Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 17:29
Wasp
Wasp is offline
Ik zal kort uitleggen waar ik mee zit.

Ik heb weinig geld.
En het probleem is..
Mijn kleren beginnen allemaal klein te worden.
Ik moet echt nodig naar de kapper.
Mijn brommer moet nodig een nieuwe spuitbeurt.
Ik ben nog geld schuldig aan een bepaald iemand.
Etc.

Het liefst zal ik even € 500,- krijgen om dit allemaal op te lossen.
Dan zou ik weer helemaal gelukkig zijn.. Want ik zit hier gewoon mee.
Dus bij mij zou de kreet 'Geld maakt niet gelukkig' dus niet passen.
Want zonder geld geen kleren, geen kapper, geen spuitbeurt, etc.

Hoe denken jullie hierover?

PS. Ik ben nu weer aan het werk, maar kan pas morgen beginnen..
Oud 16-06-2002, 17:31
rockyj
rockyj is offline
geld maakt niet gelukkig maar geen geld ook niet
Oud 16-06-2002, 17:31
fruitmand
fruitmand is offline
geld maakt gelukkig

mensen die denken van niet zijn naar mijn gevoel dom
ja hoor, je bent heel gelukkig als je maar 1 broek en een shirt hebt, op straat moet zwerfen, en rotzooi uit de prullenbakken moet zoeken om op te vreten
Oud 16-06-2002, 17:33
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
geld maakt gelukkig
*knip*
Dat wilde ik maar even duidelijk maken, maar dan ietsjes 'milder'.
Oud 16-06-2002, 17:33
M@rco
M@rco is offline
Ik denk niet dat geld iets is waar je echt gelukkig van wordt als je het wel hebt, maar meer iets waar je ongelukkig van wordt als je het niet hebt.
Oud 16-06-2002, 17:34
Shock
Shock is offline
geld maakt niet per definitie gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig
Oud 16-06-2002, 17:38
PV
PV is offline
Tja.. als je een paar miljoen hebt, maar in een scheiding ligt maakt dat geld je echt niet uit.. iemand die docu gezien over de Postcodeloterij?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:39
Shock
Shock is offline
Citaat:
PV schreef:
Tja.. als je een paar miljoen hebt, maar in een scheiding ligt maakt dat geld je echt niet uit.. iemand die docu gezien over de Postcodeloterij?
had ik gezien ja, die man wou dat miljoen wegdoen als ie z'n vrouw terug kreeg ofzo?
Oud 16-06-2002, 17:44
beuk
beuk is offline
Geld is een van de vele factoren die van belang zijn voor geluk.
Oud 16-06-2002, 17:46
MORTICIA
MORTICIA is offline
Tjah ..als je geld zat heb hoef niet gelijk te betekenen dat je dan gelukkig ben ...
...ik denk dat het ook afhangt van wat je verstaat onder gelukkig zijn ...
Oud 16-06-2002, 17:48
Verwijderd
Geld maakt niet gelukkig, er zijn dingen die niet voor geld te koop zijn. Geen geld maakt wel ongelukkig.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:52
PV
PV is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
had ik gezien ja, die man wou dat miljoen wegdoen als ie z'n vrouw terug kreeg ofzo?
jup.. jammer dat de oorzaak van de scheiding niet duidelijk werd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:53
Shock
Shock is offline
Citaat:
PV schreef:

jup.. jammer dat de oorzaak van de scheiding niet duidelijk werd.
ghehe dat ga je voor de tv zeggen...
Oud 16-06-2002, 17:57
Bluesummers
Bluesummers is offline
geld maakt niet per definitie gelukkig maar het is wel handig
Oud 16-06-2002, 18:05
PV
PV is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
ghehe dat ga je voor de tv zeggen...
mja ok.. t blijft toch jammer
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:08
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
'Geld maakt niet gelukkig' geldt alleen voor 'veel meer dan bovengemiddeld veel' geld.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:13
Paulaah
Paulaah is offline
Geld maakt niet zo zeer gelukkig maar het is wel een handig hulpmiddel om je gelukkig te maken..
Als je bijvoorbeeld graag op vakantie wilt om je geluk te bereiken dan heb je geld en het maakt je gelukkig
Maar gelukkig zonder vrienden? tja..en vrienden koop je niet..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:15
martijn1985
martijn1985 is offline
Geld maakt niet gelukkig. Want ook al zit je flink in de slappe was, dan nog kun je heel diep in de shit zitten. Omgekeerd geldt wel 'geen geld maakt ongelukkig'. Maar das iets totaal anders..
Oud 16-06-2002, 18:24
marlies
marlies is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
'Geld maakt niet gelukkig' geldt alleen voor 'veel meer dan bovengemiddeld veel' geld.
dat denk ik ook.
Oud 16-06-2002, 18:28
Verwijderd
Geld speelt geen rol...en dat bedoel ik niet van 'ik heb toch teveel' maar gewoon letterlijk dat het geen rol speelt. Als ik werk en ik heb veel geld, geef ik veel uit. Als ik weinig heb geef ik weinig uit en doe ik wat zuiniger. Het maakt voor hoe lekker of gelukkig ik me voel niks uit.

Helemáál geen geld is een ander verhaal, dat is wel erg.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Wasp schreef:
Mijn kleren beginnen allemaal klein te worden.
Materieel probleem.

Citaat:
Ik moet echt nodig naar de kapper.
Laat je het bijknippen door je moeder .. is misschien niet zo super, maar kost niks

Citaat:
Mijn brommer moet nodig een nieuwe spuitbeurt.
Materieel probleem.

Citaat:
Dan zou ik weer helemaal gelukkig zijn..
Dit vind ik nogal kortzichtig. Morgen is je brommer verrot, wat dan? Ben je dan gelijk weer ongelukkig?

"Geld maakt niet gelukkig" .. geldt voor geluk in de filosofische zin. Denk maar aan Diogenes die in een ton woonde en alleen maar een mantel, een stok en een kalebas bezat. Toen hij op een keer voor zijn ton in de zon zat, kreeg hij bezoek van Alexander de Grote. Die ging voor de wijze man staan en vroeg of hij iets wenste, want dan zou hij die wens onmiddellijk vervullen. Diogenes antwoordde: "Ga alleen een beetje opzij, zodat ik weer in de zon zit"

Zo liet Diogenes zien dat hij rijker en gelukkiger was dan de grote leger-aanvoerder. Hij had immers alles wat hij wenste
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:08
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Ik denk niet dat geld iets is waar je echt gelukkig van wordt als je het wel hebt, maar meer iets waar je ongelukkig van wordt als je het niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:29
Verwijderd
je wordt makkelijker gelukkig met geld dan zonder en andersom
maar je kunt wel gelukkig zijn zonder geld of ongelukkig met geld
maar geld hebben is altijd wel handig
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:32
DaaF
DaaF is offline
Ik snap je man.. Ik zou ook een stuk gelukkiger zijn en me lekkerder voelen als ik nu 5000 euro zou krijgen..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:06
Roozie
Roozie is offline
Geld maakt gelukkig tot op een bepaalde hoogte, als ik nu 10 miljoen zou winnen zou ik er niet gelukkiger op worden, met 10 000 gulden wel!!!
Oud 16-06-2002, 20:08
de
de is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Geld maakt gelukkig tot op een bepaalde hoogte, als ik nu 10 miljoen zou winnen zou ik er niet gelukkiger op worden, met 10 000 gulden wel!!!
Je redenering ontgaat me volkomen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:16
simple creed
simple creed is offline
geld maakt niet gelukkig. Het is handig om het wel te hebben. Je kan je leven luxer maken. Je kan zorgen dat je het beter gaat. Maar zonder geld kunnen mensen ook heel gelukkig zijn. Kijk maar in afrika. Daar vinden ze dan andere dingen waar ze hun geluk uit putten. Bijv. speelgoed maken van gevonden blikjes. Wij zijn in Nederland gewoon verwende krengen die niet meer zonder geld kunnen.... we zijn gewoon TE materialistisch!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:17
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
de schreef:

Je redenering ontgaat me volkomen...
Ja daar was ik te lui voor om het uit te leggen,

kijk met 10 000 gulden kan ik de dingen kopen die ik graag wil:

rijbewijs, het kunnen betalen van een leuke studentenkamer die nét even wat groter is, spullen voor in die kamer, een tv en leuke kleding! Dan zou ik echt gelukkig zijn, dat ik dat allemaal lekker voor elkaar heb en me daar geen zorgen over hoef te maken!

Met 10 miljoen zou mijn leven veranderen, wat móet ik met dat geld, ik denk dat ik naast mijn schoenen zou gaan lopen, of bekend zou staan als dat rijke trutje van de postcodeloterij, dat lijkt me nou helemaal nix!
Oud 16-06-2002, 20:20
Onlyme
Onlyme is offline
tis maar net wat je persoonlijke defenitie van geluk is..
Oud 16-06-2002, 20:34
Luca
Luca is offline
Geld is lekker om te hebben, maar je kunt niet zonder de dingen die niet met geld te koop zijn (beetje vaag)
Oud 16-06-2002, 20:40
whizzer
whizzer is offline
ALLEEN geld maakt niet gelukkig, volgensmij is dat het
Oud 16-06-2002, 21:49
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Piccola schreef:

Toch iemand die het met me eens is!
Oud 16-06-2002, 21:51
kastdeur
kastdeur is offline
geld draagt zeker bij aan het gelukkig zijn...in mijn optiek
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:29
Verwijderd
Mensen hechten ook vaak teveel waarde aan de materiële dingen des levens...als ik een duur overhemd van 100 euro koop, ben ik daar even blij mee, maar daarna wordt het gewoon een onderdeel van m'n leven (en mn garderobe)...als ik ongelukkig ben voel ik me nog steeds ongelukkig met dat dure hemd aan...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:36
Shock
Shock is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mensen hechten ook vaak teveel waarde aan de materiële dingen des levens...als ik een duur overhemd van 100 euro koop, ben ik daar even blij mee, maar daarna wordt het gewoon een onderdeel van m'n leven (en mn garderobe)...als ik ongelukkig ben voel ik me nog steeds ongelukkig met dat dure hemd aan...
ja idd, als je echt helemaal niks hebt kan ik me voorstellen dat geld je gelukkig maakt, maar als je bijna alles al hebt en alleen maar extraatjes wil denk ik niet dat geld je gelukkiger maakt... alleen maar ongelukkiger omdat je steeds met minder tevreden wordt
Oud 16-06-2002, 23:38
Verwijderd
Ach geld zelf maakt niet gelukkig maar het helpt wel om bepaalde dingen te bereiken/kopen die het leven veraangenamen; eerder met pensioen, een vakantie extra en dat soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 08:39
JediJoel
JediJoel is offline
Ik ben van mening dat geld zelf niet gelukkig maakt, maar de dingen die je ervoor kan kopen soms wel. Nou ja, in zekere mate. Als je écht dingen nodig hebt (zoals de kapper, etc) dan kan het wel helpen, maar ik denk dat geluk afhangt van de liefde in je leven (ook vriendschappen), lol, enzovoorts. Natuurlijk kun je met geld wel veel lol maken.
Ik bedoel, de Star Wars dingen die ik voor geld kan kopen, helpen mij toch wel zeker, maar zonder relaties zou ik niet kunnen. (ook normale relaties dus)
greetzzz
Oud 17-06-2002, 21:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Geld is één van de dingen die je echt nodig hebt in je leven, maar het is niet een van de dingen die bij mij op de eerste plaats komt voor een echt gelukkig leven. Als je gezondheid maar goed is, veel vrienden hebt die voor je klaarstaan, minder oorlog en geweld op de wereld, dat maakt pas echt gelukkig. In die zaak vind ik geld een secundaire zaak. Nou ja als je in geldnood zit voor echt een paar noodzakelijke dingen dan maakt dat kleine beetje geld wel gelukkig jah... OK ik weet niet hoeveel je verdient maar die kleding kan misschien nog wel een maandje mee. BTW tis mooi weer dus tijd voor misschien korte broeken en open T-shirts die misschien nog goed zitten. Je kan ook voor een paar weken je haar laten groeien zodat het ff anders is. OK een gespoten brommer is dan veel mooier dan eentje die niet gespoten is, maar misschien kan dat ook nog ff wachten. Als dat geld aan die persoon niet zo belangrijk is kan dat wel ook ff w8en. Maar goed, ik weet misschien jouw situatie niet helemaal maar ik zou zeggen: haal een beetje van je rekening af en w8 op je eerste salaris. Dan komt alles goed.
Ik denk toch wel dat ik deze situatie overschat
Oud 17-06-2002, 21:35
Denise84
Denise84 is offline
ligt eraan wat je definitie van gelukkig zijn is..
Ik denk niet dat ik echt gelukkig ben als ik elke maand moet stressen of ik de rekeningen wel kan betalen. Al kun je dan nog wel gelukkig zijn bijvoorbeeld in de liefde enz.
Oud 17-06-2002, 21:42
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
geld maakt gelukkig

mensen die denken van niet zijn naar mijn gevoel dom
ja hoor, je bent heel gelukkig als je maar 1 broek en een shirt hebt, op straat moet zwerfen, en rotzooi uit de prullenbakken moet zoeken om op te vreten
volledig mee eens
Oud 17-06-2002, 21:44
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
skyscraper schreef:

volledig mee eens
maar dan moet ik er bij zeggen dat je niet van alleeen geld gelukkig wordt. Geld is voor mij zeker een belangrijke factor van geluk
Reageren

Regels voor berichten