![]() |
|
'Taliban executeren medewerker Rode Kruis'
KABUL (ANP) - Een medewerker van het Internationale Rode Kruis is donderdag in het centrum van Afghanistan gedood. Volgens de gouverneur van de provincie Oruzgan, Jan Mohammed, ging het daarbij om een ,,koelbloedige executie'' door de taliban. De Rode Kruis-medewerker, die afkomstig was uit El Salvador, was de enige buitenlander in een konvooi dat van het zuidelijk gelegen Kandahar onderweg was naar Oruzgan. De taliban dwongen de auto's te stoppen en ,,executeerden hem koelbloedig, terwijl ze zeiden dat hij ontrouw en een ongelovige was'', aldus de gouverneur. De Afghaanse Rode Kruis-medewerkers bleven ongedeerd. Bron:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Taliban zijn blijkbaar nog niet verdwenen btw, wat nog maar eens aantoont dat die hele Afghanistan-oorlog ook beter niet gevoerd had kunnen worden, het doel is immers niet bereikt. Wekelijks krijg je nog berichten te horen/lezen over Taliban-leden die moorden plegen of vechten met het leger. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ach, het hele gebied is een rommeltje. De Amerikanen hebben op het moment wel wat anders aan hun hoofd en de Taliban zien hun kans schoon om nog even wat van zich te laten horen. Het gebied is vergeven van de warlords die een privéoorlogje willen beginnen met de naastgelegen warlords...Karzai heeft daar geen gezag en geen zeggenschap over. Het is eigenlijk nog net zo'n jungle als daarvoor, waarschijnlijk zelfs erger. De Taliban brachten tenminste rust in het gebied, nu is het maar onzeker wat er met de regio gaat gebeuren.
En verder is al gezegd dat het feit dat het Islamieten waren dus niks te maken heeft met de barbaarsheid van die daad. Bij mijn weten zijn er ook nog steeds Christenen die spijkerbommen gooien naar kleine kinderen en Joden die kruisraketten afschieten op weerloze gezinnen in houten hutjes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
hoe kwam de taliban in de koude oorlog aan de macht??
wapen leveringen van de VS om een "pain in the ass" voor de sovjets te zijn... (ik geloof dat ze toen mudjaheddin heetten ofzoiets? maar kan het helemaal mis hebben) hoe kwam Saddam aan zijn macht? wapen leveringen van de VS dussss, ze hebben de taliban even geprobeerd van de kaart te vegen, nu dus irak... who's next? geven ze nu een deel van Irak aan de koerden om daar vervolgens over 20 jaar weer een oorlog mee te beginnen omdat dat weer een broeinest van terrorisme wordt? ... circle of life my ass |
![]() |
||
Citaat:
Over het fanatisme in de mens. Een atheistische wetenschapper geloofde/had ontdekt dat al die zogenaamd slechte dingen die mensen doen vaak het resultaat zijnvan wat zij beschouwen als goed, hij zei dat de enige reden waardoor mensen in staat waren tot mass murder is omdat er vrijwel altijd een deugd achterzit, een idee van ditis goed, en niet ik ben nu kwaadaardig bezig, een soort van spirituele of politieke zuivering meestal. Ik ben het wel met hem eens, maar die taliban moeten maar eens de koran nog eens doorlezen want volgens mij is dit niet gods vorm van goedheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoniet: dan kan je bv. ook het christendom uitroeien. Of zijn we misschien al de kruistochten, de Inquisitie én (heel recent) de pauselijke medeplichtigheid bij het Fascisme (en bijhorende Holocaust) al vergeten? Of de onmenselijkheden van joden tegen palestijnen? Of de Cu-Clux-Clan die ook in naam van een christelijke god meent te handelen?? De islam is gewoon een veelgebruikte en vooral MISbruikte godsdienst, onder meer door de Taliban. Bv. het begrip Jihad gaat in wezen om een INNERLIJKE STRIJD en niet zoals het vaak is misbruikt: al diegenen die niet islamiet zijn moeten dood ofzoiets. Maar ja, hoe gemakkelijk is het om alles wat ons vreemd is over 1 kam te scheren... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
de enige goede godsdienst is eigenlijk het boeddisme en het beste is gewoon helemaal geen godsdienst! |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het wel met je eens dat zonder gegroepeerde en georganiseerde (!) godsdiensten de wereld misschien wat mooier zou zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat geniet ik toch altijd van dit forum... En da's geen sarcasme.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zij vinden dat ze het goede verspreiden en het kwade annihileren door hun eigen godsdienst te verspreiden. als je mammon dient dan vervul je alleen maar je eigen behoeftes. En iedereen weet dat dat niks met goedheid te maken heeft. Ook niet per se met kwaadheid daar niet van maar iig niet met goedheid. |
![]() |
||
Citaat:
|
|