Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb meegedaan, en ik wist wel dat 't georganiseerd werd door een christelijke organisatie. Zolang ze met het ingezamelde geld goede dingen doen, heb ik er geen problemen mee, al zie ik natuurlijk liever dat de opbrengst van zo'n actie niet verspild wordt aan christelijk gelul.
|
Bedankt dat je dit even hebt laten weten! Een vriendin van mij had me namelijk al bijna ingeschreven, maar nu ik dit weet doe ik niet mee. Die vriendin doet namelijk op allerlei mogelijkheden haar best om mij van het geloof te overtuigen. Ik ga hier dus ook niet aan mee doen, hoewel ik de beelden schokkend vond. (ik kreeg namelijk een filmpje te zien van kinderen waar het heel slecht mee ging)
Maar er zijn nog veel meer organisaties die goed werk doen, niet alleen zip your lip!
||
Citaat:
Het kan zijn dat je de verkeerden tegen bent gekomen... ik ken ook vreselijke voorbeelden van de bekerende Christen die mensen alleen maar in hun vooroordelen bevestigen en het niet eens door hebben :/
|
![]() |
Goede actie.
Een argument waarom het 'het geloof' niet alleen maar negatieve punten heeft. Maar dan vraag ik me toch af.. hoe iemand geloven in een geloof waarvan de volgelingen ons eeuwen lang hebben voorgelogen dat de Zon rond de Aarde draait? En welke organisatie een eigen dictatoriaal (!) regime had welke de xenofobie tov. heksen, homo's, en andere 'le-vens-ge-vaar-lij-ke' groeperingen aanpraatte. Toch kun je niet generaliseren op 'Christenen'. Er zijn vele verschillen in het Christendom en deze denken echt niet allemaal hetzelfde en hechten niet allemaal 'dezelfde normen en waarden uit hun geloof'. Immers, anders zou het rechtse CDA niet zo'n egoistische samenleving willen. Generaliseren op Christelijk geloof, of substromingen ervan, is niet realistisch omdat de verzuiling niet meer aan bod komt momenteel. Een vredelievende moslim gooi je ook niet op een hoopje met moslimfundementalisten (tenzij je bent gemanipuleerd door bijv Fortuinoogkleppen ![]() Het is ook niet zo dat iedere Christen op een Christelijke partij stemt oid ![]()
||
Citaat:
Dat is niet het argument. Het is eerder een kwalijke actie omdat het christelijke deel in mijn ogen niet bekend is bij het merendeel van de deelnemers, en dat is wel kwalijk. Van mij mag je best "zieltjes winnen", en daarvoor geld inzamelen, MAAR ZEG DAT DAN OOK.
||
Citaat:
Volgens mij doen ze er absoluut niet geheimzinnig over.
||
Citaat:
![]() slechts bij: over world vision staat iets olve rhunchristelijke achtergrond, voor de rest wordt het niet tot nauwelijks vermeld
||
Citaat:
Ik ben het met je eens dat ze er duidelijker over zouden oeten zijn, dan. Stuur ze een mailtje ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|