Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
voor de mensen die even flink willen afreageren maar geen schuttingtaal willen gebruiken, hier even een lijstje alternatieve scheldwoorden
alle kakkerlakk'n bie mekoare! alle kippen op een rijtje dat doet pijn alle knoertepukkels nog aan toe alle tafels op een rijtje AU au me vinger! au!! dat doet zeer!! auw!!!! dikke fietsketting auwwwww..... Pizza beetje jammer blokkendoos blubberrr botervloot brute bambix bruut chips chips met dipsaus cup a soup curry dakpan dokter draadloos verlengsnoer duizend bommen en granaten fozzem wozzem gehaktbal glasbak he nou he wat vervelend heggie! hiphopsakee! honderd bommen! jaiks jammer gemist jus de pommes kaas kangoeroe kanonne kip zonder kop koffiekopje koppie krauw kruimeltje kruimeltje Lalala het doet geen pijn lalala miljaar!!! pannenkoek PIEP!!!!!!!! pipo de clown en mamaloe! pizza poetszak pot pindakaas pot vol koffie prullenbak regenloze regenwolk!!! rodedender SHIFT spaghettisaus! tomatenpuree met uitjes wel alle penselen in pot vernis WillAAAA! zegen mij in Jezus naam ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ongeveer 6 jaar terug op het jeugdjournaal gezien dat een man die zijn middelvinger op had gestoken naar een agent strafregels op het politiebureau heeft moeten schrijven. 1000 x "Ik mag niet mijn middelvinger opsteken" geloof ik
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je woede en frustratie opkropt, altijd maar tot tien telt, moet het vroeg of laat ooit een keer eruit komen. Of je houdt het altijd binnen en ontwikkelt een misvormde persoonlijkheid. ![]() Wat ik bedoel, is dat afreageren dmv schelden en gebaren onder omstandigheden juist de goede, rationele beslissing kan zijn en ook is. |
![]() |
|
Als ik er zin in heb of er behoefte aan heb, dan vloek ik luidkeels, en als mensen irritant doen of domme dingen vragen, steek ik lekker me middelvinger op. Dit heeft geen moer te maken met opvoeding (ik ben redelijk/goed opgevoed) , en ik vind dat er wel ergere dingen zijn in de wereld....ik vind het aan de laars lappen van verkeersregels 10x erger dan af en toe een GVD uitblèren...ommaar een voorbeeld te noemen...
|
Verwijderd
|
Wauw! jullie hebben me op een idee gebracht!! Ik stop met vloeken! Ik ga het proberen!
Sorry, kon het even niet laten in mijn blijdschap... Ben benieuwd of ik het volhoud en onthoud, ik ben namelijk best wel een vloeker, vaak zonder dat ik het in de gaten heb. Wie doet er mee? Even op een rijtje zetten hoe ik het aanpak: Sh*t-> shift K*t-> Jezus-> Jongens (ik verzin maar wat) Kl*te-> Nou ja ik verzin wel wat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Schuttingtaal is de perfecte manier om je even af te reageren. En dan bedoel ik dus niet tegenover een argeloze voorbijganger, maar gewoon op jezelf zodat niemand er last van heeft.
Daarbij komt ook nog dat vervangende woorden als shift, chips e.d. gewoon niet voldoende zijn om je agressie te uiten. Het klinkt minder hard, en 'werkt' dus ook minder. Alhoewel het waar is dat mensen een beetje triest over komen door midden op straat even een potje te schelden (in zichzelf), maar om daar nou een boete voor op te leggen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bommen hebben voor veel meer doden gezorgd dan bijvoorbeeld 'shit' of 'klootzak'. En het woord 'fuck' geeft meestal leven, in plaats van het te nemen. Het middel is slechter dan de kwaal. Alternatieve scheldwoorden? Nee, ik zet een joker in.
||
Citaat:
Een draadloos verlengsnoer impliceert dat het iets mist. Wat natuurlijk een sterke analogie op gehandicapten is. Wat kunnen wij immers met een draadloos verlengsnoer? Helemaal niets. Daar ben ik het niet mee eens, gehandicapten kunnen nog steeds een sociaal/maatschappelijke functie vervullen. Met dank aan mijn lief voor dit (verschriklijke) inzicht.
||
Citaat:
Precies... Ik snap niet wat er zo beledigend is aan om iemand een potentiel seksleven toe te wensen. Met het gegeven feit dat mensen steeds minder enoegkoming krijgen is dat juist geweldig.
|
Ik heb laatst een meisje uitgescholden die tegen me aanfietste
![]() ![]() ![]() ow ja maar ik vind dus niet dat zulke dingen gestraft moeten worden, misschien eerst een waarschuwing en dan een straf. Soms floept er af en toe wat uit, zonder er bij na te denken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik ben niet aggressief aangelegd en niet slecht ogevoed ofzo... maar ja, de woorden die je roept hebben vaak op het moment niet eens betekenis het is om je af te reageren... omdat er iemand anders de betekenis er van invult moet je een boete krijgen nee dank je... te belachelijk...
en als je dan Shift gaat roepen ipv shit... ja, wat is het verschil nu helemaal??? kan makkelijk dat er een agent in de buurt het even iets anders hoort dan jij het roept... probeer je daar maar onderuit te lullen ja.... vind het uiteindelijk maar woorden... vind daden belangrijker hoor...
|
![]() |
|
Is dat verbod er niet allang?
Ik bedoel, ga maar eens naar een politieagent toe en steek je middelvinger naar hem op, onder begeleiding van een aantal welgemeende scheldwoorden... wedden dat je zo een boete te pakken hebt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik betaal verdorie voor die bus en ze lopen al alleen om het uur (in het weekend dan), dan moet ik ook mee kunnen! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
sommige mensen zijn wat snel geirriteerd en zijn niet geduldig. en hebben moeite hun emoties te onderdrukken. je moet het je gewoon niet aantrekken, doen ze waarschijnlijk tegen iedereen, boeie. of gewoon de middelvinger teruggeven ![]() maar dan nonchalant achteruit. Citaat:
als ik me afreageer vloek ik gewoon klaar uit. ik heb schijt aan wat mensen daarvan denken. en áls ze er wat van zeggen zal mijn antwoord zeer waarschijnlijkl zijn: "tyf een end op!" ofzoiets. als ik geirriteerd ben (niet door te langzaam lopende mensen), dan laat ik dat wel eens merken ja, zit in mijn karakter. mensen moeten zich gewoon niet zo met andermans leven bezighouden. en niet iedereen is heilig. ik zeker niet. en dan motten we zeker als bejaarden gaan praten, dacht het niet. maar als ik, ik noem maar wat, de trein net mis, en ff godverdomme zeg, en iemand begint spontaan te janken ofzo, dan komt eerder het woord "aansteller" in mij op ¬_¬' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Het heeft wel degelijk te maken met opvoeding, maar er zijn ook andere factoren. Ontevredenheid met jezelf bijvoorbeeld. 3) Dit is appels met peren vergelijken. Er zijn wel dingen die ik nog erger vind dan jouw verkeersproblemen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Agressie, je zegt het. Wie agressief is, kan beter helemaal niet op straat komen. Er is al genoeg zinloos geweld. 3) Nee, een tijdje opsluiten in een inrichting kan ook helpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wanneer is de voltooiing van het gestapo-eskader compleet? gaan we razzia's houden op vloekende mensen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dat zal best. Maar dat rechtvaardigt hen niet. 3) Zeker niet. Ik vergeld geen kwaad met kwaad. 4) Kijk, een zuivere vorm van egocentrisme (ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken) 5) Dan is er nog heel wat werk aan de winkel met je karakter. Karakter kan worden bijgesteld. 6) Wie vloekt en gebaart, oefent een grote (dreigende) invloed uit op het leven van zijn slachtoffer. Overigens, ik ken bejaarden die erg vloeken. Slechte bejaarden dus. 7) Tweede bewijs van je egocentrisme. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Aandoenlijk hoe deftig je het probeert uit te drukken... 3) Ja, want als jij de gemiddelde leeftijd behaalt, ben je een groot deel van de wereld tot last. Om nog maar niet te spreken van de kinderen die je eventueel nog op de wereld gaat zetten. Want als er in een familie eenmaal degeneratie bestaat, wordt die waarschijnlijk erger, bijvoorbeeld omdat niet bereid zult zijn om je kinderen op te voeden, als jij dit soort denkbeelden aanhangt. |
![]() |
||
Citaat:
Jij stond er gewoon niet op tijd ![]()
|
Verwijderd
|
Ach je kan het wel verbieden, maar of je er wat mee opschiet.
Er zijn nog steeds heel veel mensen die door het rood rijden. Ze wachten alleen wanneer ze een camera zien staan. Zo zal het ook wel gaan bij krachttermen en obscene gebaren. Trouwens, het is vrij moeilijk cotroleerbaar of iemand een keer zijn middelvinger opsteekt. Wat een boel extra kosten aan bureaucratische regeltjes, politieagenten, etc. voor een keer een middelvinger... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Dus niet waar.
||
Citaat:
![]() ![]() Offtopic: 't ligt er wel dik op eh, dat ik dit maar 'n idioot topic vind? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat heb je aan een haltetijden tabel als de bus op andere tijden langs kan komen?! |
![]() |
|
Een middelvinger opsteken is enkel een gebaar voor minachting.
Moet kunnen, zolang je zelf maar het fatsoen hebt het niet te doen... REIE
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|