Ik heb ook C&M gekozen, maar bij mij op school kon je niet kiezen tussen tekenen en handvaardigheid, je kreeg gewoon gelijk handvaardigheid, en ik moet zeggen dat ik het echt een heel leuk vak vind. Je moet eerst echt een idee ontwikkelen, en dit kun je op ZOVEEL verschillende manieren uitvoeren, met zoveel verschillende materialen, er liggen bijna geen grenzen aan. Bij tekenen moet je toch echt wel een beetje een talent hebben, vind ik zelf, tekenen kon mij nooit zo erg boeien, ik was er ook nooit zo goed in..handvaardigheid is dan toch anders, je kunt ermee doen wat je leuk vind, al je ideeën erin gooien, zelf de vorm bepalen, niet zomaar iets op een blaadje zetten. (Okay, dat klinkt denigrerend over tekenen, dat is het NIET, want ik vind het ontzettend knap als je echt iets moois kunt maken..) Zelf zou ik dus voor handvaardigheid kiezen, maar ik denk dat dat heel erg verschilt per school..
Misschien moet je eens aan een teken/handvaardigheidlera(a)r(es) vragen of je eens een les mag 'kijken' hoe het eraan toegaat?