Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 08:16
kastdeur
kastdeur is offline
  • stel, je hebt een man en een vrouw. vind jij dat ze kinderen mogen krijgen? moet de overheid zich daar mee bemoeien?
  • stel, je hebt een man en een vrouw en hey ze hebben een iq onder de 60. vind jij dat ze kinderen mogen krijgen? moet de overheid zich daar mee bemoeien?
ik luisterde gisteren toevallig naar een discussie op de radio over dit onderwerp.
ik zit hier best met een dubbel gevoel over

aan de ene kant vind ik, dat je je als overheid, niet met iemands privacy moet bemoeien. als die mensen kinderen willen, laat ze, maar zorg voor bijvoorbeeld hulp.

maar aan de andere kant, zijn zulke mensen in staat een kind op te voeden? stel dat ze een gezond kind krijgen, een kans die er wel in zit. stel je voor dat je twee verstandelijk gehandicapte ouders hebt...

wat vind jij en leg je antwoord uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 08:19
NielZ
NielZ is offline
Ja, ze mogen kinderen krijgen.

• NL is nog niet zo overbevolkt als China, dus dat lijkt me geen probleem. De overheid mag zich daar niet mee gaan bemoeien.

• In dit geval is het handig dat er een soort van 'hulp' oid achter staat, die oplet hoe het met de ontwikkeling van het kind gaat. Eventueel moet het doordeweeks bij pleegouders worden ondergebracht, en in het weekend bij de echte ouders oid...
Het kind sal iig wel hulp nodig hebben bij de opvoeding (of de ouders dan ), maar ik vind niet dat je mag zeggen dat zij geen kind mogen hebben.
Oud 28-10-2002, 08:20
marlies
marlies is offline
Heel erg moeilijk. Ik heb laatst ook een stuk gelezen over dit onderwerp. Dat ging erover dat gehandicapten vroeger apart woonden maar nu gemengd. Ik had ook iets gehoord over castreren van gehandicapten mannen.

Het probleem is dat je ze niets mag verbieden, want het zijn ook mensen net als wij. Alleen denk ik wel dat ze een verkeerd beeld hebben van kinderen. Ze vinden ze denk ik heel lief. Oh ja wat schattig en lief een baby. Ik denk niet dat twee verstandelijk gehandicapten een kind kunnen opvoeden.
Maar je hebt ook die gaan samenwonen en die mensen weten zelf ook dat anders zijn dan andere mensen maar willen toch zoveel mogelijk hetzelde zijn en doen als anderen. Het probleem is dat ze het niet kunnen. Daarbij komt ook dat hun handicapt genetisch bepaald kan zijn (hoeft niet natuurlijk) maar dat kan de kans op een gehandicapt kind vergroten.
Je mag het ze niet verbieden want het zijn ook mensen maar eigenlijk zou het wel moeten.
Ik heb hier zoals je wel kunt lezen geen ja/nee antwoord op. Ik vind het gewoon veel te moeilijk.
Oud 28-10-2002, 11:30
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind dat je "normale" mensen nooit mag verbieden kinderen te krijgen. Dat heet inbreuk op hun privacy en dat is tegen de wet.

Mensen met een handicap echter moet je het wel kunnen verbieden. Er bestaat zoiezo al een grote kans dat het kind dezelfde handicap zal krijgen en als het dat niet krijgt is dat kind al snel intelligenter dan de ouders. Op zo'n manier kun je geen kind opvoeden.
Oud 28-10-2002, 13:46
Optima
Optima is offline
who cares

als er maa rgnoeg kanonnenvlees is dat het stomme werk doet zodat ik optimaal kan genieten van de geneugten van het leven

(lees: brave new world)

en ik plant me voort, met of zonder succes en dat is mijn keuze
Oud 28-10-2002, 14:25
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Ik vind dat je "normale" mensen nooit mag verbieden kinderen te krijgen. Dat heet inbreuk op hun privacy en dat is tegen de wet.

Mensen met een handicap echter moet je het wel kunnen verbieden. Er bestaat zoiezo al een grote kans dat het kind dezelfde handicap zal krijgen en als het dat niet krijgt is dat kind al snel intelligenter dan de ouders. Op zo'n manier kun je geen kind opvoeden.

Je klinkt wel als Hitler 60 jaar geleden..... Die wilde ook een übermensch creeëren...
Omdat wij een bepaalde standaard hebben waaraan ze niet voldoen mogen ze geen kinderen krijgen... Het is toch volstrekt idioot?....
Oud 28-10-2002, 17:02
Quiana
Quiana is offline
Ik vind dat ze allebei kinderen moeten
kunnen krijgen.
Wel moeten die verstandelijk gehandicapten
makkelijker hulp kunnen krijgen,
omdat het voor hun misn moeilijker kan zijn..
Reageren

Regels voor berichten