Advertentie | |
|
![]() |
|
Geld maakt niet gelukkig. Want ook al zit je flink in de slappe was, dan nog kun je heel diep in de shit zitten. Omgekeerd geldt wel 'geen geld maakt ongelukkig'. Maar das iets totaal anders..
|
Verwijderd
|
Geld speelt geen rol...en dat bedoel ik niet van 'ik heb toch teveel' maar gewoon letterlijk dat het geen rol speelt. Als ik werk en ik heb veel geld, geef ik veel uit. Als ik weinig heb geef ik weinig uit en doe ik wat zuiniger. Het maakt voor hoe lekker of gelukkig ik me voel niks uit.
Helemáál geen geld is een ander verhaal, dat is wel erg. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
"Geld maakt niet gelukkig" .. geldt voor geluk in de filosofische zin. Denk maar aan Diogenes die in een ton woonde en alleen maar een mantel, een stok en een kalebas bezat. Toen hij op een keer voor zijn ton in de zon zat, kreeg hij bezoek van Alexander de Grote. Die ging voor de wijze man staan en vroeg of hij iets wenste, want dan zou hij die wens onmiddellijk vervullen. Diogenes antwoordde: "Ga alleen een beetje opzij, zodat ik weer in de zon zit" ![]() ![]() Zo liet Diogenes zien dat hij rijker en gelukkiger was dan de grote leger-aanvoerder. Hij had immers alles wat hij wenste ![]() |
![]() |
|
geld maakt niet gelukkig. Het is handig om het wel te hebben. Je kan je leven luxer maken. Je kan zorgen dat je het beter gaat. Maar zonder geld kunnen mensen ook heel gelukkig zijn. Kijk maar in afrika. Daar vinden ze dan andere dingen waar ze hun geluk uit putten. Bijv. speelgoed maken van gevonden blikjes. Wij zijn in Nederland gewoon verwende krengen die niet meer zonder geld kunnen.... we zijn gewoon TE materialistisch!
|
![]() |
||
Citaat:
kijk met 10 000 gulden kan ik de dingen kopen die ik graag wil: rijbewijs, het kunnen betalen van een leuke studentenkamer die nét even wat groter is, spullen voor in die kamer, een tv en leuke kleding! Dan zou ik echt gelukkig zijn, dat ik dat allemaal lekker voor elkaar heb en me daar geen zorgen over hoef te maken! Met 10 miljoen zou mijn leven veranderen, wat móet ik met dat geld, ik denk dat ik naast mijn schoenen zou gaan lopen, of bekend zou staan als dat rijke trutje van de postcodeloterij, dat lijkt me nou helemaal nix!
|
Verwijderd
|
Mensen hechten ook vaak teveel waarde aan de materiële dingen des levens...als ik een duur overhemd van 100 euro koop, ben ik daar even blij mee, maar daarna wordt het gewoon een onderdeel van m'n leven (en mn garderobe)...als ik ongelukkig ben voel ik me nog steeds ongelukkig met dat dure hemd aan...
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben van mening dat geld zelf niet gelukkig maakt, maar de dingen die je ervoor kan kopen soms wel. Nou ja, in zekere mate. Als je écht dingen nodig hebt (zoals de kapper, etc) dan kan het wel helpen, maar ik denk dat geluk afhangt van de liefde in je leven (ook vriendschappen), lol, enzovoorts. Natuurlijk kun je met geld wel veel lol maken.
Ik bedoel, de Star Wars dingen die ik voor geld kan kopen, helpen mij toch wel zeker, maar zonder relaties zou ik niet kunnen. (ook normale relaties dus) greetzzz
|
Geld is één van de dingen die je echt nodig hebt in je leven, maar het is niet een van de dingen die bij mij op de eerste plaats komt voor een echt gelukkig leven. Als je gezondheid maar goed is, veel vrienden hebt die voor je klaarstaan, minder oorlog en geweld op de wereld, dat maakt pas echt gelukkig. In die zaak vind ik geld een secundaire zaak. Nou ja als je in geldnood zit voor echt een paar noodzakelijke dingen dan maakt dat kleine beetje geld wel gelukkig jah... OK ik weet niet hoeveel je verdient maar die kleding kan misschien nog wel een maandje mee. BTW tis mooi weer dus tijd voor misschien korte broeken en open T-shirts die misschien nog goed zitten. Je kan ook voor een paar weken je haar laten groeien zodat het ff anders is. OK een gespoten brommer is dan veel mooier dan eentje die niet gespoten is, maar misschien kan dat ook nog ff wachten. Als dat geld aan die persoon niet zo belangrijk is kan dat wel ook ff w8en. Maar goed, ik weet misschien jouw situatie niet helemaal maar ik zou zeggen: haal een beetje van je rekening af en w8 op je eerste salaris. Dan komt alles goed.
Ik denk toch wel dat ik deze situatie overschat ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geld(bezit) niet gelukkig maakt: Verwijderd | 79 | 05-02-2005 02:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: Geld Ieke | 0 | 02-02-2005 16:24 | |
Psychologie |
Geld maakt niet gelukkig Anno 1986 | 24 | 26-05-2004 19:55 | |
Lifestyle |
De Liefde voor Consumptie drama | 52 | 14-01-2004 14:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geld maakt niet gelukkig? Bluesummers | 9 | 06-03-2002 12:46 |