog steeds mensen zijn die hun frustraties dan wel gevoelens niet overweg kunnen is prima. Het zijn niet mijn vrienden, maar als zij een mars (iedere andere vorm van menselijkheid zou dit een protesttocht noemen, maar in soldaatjesland bestaat de ‘mars’ nog steeds) willen lopen dan is dat hun goedrecht.

lichtelijk generaliseren

Om naderhand misschien een goed glas Germaans gerstenat te kunnen drinken met hun kameraden!

goh je impliceert dus dat het nazi's zijn dat heet laster

Dat je voor een oorlog/confrontatie bent uit haat, adrenaline, wrokgevoelens kan ik me enigszins voorstellen.
Maar een oorlog voeren voor het ‘goede doel’ gaat er bij mij absoluut niet in. Er zit geen enkel goed doel in een oorlog, hoe je het ook went of keert.
Oorlog voer je uit frustratie, niet uit mensenliefde.

dit is ook een oorlog die voort komt uit een afweging en die heb je gezien. dit moraal gezeik kost enkel slachtoffers, hoe langer je wacht hoe meer mensen sadam vermoordt

Verder veel plezier met je Israëlische vlag in Amsterdam.
Doe de groeten aan de plaatselijke F-Side, vooral aan Khalid; dat is een Marokkaan.
boeit mij dat
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:39
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 14:42:
Sterker nog, ik denk dat 80% van de Nederlandse en vrijwel 100% van de moslimbevolking hier een Israëlische vlag in deze tijden ziet als zuivere provocatie. FA, als je naar Amsterdam gaat met die vlag is dat pure suďcide.
een palestijnse vlag vind ik net zo goed provocatie
Oud 22-03-2003, 19:47
Joostje
Joostje is offline
trouwens, volgens de politie wa shet opeens maar 20.000? Ik ben bij beide demo's geweest en volgens mij waren het er minstens even veel...
Oud 22-03-2003, 20:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:

Ik heb vandaag samen met een ander met Israëlische vlaggen door Amsterdam gelopen...

Jij ook?

We kregen meer positieve dan negatieve reacties!
Alleen, één keer werden we aangevallen door 6 klote-kut-marokkanen, maar de politie joeg ze weg.

Was zéér positief, en dit heeft mijn keuze alleen maar sterker gemaakt!
Misschien maak ik toch een Israëlisch vlaggetje op m'n mouw...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:23:
ik ben er ook niet tegen, maar t lijkt me niet echt goed voor je veiligheid als je dat tijdens zo een demonstratie gaat doen
Heb ik net ook gedaan, samen met een ander.

Zij wil over 2 jaar naar Israël.
En misschien ik ook wel.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:32
Joostje
Joostje is offline
wat is er dan zo goed aan israel?
Oud 22-03-2003, 21:00
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:

groeten
als je wilt weten waarom er oorlog wordt gevoerd kan je net zo goed naar cnn kijken. Wat een onzin zeg

misschien komen er wel rellen
Oud 22-03-2003, 23:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 22-03-2003 @ 19:40:
ik kom ook net terug, zeiknat, tnx to the ME en de mensen die de boel lopen te verzieken.
Ik stond veilig op dat verhoginkje. Ik zag niks gebeuren dan mensen die lawaai maakten op die containers. En plots kwamen er drie ME bussen die de groep uit elkaar wilden drijven.
Dit escalleerde. Stenen werden gegooid e.d. En uiteindelijk het water kanon.
Toen ging de ME het schoonvegen met wat paarden toen ik opeens een gil hoorde: een meisje lag onder 1 van die paarden. Paarden direct weg omdat omstanders direct dat meisjes probeerde te helpen natuurlijk.
Kwamen ze weer met dat laffe waterkanon.

Bah.
Oud 22-03-2003, 23:32
Gatara
Gatara is offline
Overigens. over die pro-oorlog mars:
beetje vreemd....

ga je demonstreren voor iets dat er al is...
errrrrrr
Oud 23-03-2003, 09:56
Escapism
Escapism is offline
een vriend vertelde me dat iemand voor zijn ogen zigzelf in de fik zette...

verder heb ik niks meegekregen van rellen enzow glukkig
Oud 23-03-2003, 09:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Escapism schreef op 23-03-2003 @ 10:56:
een vriend vertelde me dat iemand voor zijn ogen zigzelf in de fik zette...
At5 meldde dat deze persoon een vlag in brand wilde steken, maar de vlammen op hemzelf oversloegen.
Hij is met brandwonden aan zijn gezicht overgebracht naar het ziekenhuis.
Oud 23-03-2003, 10:09
Facet
Facet is offline
Citaat:
Alle demonstranten tegen een oorlog in Irak vergeten namelijk dat Saddam Hussein een paar miljoen eigen burgers heeft omgebracht en dat er daar dus helemaal geen democratie is.
Niet ALLE demonstranten vergeten dat Saddam Hussein een paar miljoen burgers heeft omgebracht en dat er in Irak geen democratie is. Het zou fijn zijn als jij niet zo zou generaliseren. Er zijn mensen die wel zien dat Saddam slecht is etc. Maar dat betekend niet automatisch dat je voor een oorlog hoeft te zijn. Waarom is er niet veel eerder iets aan Saddam gedaan? Ongeveer tien jaar geleden was Saddam veel erger dan hij nu is. Waarom is er toen niet ingegrepen? De Amerikanen hebben meer gemische wapens dan alle landen op deze wereld samen. Waarom horen we daar niets over. Is Amerika wel zo democratisch? Denk aan hoe de verkiezingen in Amerika pas geleden zijn verlopen. Dat is ook niet echt democratisch gegaan.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 10:14
Souris
Souris is offline
ik was voor de rellen weg
mja toen we op het museumplein waren ben ik met m n zus weer weggegaan.
we hadden het wel weer gehad
Oud 23-03-2003, 10:26
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-03-2003 @ 10:59:
At5 meldde dat deze persoon een vlag in brand wilde steken, maar de vlammen op hemzelf oversloegen.
Hij is met brandwonden aan zijn gezicht overgebracht naar het ziekenhuis.
hmm... volgens die vriend van me besprenkelde hij zigzelf met benzine ofzow...

not a pretty sight anyways
Oud 23-03-2003, 12:36
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-03-2003 @ 00:31:
Ik stond veilig op dat verhoginkje. Ik zag niks gebeuren dan mensen die lawaai maakten op die containers. En plots kwamen er drie ME bussen die de groep uit elkaar wilden drijven.
Dit escalleerde. Stenen werden gegooid e.d. En uiteindelijk het water kanon.
Toen ging de ME het schoonvegen met wat paarden toen ik opeens een gil hoorde: een meisje lag onder 1 van die paarden. Paarden direct weg omdat omstanders direct dat meisjes probeerde te helpen natuurlijk.
Kwamen ze weer met dat laffe waterkanon.

Bah.
Ik liep relex rond, opeens een horde rennende mensen, ik zie die ME wagen dichter bij komen, *flets* volle laag water, maar die straal is echt mega hard, de ME was ook erg provocerend,
ik kan wel begreipen aan de ene kant dat mensen er zwaar boos op worden.
Oud 23-03-2003, 15:10
Verwijderd
Gelukkig heb ik van die rellen niks meer mee gekregen. Toch jammer dat het notabene bij een VREDESdemonstratie zo weer moet eindigen maar jah.
Blij dat ik er heen gegaan ben, dat geeft toch een voldaner gevoel dan thuis op de bank hebben gezeten en je mening voor je houden.
Alleen jammer dat we onze sp bus terug misten, maar daar hebben ze treinen voor uitgevonden
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:32
towngeek
towngeek is offline
Ik zou nog niet voor een oorlog gaan demonstreren al vroeg de koningin het. Sorry, maar dr gaan daar echt wel onschuldige burgerslachtoffers vallen, ook al zegt George "Ik vind dat ik de heerser van de wereld ben" Bush dat ze alleen maar tactische aanvallen gaan plegen. Ja, ok, Saddam heeft ook eigen burgers uitgeroeit, maar wat Bush doet is ook niet ok, hij stopt echt niet hoor, als hij klaar is met Irak, gaat hij gewoon lekker door naar een ander land in het midden oosten "waar ze misschien wel eens massavernietigingswapens zouden kunnen hebben" of "waar terroristen rondlopen" Overal lopen terroristen rond, niet alleen in het midden oosten.
Oud 23-03-2003, 16:23
AGH
AGH is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-03-2003 @ 20:03:
minder dan de mensenlevens die ermee gered worden
Speculaties.
Zowel van mijn kant (tegen de bom) als van jouw kant (voor de bom).
Feit is wel dat de vergelijking tussen kosten van openbaar vervoer, politie-inzet en snipperdagen niet afwegen tegen het gooien van één bom.

Citaat:
ik zie geen verband tussen zwaaien met een israelische vlag en het supporteren van een oorlog tegen sadam, dus wie dat erbij heeft gehaald
Ik zie ook geen enkel verband, dus vroeg me af wat het nut ervan was aangezien het alleen provocerend kan werken.

Citaat:
lichtelijk generaliseren
Klopt, heb ik persoonlijk niets op tegen.
Ik noemde overigens ook niet het hele wereldwijde leger, maar had het expliciet over een klein groepje.
Maar verder vind ik generaliseren een logisch gevolg van een kleine minderheid die de stereotypen waarmaakt, ben ikzelf en waarschijnlijk ook jij ook de dupe van.

Citaat:
goh je impliceert dus dat het nazi's zijn dat heet laster
Ik impliceer niet dat het nazi’s zijn, al zullen er ongetwijfeld mensen tussen zitten die bepaalde gelijkenissen vertonen, waar ik verder niet over zal generaliseren.
Ik wilde meer verwijzen naar het conservatisme waarmee nog gestreden wordt.

Citaat:
dit is ook een oorlog die voort komt uit een afweging en die heb je gezien. dit moraal gezeik kost enkel slachtoffers, hoe langer je wacht hoe meer mensen sadam vermoordt
Dit is geen oorlog die voort komt uit een machiavellistisch bewind in Irak. Deze oorlog komt voort uit de machtsgeilheid van Bush.
Dat er verkeerde dingen plaatsvinden in Irak mag duidelijk zijn, maar ik hoop niet dat dit een begin is op oorlogen op alle landen waar verkeerde zaken voorkomen.
Wellicht zou Bush een oorlog op zijn eigen land kunnen beginnen?
Om maar niet te spreken van Poetin die schande spreekt van de oorlog, terwijl ik me afvraag hoelang hij niet in Tsjetenië is geweest.
Moreel geleuter kost in jouw ogen slachtoffers, maar ik denk niet dat er 250 gewonden zouden zijn gevallen in een normaal weekend in Bagdad.

Citaat:
boeit mij dat
Ik weet niet in hoeverre de frustratie nog speelt in Rotterdam of dat er misschien vandaag toch nog wat bloemetjes zijn gelegd?

Ik hoor hier overigens wel goede recensies over de ME, wat positief is te noemen.
Als je geweld maar in een andere situatie plaatst, dan snapt iedereen het wel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:51
warrior x
warrior x is offline
Als het echt zo is dat er een mars komt voor de oorlog is dat heel erg goed. Ik ben het zat om alleen maar mensen te zien die alleen maar domme leuzen kunnen roepen zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Als ze zouden weten dat er onder het regime van Saddam dagelijks honderd mensen verdwijnen en dat er al 12 jaar lang geprobeerd is het conflict diplomatiek op te lossen, zouden ze wel anders praten. Als mensen op de tv vandaag die Amerikaanse krijgsgevangenen heeft gezien, die daar tegen de Conventies van Geneve in worden ondervraagd door Iraakse soldaten en de dode Amerikanen, kunnen zij niet tot een andere conclusie komen dat ze wel heel hypocriet zijn. De soldaten die daar vechten voor een vrij Irak zijn stuk voor stuk helden voor wie ook eens een stem zou moeten gelden in de vorm van een mars voor de huidige oorlog.
Oud 23-03-2003, 18:19
towngeek
towngeek is offline
Citaat:
warrior x schreef op Als het echt zo is dat er een mars komt voor de oorlog is dat heel erg goed. Ik ben het zat om alleen maar mensen te zien die alleen maar domme leuzen kunnen roepen zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Als ze zouden weten dat er onder het regime van Saddam dagelijks honderd mensen verdwijnen en dat er al 12 jaar lang geprobeerd is het conflict diplomatiek op te lossen, zouden ze wel anders praten.
Ik denk dat de meeste van die demonstranten wel degelijk weten dat Saddam daar mensen uit de weg ruimt. Bush lapt hier wel de regels van de VN aan zn laars, denkt dat ie heerser van de wereld kan spelen, en gooit een stel bommen op Irak. Jaja ik weet het, het is doelgericht. Maar denk je niet dat hier honderden mensen gaan sneuvelen? honderden? misschien wel duizenden. Bush wil voorkomen dat er meer mensen sneuvelen in Irak, maar zelf laat hij die mensen ook sneuvelen
Oud 23-03-2003, 19:17
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 23:56:
Hehe, dan hoop ik niet voor jou dat Gretta Duisenberg daar net staat
idd, Gretta was gisteren namenlijk in Amsterdam mét een palestijnse vlag (stond tijdje naar me)

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:23
Joostje
Joostje is offline
Tja, makkelijke leuzen oepen is nou eenmaal makkelijker dan een gedetailleerd verslag geven van waarom je tegen de oorlog bent. dat schreeuwt niet zo goed he.
Oud 24-03-2003, 21:01
moon
moon is offline
Citaat:
SadisticSacredWhore schreef op 23-03-2003 @ 16:10:
Gelukkig heb ik van die rellen niks meer mee gekregen. Toch jammer dat het notabene bij een VREDESdemonstratie zo weer moet eindigen maar jah.
Blij dat ik er heen gegaan ben, dat geeft toch een voldaner gevoel dan thuis op de bank hebben gezeten en je mening voor je houden.
Alleen jammer dat we onze sp bus terug misten, maar daar hebben ze treinen voor uitgevonden
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik ben blij dat ik er bij ben geweest, alleen is het inderdaad heel erg jammer dat deze demonstratie zo afgelopen is. Ik was wel voor de relletjes begonnen weg. Ik vind overigens dat het in de media wel erg overdreven wordt, aangezien de hele demonstratie zelf heel goed verlopen is.
Reageren

Regels voor berichten