Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn sterkste argumenten zijn 1) (vanuit het kind geredeneerd) dat je iemand niet met lichamelijk geweld tot andere gedachten kunt dwingen en 2) (vanuit jezelf geredeneerd) dat het gebruik van lichamelijk geweld een bewijs is van gebrek aan zelfbeheersing. |
![]() |
||
Citaat:
als het eens van de tafel mietert (en door mamma wordt opgevangen zodat de schade beperkt is) weet het wel beter...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk mag je je eigen kind klappen, worden ze hard van. Anders worden t van die verwende kut krengen als je alleen maar zegt: "Nee lieverd dat mag niet" of "Nee schat niet aankomen"
gwoon meteen klappen die koters. ![]()
||
Citaat:
Ripper
||
Citaat:
Als het een tik(je) voor de kont is heb ik er geen problemen mee.. zolang het vanuit corrigerend oogpunt wordt gedaan
|
ik zie eigenlijk niks in straf... - voor opvoeding
wat meer in redenatie en argumenten. Maar een klein kind is daar niet vatbaar voor. Bovendien zijn jongere kinderen vaak te dom om straffen te doorzien. Als jij iets wilt en het mag niet en je krijgt een klap, wat doe je dan. Probeer je te voorkomen dat je straf krijgt door het niet meer te doen OF door het niet meer te laten blijken? Meestal 2e dus. Kinderen, en dieren... die leggen dat tussenstuk nog niet zo snel. Jij denkt: Fout iets => detectie => straf - en pakt het bij voorkeur bij detectie aan kind/dier denkt: Fout iets ==> straf - en doet dus iets aan de fout. straf voor opvoeding is dus zinvol totdat het punt wordt bereikt dat ze die tweede stap bedenken. Vanaf dan moet je argumenten gaan gebruiken (donderpreken zie ik ook weinig in). Maar, als je wilt dat ze bij jou iets niet doen is straf wel goed. Het heeft weinig opvoedingswaarde maar ze doen het dan niet als jij er bent. Maar ik neem geen kinderen, geen zin in 20+% van mijn leven verspillen met zulke dingen als het minder dan 1% is zal ik het overwegen (I wanna be immortal)
||
Citaat:
Weet jij hoe het is om mishandeld te worden? Hoe het is om in elkaar gerammeld te worden, in je kamer gesmeten te worden, weer wakker te worden met een klap in je gezicht? Omdat je stom, dom, lelijk, dik, walgelijk etc. bent? Nooit een complimentje krijgen? Nou, dan maar liever elke keer zeggen dat het niet mag, ipv een kind een trauma aan te slaan. :\
|
![]() |
mmm volgensmij komt t woord mishandeling niet in me verhaaltje voor meid.
En k bedoel natuurlijk niet dat ik me eigen kinderen zou slaan omdat ze stom do lelijk dik walgelijk zijn. das heel wat anders dan wanneer een kind iets "stouts" doet. Snappie? ![]()
||
Citaat:
Maar toch, ik geloof dat men vroeger ook iets heeft overgehouden aan dat slaan, alleen liet niemand dat vroeger merken (zulke dingen gooide je natuurlijk niet op straat). Het is dus in de trant: je ziet het niet, maar het is er wel. En dat geldt dus voor de mensen van vroeger, maar ook voor tegenwoordig. Ripper
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Moeder worden op je 17de..... wondersbestaan | 46 | 01-11-2002 20:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |