Citaat:
Proud schreef:
Het is een mooie, warme dag. Ik loop buiten, geniet van de blauwe lucht en de geur van net geopende bloemen. Ik realiseer me dat het lang geleden is dat ik daar van genoten heb. En toch...
Toch gaat het nog steeds niet goed. Het is heel vreemd. Ik voel me wel gelukkig, maar onder dat gelukkige gevoel zit nog steeds dat kutgevoel dat elk moment naar buiten kan komen. En dan weet ik niet meer wat ik moet doen. Dan gaat het gewoon opeens heel slecht, terwijl ik 5 minuten daarvoor nog vrolijk was.
Zoals nu: de hele dag heb ik in de zon gezeten, met korte mouwen (de littekens op mijn pols waren niet meer te zien gelukkig) en ik heb echt genoten van zo'n mooie dag. Ik voelde me gelukkig. Maar het is weer terug. Dat zwarte, donkere gevoel. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Alsof ik niet blij mág zijn.
Ander voorbeeld: ik ben de laatste weken afgevallen zonder daar moeite voor te doen. 4 kilo in 3 weken! Als ik dan nadenk... ik heb heel weinig gegeten. Er waren dagen dat ik pas om half 3 een boterham at. En ik deed het niet met opzet, het zal wel onbewust zo gaan. Nu denk ik: als het zo goed gaat, dat afvallen, waarom ga je er dan niet mee door? Ik heb vandaag weer 3 keer op de weegschaal gestaan en ik wilde het niet, maar het was te sterk.
Ik weet het niet. Het gaat meestal goed en dan weer niet. Ik weet niet wat ik er aan moet doen. Maar dat het kut is, weet ik wel. Ik heb al twee weken niet meer gesneden, maar als het zo doorgaat... argh, ik word gek!
*weet niet waarom ze dit opschreef*
*bedankt iedereen voor het lezen*
|
He meis,
Ik vind je heel sterk. Je zegt dat je al 2 weken niet gesneden hebt..Nou,
ik heb dat zo lang niet volgehouden! Ik herken ontzettend wat je schrijft. Het lijkt wel alsof die donkere wolken altijd op de loer liggen, om zodra we ons enigzins goed voelen, weer snel op te komen dagen. Een depressie gaat niet in één keer over. Een eetstoornis ook niet.. Het leven, en zeker een depressie, is vooral UP en DOWN. En eerst had je alleen maar downs, maar nu komen er ook ups tussendoor

Koester dat! je weet nu dat het ook anders kan, dat je best geluk kan hebben zo af en toe. Dat je gelukkig kunt zijn, en dat er zonnetjes schijnen voor jou..
Take care meisje, ik weet dat je sterk genoeg bent om Depressies en Eetstoornisjuhz te verslaan..