Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 19:04
Suqeunse
Suqeunse is offline
De Iraakse strijdkrachten tellen volgens de militaire denktank Global Security naar schatting 350.000 tot 450.000 manschappen. Het overgrote deel daarvan vormt hoogstwaarschijnlijk geen bedreiging voor de Amerikanen en Britten.

Maar de elitetroepen van de Iraakse heerser zouden nog wel eens voor een verrassing kunnen zorgen. Zij zijn over het algemeen beter uitgerust en loyaler aan Saddam. Ook de diverse veiligheidsdiensten en paramilitaire groepen zijn een onzekere factor.

REPUBLIKEINSE GARDE (RG):
Deze speciale elite-eenheid beschermt het regime van Saddam tegen zijn eigen leger. Naar schatting zijn er 50.000 van deze gardisten. De RG komt voort uit de Paleis Garde van Saddam. Tijdens de oorlog tegen Iran groeide deze brigade uit tot een onderdeel met dertig tot 33 brigades, verdeeld over zeven divisies.

De RG is een van de best uitgeruste en opgeleide eenheden binnen Saddams leger. De gardisten hebben een beter salaris, krijgen bonussen, nieuwe auto's en gesubsidieerde huizen. De soldaten zijn uiterst gemotiveerde vrijwilligers, over het algemeen geen dienstplichtigen.

Scheuring

In mei 1995 ontstond er een scheuring in de elitetroepen van Saddam. Een aantal officieren van de al-Dulaymi-stam in het westen van Irak pleegde een coup. Saddam Hussein liet de opstandelingen martelen en executeren en stuurde hun verminkte lichamen naar huis.

Daarop viel een bataljon van de RG onder leiding van officieren van de al-Dulaymi-clan de gevangenis in Abu Gharayb aan. De opstand werd onderdrukt. De Iraakse president was woedend over deze dwaling van zijn doorgaans loyale troepen. In juli volgde een zuivering van de Republikeinse Garde.

SPECIALE REPUBLIKEINSE GARDE (SRG, al-Haras al-Jumhuri al-Khas):
De Speciale Republikeinse Garde is afgezien van de militaire inlichtingendienst de enige militaire eenheid die Saddam nog in Bagdad toelaat. De SRG wordt vaak verward met de RG, maar staat daar geheel los van. De speciale eenheid bestaat uit vier brigades en recruteert de leden voornamelijk uit Saddams familieclan al-Bu Nasir en verwante clans in de buurt van zijn geboortestad Tikrit.

Zoon Saddam

Saddams jongste zoon Qusay staat aan het hoofd van deze troepen. De SRG telt naar schatting 20.000 soldaten. Ook zij hebben speciale privileges, zoals een hoger salaris en voorrang bij de uitreiking van voedsel en medicijnen. Hun taak is het de president en zijn regime te beschermen. Ook vormt de SRG een brug tussen het 'gewone' leger en de veiligheidsdienst.

SPECIALE VEILIGHEIDS ORGANISATIE (Jihaz al-Amn al-Khass):
Deze organisatie vormt een tweede veiligheidsring om Saddam. De veiligheidsdienst moet de orde in Bagdad handhaven en een opstand de kop indrukken. De ongeveer 2000 leden zijn ook verantwoordelijk voor de massavernietigingswapens.

PRESIDENTIELE GARDE (al-Himaya al-Ra'is):
De leden beschermen Saddam, zijn familie en zijn naaste medewerkers. De recruten worden op 15 of 16-jarige leeftijd al naar het presidentiële paleis gebracht. Daar volgen ze een opleiding van ongeveer drie jaar tot lijfwacht. Ook worden ze ingezet bij het executeren van militairen en 'risicofactoren' binnen de veiligheidsdiensten.

Lijfwachten Saddam

Binnen deze groep van enkele duizenden vormt een groepje van 40 jonge mannen, bekend als de al-Murafiqin (de gezellen), de lijfwacht van Saddam. Deze mannen zijn goed getraind, maar hebben verder geen enkele opleiding gevolgd. Hierdoor hebben ze weinig hoop op een andere carrière. Om deze lijfwachten aan zich te binden laat Saddam ze vaak misdrijven plegen. Ze hebben daarom vaak dezelfde vijanden als de president en zijn compleet afhankelijk van hem.

De Presidentiële Garde zal de Amerikanen en Britten niet veel tegenstand kunnen bieden, maar zal misschien burgers als levend schild gebruiken. De hoop is dat zij zich overgeven zodra Saddams regime wankelt.

SADDAMS MARTELAREN (Fedayeen Saddam):
Aan de onderkant van Saddams leger hangen de paramilitaire Fedayeen. Zijn oudste zoon Uday richtte dit legertje van lichtbewapende en slechtgetrainde vrijwilligers in 1995 op. De meesten zijn arm en komen van het platteland.

De ongeveer 20.000 paramilitairen zijn een binnenlandse terreurbrigade. Ze arresteren en executeren tegenstanders van het regime. Ook zouden ze vrouwen die van prostitutie worden verdacht, onthoofden en kritische mensen de tong uitsnijden. Volgens de laatste berichten gebruiken ze in de stad Nassiriya vrouwen en kinderen als levend schild.

Dat gaat hard worden voor Amerika in sadam

bron: nu.nl
Oud 25-03-2003, 19:13
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
interessant allemaal....
Oud 25-03-2003, 19:30
Suqeunse
Suqeunse is offline
lol
Oud 25-03-2003, 19:37
Verwijderd
en de Delta Force, Navy Seals etc. etc. vegen er de vloer mee aan
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 25-03-2003 @ 20:37:
Dat blijkt ja
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:41
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
saddam zal vast blij zijn met zijn schone vloeren
Oud 25-03-2003, 20:13
Verwijderd
de Delta Force, de Seals en de Rangers vegen er idd de vloer mee aan > in een EERLIJK gevecht, die repubikeinse garde kan het alleen winnen via laffe manieren, zoals doen alsof je een wanhopige burger bent, en als ze dichtbij zijn het vuur openen, zwaar trieste soldaten, daar zit ook geen enkele eer in....
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:13:
de Delta Force, de Seals en de Rangers vegen er idd de vloer mee aan > in een EERLIJK gevecht, die repubikeinse garde kan het alleen winnen via laffe manieren, zoals doen alsof je een wanhopige burger bent, en als ze dichtbij zijn het vuur openen, zwaar trieste soldaten, daar zit ook geen enkele eer in....
En niet te vergeten de straatgevechten.

T is echt niet zo dat die Amerikanen iedereen afmaken zonder 1 iemand te verliezen, t is geen pc spel
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:25
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 25-03-2003 @ 21:17:

T is echt niet zo dat die Amerikanen iedereen afmaken zonder 1 iemand te verliezen, t is geen pc spel

idd, ik heb t idee dat onze medeforummer een beetje met zijn hoofd in een pc spelletje zit!

wake up this is the real life!

amerika had ten eerste nooit in irak moeten komen, het is laf van ze om sadam zonder echt goede reden aan te vallen!
die massa vernietigings wapens....Muhaha amerika zelf heeft de kracht om de hele wereld 24(!) keer te vernietigen!
Oud 25-03-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 25-03-2003 @ 21:17:

eey toch niet? je vertelt , me echt iets nieuws
ff ter verduidelijking, die amerikanen zijn behoorlijk getraind in 'urban warfare' , de special forces dan, die trainen daar heel vaak op..
tuurlijk, er komen ook amerikanen om, niet zo gek ook...maar qua 'killratio' is het toch 2 á 3 irakezen tegen 1 US marine, schat ik..
maar ja, dat gaat natuurlijk niet op als ze net doen of ze burgers zijn en op het laatste moment nog FF die AK onder hun jurkje vandaan halen en iedereen neermaaien
ik snap eigenlijk niet waarom ze dat doen, die gasten daar zijn gek van 'eer' , maar op die manier heb je geen eer
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:28:
eey toch niet? je vertelt , me echt iets nieuws
ff ter verduidelijking, die amerikanen zijn behoorlijk getraind in 'urban warfare' , de special forces dan, die trainen daar heel vaak op..
Oh ja, guerilla-oorlogen daar zijn de Amerikanen sterk in. Ik meen me een bepaald oorlogje in Vietnam te herinneren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-03-2003 @ 21:31:
Oh ja, guerilla-oorlogen daar zijn de Amerikanen sterk in. Ik meen me een bepaald oorlogje in Vietnam te herinneren.
ik had het over URBAN WARFARE, dat is in de stad, niet de jungle
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:32:
ik had het over URBAN WARFARE, dat is in de stad, niet de jungle
Duh, dat snap ik ook wel. Maar in de stad lijkt het me ook erg moeilijk, die Irakezen kennen daar veel beter de weg en bombarderen is uit den boze i.v.m. het grote aantal burgerslachtoffers dat dan zal vallen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-03-2003 @ 21:35:
Duh, dat snap ik ook wel. Maar in de stad lijkt het me ook erg moeilijk, die Irakezen kennen daar veel beter de weg en bombarderen is uit den boze i.v.m. het grote aantal burgerslachtoffers dat dan zal vallen.
das waar, maar die amerikanen hebben infrarood, en al dat soort shit op hun wapens zitten, ze kunnen dwars door muren heenkijken, dat helpt ook wel
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:41
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:28:
maar qua 'killratio' is het toch 2 á 3 irakezen tegen 1 US marine, schat ik..
Als ze net zo goed zijn als die BBE prutser die in je avatar achteraan loopt dan zal dat toch vooral friendly fire worden
Oud 25-03-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:37:
das waar, maar die amerikanen hebben infrarood, en al dat soort shit op hun wapens zitten, ze kunnen dwars door muren heenkijken, dat helpt ook wel
Vaag. Maar in de stad zijn veel burgers die de Irakezen kunnen gijzelen en ik ben bang dat ze daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan als de Amerikanen iets verkeerds doen. Veel te riskant om in de stad te vechten, maar zover is het nog niet en volgens mij begrijpen de Amerikanen ook wel dat het lastig vechten is in de stad en hebben ze een alternatieve plannen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-03-2003 @ 21:42:
Vaag. Maar in de stad zijn veel burgers die de Irakezen kunnen gijzelen en ik ben bang dat ze daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan als de Amerikanen iets verkeerds doen. Veel te riskant om in de stad te vechten, maar zover is het nog niet en volgens mij begrijpen de Amerikanen ook wel dat het lastig vechten is in de stad en hebben ze een alternatieve plannen.
Tsja, ze laten steden nu al links liggen, zoals Basra. Het lijkt erop dat ze niet zo veel vertrouwen hebben in die urban fights.

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 25-03-2003 @ 21:41:
Als ze net zo goed zijn als die BBE prutser die in je avatar achteraan loopt dan zal dat toch vooral friendly fire worden
hahaha
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:49
Suqeunse
Suqeunse is offline
OMG!! jullie spelen idd teveel games, dachten jullie dat het zo makkelijk was om van irakezen te gaan winnen?
Als Amerika kernwapens gaat gebruiken gaat er een WOIII uitbreken o.a. tussen VS en Rusland, China

Nogmaals: 1 kogel van dat geroeste AK is even dodelijk als die newhi-tech m4's van de amerikanen..

en niet denken dat het een spel is, dus je wordt geraakt en je hebt 60 hp nog, nee..

Jullie zitten hier veilig thuis, horen alleen de goede nieuws over de oorlog maaar als je het zelf meemaakt is de werkelijkheid heel anders.

Alles draait om PROPAGANDA bij de amerikanen.
Oud 25-03-2003, 20:50
Nate
Nate is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:13:
Ah, nee, 3000 raketten op Baghdad is een eerlijk gevecht, bedoel je?
Oud 25-03-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-03-2003 @ 21:44:
Tsja, ze laten steden nu al links liggen, zoals Basra. Het lijkt erop dat ze niet zo veel vertrouwen hebben in die urben fights.
nee, zou ik ook vermijden als het kon, kijk maar naar somalie, '93, mogadishu
voor de filmgekken - Black Hawk Down
zoiets krijg je dan, alleen tegen beter getrainde troepen, oftewel een enorme klotebende
maar ja, kijk naar de cijfers van toen , 19 amerikanen omgekomen van de 110 die er zaten, maar de somaliers waren er 500 tot 1000 kwijt
met 'zware verliezen' hebben de VS het al over 5 man, en niet over 100en, en als je die stad niet persé nodig hebt, kun je ze idd net zo goed vermijden, bespaart je toch weer wat soldaatjes
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 25-03-2003 @ 21:49:
OMG!! jullie spelen idd teveel games, dachten jullie dat het zo makkelijk was om van irakezen te gaan winnen?
Als Amerika kernwapens gaat gebruiken gaat er een WOIII uitbreken o.a. tussen VS en Rusland, China

Nogmaals: 1 kogel van dat geroeste AK is even dodelijk als die newhi-tech m4's van de amerikanen..

en niet denken dat het een spel is, dus je wordt geraakt en je hebt 60 hp nog, nee..

Jullie zitten hier veilig thuis, horen alleen de goede nieuws over de oorlog maaar als je het zelf meemaakt is de werkelijkheid heel anders.

Alles draait om PROPAGANDA bij de amerikanen.
ik snap echt niet tegen wie je het nu hebt, ik heb het niet over spelletjes hier, ik zeg alleen dat in een EERLIJK, normaal gevecht, de amerikanen zo zullen winnen ja
maarja, die situatie is er niet, dus gaat het ffkes lastiger..

En hou AUB is op over dat PROPAGANDA gezeik, oke?
ik vind dat zon gelul, propaganda dit propaganda dat, hoe weet jij nou weer wat propaganda is en wat niet???? je bent er toch niet bij??? wie weet doen ze het echt zo netjes als we soms horen, maarneeee , das propaganda....
op die manier kun je net zo goed in een grot gaan wonen, omdat je ALLES wel als propaganda kan afschrijven

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 25-03-2003 @ 21:50:
Ah, nee, 3000 raketten op Baghdad is een eerlijk gevecht, bedoel je?
*zucht*
die raketten raken gebouwen, geen individuele soldaten, en in een straat tot straatgevecht zijn het gewoon vuurgevechten tussen amerikanen en irakezen, en met eerlijk bedoel ik gewoon op mekaar schieten..
maar NIET net doen of je je overgeeft, en op het laatste moment, als die amerikaan ff ze wapen laat zaken, hem de volle lading geven
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:01
Nate
Nate is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 21:54:
*zucht*
die raketten raken gebouwen, geen individuele soldaten, en in een straat tot straatgevecht zijn het gewoon vuurgevechten tussen amerikanen en irakezen, en met eerlijk bedoel ik gewoon op mekaar schieten..
maar NIET net doen of je je overgeeft, en op het laatste moment, als die amerikaan ff ze wapen laat zaken, hem de volle lading geven
Ja lieve jongen, maar om oorlog te voeren hoef je niet alleen wat soldaten neer te schieten. Met raketten beschadig je de totale infrastructuur (en vaak ook cultuur, zie Saddam's ooit mooie paleizen), en dat is vervelender voor een land dan een soldaatje of honderd minder, kan ik je wel vertellen.

Geweer tegen geweer is eerlijk ja, maar niet als vantevoren de hoofdstad van één van de geweerbezitters in puin is gelegd.

Alles is eerlijk in oorlog. 'T gaat erom wie 't creatiefst is. Amerika met gelijke middelen tegemoed treden kan nou eenmaal niet, en volgens jouw redenering moet je je dan maar overgeven? Mooie strateeg ben jij.
Oud 25-03-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 25-03-2003 @ 22:01:
Ja lieve jongen, maar om oorlog te voeren hoef je niet alleen wat soldaten neer te schieten. Met raketten beschadig je de totale infrastructuur (en vaak ook cultuur, zie Saddam's ooit mooie paleizen), en dat is vervelender voor een land dan een soldaatje of honderd minder, kan ik je wel vertellen.

Geweer tegen geweer is eerlijk ja, maar niet als vantevoren de hoofdstad van één van de geweerbezitters in puin is gelegd.

Alles is eerlijk in oorlog. 'T gaat erom wie 't creatiefst is. Amerika met gelijke middelen tegemoed treden kan nou eenmaal niet, en volgens jouw redenering moet je je dan maar overgeven? Mooie strateeg ben jij.
ik zeg niet dat ze zich moeten overgeven?? ik heb liever dat ze zich doodvechten ,maar das mijn mening

ik zei, dat het HEEEEEL ZWAK is en dat er TOTAAL GEEN EER aan vastzit, als je DOET alsof je je overgeeft, met het idee zo dicht mogelijk in de buurt van die amerikaan te komen, die jou allang heeft kunnen neerschieten, maar die jou witte vlag accepteert, en je een eerlijke kans geeft te blijven leven, op zon moment neer te schieten

en eer is voor die landen iets heel belangrijks, voor het geval je dat niet wist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 21:08
Nate
Nate is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-03-2003 @ 22:05:
ik zeg niet dat ze zich moeten overgeven?? ik heb liever dat ze zich doodvechten ,maar das mijn mening

ik zei, dat het HEEEEEL ZWAK is en dat er TOTAAL GEEN EER aan vastzit, als je DOET alsof je je overgeeft, met het idee zo dicht mogelijk in de buurt van die amerikaan te komen, die jou allang heeft kunnen neerschieten, maar die jou witte vlag accepteert, en je een eerlijke kans geeft te blijven leven, op zon moment neer te schieten
Maar het werkt wel, en daar gaat het om. Daarnaast is het net zo gerechtvaardigd als de paleizen van Saddam omver knallen (die je ook met de mannen had kunnen innemen, waardoor schade beperkt was gebleven), maargoed, nu ga ik mezelf herhalen.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, en nog willekeurig 10 spreekwoorden.
Oud 25-03-2003, 21:32
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
he delta -one,
jij hebt t steeds over eer, hadden amerikanen ook enkele eer toen ze die abom gooide in wo2? iemand aanvallen omdat hij jou anders kan aanvallen; niet echt eerbiedig... of met 'daisy-cutters' 'leger-doelen' met de grond gelijk maken. echte mensen met eer die amerikanen
Oud 25-03-2003, 21:40
DaDude
DaDude is offline
Dit is anders,
Een witte vlag = niet schieten / overgeven
Burger = niet schieten

dit zijn regels in oorlog voeren, en die worden nu zwaar gebroken, het is laf (de amerikanen zijn ook laf) maar op een andere manier,

Stel: je bent een soldaat, je ziet een groep irakezen met een witte vlag zwaaien, je loopt naar hen toe om hen te controleren, dan openen zij het vuur op jou.
Dit is dus het LAFSTE wat er kan zijn (behalve een kernbom dan)
Je kan je beschermen tegen bommen (luchtalarm gaat af je schuilt) maar dit is gewoon.................triest.
Oud 25-03-2003, 21:44
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
tuurlijk, ben het helemaal met je eens, maar oorlog voeren is nooit eerlijk. zal t ook nooit zijn. dus ik zie zn punt niet.
Oud 25-03-2003, 21:47
Suqeunse
Suqeunse is offline
omg DeltaOne, eer eer eer.... het is OORLOG jonge, daar draait het om WIE ER WINT.....!!!!

Om een oorlog te winnen moet je vechten, als de tegenstander sterker is gebruik je de 'laffe' manier....

Eer bij de amerikanen? haha lol, zelfs een veteraan zei:" alles wat je ziet op tv met die stoere soldaten en tanks zijn allemaal in werkelijkheid niks en ook echt NIKS"

Jij delta one denkt dat het echt makkelijk is om een tegenstander neer te knallen met een Kogelvrij vest, Kogelvroij helm, Beter GUNS, beter TANKS, Apaches, f-16's, Black-Hawks, b-52's en noem maar op. NAtuurlijk gaan dan de irakezen ( met een roestige AK, gekleed zoals jij en ik ) de guirella oorlog voeren.. en dat is sllim ook van hun.

En nogmaals, de VS staat op een verassing te wachten, en dat merk je wel over een paar dagen of morgen als ze in Bagdad komen.! Sadam Hoessijn gaat alles inzetten Wat ie heeft, en dat is niet mis.

tip: speel minder DeltaForce of whatever. FPS ( first person shooters ) , ga liever op een schietverening zoals ik.
Oud 25-03-2003, 21:47
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
LOL als ik dit lees.....

Amerika redt het nooit in Bagdad imo.....

Ze kunnen hun hele leven in een betonnen oefenstadje hun Hi tech nightscope ultraviosion blablablabal geweertjes kunnen schieten... In een echte oorlog heb je daar niks aan
Het enigste wat ze aan die snufjes hebben is dat ze in slow motion Hi Res terug kunnen zien hoe hun mannen aan gort geknald worden.....

Die Speciale republikeinse garde gaat gewoon een Guerilla oorlog voeren en daar is NIET van te winnen......

10 SRG in burger met roestige ak 74's schieten vanuit een hotel op de Amerikanen, die veel te voorzichtig te werk gaan om "casualties' te vermijden. De ameriken duiken weg, vragen artillerie op dat hotel of een airstrike... Het hotel wordt platgebombardeerd... de amerikanen vervolgen hun weg. Ondertussen zijn die 10 man naar een ander gebouwtje gegaan en knallen weer op die Amerikanen etc... etc...

Je kan trainen wat je wilt.... je redt het echt niet....

Dus kom niet stoer doen met je navy seals en Delta force en paratroopers en shit.... Die gasten heb je geen hol aan in dat soort situaties....
Oud 25-03-2003, 21:50
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
aldi - PUNK schreef op 25-03-2003 @ 22:44:
tuurlijk, ben het helemaal met je eens, maar oorlog voeren is nooit eerlijk. zal t ook nooit zijn. dus ik zie zn punt niet.
idd. Oorlog is NOOIT eerlijk.

Grote vraag: Waarom valt Bush Irak aan zonder redenen en zonder toestemming van de VN?

Vragenlijst van BUSH zeker:

Straaljagers? ja
Schepen? ja
Soldaten? ja
Tanks? ja
Helikopters? ja
REDEN? nee
Oud 25-03-2003, 21:51
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 25-03-2003 @ 22:47:
LOL als ik dit lees.....

Amerika redt het nooit in Bagdad imo.....

Ze kunnen hun hele leven in een betonnen oefenstadje hun Hi tech nightscope ultraviosion blablablabal geweertjes kunnen schieten... In een echte oorlog heb je daar niks aan
Het enigste wat ze aan die snufjes hebben is dat ze in slow motion Hi Res terug kunnen zien hoe hun mannen aan gort geknald worden.....

Die Speciale republikeinse garde gaat gewoon een Guerilla oorlog voeren en daar is NIET van te winnen......

10 SRG in burger met roestige ak 74's schieten vanuit een hotel op de Amerikanen, die veel te voorzichtig te werk gaan om "casualties' te vermijden. De ameriken duiken weg, vragen artillerie op dat hotel of een airstrike... Het hotel wordt platgebombardeerd... de amerikanen vervolgen hun weg. Ondertussen zijn die 10 man naar een ander gebouwtje gegaan en knallen weer op die Amerikanen etc... etc...

Je kan trainen wat je wilt.... je redt het echt niet....

Dus kom niet stoer doen met je navy seals en Delta force en paratroopers en shit.... Die gasten heb je geen hol aan in dat soort situaties....
JIJ BEGRIJPT HET
Oud 25-03-2003, 21:55
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
weet ik , ik speel ook spelletjes, maar vergeet daarbij neit dat dat spelletjes zijn....

Wat ik hier allemaal lees is te stupide voor woorden

Amerikanen met nachtkijkers en dingen waarmee ze door muren kijken. - De instrumenten waarmee Amerikanen door muren kijken heetten Bazooka's, alleen die mogen ze niet gebruiken vanwege het risico op burgerslachtoffers...

Al die termen als Navy Seals, Delta Force, SAS, BBE etc...
- Joepie, geweldig als er een kaping is, een boot doorzocht moet worden of een vliegveld ingenomen moet worden. Een miljoenenstad is een ander verhaal....

*wenst soms dat counter strike nooit was uitgevonden*
Oud 25-03-2003, 21:56
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
niks aan toe tevoegen...
Oud 25-03-2003, 22:16
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
DaDude schreef op 25-03-2003 @ 22:40:
Dit is anders,
Een witte vlag = niet schieten / overgeven
Burger = niet schieten

dit zijn regels in oorlog voeren, en die worden nu zwaar gebroken, het is laf (de amerikanen zijn ook laf) maar op een andere manier,

Stel: je bent een soldaat, je ziet een groep irakezen met een witte vlag zwaaien, je loopt naar hen toe om hen te controleren, dan openen zij het vuur op jou.
Dit is dus het LAFSTE wat er kan zijn (behalve een kernbom dan)
Je kan je beschermen tegen bommen (luchtalarm gaat af je schuilt) maar dit is gewoon.................triest.

NEE, t is niet triest imo!
Dit heet Guerilla Warfare ofzo!
die amerikanen en britten en al dat andere gespuis komen irak zonder reden binnen vallen, en dan gaan ze verwachten dat de irakies zodra ze amerikanen zien als makke ammetjes naar ze toe lopen en zich over geven!

kom op man!

De VS gaat heel erge verliezen lijden, en Terrecht!
Oud 25-03-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 25-03-2003 @ 22:47:
omg DeltaOne, eer eer eer.... het is OORLOG jonge, daar draait het om WIE ER WINT.....!!!!

Om een oorlog te winnen moet je vechten, als de tegenstander sterker is gebruik je de 'laffe' manier....

Eer bij de amerikanen? haha lol, zelfs een veteraan zei:" alles wat je ziet op tv met die stoere soldaten en tanks zijn allemaal in werkelijkheid niks en ook echt NIKS"

Jij delta one denkt dat het echt makkelijk is om een tegenstander neer te knallen met een Kogelvrij vest, Kogelvroij helm, Beter GUNS, beter TANKS, Apaches, f-16's, Black-Hawks, b-52's en noem maar op. NAtuurlijk gaan dan de irakezen ( met een roestige AK, gekleed zoals jij en ik ) de guirella oorlog voeren.. en dat is sllim ook van hun.

En nogmaals, de VS staat op een verassing te wachten, en dat merk je wel over een paar dagen of morgen als ze in Bagdad komen.! Sadam Hoessijn gaat alles inzetten Wat ie heeft, en dat is niet mis.

tip: speel minder DeltaForce of whatever. FPS ( first person shooters ) , ga liever op een schietverening zoals ik.
nou moet jij serieus is opfucken met dat gezeik van je over mij, je begint me ZWAAR te irriteren, jij op een schietvereniging, stoeeer...mag pas als je 18 bent, maar goed
ik speel geen spelletjes, heb wel wat beters te doen, ok? ten tweede ben ik zelf bezig met solliciteren voor het leger, dus rot op met het gezeik dat ik een of andere computernerd ben..
en NEE, ik ben niet gefrustreerd, ben best wel kalm, maar ik word gewoon doodmoe van jou
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 22:45
Gatara
Gatara is offline
www.americanarmy.com

voor diegene die oorlog als vermaak zien

EN kunnen we nu weer on-topic gaan?

Waar halen die speciale elitetroepen hun wapens vandaan?
Waarover beschikken ze?
Oud 26-03-2003, 00:28
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-03-2003 @ 23:45:

EN kunnen we nu weer on-topic gaan?
volgens de cia (dus je moet alles keer 2 doen ):
Military branches:
Army, Republican Guard, Navy, Air Force, Air Defense Force, Border Guard Force, Fedayeen Saddam
Military manpower - military age:
18 years of age (2002 est.)
Military manpower - availability:
males age 15-49: 6,135,847 (2002 est.)
Military manpower - fit for military service:
males age 15-49: 3,430,819 (2002 est.)
Military manpower - reaching military age annually:
males: 274,035 (2002 est.)
Military expenditures - dollar figure:
$1.3 billion (FY00)

op nu.nl staat:
totaal irakeze mankracht: 350.000 tot 450.000 manschappen
REPUBLIKEINSE GARDE (RG): 50.000
SPECIALE REPUBLIKEINSE GARDE (SRG): 20.000 soldaten
SPECIALE VEILIGHEIDS ORGANISATIE : 2000
SADDAMS MARTELAREN : 20.000

baghdad maps

zo zit het leger van irak in elkaar. je kan alles echt haarfijn bekijken. tel alles maar na

hier ook nog:
WINNING IN THE DESERT II TACTICS, TECHNIQUES AND PROCEDURES
FOR MANEUVER COMMANDERS

the crucial moment

Baghdad Approach Could Be Most Difficult
Oud 26-03-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
nee, want die voeren geen grootschalige veldslagen mee.

maar amerikaanse tanks (m1a2 abrams) kunnen 4 kilometer ver schieten, ds laten we zeggen: vanaf 3 á 2 kilometer kunnen ze een t72 makkelijk uitschakelen.

een t72 moet op ik meen 1200 meter of minder zijn om door dat pantser van die Abrams heen te schieten.
even wat nummers:
- tanksnelheid door terrein is +/- 40 kilometer per uur.
- abrams kan elke 10 seconden schot afvuren; praktisch altijd raak.

hoeveel tanks moet irak meer hebben?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:00
TpieD
TpieD is offline
Saddams troepen verrassen ?
Ik weiger te geloven dat als Amerikaanse troepen gewoon rond Bagdad zich inburgeren en dan gewoon de stad te isoleren dat die troepen nog veel gaan uitmaken ! Het is wel zo dat moest Amerika wel bagdad invallen dat de troepen van Saddam een verzet kunnengeven ... maar wees er maar zeker van zo snel zullen ze bagdad city niet aanvallen hoor !
Oud 26-03-2003, 13:49
michael1
michael1 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 25-03-2003 @ 22:47:

Jij moet op maroc.nl gaan blaten,als je zo tegen amerika ben.
vast geen nederlander?laat me raden,maroc?

En ja ze kunnen even verrassen.
Maar nog even ,en dan pakken we die al foute figuren met hun grote mond.
hahahaha wat zal ik een feest vieren, laat me niet lachen joh.
Een atoombommetje erop.

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
michael1 schreef op 26-03-2003 @ 14:49:
Dit draagt totaal niks bij aan de discussie
Oud 26-03-2003, 14:08
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-03-2003 @ 14:52:
Dit draagt totaal niks bij aan de discussie
wel aan de kans op een waarschuwing mag ik hopen.
Oud 26-03-2003, 15:31
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
michael1 schreef op 26-03-2003 @ 14:49:

En ja ze kunnen even verrassen.
Maar nog even ,en dan pakken we die al foute figuren met hun grote mond.
hahahaha wat zal ik een feest vieren, laat me niet lachen joh.
Een atoombommetje erop.
Waar slaat dit in godsnaam nou op? Als je tegen Amerika bent ben je opeens een maroc? hhahaha lol! Nee ik ben geen Marokkaan eikel!
Oud 26-03-2003, 16:05
michael1
michael1 is offline
Eikel? zullen we effe afspreken dan?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 16:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
michael1 schreef op 26-03-2003 @ 17:05:
Eikel? zullen we effe afspreken dan?
Flikker toch eens op zielig gastje van 25.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 16:34
michael1
michael1 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 26-03-2003 @ 17:22:
Flikker toch eens op zielig gastje van 25.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 16:37
michael1
michael1 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 26-03-2003 @ 16:31:
Nee ik ben geen Marokkaan eikel!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 16:38
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Havock schreef op 26-03-2003 @ 13:47:
nee, want die voeren geen grootschalige veldslagen mee.

maar amerikaanse tanks (m1a2 abrams) kunnen 4 kilometer ver schieten, ds laten we zeggen: vanaf 3 á 2 kilometer kunnen ze een t72 makkelijk uitschakelen.

een t72 moet op ik meen 1200 meter of minder zijn om door dat pantser van die Abrams heen te schieten.
even wat nummers:
- tanksnelheid door terrein is +/- 40 kilometer per uur.
- abrams kan elke 10 seconden schot afvuren; praktisch altijd raak.

hoeveel tanks moet irak meer hebben?
Goh geweldige theorie man, petje af....
Theorie...!!!

In de woestijn of op de heide is dat prachtig.
In een miljoenenstad waar je alles verdekt op kan stellen is het anders, trouwens die amerikanen rijden echt niet met 100 Abrams Bagdad binnen, het is geen Red Alert Tank Rush!!!
Reageren

Regels voor berichten