Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 17:42
Proud
Proud is offline
Het is een mooie, warme dag. Ik loop buiten, geniet van de blauwe lucht en de geur van net geopende bloemen. Ik realiseer me dat het lang geleden is dat ik daar van genoten heb. En toch...

Toch gaat het nog steeds niet goed. Het is heel vreemd. Ik voel me wel gelukkig, maar onder dat gelukkige gevoel zit nog steeds dat kutgevoel dat elk moment naar buiten kan komen. En dan weet ik niet meer wat ik moet doen. Dan gaat het gewoon opeens heel slecht, terwijl ik 5 minuten daarvoor nog vrolijk was.
Zoals nu: de hele dag heb ik in de zon gezeten, met korte mouwen (de littekens op mijn pols waren niet meer te zien gelukkig) en ik heb echt genoten van zo'n mooie dag. Ik voelde me gelukkig. Maar het is weer terug. Dat zwarte, donkere gevoel. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Alsof ik niet blij mág zijn.
Ander voorbeeld: ik ben de laatste weken afgevallen zonder daar moeite voor te doen. 4 kilo in 3 weken! Als ik dan nadenk... ik heb heel weinig gegeten. Er waren dagen dat ik pas om half 3 een boterham at. En ik deed het niet met opzet, het zal wel onbewust zo gaan. Nu denk ik: als het zo goed gaat, dat afvallen, waarom ga je er dan niet mee door? Ik heb vandaag weer 3 keer op de weegschaal gestaan en ik wilde het niet, maar het was te sterk.
Ik weet het niet. Het gaat meestal goed en dan weer niet. Ik weet niet wat ik er aan moet doen. Maar dat het kut is, weet ik wel. Ik heb al twee weken niet meer gesneden, maar als het zo doorgaat... argh, ik word gek!

*weet niet waarom ze dit opschreef*
*bedankt iedereen voor het lezen*
Oud 29-03-2002, 18:42
Nena21
Nena21 is offline
Mja,heb ik ook wel.Net een stuk buiten wezen fietsen door het bos.
Lekker weertje etc.Dan voel je je wel even goed,maar nu ik weer thuis ben,begin ik me alweer meer klote te voelen...
En dat heb ik wel vaker,heel vervelend
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 18:59
*Wiccanrules*
*Wiccanrules* is offline
ik ken ut ook wel! altijd als het goed met me gaat, komt er wel weer iets in mn kop zitten waardoor ik me kut ga voelen. het is ook altijd zo alsof ik gewoon problemen wil of moet hebben....xxx
Oud 29-03-2002, 19:34
Morphia
Morphia is offline
*knuffel*

Ik heb hetzelfde gevoel. Het zit in je en hoort ook bij je tot je het na een lange tijd verwerkt hebt. Daar gaat heel veel tijd in zitten. Maar bedenk dat dingen die gebeurd zijn je ook veel gekleerd hebben en je een veel sterkere persoonlijkheid hebben gegeven.
Oud 31-03-2002, 19:59
Proud
Proud is offline
Waarom, waarom gaat het alleen maar slechter?
Oud 01-04-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Proud schreef:
Het is een mooie, warme dag. Ik loop buiten, geniet van de blauwe lucht en de geur van net geopende bloemen. Ik realiseer me dat het lang geleden is dat ik daar van genoten heb. En toch...

Toch gaat het nog steeds niet goed. Het is heel vreemd. Ik voel me wel gelukkig, maar onder dat gelukkige gevoel zit nog steeds dat kutgevoel dat elk moment naar buiten kan komen. En dan weet ik niet meer wat ik moet doen. Dan gaat het gewoon opeens heel slecht, terwijl ik 5 minuten daarvoor nog vrolijk was.
Zoals nu: de hele dag heb ik in de zon gezeten, met korte mouwen (de littekens op mijn pols waren niet meer te zien gelukkig) en ik heb echt genoten van zo'n mooie dag. Ik voelde me gelukkig. Maar het is weer terug. Dat zwarte, donkere gevoel. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Alsof ik niet blij mág zijn.
Ander voorbeeld: ik ben de laatste weken afgevallen zonder daar moeite voor te doen. 4 kilo in 3 weken! Als ik dan nadenk... ik heb heel weinig gegeten. Er waren dagen dat ik pas om half 3 een boterham at. En ik deed het niet met opzet, het zal wel onbewust zo gaan. Nu denk ik: als het zo goed gaat, dat afvallen, waarom ga je er dan niet mee door? Ik heb vandaag weer 3 keer op de weegschaal gestaan en ik wilde het niet, maar het was te sterk.
Ik weet het niet. Het gaat meestal goed en dan weer niet. Ik weet niet wat ik er aan moet doen. Maar dat het kut is, weet ik wel. Ik heb al twee weken niet meer gesneden, maar als het zo doorgaat... argh, ik word gek!

*weet niet waarom ze dit opschreef*
*bedankt iedereen voor het lezen*
He meis,

Ik vind je heel sterk. Je zegt dat je al 2 weken niet gesneden hebt..Nou, ik heb dat zo lang niet volgehouden! Ik herken ontzettend wat je schrijft. Het lijkt wel alsof die donkere wolken altijd op de loer liggen, om zodra we ons enigzins goed voelen, weer snel op te komen dagen. Een depressie gaat niet in één keer over. Een eetstoornis ook niet.. Het leven, en zeker een depressie, is vooral UP en DOWN. En eerst had je alleen maar downs, maar nu komen er ook ups tussendoor Koester dat! je weet nu dat het ook anders kan, dat je best geluk kan hebben zo af en toe. Dat je gelukkig kunt zijn, en dat er zonnetjes schijnen voor jou..

Take care meisje, ik weet dat je sterk genoeg bent om Depressies en Eetstoornisjuhz te verslaan..

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 07:54
Proud
Proud is offline
Citaat:
Myself! schreef:

Take care meisje, ik weet dat je sterk genoeg bent om Depressies en Eetstoornisjuhz te verslaan..

Ik denk het ook wel ja. Het is alleen af en toe zo moeilijk om vol te houden... maar ik wil ook niet opgeven, want ik heb al een paar keer gevoeld hoe het is om echt blij te zijn. Dat gevoel wil ik niet opnieuw verliezen. Het lukt alleen soms echt niet... (nu wel trouwens )

Oud 02-04-2002, 11:48
eeh...?
eeh...? is offline
Ja, ik herken dat heel erg, zo'n donker gevoel wat altijd overal onder borrelt en dan tot uitbarsting kan komen. Hoe veel je ook ergens van geniet, het blijft. En het voelt zo raar...
miscschien gaat het vanzelf over..kweetnie
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 12:08
Verwijderd
Het leven gaat idd met ups en downs. En zoals Leen al zei, eerst had je alleen downs en nu ook ups. Dan merk je de downs des te meer, het lijkt dus niet beter te gaan. Soms helpt het om wanneer je down bent stil te staan bij de ups die je soms hebt. Het zal je misschien niet uit die down-stemming halen, maar waarschijnlijk zal het je er wel door heen trekken. Probeer anders eens per dag te turven hoeveel 'ups' je hebt en vergelijk dat twee weken of twee maanden verder dan eens ofzo, waarschijnlijk zul je de dan zien dat het beter gaat, soms zullen er langere mindere periodes tussen zitten, maar langzaamaan zal het beter gaan. Zolang je maar hoop houdt. En dat doe je wel. Je bent er iig sterk genoeg voor. *knuf*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 08:15
Proud
Proud is offline
Klopt. Het gaat nu weer goed. Het is allemaal zo ingewikkeld. Argh.
Oud 05-04-2002, 11:16
Kazanka
Kazanka is offline
meestal zit ik in een sombere bui, als die over wordt ik vrolijk, soms vrolijk...laatst wou ik zelfs leven, alleen dat blijft de blijdschap altijd ergens achter haken en wens ik diep van binnen terug te keren naar de sombere periode. Na een week gebeurt dit dan en de somberheid is weer terug. Altijd intensiever dan daarvoor. Steeds erger en erger
Oud 05-04-2002, 12:26
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Proud schreef:
Maar dat het kut is, weet ik wel. Ik heb al twee weken niet meer gesneden, maar als het zo doorgaat... argh, ik word gek!

mja doe het niet meer n ja na een tijdje voel je je echt gek worden maar daarna heb je niet echt meer behoefte om het te doen dus hou nog ff vol..
Reageren

Regels voor berichten