Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2002, 12:12
Tofke_H
Tofke_H is offline
In school meerdere keren de 240V, en enkele malen de 400V. Maar dat noemt men de spanning. Stroom wordt uitgedrukt in Ampére. En is afhankelijk van de weerstand die de spanning ondervind.
Niet de spanning is dodelijk, maar de stroom (ampere dus).
Oud 13-07-2002, 12:37
Skapie
Skapie is offline
Ik heb wel es een paar schokjes van een oude pc gehad en ook van een oude videorecorder, die best wel erg kapot was

en ook van schrikdraad, maar das lachen
Oud 13-07-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
In school meerdere keren de 240V, en enkele malen de 400V. Maar dat noemt men de spanning. Stroom wordt uitgedrukt in Ampére. En is afhankelijk van de weerstand die de spanning ondervind.
*denkt terug aan natuurkunde-lessen*

idd

maar als ik vraag of er hier mensen spannende dingen hebben meegemaakt kan je em meteen naar sexualiteit verplaatsen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 13:42
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
hm mij is altijd wijsgemaakt dat je daar dood aan gaat als je je vingers int stopcontact steekt? maar blijkbaar niet dus, hm toch s een xtje uitproberen hehe nog nooit gedaan dus
Dat d8 ik ook altyd maar niet dus
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 13:26
Joanie
Joanie is offline
ervaren? euhhh was geen fijne ervaring en doet AUW!
Gelukkig trok pappie snel muh handje weg (was toen 6)

Kijk maar, door dat incidentje ben ik mijn hele leven zo mislukt
Oud 15-07-2002, 13:43
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
das totaal waar. Daarom zij de kilovolts die af en toe uit bepaalde apparaten komt ook totaal ongevaarlijk

bij de stopcontactstroom is het trouwens ook zo dat de frequentie van de stroom (50 Hz) overeenkomt met de frequentie vann ons zenuwstelsel en spieren. Daarom kun je ook onder anderen niet meer loslaten als je een stroomdraad omklemt.
Citaat:
Wel een paar keer 24v, 1,875 ampere. Dat heb ik wel 100x gehad, geeft wel een *flits* en schok.
1,875 A is best wel veel. Meestal ben je bij zo'n 2 ampere wel dood ...
Oud 15-07-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Keertje opdonder gehad via de verwarming En een keertje toen ik bij een scheikunde examenproef de stekker uit het stopcontact trok en die twee pinnetjes van de stekker (niet stopcontact) aanraakte.. Dat laatste deed verrotte zeer..
Dat van die stekker heb ik ook eens gehad, met de stekker van een springkussen, deed idd behoorlijk zeer. Verder geloof ik ooit één met van dat draar dat onder stroom stond.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:04
Verwijderd
Ik heb 2x 230 gehad. 1x was de sterker niet helemaal goed gesloten en de andere keer pakte ik het verkeerde kroonsteentje
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:07
Quintus
Quintus is offline
Ik heb wel altijd van die schokjes van roltrappen, auto's, aanrecht en wat al niet meer.. Dat heb ik minstens vijf keer per dag, maar je went eraan

Verder niet echt.. Tenminste, niet voor zover ik weet
Oud 16-07-2002, 08:23
ZHAzha
ZHAzha is offline
wel een paar x..
Als ik een stekker van de tv of video uit het stopcontakt haalde.. en dan kwam ik met mijn vingers aan die eizere dingetjes terwijl ze er nog half in zaten

raar gevoel
Oud 16-07-2002, 16:11
Shock
Shock is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
wel een paar x..
Als ik een stekker van de tv of video uit het stopcontakt haalde.. en dan kwam ik met mijn vingers aan die eizere dingetjes terwijl ze er nog half in zaten

raar gevoel
dan weet ik niet welke aansluitmaterialen jullie gebruiken, maar wandcontactdozen en contactstoppen zijn zo gemaakt dat zoiets niet mogelijk is... het kan wel zijn dat je na het aanraken van de contactstop een klein shockie krijgt omdat er nog een geladen condensator in zit ofzo
Oud 16-07-2002, 17:54
Balance
Balance is offline
gelukkig niet! wel eens schrikdraad:

pesterig broertje: linda, raak dat draad eens aan (big smile)
linda: nee, want daar staat stroom op
pesterig broertje: nee hoor, echt niet
linda: echt niet?
pesterig broertje: nee, echt niet!
linda: oke

jaja, was/ben niet al te slim maar kwas toen 7, m'n broer 10.

op school wel eens een jongen een schaar in stopcontact gestoken. *pats*
heel de school + de school naast ons, helemaal donker
Oud 17-07-2002, 18:18
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

dan weet ik niet welke aansluitmaterialen jullie gebruiken, maar wandcontactdozen en contactstoppen zijn zo gemaakt dat zoiets niet mogelijk is... het kan wel zijn dat je na het aanraken van de contactstop een klein shockie krijgt omdat er nog een geladen condensator in zit ofzo
hm.. volgensmij zittie ok niet goed vastgeschroeft ofzow.. soms als ik een stekker eruit trek.. zie ik ook allemaal vonkjes.. van dat blauwe licht
Oud 17-07-2002, 18:22
Shock
Shock is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:

hm.. volgensmij zittie ok niet goed vastgeschroeft ofzow.. soms als ik een stekker eruit trek.. zie ik ook allemaal vonkjes.. van dat blauwe licht
was het een vermogensapparaat dan? t kan wle voorkomen dat als je een electrische kachel laat branden en de stekker eruit trekt, dat ie gaat vonken omdat er een flinke stroom loopt
Oud 17-07-2002, 18:27
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik krijg wel vaker van die schokken van de auto als ik de deur wil dicht gooien... sta je dan ook onder stroom... of hoe noem je dat dan...??
Oud 17-07-2002, 18:27
Shock
Shock is offline
Citaat:
LittleLucille schreef:
ik krijg wel vaker van die schokken van de auto als ik de deur wil dicht gooien... sta je dan ook onder stroom... of hoe noem je dat dan...??
statische electriciteit... de truc is even je hand om het rubber van het portier leggen voordat je contact met de aarde maakt (dus voordat je je voet op de grond zet)
Oud 18-07-2002, 12:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Eej Shock85, komt je nick ook van het stopcontact?

Die kwam in me op... iemand met zoveel elektrocuties, en 'Shock' als nick.

Zeer toepasselijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 17:34
Shock
Shock is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Eej Shock85, komt je nick ook van het stopcontact?

Die kwam in me op... iemand met zoveel elektrocuties, en 'Shock' als nick.

Zeer toepasselijk.
Klopt, ik doe mts electro, tis inderdaad 1 van de 2 redenen waarom ik voor Shock gekozen heb
De andere reden was de naam van 3 radioprogramma's waar ik bij zit, te weten Metal Shock, Shock Café en the After Shock
Oud 18-07-2002, 18:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Klopt, ik doe mts electro, tis inderdaad 1 van de 2 redenen waarom ik voor Shock gekozen heb
De andere reden was de naam van 3 radioprogramma's waar ik bij zit, te weten Metal Shock, Shock Café en the After Shock

Shock.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:32
Verwijderd
ach een keer toen ik nog klein was trok ik de babyfoon uit het stopcontact. 1 zo'n stekkerpinnetje bleef haken, dus ik dacht bij mezelf: "goh laat ik die er eens uittrekken met m'n blote handen"

BLAP
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 13:34
LittleLucille
LittleLucille is offline
duzzz het ligt aan mijn schoenen???
dat ik die statische ''electriciteit'' krijg...
Oud 19-07-2002, 23:55
Shock
Shock is offline
Citaat:
LittleLucille schreef:
duzzz het ligt aan mijn schoenen???
dat ik die statische ''electriciteit'' krijg...
Najah, het is meer het spanningsverschil tussen jou en de aarde. Als jij je voet op de grond zet, maak je in een keer volledig contact met de aarde, maar als je eerst even jezelf ontlaadt naar de auto, voel je niks meer. Die auto ontlaadt zichzelf min of meer, al is het eel langzaam, maar jij bent in ieder geval dat spanningsverschil kwijt
Oud 21-07-2002, 20:54
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

Najah, het is meer het spanningsverschil tussen jou en de aarde. Als jij je voet op de grond zet, maak je in een keer volledig contact met de aarde, maar als je eerst even jezelf ontlaadt naar de auto, voel je niks meer. Die auto ontlaadt zichzelf min of meer, al is het eel langzaam, maar jij bent in ieder geval dat spanningsverschil kwijt
lang verhaal.. maar okeej.. thanks..
wel vaag he eigenlijk... maar jah
toedels
Oud 21-07-2002, 21:08
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Tampert schreef:

1,875 A is best wel veel. Meestal ben je bij zo'n 2 ampere wel dood ...
doodgaan aan dat ligt aan meer factoren dan de grootte van de ampere alleen ik dacht dat je minder dan een 0,5 ampere ook dodelijk kon zijn.. *heeft geen zin om oude boeken van zolder te gaan halen*
Oud 21-07-2002, 21:28
Shock
Shock is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

doodgaan aan dat ligt aan meer factoren dan de grootte van de ampere alleen ik dacht dat je minder dan een 0,5 ampere ook dodelijk kon zijn.. *heeft geen zin om oude boeken van zolder te gaan halen*
klopt... of je net lekker fit en goed wakker bent, of je hebt een dag lopen zweten en je bent verkouden... dan kan 1,5 Ampere een hoop schelen
Reageren

Regels voor berichten