Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2002, 17:40
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
hmmmm in engeland....klein huisje in de heuveltjus(wales of summerset)
Een gedeelte van het huis modern ingericht en het andere knus.
Ik wil een kruidentuintjuh!!
Jeetjuh......ik ga erover nadenken

BB
Oud 03-04-2002, 20:20
Eaglewing
Eaglewing is offline
Mijn topic was verdwenen vanwege de vernieuwing van het forum, dus nog maar een x.

Mijn droomhuis zou ruim zijn, grote tuin hebben. Aan een meer liggen. Wit van de buitenkant zijn. Grote houten veranda er voor.
De woonkamer een donkerbruine houten vloer. De eethoek donkerbruin hout.
De zithoek ecru, bank en sofa's nonchalant gedrapeerd.

De slaapkamers een gele, verwarmende vloer.

(Dit bedoelde ik met gedrapeerd, alleen de kleur moet romiger/zachter zijn.)

Deze bank zou ik graag bij de openhaard hebben.

Strak is dus echt niets voor mij.
Keywords: warm & stijl
Of dit het later echt wordt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 20:30
morwen
morwen is offline
geejn flauw ideej, maar da maakt bijmij tog niej uit wan tis altijd zown zootje da je verder tog nix van uht 'intrieur' kan zien duzz
Oud 03-04-2002, 20:32
sublime
sublime is offline
hoe weet ik nog niet precies, als het maar heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel kost en ik t nog betalen kan ook

must in mijn ideale huis:

*donker bruine parket vloer
*zwarte vleugel van een nog nader te bestuderen merk
*flat screen tv op een groot thuis bioscoop formaat
*dvd speler + dolby suround (schrijf je het zo?)
*werkruimte > heel groot met uitgehakte muren en veel licht
*veel kunst
*donker rode muur vs. gebroken wit of bloesem.
*veel grote ramen en openslaande serre deuren naar een heel groot terras enzo...

ja ik verlang nog al veel, maar je mag best dromen toch???
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 11:17
Alet
Alet is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:
Mijn topic was verdwenen vanwege de vernieuwing van het forum, dus nog maar een x.

Mijn droomhuis zou ruim zijn, grote tuin hebben. Aan een meer liggen. Wit van de buitenkant zijn. Grote houten veranda er voor.
De woonkamer een donkerbruine houten vloer. De eethoek donkerbruin hout.
De zithoek ecru, bank en sofa's nonchalant gedrapeerd.

De slaapkamers een gele, verwarmende vloer.
http://budgetdesign.net/gant1.jpg

(Dit bedoelde ik met gedrapeerd, alleen de kleur moet romiger/zachter zijn.)
http://budgetdesign.net/gant2.jpg

Deze bank zou ik graag bij de openhaard hebben.
http://budgetdesign.net/gant3.jpg

Strak is dus echt niets voor mij.
Keywords: warm & stijl
Of dit het later echt wordt
Ik kan me wel vinden in jouw ideëen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 11:59
Dorus
Dorus is offline
In ieder geval een beetje licht, maar toch moet het wel wat warmte en gezelligheid uitstralen. Veel hout vind ik ook wel mooi, bij kozijnen enz.

Beetje moeilijk te omschrijven wat ik precies bedoel...
Oud 04-04-2002, 12:54
slisje
slisje is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ik wil een Rietveld-achtige villa, to begin with
Ik ook en dan in de tijd van blauw Rood Geel Zwart
dat vind ik de mooiste tijd qua dising dus zeg maar 1978 tot 1984

Ik wil 2 verdiepingen onder de grond, waarvan de onderste een bioscoop zaal is, dus volledig donker, en dan met van die jaren 80 relaxte stoelen erin... met chroom en strak zwart leer

Ik zal ff op zoeken, want ik heb me droom huis al een keer op papier gezet...
Kom er eigenlijk op 2...

Een kasteel,
en een villa...

[SIZE=0.1]naja... ik zoek het zo ff op,[/SIZE]
gedult s.v.p
Oud 04-04-2002, 13:21
Chelsea
Chelsea is offline
beethe expo achtig
Oud 04-04-2002, 13:25
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Alet schreef:

Ik kan me wel vinden in jouw ideëen
Yeah, zullen we samen gaan bouwen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 13:28
boardbabe
boardbabe is offline
iig iets met veel ramen, ik wil heel veel licht in mn huis, en dan van die serre-achtige dingen met lange gordijnen tot aan de grond. Niet alles zo precies met kleur bij elkaar gezocht en zo strak, je moet ook nog een beetje kunnen leven in het huis
Oud 04-04-2002, 13:36
de
de is offline
een riante villa, in het pittoreske Aerdenhout...

-een mooi rieten dak
-veel mahoniehouten meubels
-zachtgele banken

uiteraard wel minimalistisch, maw. niet te veel troep
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 14:12
Verwijderd
Geen idee, eigenlijk wil ik een loft en dan een mooie houten vloer of eventueel parket erin... mmaar dat heb je (bijna?) niet in Noordwijk.

Art-deco is ook heel mooi, maar dat moet wel bij je passen... en je moet het niet te netjes houden... dat is niet leuk..

Oud-engels (Chesterfields enzo) is ook leuk, maar niet met kinderen...

Maar ik wil iig iets met veel licht, dus een paar dakramen of een mooie serre.. en ik wil een terras waar ik dan achter een laptop wat kan werken in het zonnetje .. glaasje verse sinaasappelsap erbij zie het helemaal voor me... 's avonds een paar van die vuurkorven in de tuin.. en in de tuin een schommelbank..

Neej ik weet niet, het kan nog alle kanten op... bij mij ligt het vooral aan de woning..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:24
Alet
Alet is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

Yeah, zullen we samen gaan bouwen
Op één voorwaarde, ik wil ook een lekkere donkerbruine leren feuilleton
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:23
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
hmz, super veel kleur, beetje aparte meubels, koele accesoires en gewoon een beetje vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 08:56
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Alet schreef:

Op één voorwaarde, ik wil ook een lekkere donkerbruine leren feuilleton
Heb je een plaatje, ik moet hem wel even keuren hoor
Maar het zal er wel passen. Dus *steekt hand uit*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:11
Loesje
Loesje is offline
ik wil later een oud huis. En dan mooie houten vloer (donkerbruin) En dan modern en klassiek gecombineerd. Niet te vol, maar wel gezellig!
Oud 06-04-2002, 16:23
smilegirl
smilegirl is offline
ik denk er nu nog niet zo over na.
maar ik hou van wel van ligte kleuren. (geen wit!!!!)
dus ik denk dat mijn huis vrij ligt word ingericht.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:35
Luca
Luca is offline
Ergens in het westen van het land, of ook goed: dicht bij een grote stad. in een mooi oud huis, herenhuis ofzo. Het liefst met een balkon of tuin, de tuin zal dan wel helemaal verwilderen maar dat vind ik mooi. Het huis zelf wordt met warme donkere kleuren ingericht en met veel kussens en warmte uitstralende meubels. De badkamer moet heel groot en licht zijn en de keuken ook. De slaapkamer moet vooral functioneel zijn en een heel grote spiegel bevatten. Zo ongeveer, ik denk dat het over een maand of 3/4 wel weer is veranderd.
Oud 06-04-2002, 17:42
Mutsjuh
Mutsjuh is offline
Een mooie boederij (zo'n huis met een schuur er aan vast als jullie snappen wat ik bedoel) en dan wil ik van schuur ook huis maken .... En van binnen veel grenen..... mooie strakke zwarte banken...mooie open ruime keuken... en dan die grote deuren helemaal van glas en daarvoor een zitje maken.... ja dat lijkt me wel wat... verder wil ik wel een mooi en groot erg
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:27
shanli
shanli is offline
Ik wil een oud huis,liefst heel groot met een mooie torenkamer.Een donkere houten trap die een beetje kraakt,houten meubels,en de kamers wil ik verschillend inrichten.De slaapkamers in een lichte kleur en dan wil ik ook nog een 'mediteer' kamer met veel kaarsen en wierook en oosterse prutsen en zooi.
De woonkamer is het moeilijkst denk k,daar heb ik nog geen idee van en ik wil ook nog een grote,gezeligge keuken
Oud 06-04-2002, 18:39
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
In ieder geval veel oude kisten van op m'n oma's zolder, en andere ouwe meubeltjes. Ik wil het meeste in een Arabische 1001 nacht-stijl zo met sluiers en veel kussentjes enzo. Daarvoor ben ik nu al spulletjes aan 't kopen op rommelmarkten enzo
Veel warme kleuren zoals rood en goud, en ook nachtblauw enzo.
Ach 't moet nie allemaal arabisch zijn, maar ZEKER m'n slaapkamer wel. Voor de rest veel foto's, tekeningen, ZEKER niet te netjes, mag wel wat rommelig anders wordt het zo steriel
En in ieder geval een grote ouwe kelder waarin ik dan gigantische feestjes geef!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:59
Verwijderd
Ik wil een oud huis in een stad, maar dan zo'n huis waaraan je niet kunt zien dat het in een stad staat..ehmz, ja.
Er moet een grote tuin bij zitten, met grote bomen, een verwilderde chaos, maar dan wel eentje die je onder controle kunt houden. Er moet een schommel hangen, ergens aan een verlaten boom, een oude schommel met bloemetjes erop geschilderd. Er moeten hangmatten buiten hangen, licht houten meubelen, bankjes en zitjes op de plekken waar je het niet zou verwachten, een groot terras met ligstoelen, mooie plantenbakken, een grote vijver..

Okay, dat was de tuin.

Dan het huis zelf, ik wil in heel m'n huis heel veel wit, heel veel rood en heel veel licht houten meubelen, ik wil een grote lichte open keuken, met een 'bar'-ding erin, ik wil in de huiskamer een mooie grote eettafel, niet teveel troep, alleen de praktische meubelen..ik weet niet of ik vloerbedekking of een houten vloer wil, als het maar licht is. Ik wil 1 muur eruit laten springen, rood maken denk ik. Een serre lijkt me ook erg leuk.

Een mooie grote slaapkamer, een hemelbed, een grote badkamer, ook licht van kleur, een hoekbad, een aparte douche, ik wil een atelier met veel licht, heel veel ramen, waar ik rustig kan werken. Als ik een kinderkamer heb, wil ik die ook mooi groot hebben, helemaal zelfingericht, dus niet van dat behang van de Gamma, maar zelfbedachte figuren er zelf op schilderen, een heel fantasierijke, drukke kinderkamer.

Ohja, omdat ik niet van kasten houd, ga ik ook nog 1 kamer inrichten als een kleedkamer, dat heb ik nu ook, werkt perfect.

En verder...nouja, een 2e soort 'huiskamer' lijkt me ook perfect, waar je gewoon lekker kunt hangen, tv kijken, muziek luisteren..

En, heel belangrijk, ik wil ook nog een doka.

Pfew, wat ben ik moeilijk.

Laatst gewijzigd op 06-04-2002 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:14
punkyfish
punkyfish is offline
hmmz, tuin in ieder geval met gras en een hangmat en grote bomen en bankjes om op te zitten en een schommel met bloemetjes waar Plien en ik op kunnen schommelen.

in de badkamer wordt op de muur een paars/rode ondergaande zon gegraffitied/geverfd. rood plafond, met rode en paarse accesoires (ghe, jaja). bad, douche, 2 wasbakken, wc'tje.

kinderkamer; felgroen! van dat lekkere zachte tapijt op de grond, geweldig! niet van dat stomme behang, gewoon egaal of foto's op de muur of tekeningetjes, zolang het maar niet van die beertjes of hartjes of koetjes of wat dan ook zijn.

in de slaapkamer staat een heel mooi zwart bed. er is een inloopkast, want die vind ik leuk gewoon heel gezellig en warm, ook met van dat lekkere zachte tapijt waar je zo lekker met blote voeten in kan lopen... kleur denk ik ook rood of paars ofzo. veel kaarsjes, kleine lampjes, iig niet zo'n fel tl-licht.

nja, keuken en woonkamer, nog niet echt over nagedacht enzo... zolang alles maar gezelligheid en warmte uitstraald is het goed!
Oud 07-04-2002, 02:18
maar
maar is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ik wil een Rietveld-achtige villa, to begin with
En van binnen allemaal design (Gispen, Breuer, Le Corbusier, enz enz), met veel wit, veel glas en veel ruimte. Beetje De Stijl-achtig zeg maar.

Jaa! Ik ook
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:14
~Frederique~
~Frederique~ is offline
Oud-Engelse stijl (Chesterfield)
dus veel klassieke donkere eiken meubels, liefst allemaal antiek.
grote gouden antieke spiegel in de hal, marmeren oude openhaard in de kamer, houten (of licht marmeren) vloer of lichte vloerbedekking in heel het huis.
De keuken moet juist weer heel modern zijn met veel roestvrij staal en glas.
ruime slaapkamers met veel licht, hemelbed.
redelijk veel kunst aan de muur, 18e-19e eeuws.
veel schemerlampjes met hoge voet, bordeauxrood/donkergroen/blauw gestreept behang.

zal wel even kijken of ik plaatjes kan vinden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:09
mickael
mickael is offline
Donkere houten vloer, voor de rest muren en plafond wit/off white. Mooie donkerbruine stoffen stoelen bij de tv en een rood bankstel. Donkere teak meubelen en een grote thuisbioscoop. Mooie paneeldeuren met prachtig hang en sluitwerk en een prachtige schouw met een heerlijk haardvuur.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 07:56
nina*
nina* is offline
het moet vooral gezellig en leefbaar zijn. houten vloer (liefst dat het er oud uitziet, dus beetje grijsachtig) rode bank met veel kussentjes. en pruttel in me huis mag best. vaasjes, kaarsen, bloemen enzow. en veel warme kleuren
Oud 10-04-2002, 16:15
CryperA
CryperA is offline
Klein huisje waar de tuin in de bossen ligt.
Veel hout, beetje donker getint met creme-tinten. Veel kaarslicht, lekker veel warme sfeer.
En dan nog veel husky's die rondlopen jaja dat word mijn huissie
Oud 11-04-2002, 10:40
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
capishe schreef:
Ik wil later een groot huis midden in een echte grote stad (London, Paris, Roma, Singapore) en dan niet kill en modern, maar wel modern en vooral ruim en met mooie donkerbruine meubels uit Azië in een serre.
Een huis in Singapore? Vrijwel iedereen woont daar in de hoogbouw en zelfs dat is er bijna niet te betalen.
Oud 11-04-2002, 16:25
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
lichte, lichte kleuren en ook een licht huis, veel ramen. Dat vind ik gewoon het mooist. Ik word altijd heel erg somber van donker hout enzo, dus ik wil graag allemaal licht hout. Dat hebben mijn ouders hier ook. En dan behang en gordijnen ook lichte kleuren. Verder wee tik het nog niet hoor!
Oud 11-04-2002, 18:25
heavinly
heavinly is offline
Ik heb ergens een tekening liggen, ik had een hele plattegrond gemaakt. Ik wil iig een piano, niet dat ik het speel, maar dat wil ik wel weer. Verder wil ik graag een open haard hebben, lijkt me echt mooi. Voor de rest weet ik eigenlijk niet zo precies..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:13
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
toen ik laatst stoned was met un paar vrienden kwamen we op het idee om een huis van hasj tegels te maken...beetje duur enzooi maar wél handig

btw t was dat we stoned waren anders waren we neit echt op zown idioot idee gekomen denk ik
Oud 16-04-2002, 18:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

Heb je een plaatje, ik moet hem wel even keuren hoor
Maar het zal er wel passen. Dus *steekt hand uit*
*duwt Alet nét op tijd weg en geeft Eaglewing snel een hand omdat die plaatjes erg gaaf waren*

Oud 16-04-2002, 19:06
Alet
Alet is offline
Citaat:
rosi schreef:

*duwt Alet nét op tijd weg en geeft Eaglewing snel een hand omdat die plaatjes erg gaaf waren*

you bitch!

*Gaat toch maar es op zoek naar een plaatje om Eaglewing ervan te overtuigen dat zijn droomwoning incompleet zou zijn zonder de inbreng van Alette*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:40
Reemz
Reemz is offline
Ik vind veel ruimte belangrijk en dus vind ik een grote kamer wel prettig

'Klein maar fijn' vind ik ook wel weer wat hebben (veel gezelliger enzo), maar als het een troep in me kamer is dan raak ik gestressed (zou nie weten waarom hehe, that's me).

Ik moet een goede dure stereo hebben met hele goede boxxen rondom de kamer, en ik wil een flat-breedbeeld tv op me muurhangen (meer ruimte ) en DVD-recorder offcourse. en een super inzak bank die rondloopt hehe met super pluizig tapijt ofzo, en ik weet effe nu nix meer

Ik denk ook heel vaak aan veeel doeken aan de muur en plafond, dat maakt het wat knusser ofzo, maar t kan natuurlijk ook snel in de fik vliegen hmmm, hehe ik ben er nie helemaal over uit nog

Oud 18-04-2002, 17:55
drama
drama is offline
Hmmz, ik had altijd grootste plannen maar nu heb ik gewoon een beetje een beeld hoe ik het een klein beetje wil hebben; de rest hangt er totaal vanaf wat ik op straat tegenkom.

Ik ga binnenkort weeeer verhuizen, dus dan gaat m'n huusje waar nu een allegaartje aan banken, stoelen etc. staat waarschijnlijk weer veranderen. Heb gister weer erg mooie spullen gezien
Oud 18-04-2002, 18:18
linkingirl
linkingirl is offline
Ik wil rode muren, aangezien ik erg van rood hou, liefst een muur met graffiti, zodat het lekker vrolijk wordt.
veel kitsch en goud enzo en op de badkamer een staand bad met van die gouden pootjes in de vorm van leeuwenkoppen.
ook een hele grote kroonluchter met kristallen eraan
Reageren

Regels voor berichten