Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Rotterdam is het grootste dorp van Nederland, en Amsterdam is bijna de grootste stad van Nederland d8 ik... Citaat:
![]() Ik vind de mooiste stad denk ik A'dam. Alkmaar en Haarlem zijn ook mooi *kan niet kiezen* |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heerlen de mooiste? ![]() ![]() ![]() Maastricht de lelijkste? ![]() ![]() ![]() Mot iedereen zelf weten, maar ik denk dat niet veel mensen het met je eens zijn.
||
![]() |
Citaat:
2) Waar niet? Ga maar in Maastricht kijken. 3) Heerlen is een mooie, overzichtelijke, schone stad met aardige mensen, mooie winkelboulevards, prachtige oude kerken en fraaie pleinen. Schitterende musea completeren het geheel. Heerlen is ook nog een stad met als gevolg van de aanwezigheid van de staatsmijnen van oudsher een pluriform, multi-cultureel verleden. Dat levert een heel wat opener en gezelliger sfeer op dan de opgeprikte, bekrompen quasi-deftigheid van het monomane Maastricht. Maastricht wordt bovendien vervuild door een "universiteit." |
![]() |
||
Citaat:
lang leve de kammenscheerderij ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waar woont nu geen ordinair volk? Inderdaad, dus ook in Heerlen... Ga maar eens in Urk kijken, of in Alkmaar, Vlissingen, of Arnhem... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem van heerlen blijft dat ze te kampen hebben met een slecht imago. Vroeger bestond de stad louter alleen uit zwervers en harddrugsverslaafden. Gelukkig begint Heerlen langzaam stukje bij beetje een beetje de stad te "renoveren". Werd ook nodig tijd. Maar toch blijft Maastricht nog steeds de mooiste Limburgse stad. En van die Universiteit heb je weinig last. Ja ok, het gemiddelde van de "naar bovenstaande kraagjesdragers" ligt hier hoger, maar so what? Maastricht heeft gewoon een bruisend centrum, teveel historie om optenoemen, goede uitgaansmogelijkheden & minder zichtbare last van de drugsscene.
||
![]() |
Citaat:
2) Urk heeft ook een slecht imago, Tilburg, Helmond, Hengelo. Je stelling over vroeger klopt niet. 3) Renoveren is altijd goed. In Maastricht zouden ze de geesten van de inwoners moeten renoveren. 4) Zeker niet. Venlo is bijvoorbeeld mooier. En Roermond al helemaal. En ik kan het beoordelen want ik bekijk al die plaatsen als buitenstaander. Een universiteit betekent de ondergang van een stad. 5) Heerlen heeft een Romeins verleden. Maastricht suggereert een Romeins verleden te hebben. "Minder last van de zichtbare drugsscene"is nog gevaarlijker dan een zichtbare drugsscene. |
![]() |
||
Citaat:
Leeuwarden is eg mooi... nog nooit veel troep gezien.. ennuh.. Groningen is ook errug mooi.. (A'dam ook)
|
Hm.
Imo vind ik nog steeds dat Mosa Trajectum meer heeft dan Coriovallum. Maar ok - jij vindt Heerlen beter, dat is je goede recht. Ik denk ook dat ik als Kerkradenaar te dicht tegen Heerlen aanlig en daarom ook geen neutraal standpunt kan vormen. Heerlen heeft het voor mij allang verpest. Roermond en Venlo zijn ook leuke steden, maar ze kunnen het bij lange na niet tippen aan Maastricht. Imo dan hè.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Hierdoor komt Heerlen regionaal bijna altijd negatief in het nieuws.
||
Citaat:
![]() wie legt hier de link tussen klasse en kennis en wat heeft maastricht er mee te maken heel limburg mag van mij "afvaren"
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2) Leiden is al langer dan twee eeuwen een studentenstad... en dat kun je merken ook. De sfeer is in de ogen van de studente n inderdaad optimaal. 3) Nijmegen is ook geen culturele hoofdstad. Vlissingen niet, Ermelo niet, Den Bosch niet... Wil wil je daarmee zeggen? |
![]() |
||
Citaat:
Maar dit speelt meestal alleen nog maar bij de 50+ garde uit Maastricht. De rest heeft geen last ervan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
De Utrechtse Introductie Tijd (UIT) vorming | 2 | 24-07-2011 12:38 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #95 Verwijderd | 500 | 13-12-2007 13:18 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Vrije tijd |
In welke (Nederlandse) voetbalstadions ben jij geweest? Mr.Oizo | 135 | 15-01-2005 19:05 | |
Lifestyle |
Promoot je hometown Otis | 250 | 25-07-2004 16:46 | |
De Kantine |
Als je een politieke partij zou maken III Needle_damage | 427 | 03-11-2003 22:11 |