Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 23:20
DrFreeman
DrFreeman is offline
simpel gezegt, (denk er eerst goed over na), fuck democratie, eerst een Test dan mensen laten stemmen.

voorbeeld:

1) peter ziet er leuk uit, kan lekker lullen, roept op TV ik maak het land goed!
2) persoon kijkt tv, ZOOOO die gast weet het allemaal, precies wat ik wil, leest verder geen partijprogramma whatever, weet niet eens hoe de politiek in elkaar zit, hoe dit misschien zou kunnen aflopen, kan hem/haar ook geen zak rukken, ik moet stemmen klaarrr
3) persoon stemt op peter
4) peter krijg 2 miljoen stemmen van domme mensen, verneukt nederland

hallo wtf heb je hieraan, serieus, niet lullig bedoelt, maar laat mensen eerst een politieke test doen, met inhoudelijke vragen over partijprogramma's etcetera, als je die haalt, mag je lekker naar de stembus en je stem uitbrengen, zoniet, jammer voor jou mag je niet stemmen

of gaat iemand me hier uitleggen dat je wat hebt aan mensen die stemmen, die niet weten op wie ze stemmen en wat die persoon eigelijk wil en kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 23:38
Rhinus
Rhinus is offline
Amen .
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Thyrfi schreef:
democratie is de macht van het volk

dus als het volk dom is, komen er dommen mensen aan de macht
Daarom moet het volk geen macht hebben.

Weg met de democratie!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:49
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
nare man schreef:

Weg met de democratie!
Amen.

Proficiat.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 00:13
GRRR
GRRR is offline
gefeliciflapstaart!! en PIM FOR PReSIdent!!

Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 00:20
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
nare man schreef:

Weg met de democratie!
wat heb jij dan liever?
Oud 25-10-2002, 06:53
Talon
Talon is offline
Citaat:
Diablos schreef:
wat heb jij dan liever?
dictatuur natuurlijk
Oud 25-10-2002, 06:53
Talon
Talon is offline
wat moet dit topic op de kantine?
Oud 25-10-2002, 07:54
Quiana
Quiana is offline
juist ja... maar goed dat
ik nog niet mag stemmen
Oud 25-10-2002, 12:09
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
simpel gezegt, (denk er eerst goed over na), fuck democratie, eerst een Test dan mensen laten stemmen.

voorbeeld:

1) peter ziet er leuk uit, kan lekker lullen, roept op TV ik maak het land goed!
2) persoon kijkt tv, ZOOOO die gast weet het allemaal, precies wat ik wil, leest verder geen partijprogramma whatever, weet niet eens hoe de politiek in elkaar zit, hoe dit misschien zou kunnen aflopen, kan hem/haar ook geen zak rukken, ik moet stemmen klaarrr
3) persoon stemt op peter
4) peter krijg 2 miljoen stemmen van domme mensen, verneukt nederland

hallo wtf heb je hieraan, serieus, niet lullig bedoelt, maar laat mensen eerst een politieke test doen, met inhoudelijke vragen over partijprogramma's etcetera, als je die haalt, mag je lekker naar de stembus en je stem uitbrengen, zoniet, jammer voor jou mag je niet stemmen

of gaat iemand me hier uitleggen dat je wat hebt aan mensen die stemmen, die niet weten op wie ze stemmen en wat die persoon eigelijk wil en kan?
Sukkels hebben nu eenmaal ook recht op vertegenwoordigers in de kamer (er zijn er immers genoeg voor)...
Oud 25-10-2002, 12:56
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Talon schreef:
dictatuur natuurlijk
ja das leuk, 1 debiel aan de macht..
Oud 25-10-2002, 12:58
Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
Diablos schreef:
ja das leuk, 1 debiel aan de macht..
In ieder geval een afspiegeling aan het volk dan maar
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:20
Verwijderd
Ik heb liever een dom iemand door het volk gekozen, dan een dom iemand niet door het volk gekozen ;o
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:20
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef:
In ieder geval een afspiegeling aan het volk dan maar
tja ik word liever niet onderdrukt..

en ik vind een democratie wel goed, iedereen heeft namelijk dezelfde rechten dus ook domme mensen..
Oud 26-10-2002, 16:08
Kirk22
Kirk22 is offline
Ik heb liever 1 geniaal persoon aan de macht dan een dom volk.
Oud 26-10-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:
wat heb jij dan liever?
Een systeem waarin het land bestuurd wordt door een college van mensen met zowel maatschappelijke als wetenschappelijke kennis. Dus een raad van hoogleraren, doktoren, filosofen en andere wetenschappers. Dat is de wetenschappelijke of formele kant. Deze mensen moeten de normen van de rechtsstaat bewaren en kijken of de handelingen van de materiële, of maatschappelijke, kant van het college te verenigen zijn met de Grondwet en internationale verdragen.

Deze maatschappelijke kant van het college bestaat uit mensen met praktijkervaring. Vertegenwoordigers van basis- en middelbare scholen, ziekenhuizen, maatschappelijke organisaties, etcetera. Deze mensen geven de impulsen en behoeften van de 'werkvloer' door aan de 'bovenkamer' die vervolgens de oplossingen uitwerkt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 22:22
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een systeem waarin het land bestuurd wordt door een college van mensen met zowel maatschappelijke als wetenschappelijke kennis. Dus een raad van hoogleraren, doktoren, filosofen en andere wetenschappers. Dat is de wetenschappelijke of formele kant. Deze mensen moeten de normen van de rechtsstaat bewaren en kijken of de handelingen van de materiële, of maatschappelijke, kant van het college te verenigen zijn met de Grondwet en internationale verdragen.

Deze maatschappelijke kant van het college bestaat uit mensen met praktijkervaring. Vertegenwoordigers van basis- en middelbare scholen, ziekenhuizen, maatschappelijke organisaties, etcetera. Deze mensen geven de impulsen en behoeften van de 'werkvloer' door aan de 'bovenkamer' die vervolgens de oplossingen uitwerkt
.
ja ok je wilt gewoon de juiste mensen op de juiste plaatsen, dat wil iedereen neem ik aan.. maar jij kan nu wel mooi beschrijven wat voor een soort mensen je aan de macht wilt hebben, maar hoe gaan de mensen gekozen worden? wie gaat er bepalen wie er aan de macht komt?? of word gewoon iedereen die hoogleraren, doktoren, filosofen of wetenschapper is gewoon in dat college gestopt?
Reageren

Regels voor berichten