Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
in amerika vinden mensen het niet erg om 140 kilo te wegen, ze komen dat dagelijk tegen. Als we nu een propaganda oorlog starten met als doel de mensen wijs te maken dat dikke mensen geen leven hebben en dat ze daarom geen overgewicht moeten kweken, hebben we nog kans om het nederlandse volk van het amerikaanse lot te redden.
![]() toch ben ik bang dat je dan OF het totaal moet verbieden op school, of goede voorlichting moet geven. Als er geen patat word verkocht en de leerlingen te veel snickers gaan eten berijk je nog nix. Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 16:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar het is natuurlijk niet waar dat mensen in de VS het niet erg vinden om zoveel te wegen. Ook daar wordt raar gekeken naar dikke mensen (says Oprah ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Stiekum vind ik het eigenlijl wel zielig voor de mensen die zo dik zijn, maar het is wel heel onbeleeft om dat te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
En over die dikke mensen.. ik vind ze vaak ontzettend zielig (als ze er zelf mee zitten iig). Er zit vaak zoveel meer achter, waardoor ze zo zijn gaan eten. Ik denk dat het echt een enorme last op je legt en mensen kijken anders naar je. Ze zien vaak je als een 'dik' in plaats van gewoon als 'mens'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat er wel snoep in schoolkantines te krijgen moet zijn, maar ook iets gezonds. Als ik op school zit, mn brood al op heb en trek heb, moet ik wel iets ongezonds eten, aangezien er bij ons in de kantine niets gezonds te krijgen is en scholieren de dichtsbijzijnde supermarkt niet in mogen. Ik vind dat het nog altijd een vrije keus is wat je eet, dus zouden kantines zowel gezonde als ongezonde dingen moeten verkopen.
|
![]() |
|
Mn tante is echt errug, die weegt meer dan honderdvijftig kilo
![]()
|
even ter verlijking:
Stroopwafels kosten bij ons op school € 0,15 repen mars/snickers enz. en koeken kosten € 0,50 een zakje chips kost € 0,60 een broodje kaas of ham € 1,20 en een broodje gezond € 1,70 ![]() Ik denk dat op zich wel duidelijk is wat d'r moet veranderen... (overigens verkopen ze bij ons op school geen andere snacks ofzo ![]()
|
van mij mogen ze alles wat echt ongezond is uit de kantine halen...dan bedoel ik snoep en frikandellen bv, en dat mag ook uit de winkel wat mij betreft, maja, dat gebeurt natuurlijk niet meer in mijn leven.
Ik heb er echter geen problemen mee als de ijscoboer in de zomer een keer in de week op het schoolplein staat, een keer een ijsje ofzo moet kunnen.
|
![]() |
ik zou graag zien dat er bewuster eten in de katine's kwamen. en dat mensen het ook echt gingen eten. ik ben nu een tijd ziek en zie hoe belangrijk gezond eten is... er komt een tijd dat als je alleen maar zooi eet dat het je op breekt en dat moeten we zien te verkomen. ik denk dat hier mee het ziekteverzuim een heel stuk naar beneden kan gaan in de maatschappij. nu hoeven we niet allemaal health freaks te gaan worden maar wat bewuster eten kan bij de meeste mensen geen kwaad...
|
![]() |
tja ik zelf heb de neiging TE gezond te willen eten, dus ik snap die andere mensen niet echt goed. ik denk dat het het beste is dat er goede voorlichting komt. kijk, je WEET het wel een beetje, maar het hoe en waarom ontbreekt vaak. ik ging pas veel gezonder eten toen mijn biologie- en scheikundekennis groter werd. kortom: dompel die kids in de beta-informatie, hehe...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Hydrogen | 500 | 07-06-2006 14:17 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Nederlandse cultuur gaat verloren nova7 | 189 | 06-04-2004 16:52 | |
Obesitas of asociaal? BARON | 49 | 29-04-2003 19:06 |