Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 09:19
blackfairy
blackfairy is offline
nou het zit dus zo..*kutzin*
... binnekort heb ik een feestje waar ik heen ga met een groepje. nou is het zo dat de pillen niet wegblijven, ik heb alleen een vriendin die nog steeds aan het 'revalideren' is van een flink gebroken been (ze kan wel lopen enzo), en ze zit niet 100% goed in dr vel. Nou wil zij ook graag een pilletje... voor de eerste keer, alleen heb ik zon idee dat dat niet zo'n enorm succes is voor haar op dit moment. (laten we zeggen dat ze een redelijke achtergrond van psyche achter zich heeft)
Ik weet ook dat als ik tegen haar zeg dat ik t misschien een wat minder idee vind, dat ze zich dan beledigd voelt. ik zelf zou me er ook niet helemaal prettig bij voelen als zijn niet zou 'mogen' en ik wel.

wat nou eigenlijk the point is van dit hele verhaal, wat vinde jullie ervan..gwoon me bek houde en laten doen , of zorgen dat ze t niet doet en desnoods lichte ephedra ofzo...
tell me ..
Oud 22-03-2003, 09:48
Mark87
Mark87 is offline
Probeer te zorgen dat ze het niet doet, door rustig uit te leggen, wat het met haar kan doen, ook de goede punten belichten in het begin, niet alleen de slechte. En daarna de keus bij haar laten of ze het doet of niet.

Owhja, probeer ook dingen te bedenken voor op het feestje die ook erg leuk is als je niet onder invloed bent.

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 09:58
very drunk driver
very drunk driver is offline
jij niet nemen en zij ook niet nemen om mee te beginnen. en verder ben ik het met mark eens

of je kunt ook helemaal niet gaan. maar dat is ook zoiets
Oud 22-03-2003, 10:09
Isa
Isa is offline
Hangt er vanaf met welke drugs die vriendin al ervaring heeft, maar in principe vind ik het sowieso niet echt slim om met een gebroken been op een feest een pil te nemen, dat komt de ervaring niet echt ten goede denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:17
aansteker
aansteker is offline
volgens mij is het alleen maar positief als je het haar afraad, het lijkt mij ook niet verstandig voor haar hor, maar het laat toch zien dat je gewoon om haar geeft en haar geen kut avond gunt , ik zou het gewoon zeggen, wel duidelijk alles uitleggen, en dan haar zelf laten kiezen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:23
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 22-03-2003 @ 10:58:

of je kunt ook helemaal niet gaan. maar dat is ook zoiets
hmz.. niet gaan is geen optie

ik heb t ook al tegen haar gezegd dat het misschien niet slim is voor haar, en uberhaupt of het slim was om mee te gaan.. maar die keus heb ik bij haar zelf gelegt *had kaartjes gewonne dus zij had de keus om mee te gaan for free...*

maar daar reageert ze beetje negerend op...maar ik zal 't r wel duidelijk maken dat t beter niet kan..

ze heeft trouwens wel redelijke ervaring met alcohol en drugs..
veel blowen, paddo's, ephedra, salvia enz..

thnx iig
Oud 22-03-2003, 11:00
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 22-03-2003 @ 11:23:
...maar ik zal 't r wel duidelijk maken dat t beter niet kan...
Ok, toch even reageren.

Eigenlijk zit ik ook te denken, of het zo'n slechte ervaring zal zijn voor haar. Ik denk dat je met pilletjes XTC bedoelt. En vroeger op feesten waar iedereen slikte, waren er nooit gevechten en ruzie's. Iedereen vind elkaar lief, dat is een van de voordelen als je XTC slikt. Misschien is het lichamelijk niet zo goed voor haar, maar geestelijk zou het niet eens zo heel slecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:19
Bruut
Bruut is offline
als ze aan revalideren is en ze neemt ene pilletje, dan gaat ze straks helemaal uit haar plaat, en staat ze te stampen op de vloer, en dan is r poot weer gebroken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:28
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 22-03-2003 @ 12:00:
Ok, toch even reageren.

Eigenlijk zit ik ook te denken, of het zo'n slechte ervaring zal zijn voor haar. Ik denk dat je met pilletjes XTC bedoelt. En vroeger op feesten waar iedereen slikte, waren er nooit gevechten en ruzie's. Iedereen vind elkaar lief, dat is een van de voordelen als je XTC slikt. Misschien is het lichamelijk niet zo goed voor haar, maar geestelijk zou het niet eens zo heel slecht zijn.
Je hebt gelijk hoor! XTC komt je psychische gemoedstoestand (geheugen, concentratie, logisch inzicht e.d.) zeer ten goede...

ofte wel, lees eens wat meer over de effecten gozer, voordat je mensen wat aanraadt.
Oud 22-03-2003, 17:30
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Bruut schreef op 22-03-2003 @ 18:19:
als ze aan revalideren is en ze neemt ene pilletje, dan gaat ze straks helemaal uit haar plaat, en staat ze te stampen op de vloer, en dan is r poot weer gebroken
nuja, dat niet zozeer het grootste probleem, t zit ook veel in dr hoofd fout..

maarre you got a point...
Oud 22-03-2003, 19:10
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 22-03-2003 @ 18:28:
Je hebt gelijk hoor! XTC komt je psychische gemoedstoestand (geheugen, concentratie, logisch inzicht e.d.) zeer ten goede...

ofte wel, lees eens wat meer over de effecten gozer, voordat je mensen wat aanraadt.
dat hoeft niet..

het versterkt gewoon je emoties; als je je kut voelt...dan is de kans groot dat je gewoon fout gaat, dus wat dat betreft lijkt het me beter dat ze niks neemt!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:08
Isa
Isa is offline
Citaat:
pinhead schreef op 22-03-2003 @ 20:10:
dat hoeft niet..

het versterkt gewoon je emoties; als je je kut voelt...dan is de kans groot dat je gewoon fout gaat, dus wat dat betreft lijkt het me beter dat ze niks neemt!
yup, en het verneukt je geheugen.
Als ik XTC neem dan wil ik dat niet doen om uit mijn dak te gaan in een disco, dan wil ik de goddelijkheid van de emotie van vreugde ervaring, dan wil ik proberen de verlichting te bereiken, dan wil ik mijn intuitie 100 keer groter laten worden. Dat vind ik de enige echte juiste redenen om XTC te gebruiken, anders is het gewoon te schadelijk en zijn de nadelen groter dan de voordelen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:56
Yamyam
Yamyam is offline
Dan voelt ze zich maar beledigd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten