Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 13:58
AviBoY
AviBoY is offline
Abortus!

Tenzij ze haar toekomst op het spel wil zetten en het kind wil houden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 14:17
Severus
Severus is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
Ik zal wel de eerste zijn die serieus post
Ik vind het eh...ff nadenken wat ik ervan vind.
2 minuten later
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt "slim" overkomen. Ik bedoel, meeste jongeren willen graag studeren, etc etc. Ik vind dat als je zwangerraakt als je nog jong bent, je toekomst wat 'baan' en opleiding betreft helemaal niets uitmaakt, en dat komt best wel naief over, omdat het eigenlijk heel erg belangrijk is. Ik wil ik ook heel graag jong kinderen, rond mn 21'e, maar als je dan al met je studie bezig bent, en alles onder controle hebt, kan het veel makkelijker, ook financieel gezien. Ik denk dat mensen van 15-19 dat nog niet echt zijn, dat ze niet echt alles onder controle hebben, financieel zeker zijn, etc. En dus ik zou er altijd wel extra goed over nadenken om ermee door te gaan of niet. Ook denk ik dat jongeren sneller "NEE" tegen abortie zeggen dan ouderen, en daar moet je ook goed over nadenken.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Het komt inderdaad niet slim over, want als je zwanger bent geraakt heb je beslist geen voorbehoedsmiddelen gebruikt (uitzondering: hoewel het natuurlijk kan dat je dat wél had gedaan, maar je toch zwanger bent geraakt, omdat voorbehoedsmiddelen toch niet 100% veilig zijn). Dat komt toch stom en dom over, in deze tijden van vele geslachtsziektes en gezien het feit dat AIDS zich steeds meer en meer verspreidt.

Nee, als ik een zwanger tienermeisje (zeker in de leeftijd van 14-16) zie lopen, zou ik haar erg dom vinden, dan zou ik haar een beetje hoerig vinden. Je krijgt ergens toch al gauw idee dat zo'n meisje een soort mannenverslindster is, en dat het bij de zoveelste gewoon mis is gegaan.

Neem nou een vriendin van mij. Ze heeft al een jaar een vriend, maar ze doet het regelmatig zonder condooms met hem, omdat condooms te duur zijn. Met als gevolg dat ze al zeker zo'n 6 keer een zwangerschapstest heeft moeten halen, en iedere keer was ze doodsbenauwd dat ze echt zwanger zou zijn. Gelukkig bleek tot nu toe iedere keer dat ze niet zwanger was, maar dit is toch hartstikke stom?!?! Wie doet het er nou zonder condoom alleen maar omdat het te duur is? Hoe dom kun je zijn? Straks ben je zwanger en/of heb je een geslachtsziekte opgelopen, alleen maar omdat je zo gierig was om die paar centjes! (En denk nou maar niet dat ze arm is ofzo, en haar vriend al helemaal niet! Die zit in het leger en verdient ruim genoeg om die condooms te kunnen betalen!)

Ik ben er zeker van dat er nog honderden (of nee, duizenden) andere domme meisjes zijn als die vriendin van mij. Als zo'n meisje dan ook zwanger raakt, heb ik er ook geen medelijden mee. Had ze maar niet zo stom moeten zijn en wat meer moeten nadenken.

Kortom, ik denk dus niet erg positief over de zwangere leeftijdgenoten van mij. Maar ik moet toch een beetje proberen iets positiever over hen te denken, anders stop ik ze allemaal zo snel in een hokje en zo bekrompen wil ik niet zijn.

Ripper
Oud 28-07-2002, 18:35
french kiss
french kiss is offline
hmm...ff iets over die abortus, elke maand als je je regels hebt of elke keer als een jongen klaarkomt ''doe je'' dat kind toch ook ''weg''
Oud 28-07-2002, 19:39
Roozie
Roozie is offline
Zonde van je jeugd
Oud 28-07-2002, 20:49
Krugdinho
Krugdinho is offline
wie zwanger wil worden mij best wie njiet ook best
Oud 29-07-2002, 18:28
REIE
REIE is offline
Zo'n kind op je zestiende lijkt me een fijne beperking. En als je echt heel slim bent ga je gelijk samenwonen. Geluk gebeuren dit soort dingen alleen bij geestelijk lichtbeperkte mensen, of niet? (sorry) Krijg je nog leuk kinderbijslag bij je zakgeld.

REIE
Oud 29-07-2002, 18:38
Verwijderd
Iedereen moet het zelf weten, maar je bent wel flink dom als je je leven en je studententijd (als je die kunt hebben, natuurlijk ) verneukt door zo vroeg een kind te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:00
Loesje
Loesje is offline
Ik hoorde gister dat een ex-collegatje van mij zwanger is. Zij is 20 en gebruikte wel de pil, maar is daar door heen zwanger geworden. Ze was er nog blij mee ook

Ik vind het ontzettend dom als je zwanger wordt, en okee mocht het een ongelukje zijn dan zou ik het laten weghalen. Je wil toch niet één van de beste tijden van je leven laten verpesten!
Oud 30-07-2002, 12:54
pienie
Citaat:
Ripper schreef:

Daar ben ik het volledig mee eens.

Het komt inderdaad niet slim over, want als je zwanger bent geraakt heb je beslist geen voorbehoedsmiddelen gebruikt (uitzondering: hoewel het natuurlijk kan dat je dat wél had gedaan, maar je toch zwanger bent geraakt, omdat voorbehoedsmiddelen toch niet 100% veilig zijn). Dat komt toch stom en dom over, in deze tijden van vele geslachtsziektes en gezien het feit dat AIDS zich steeds meer en meer verspreidt.

Nee, als ik een zwanger tienermeisje (zeker in de leeftijd van 14-16) zie lopen, zou ik haar erg dom vinden, dan zou ik haar een beetje hoerig vinden. Je krijgt ergens toch al gauw idee dat zo'n meisje een soort mannenverslindster is, en dat het bij de zoveelste gewoon mis is gegaan.

Neem nou een vriendin van mij. Ze heeft al een jaar een vriend, maar ze doet het regelmatig zonder condooms met hem, omdat condooms te duur zijn. Met als gevolg dat ze al zeker zo'n 6 keer een zwangerschapstest heeft moeten halen, en iedere keer was ze doodsbenauwd dat ze echt zwanger zou zijn. Gelukkig bleek tot nu toe iedere keer dat ze niet zwanger was, maar dit is toch hartstikke stom?!?! Wie doet het er nou zonder condoom alleen maar omdat het te duur is? Hoe dom kun je zijn? Straks ben je zwanger en/of heb je een geslachtsziekte opgelopen, alleen maar omdat je zo gierig was om die paar centjes! (En denk nou maar niet dat ze arm is ofzo, en haar vriend al helemaal niet! Die zit in het leger en verdient ruim genoeg om die condooms te kunnen betalen!)

Ik ben er zeker van dat er nog honderden (of nee, duizenden) andere domme meisjes zijn als die vriendin van mij. Als zo'n meisje dan ook zwanger raakt, heb ik er ook geen medelijden mee. Had ze maar niet zo stom moeten zijn en wat meer moeten nadenken.

Kortom, ik denk dus niet erg positief over de zwangere leeftijdgenoten van mij. Maar ik moet toch een beetje proberen iets positiever over hen te denken, anders stop ik ze allemaal zo snel in een hokje en zo bekrompen wil ik niet zijn.

Ripper

deze reply komt een beetje achterlijk over...

je hebt het steeds over meisjes terwijl jongens evengoed schuldig kunnen zijn...

meisjes DIE een ongelukje hebben gehad en daardoor vroeg zwanger zijn daar moet je juist respect voor hebben HUN hebben de VERDOMDE DURF om de zorg van dat kind op hun te nemen de gene die hier zeggen; de beste van je leven laten verpsten door een kind...PARDON WAT ZIELIG je moord dus liever iemand uit omdat JIJ zo graag een LEUKE tijd wilt hebben?!...

naja EGOISTEN MOETEN ER OOK ZIJN!...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:56
pienie
Citaat:
Loesje schreef:
Ik hoorde gister dat een ex-collegatje van mij zwanger is. Zij is 20 en gebruikte wel de pil, maar is daar door heen zwanger geworden. Ze was er nog blij mee ook

Ik vind het ontzettend dom als je zwanger wordt, en okee mocht het een ongelukje zijn dan zou ik het laten weghalen. Je wil toch niet één van de beste tijden van je leven laten verpesten!

Komt erg egoistisch over meisje, en praat niet ergens over als je het GEVOEL nog nooit hebt gehad dat er een kindje in je groeit!...

Als jij dat gevoel hebt gehad of DENKT gehad te hebben dan praat je maar verder!...

Maar om nou te zeggen dat je abortus zou laten plegen...JE WEET HELEMAAL NIET HOE HET VOELT!...beetje dommig...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:58
pienie
En waarom zit iedereen te zeiken over het feit; ja nou als IK iemand zie lopen dan vind ik het wel dommig!...

In je normale leven laat je je toch zeker ook niet bevelen door anderen?!...

Niet te vergeten dat mannen vaak evengoed schuld hebben als het meisje...maar toch durven zeggen dat deze meisjes die er de moed voor hebben dom zijn?!...

Hierbij vraag ik me meteen af of jullie misschien nog in superhelden geloven of gewoon weinig nadenken en iets typen...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 13:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
pienie schreef:
Komt erg egoistisch over meisje, en praat niet ergens over als je het GEVOEL nog nooit hebt gehad dat er een kindje in je groeit!...

Als jij dat gevoel hebt gehad of DENKT gehad te hebben dan praat je maar verder!...

Maar om nou te zeggen dat je abortus zou laten plegen...JE WEET HELEMAAL NIET HOE HET VOELT!...beetje dommig...

Ow god, zij heeft nou eenmaal een andere mening hierover, en wil dus geen kind. En sinds wanneer mogen mensen alleen hun mening geven als er GEVOEL bij zit? Is er iets mis met rationeel denken? Er is dit jaar ook gestemd met een hoop GEVOEL, en je ziet hoeveel mensen daar nu spijt van hebben
Oud 30-07-2002, 13:03
Sommetje
Sommetje is offline
Als ze ook voor de kinderen kunnen zorgen, zie ik het probleem. Een meisje (18) op mijn werk is zwanger is netjes getrouwd en heeft alle mogelijkheden om voor haar dochtertje te kunnen zorgen. Dus ik zie in zo'n geval het probleem niet.

ik vind het wel zorgelijk als het om meisjes gaat die nog thuis wonen en geen vaste relatie hebben.
Oud 30-07-2002, 17:23
Gonzo
Gonzo is offline
Het is zeker wel zorgelijk om meisjes al op jonge leeftijd zwanger te zien. Dan loop ik er langs en denk van: "Jezus, ik heb medelijden". Maar wat zij er mee doen (weghalen of behouden) is hun zaak. Ik persoonlijk ben tegen abortus, maar iedereen is vrij om te doen en te laten wat ie wil in dit land. Gelukkig ook maar.
Oud 31-07-2002, 11:11
pienie
Citaat:
rosi schreef:

Ow god, zij heeft nou eenmaal een andere mening hierover, en wil dus geen kind. En sinds wanneer mogen mensen alleen hun mening geven als er GEVOEL bij zit? Is er iets mis met rationeel denken? Er is dit jaar ook gestemd met een hoop GEVOEL, en je ziet hoeveel mensen daar nu spijt van hebben
Het is altijd makkelijk om te zeggen iets te doen zonder dat je het hebt meegemaakt...

Tuurlijk mag ze het wel zeggen, of beter gezegd typen...maar dit zoiets dat je er pas iets over kan zeggen als je het 'gevoeld' hebt of denkt gevoeld te hebben zodat je er veel over nagedacht hebt, of je het zou houden of zou weghalen, het gevoel voelen dat er leven in je ( kan ) zitten, dat het daar van binnen veilig aan het groeien is...

Vroeger zei ik ook altijd; weg laten halen die troep ik heb een heel leven voor me...

Nu weet ik dat ik zoiets nooit meer zou zeggen of denken, het is egoistisch om te doen, iets kwijtschelden om er zelf beter van te worden, het klinkt misschien erg hard, maar dit is nou eenmaal de maatschappij, alles moet snel, mooi, makkelijk, en niet te vergeten perfect...

En dat zie ik nu ook weer in al deze reply's; alles moet perfect zijn voor er aan kinderen begonnen kan worden, er moet een diploma aan de muur hangen, een kapitaal op de bank staan, een partner zal er zeker in voorkomen, en niet te vergeten de 'carriere'...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:14
pienie
Citaat:
Sommetje schreef:
Als ze ook voor de kinderen kunnen zorgen, zie ik het probleem. Een meisje (18) op mijn werk is zwanger is netjes getrouwd en heeft alle mogelijkheden om voor haar dochtertje te kunnen zorgen. Dus ik zie in zo'n geval het probleem niet.

ik vind het wel zorgelijk als het om meisjes gaat die nog thuis wonen en geen vaste relatie hebben.
Ik ken 3 meisjes die kinderen hebben en nog thuis wonen, alles gaat prima, ze hebben een kind ok, ze gaan gewoon nog naar school en hebben er een baan bij...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:26
Joostje
Joostje is offline
ach je moet gewoon goed nadenken of je een kind wil krijgen, met alle consequenties van dien. Maar dat geld natuurlijk voor alle zwangerschappen. Dus of je die tijd eraan wilt besteden, geld, enz enz.
Je kunt niet halverwege zeggen dat je geen zin meer hebt in een kind, als je m eenmaal hebt.

oja, ik denk trouwens dat de meeste mensen onder de 18 niet in staat zijn om zo'n beslissing te nemen dus er maar beter niet aan kunnen beginnen.
Reageren

Regels voor berichten