Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2002, 21:09
Evito
Evito is offline
De afgelopen maanden heb ik op wonderbaarlijk wijze, als een Summeriër tussen de farao's, geïnfiltreerd in deze groep. Met groot genoegen heb ik mij te goed gedaan aan mensen die mij begrepen of niet begrepen, mensen die mij respecteerden en mensen die mij niet respecteerden, mensen die mijn gedichten hebben bewonderd, mensen die dat niet deden. Dat is allemaal irrelevant. Vooral nadat ik geband was, heb ik lang overwogen niet terug te komen. Ik was in een nogal depressieve periode van mijn leven aanbeland, onder invloed van een overdosis goede filosofie. Helaas gebruikt men deze, net zoals een goede drug, de eerste keer zonder begeleiding vaak verkeerd. Gelukkig ben ik goed uit deze malaise gekomen. Dit was nadat ik geband was vanwege mijn wangedrag op het forum. Ik ga liever voorbij aan mijn grove scheldkanonnades, mijn vervloekingen, mijn doodwensen en mijn negatieve houding.
Gelukkig ben ik nadat ik geband was [niet doordat, laten we wel wezen] bekeerd geraakt tot een gelukzaliger geloof, met een Stoïcijnse inval. Een geloof dat liefde predict in volle overtuiging. Het is onbeschrijvelijk hoe ik hierdoor in een golf van vervoering ben geraakt. Ik heb dan ook zoveel mogelijk mijn overtuiging proberen te laten doordringen hier op het forum in mijn posts, hier en daar met een tikje goed bedoelde humor en sarcasme. Cynisme misschien, maar dat is niet erg, we mogen oprecht om onszelf blijven lachen. Van deze periode heb ik veel geleerd. We zijn allemaal op zoek naar iets, de een meer dan de ander, en voor de meesten is dat niet wat ik predik. Ik heb gemerkt dat de filosofie in gematigde zin leeft onder de jeugd, maar dat haar geneugten vaak niet ten volste worden geproefd, voor zover een Stoïcijn geneugten mag hebben uiteraard. Jammer genoeg heeft het me ook moeten doen inzien dat ook de mensen hier niet vrij zijn van vooroordelen, al is het enkel op basis van overtuiging in het goede, het positieve, het onzichtbare, en dat men geen dingen aanneemt van iemand zoals ik.
De gedichten die ik daarbij af en toe heb gepost op het DoP forum zijn niet in gebreke gebleven bij het proberen te binden en te boeien van mij en de rest van de mensen, maar hebben gewoonweg niets kunnen bewerkstelligen. Ik heb mij zo goed mogelijk proberen weer te geven, wat ook is gelukt, maar dit gevoel bleek niet genoeg voor een wederzijds vertrouwen. Dit doet mij beseffen dat ik nog lang en hard moet denken over een tactiek om vertrouwen van de mensen te krijgen en zo te prediken wat ik prediken wil, te doen wat ik doen wil.
Helaas heb ik gemerkt dat het tevens tijd werd om verder te gaan. Computeren is vervelend, computeren is slecht, computeren is op den duur vrij nutteloos. Ik heb alles nu wel gezien op de computer. Voor mij geen ongedwongen uurtjes meer achter het bakbeest van niet-zo-erg-roest-vrij staal. Weet dat ik vooral een mens heb willen zijn, iemand die wel verder tot in zijn ziel en die van anderen durfde te gaan. Ik zeg niet met pijn in het hart, maar wel met goede herinnering, dat het mij, John-17, ^AmArU^, Evito, en bovenal Jonathan, een genoegen was, en dat ik hoop u allen nog eens terug te mogen zien. Of u mij.

Om er een stelling/vraag aan te verbinden: Misschien kunt u allen iets zeggen over mij, mijn afscheid of over iets dat u op dit moment welgevalt.
Advertentie
Oud 23-12-2002, 21:14
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
mja
internet lijkt me nou niet echt de juiste plaats voor een stoicijn in wording
maar neem/nam je het forum dan niet al te serieus als je het zo beschrijft en een ban zon indruk op je heeft gemaakt dat je spontaan 180 graden bent gedraaid

verder een slotje?
Oud 23-12-2002, 21:15
Evito
Evito is offline
Citaat:
Gelukkig ben ik nadat ik geband was [niet doordat, laten we wel wezen] bekeerd geraakt tot een gelukzaliger geloof, met een Stoïcijnse inval
Oud 23-12-2002, 21:16
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
wie ben jij nou weer

oh, ik zie het al. ok
Oud 23-12-2002, 21:21
Verwijderd
Vat de lap tekst samen en miss dat ik dan de moeite neem voor dit topic.
Oud 23-12-2002, 21:21
Optima
Optima is offline
get a life

( ik kan wel een heel verhaal typen maar dit zou toch de kern geweest zijn)
Oud 23-12-2002, 21:24
Evito
Evito is offline
Citaat:
Optima schreef:
get a life

( ik kan wel een heel verhaal typen maar dit zou toch de kern geweest zijn)
*kijkt naar DK-index*
*ziet dat de laatste 10 posts van Optima zijn*
Oud 23-12-2002, 21:51
Optima
Optima is offline
Citaat:
Evito schreef:
*kijkt naar DK-index*
*ziet dat de laatste 10 posts van Optima zijn*
wil je dat ik serieus inga op je post?
u zegt, wij draaien
Oud 23-12-2002, 21:58
Dminor
Dminor is offline
Dagdag! *zwaait*
Oud 23-12-2002, 22:25
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Dagdag! *zwaait*
Oud 23-12-2002, 22:34
beuk
beuk is offline
volgens mij zegt het feit dat je uberhaupt de moeite neemt om zo'n enorm lulverhaal op te hangen genoeg; als het forum je écht niets meer interesseerde was het gewoon *klik* uit.

rest de vraag: wie ben je in godsnaam, maar misschien ben ik hier zelf niet genoeg meer..
Oud 23-12-2002, 22:47
qghp
qghp is offline
Oud 23-12-2002, 23:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Later
Oud 24-12-2002, 08:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Evito schreef:
Om er een stelling/vraag aan te verbinden: Misschien kunt u allen iets zeggen over mij, mijn afscheid of over iets dat u op dit moment welgevalt.
Alsof we je gaan missen
Oud 24-12-2002, 09:26
the exploding boy
the exploding boy is offline
Sorry, maar ik kan me niet herinneren ooit iets van jou gelezen te hebben
Oud 24-12-2002, 10:05
Somebody Special
Somebody Special is offline
Have fun
Oud 24-12-2002, 10:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
een filosoof die zegt dat computeren vrij nuttig is...pfft het leven ook
Oud 24-12-2002, 18:41
Dminor
Dminor is offline
O ja, Evito, nog een nuttige tip voor als je naar een ander forum gaat :
Open geen topics meer alleen om je ego op te krikken, want degenen die je wel mogen hebben nooit zin om te reageren, althans niet serieus, en degenen die 'een verzetje' nodig hebben, of het een debiele topic vinden reageren júist. Word je alleen maar onzeker van, jongen.

En verder, was jij niet de promoseksueel die na elke punt een enter gaf?
Oud 24-12-2002, 18:50
Verwijderd
Oh got, worden deze topics ook al weer uit de kast gerukt..
Oud 24-12-2002, 23:16
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Alsof we je gaan missen
Noch deze topic

Regels voor berichten