Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 11:22
mis_saartje
mis_saartje is offline
ik vroeg me af hoe het zou zijn als je geen mobiele telefoon hebt zou je het missen? Wat zou er anders zijn?
Hopelijk reageren mensen er een beetje op want het is voor een onderzoekje op school.

Alvast Thanx
Oud 23-01-2003, 11:28
Evito
Evito is offline
Haha. Dit is het verkeerde forum, vrees ik. DK zou beter zijn. Maar om je vraag te beantwoorden;
ik heb geen mobiele telefoon. Nou eigenlijk heb ik er wel één maar ik heb geen idee waar die is, en ik gebruik em toch nooit. Mijn leven zou dus niet anders zijn zonder mobiele telefoon. Trouwens; mijn leven zou wel anders zijn als anderen geen mobiele telefoon meer hadden! Veel beter! Die agitatie is hoog oplopend inmiddels, vooral in de trein! Verbieden die rotdingen die ook nog eens slecht zijn voor de gezondheid!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:30
anarpunk
anarpunk is offline
hmm volgens mij hoort deze vraag bij filosofie, omdat het hoe en wat van de mens is...

Ik heb geen mobiele telefoon, teminste alleen voor akties niet voor prive... Niet heel je leven hoeft te draaien om je sociale contacten en het is aan de andere kant ook een sociale verarming, aangezien als je lekker in een gesprek en je word gebeld word je keer op keer gestoord..

De invloed van mobiele telefoons op deze hededaagse maatschappij is enorm je ziet al dat kinderen van 8 jaar niet meer zonder kunnen, maar het is een trend net zoals internet, en email was of is.. Op een dag zal het allemaal een stuk minder zijn, nu al vinden de meeste mensen het storend als een telefoon afgaat in de bus of trein, je raakt ook geisolleerd, als je alleen nog maar praat met mensen die je kent, en nooit eens een gesprekje hebt met je naaste mens.

Het is nu raar om met niemand te praten, maar nog raarder als je met iemand zomaar begint te praten en de meeste intresante gespreken die ik ooit heb gehad is van onbekende, en sinds de mobiele telefoon is , is er naar mijn mening de maatschappij weer een stukje meer sociaal verarmerd.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
mis_saartje schreef:
ik vroeg me af hoe het zou zijn als je geen mobiele telefoon hebt zou je het missen? Wat zou er anders zijn?
Ik heb geen mobiele telefoon en ik leef nog hoor..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
anarpunk schreef:
De invloed van mobiele telefoons op deze hededaagse maatschappij is enorm je ziet al dat kinderen van 8 jaar niet meer zonder kunnen, maar het is een trend net zoals internet, en email was of is.. Op een dag zal het allemaal een stuk minder zijn, nu al vinden de meeste mensen het storend als een telefoon afgaat in de bus of trein, je raakt ook geisolleerd, als je alleen nog maar praat met mensen die je kent, en nooit eens een gesprekje hebt met je naaste mens.

Het is nu raar om met niemand te praten, maar nog raarder als je met iemand zomaar begint te praten en de meeste intresante gespreken die ik ooit heb gehad is van onbekende, en sinds de mobiele telefoon is , is er naar mijn mening de maatschappij weer een stukje meer sociaal verarmerd.
Amen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:56
Mariebel
Mariebel is offline
Moet ik wel afkicken van mn sms-verslaving

Zou het wel overleven, maar het contact dat ik nu via sms heb met mensen die ik niet zo vaak zie wel heel erg gaan missen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:27
autodropje
autodropje is offline
A&N --> De Kantine
Oud 23-01-2003, 12:36
Bluesummers
Bluesummers is offline
met gemak! ik heb namelijk geen mobiele telefoon, uit eigen keus heb het gewoon niet nodig..
Oud 23-01-2003, 12:38
Verwijderd
Ik zou mijn telefoon echt niet missen. Ik gebruik 'm af en toe om naar huis te bellen als ik later kom omdat de NS weer eens niet meee werkt.
Verder wordt ik soms gebeld en smsen doe ik ook niet veel.
Ik heb mijn mobiel eigenlijk alleen voor noodgevallen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:39
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
met gemak! ik heb namelijk geen mobiele telefoon, uit eigen keus heb het gewoon niet nodig..
idd.
Oud 23-01-2003, 12:55
Monica
Monica is offline
Ik heb nu wel een mobiel, maar de simkaart is geblokkeerd en ik kan de pukcode niet meer vinden Dus ja ik zit wel zonder momenteel.. moet zeggen dat ik het niet echt extreem mis ofzo
Oud 23-01-2003, 13:22
WolterB
WolterB is offline
ik heb er sinds een maand of twee eentje, maar ik gebruik m niet echt heel erg vaak, ik dank dat er voor mij weinig zou veranderen, behalve dat ik nu ff wat makkelijker naar huis kan bellen als ik wat later kom.
Oud 23-01-2003, 13:23
Gothic
Gothic is offline
Er zou niets veranderen, hoogstens minder irritatie naar andere personen toe...

Ik bezit op dit moment geen mobiele telefoon.
Oud 23-01-2003, 13:34
qghp
qghp is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:

geld ook voor mij
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:41
Verwijderd
Ik heb geen mobiele. Ik kan er prima zonder. Het is alleen lastig als je ergens strandt (lekke band in the middle of nowhere, geen aansluiting meer bij de bus, dat idee. Overkomt me nogal eens) en er geen telefoons in de buurt zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:47
Methuselah
Methuselah is offline
Ik zou 't wel missen, ik zou zelfs niet zonder kunnen denk ik. Zit op kot, heb hier geen vaste telefoon, dus om iet of wat contact te houden met de 'buitenwereld' is't wel vrij noodzakelijk!

Ben ook al aan m'n 3de foon in 3 jaar bezig ofzo, dus...
Oud 23-01-2003, 13:58
Mara
Mara is offline
Ach, het sms-en zou ik wel missen, is wel handig... thuis mag ik niet al te veel bellen en daar komt bij: je kan veel in zo'n smsje kwijt.

Maar ik zou er wel zonder kunnen hoor, makkelijk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:13
Thomas
Thomas is offline
Voor mij is het noodzakelijk, maar ik zou best zonder kunnen als het moest.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:35
rodina
rodina is offline
ik walg van die dingen, zie het nut er niet van.
Oud 23-01-2003, 14:58
Verwijderd
kan best. Ik wordt er niet zo vaak op gebeld en ik bel er bijna nooit mee. tis alleen af en toe wel handig..
kan wel zonder
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:04
Eaglewing
Eaglewing is offline
Oei

Op dit moment zou ik me heel vervelend voelen zonder mobiele telefoon. Heb op dit moment iemand waar ik vaak mee bel/sms. Ook voor mijn werk is het zeer onhandig als ik er geen zou hebben.

Of ik dood zou gaan
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:24
Miracle
Miracle is offline
ik kan best wel zonder. Als ik thuis ben heb ik m'n mobiel altijd boven liggen, en die hoor ik vanaf hier niet

Maar voor onderweg vind ik het wel heeel handig
Ik vergeet bijvoorbeeld regelmatig dingen, en met zo'n mobieltje kun je toch nog een beetje dingen oplossen en me ouders vinden het fijn voor als ik 's avonds laat onderweg ben
Oud 23-01-2003, 15:31
Verwijderd
In het begin was ik verslaafd aan dat ding. Er ging zoveel geld aan op. Toen kreeg ik een nieuwe, de oude van mn oma. Er zat nog iets van 30 euro op. Die heb ik allemaal opgebeld/smst. En toen wilde ik gaan opwaarderen, bleek dat dat niet kon. (Moest je giro voor hebben). Ik heb sinds die tijd geen mobiel meer (paar maandjes al) En ik vind het best relaxed. Ik mis hem niet of zo, maar sluit niet ooit dat ik er ooit weer eentje heb.

Ik speel hooguit nog voor het slapen gaan ff spelletje op mn oude mobiel zonder beltegoed. Maar missen, neuh.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:31
Shock
Shock is offline
k zou best zonder kunnen, maar t is wel heel gemakkelijk in sommige gevallen. sms enzo zou ik best kunnen missen, maar als je in de middle of nowhere met een lekke band staat ist toch wel handig
Oud 23-01-2003, 16:31
Esmée
Esmée is offline
Tis maar net wat je je aanwent.. als je er nooit een gehad hebt zul je wel zonder kunnen. Maar als je er wel een hebt, en ineens niet meer, zul je m wel missen. Ik zou het dan ook zwaar irritant vinden zonder mobiel. Alleen vandaag al, was ik m vergeten mee te nemen naar school... lekke band halverwege! Kon ik niet iemand bellen om me ff te komen ophalen of zo, moest ik het hele eind lopen en tis echt een heel eind En met uitgaan bijvoorbeeld, als je dan de rest even kwijt bent of je wil weten waar iemand is.. dan is het toch handig als je een mobiel hebt. Ik heb m echt nodig.
Oud 23-01-2003, 16:36
Verwijderd
Onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:55
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik woon op kamers en heb geen vaste telefoon, dus het is wel zeer handig, vooral omdat ik nog steeds niet met m'n pin/giro/chippas kan bellen in telefooncellen.
Oud 23-01-2003, 17:59
Quiana
Quiana is offline
Uhm..
Onze telefoonrekening is al onwijs hoog
door internet (),
als dan ook nog al mijn gebel erbij komt.. :\
Nee, heb best veel vrienden
die k niet veel kan zien,
als k ze dan ook nog weinig kan bellen/smsen..
Blijft er weinig van over.
Zou mn mobiel zeker wel missen.
Oud 23-01-2003, 18:22
Balance
Balance is offline
geen probleem mee.

enige wat zou veranderen is dat ik een telefoonkaart moet kopen voor af en toe bellen. verder gebruik ik namelijk nooit een mobiel.
(ja soms smsen, maar dat is niet echt nodig en kan ik missen)
Oud 23-01-2003, 18:31
McMotion
McMotion is offline
ik heb ook geen mobiele telefoon en het gaat me nog prima af, alleen ik merk wel dat het in sommige situaties ZOOO verschrikkelijk goed uit zou komen als ik er wel een had het zal niet zo heel lang meer duren voordat ik er ook een koop denk ik
Talon
Talon is offline
ik kan niet zonder
heb hem nodig, simpel zat.
DarkRaven
DarkRaven is offline
als ik geen mobiel had..dan huistelefoon gebruiken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:35
]{ing
]{ing is offline
ik heb een nieuwe gsm maar gebruik em eigenlijk niet.. het gaat erom dat ik bereikbaar ben, en in geval van nood heb ik een telefoon op zak.. (sowieso handig soms)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:38
the tourist
the tourist is offline
Ja hoor, ik gebruik die van mij amper (hij is nu trouwens ook al een paar weken geblokkeerd).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 15:25
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Heb geen mobmob. Ik woon nu in Arnhem en al mijn oude vrienden in Groningen en Leeuwarden. Moet af en toe naar telefooncel hupellen maar ik mail ook vrij actief. Ben momenteel toch stiekem voor zo'n onding gaan sparen.
Oud 24-01-2003, 15:29
Tofke_H
Tofke_H is offline
Bwa... pas sinds ik heel actief op het internet ben, is het wel nuttig, maar daarvoor had ik het echt niet nodig.
Oud 24-01-2003, 15:39
Verwijderd
Nooit een gehad, mis het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 16:10
Verwijderd
Ik heb er wel een, maar hij gaat steeds vanzelf uit en dan krijg ik em vaak nie meer aan...erg frustrerend, ook voor mensen die me proberen te bereiken.
dan kan je er dus maar beter geen hebben
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 16:24
simple creed
simple creed is offline
nee ik kan niet zonder. Omdat ik stiekum nogal heel erg afgelegen woon. Ik vaak later kom tegenwoordig. Bovendien moet mijn rijinstructeur soms wijzigingen doorgeven enzo. Over dat ik ergens anders met de les begin.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 16:27
Kamilla
Kamilla is offline
Denk niet dak zonder kan, als ik um ben vergeten naar school vind ik het al klote ! Ik sms vaak naar vriendinnen om te vragen hoe laat zij de bus naar huis hebben enz. En het is ook wel handig als ik geen aansluiting heb met de bus of als ik iemand nodig heeft of diegene mij!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
mis_saartje schreef:
Hopelijk reageren mensen er een beetje op want het is voor een onderzoekje op school.

Alvast Thanx
Ik heb al zo'n anderhalf jaar geen mobiel ,en ik vind het heerlijk
Ik doe alles met de post
Mijn huisgenoten vinden het vervelend,m'n moeder vreselijk,maar ik weet zeker dat ik voorlopig geen mobiel meer koop.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
anarpunk schreef:
het is een trend net zoals internet, en email was of is.. Op een dag zal het allemaal een stuk minder zijn, nu al vinden de meeste mensen het storend als een telefoon afgaat in de bus of trein
Onzin. Internet (waaronder e-mail) is nooit een trend geweest. Het is er gewoon. Televisie of telefoon (bijvoorbeeld in de tijd dat je nog moest draaien aan een grote knop op zo'n ding ipv dat je met je nagels op de miniatuurknopjes nagelt) zijn dat ook nooit geweest. Wat voor argumenten heb je ervoor om te kunnen stellen dat Internet een trend zou zijn? Van afname is immers nog geen sprake.

Overigens vergis je je ook gigantisch in het feit dat nu 'al' de meeste mensen het storend vinden in openbare gelegenheden. Dat is altijd zo geweest, vanaf het moment dat mensen doorhadden dat goedkope mobiele telefoons gewoonweg bestaan. Je neemt volkomen verkeerde dingen aan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 17:52
Zoulou
Zoulou is offline
kheb de mijne pas 2 jaar (dus ik kreeg 'm toen ik 21 was, en niet 1é zoals dat nu soms gebeurt). Kvind 't wel handig om snel te kunnen afspreken met mensen, sms'jes sturen is ook wel praktisch. Verder gebruik ik hem echt niet zo vaak. Meer om opgebeld te worden dan om zelf te bellen, eigenlijk. Zou er nu opnieuw zonder kunnen, gezien ik dan toch internet en een vast etelefoon thuis heb.
Oud 24-01-2003, 18:20
Smartie
Smartie is offline
IK heb mnog steeds geen mobiele telefoon 9in mijn bezit, en ik mis helemaal niks. Al dat sms'en hoeft voor mij helemaal niet, net zoals dat bellen met vrienden. Ik heb ook nooit zo van "Shit, had ik nou maar een mobieltje..."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:10
C&A's
C&A's is offline
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE dan kan ik niet meer smsen met Randy, Sabine, Joost, Rogier, Romy, Sandy, Rene, Patricia, Koos, Jeroen, Sandra, Natasja, Joey, Kim, Leslie, Isabella, Monica, Jantje, Laurie, Cassie, Peter, Bianca, Pauline, Marijke, Leon, Christiaan, Joris, Jop, Pieter, Daisy, Shirley, Tanja, Tessy, Job, Roger, Janneke en Jozef!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Goh, ik dacht dat ik de laatste persoon tussen 12 en 20 was op deze planeet zonder zo'n ding
Oud 24-01-2003, 19:16
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
C&A's schreef:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE dan kan ik niet meer smsen met Randy, Sabine, Joost, Rogier, Romy, Sandy, Rene, Patricia, Koos, Jeroen, Sandra, Natasja, Joey, Kim, Leslie, Isabella, Monica, Jantje, Laurie, Cassie, Peter, Bianca, Pauline, Marijke, Leon, Christiaan, Joris, Jop, Pieter, Daisy, Shirley, Tanja, Tessy, Job, Roger, Janneke en Jozef!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
waarom al die namen erbij zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik word nie ech vaak gebeld, maar tis toch handig en zou hem liever bij hem willen hebben hoor altijd handig.
Oud 24-01-2003, 20:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
C&A's schreef:

eeeeeeeeej!
...
BrEEzAh?
Oud 24-01-2003, 20:56
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef:
Ik zou mijn telefoon echt niet missen. Ik gebruik 'm af en toe om naar huis te bellen als ik later kom omdat de NS weer eens niet meee werkt.
Verder wordt ik soms gebeld en smsen doe ik ook niet veel.
Ik heb mijn mobiel eigenlijk alleen voor noodgevallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten