Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 15:56
Tox
Tox is offline
'Taliban executeren medewerker Rode Kruis'
KABUL (ANP) - Een medewerker van het Internationale Rode Kruis is donderdag in het centrum van Afghanistan gedood. Volgens de gouverneur van de provincie Oruzgan, Jan Mohammed, ging het daarbij om een ,,koelbloedige executie'' door de taliban.

De Rode Kruis-medewerker, die afkomstig was uit El Salvador, was de enige buitenlander in een konvooi dat van het zuidelijk gelegen Kandahar onderweg was naar Oruzgan. De taliban dwongen de auto's te stoppen en ,,executeerden hem koelbloedig, terwijl ze zeiden dat hij ontrouw en een ongelovige was'', aldus de gouverneur. De Afghaanse Rode Kruis-medewerkers bleven ongedeerd.
Bron:
Oud 28-03-2003, 16:11
alwaysgood
alwaysgood is offline
en dan houdt iedereen nog vol dat de islam een moderene godsdienst is, waarin zulke dingen nooit gebeuren......
ik haat die extremistische moslims, die denken dat zei de enigste op de wereld zijn en dat iedereen in allah moet geloven
Oud 28-03-2003, 16:17
Nate
Nate is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 28-03-2003 @ 17:11:
en dan houdt iedereen nog vol dat de islam een moderene godsdienst is, waarin zulke dingen nooit gebeuren......
Volgens mij beweert niemand dat, maar oké. Dan nog heeft de Islam hier niet zoveel mee te maken. Taliban is geen Islam meer; gewoon een sub-divisie met cult-aspiraties. Net zoals meer dan genoeg Christenen zich schamen voor zgn. 'refro's', da's hetzelfde idee.

Ontopic:

Lullig
Oud 28-03-2003, 16:21
alwaysgood
alwaysgood is offline
okeej, ik was een beetje aan het generaliseren.... * bied exuses aan*
Maar de taliban is duidelijk islam, want zij geloven in allah
Oud 28-03-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 28-03-2003 @ 17:11:
ik haat die extremistische moslims, die denken dat zei de enigste op de wereld zijn en dat iedereen in allah moet geloven
Wie heeft gezegd dat er geen moslim-extremisten zijn die in staat zijn dit soort daden te plegen? Let wel: moslim-EXTREMISTEN, leer het onderscheid nu eens te zien tussen Ali op de hoek en een Taliban-lid. Een moslim die elke dag bidt en naar de moskee gaat keurt dit, net als wij, gewoon af.
De Taliban zijn blijkbaar nog niet verdwenen btw, wat nog maar eens aantoont dat die hele Afghanistan-oorlog ook beter niet gevoerd had kunnen worden, het doel is immers niet bereikt. Wekelijks krijg je nog berichten te horen/lezen over Taliban-leden die moorden plegen of vechten met het leger.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:26
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-03-2003 @ 17:21:
Wie heeft gezegd dat er geen moslim-extremisten zijn die in staat zijn dit soort daden te plegen? Let wel: moslim-EXTREMISTEN, leer het onderscheid nu eens te zien tussen Ali op de hoek en een Taliban-lid. Een moslim die elke dag bidt en naar de moskee gaat keurt dit, net als wij, gewoon af.
De Taliban zijn blijkbaar nog niet verdwenen btw, wat nog maar eens aantoont dat die hele Afghanistan-oorlog ook beter niet gevoerd had kunnen worden, het doel is immers niet bereikt. Wekelijks krijg je nog berichten te horen/lezen over Taliban-leden die moorden plegen of vechten met het leger.
haar doel is wel bereikt: een pro-amerikaanse 'democratie' en een oliepijpleiding dwars door afghanistan
Oud 28-03-2003, 16:27
Verwijderd
Ach, het hele gebied is een rommeltje. De Amerikanen hebben op het moment wel wat anders aan hun hoofd en de Taliban zien hun kans schoon om nog even wat van zich te laten horen. Het gebied is vergeven van de warlords die een privéoorlogje willen beginnen met de naastgelegen warlords...Karzai heeft daar geen gezag en geen zeggenschap over. Het is eigenlijk nog net zo'n jungle als daarvoor, waarschijnlijk zelfs erger. De Taliban brachten tenminste rust in het gebied, nu is het maar onzeker wat er met de regio gaat gebeuren.

En verder is al gezegd dat het feit dat het Islamieten waren dus niks te maken heeft met de barbaarsheid van die daad. Bij mijn weten zijn er ook nog steeds Christenen die spijkerbommen gooien naar kleine kinderen en Joden die kruisraketten afschieten op weerloze gezinnen in houten hutjes.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:54
k28
k28 is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 17:27:
Ach, het hele gebied is een rommeltje. De Amerikanen hebben op het moment wel wat anders aan hun hoofd en de Taliban zien hun kans schoon om nog even wat van zich te laten horen. Het gebied is vergeven van de warlords die een privéoorlogje willen beginnen met de naastgelegen warlords...Karzai heeft daar geen gezag en geen zeggenschap over. Het is eigenlijk nog net zo'n jungle als daarvoor, waarschijnlijk zelfs erger. De Taliban brachten tenminste rust in het gebied, nu is het maar onzeker wat er met de regio gaat gebeuren.
dixit, en daar sluit ik me bij aan. Nu maar hopen dat het in Irak niet dezelfde kant opgaat na de oorlog.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:06
Isa
Isa is offline
En dat soort lui denkt in de hemel te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-03-2003 @ 18:06:
En dat soort lui denkt in de hemel te komen.
Tis voor de goede zaak: het afmaken van ongelovigen. Daarmee kom je wel in de hemel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:52
Nate
Nate is offline
Ach, over hoe je in de hemel komt weten jullie vast niet veel beters te vertellen.
Oud 28-03-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
k28 schreef op 28-03-2003 @ 17:54:
dixit, en daar sluit ik me bij aan. Nu maar hopen dat het in Irak niet dezelfde kant opgaat na de oorlog.
Daar ziet het er wel naar uit, de Koerden zien misschien hun kans schoon eindelijk een eigen staat te vormen, diverse oppositiepartijen zullen om de macht gaan strijden en aanhangers van Saddam Hussein blijven voor onrust zorgen, zoals de Taliban in Afghanistan doen. Tel daar de onmetelijke schade van de bombardementen en de burgerslachtoffers op en je hebt de ingrediënten voor een kwakkelende economie, wat weer kan leiden tot radicalisering.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:19
theone87nl
theone87nl is offline
taliban=islam
islam=een probleem voor de hele wereld dat moet uitgeroeid worden
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 22:13
Verwijderd
hoe kwam de taliban in de koude oorlog aan de macht??
wapen leveringen van de VS om een "pain in the ass" voor de sovjets te zijn...
(ik geloof dat ze toen mudjaheddin heetten ofzoiets? maar kan het helemaal mis hebben)

hoe kwam Saddam aan zijn macht?
wapen leveringen van de VS

dussss, ze hebben de taliban even geprobeerd van de kaart te vegen, nu dus irak...
who's next? geven ze nu een deel van Irak aan de koerden om daar vervolgens over 20 jaar weer een oorlog mee te beginnen omdat dat weer een broeinest van terrorisme wordt?

...
circle of life my ass
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 22:43
k28
k28 is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 28-03-2003 @ 22:19:
taliban=islam
gelukkig onderbouw je je mening goed, anders had ik dit afgedaan als geblaat in space.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:28
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
taliban=islam
Jou uitroeien lijkt me beter voor de wereld.
Oud 29-03-2003, 10:22
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 18:14:
Tis voor de goede zaak: het afmaken van ongelovigen. Daarmee kom je wel in de hemel.
Ja, heb ik gisteren nog iets over gezien,bonobo-bo.
Over het fanatisme in de mens. Een atheistische wetenschapper geloofde/had ontdekt dat al die zogenaamd slechte dingen die mensen doen vaak het resultaat zijnvan wat zij beschouwen als goed, hij zei dat de enige reden waardoor mensen in staat waren tot mass murder is omdat er vrijwel altijd een deugd achterzit, een idee van ditis goed, en niet ik ben nu kwaadaardig bezig, een soort van spirituele of politieke zuivering meestal.
Ik ben het wel met hem eens, maar die taliban moeten maar eens de koran nog eens doorlezen want volgens mij is dit niet gods vorm van goedheid.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 29-03-2003 @ 11:22:
Ik ben het wel met hem eens, maar die taliban moeten maar eens de koran nog eens doorlezen want volgens mij is dit niet gods vorm van goedheid.
Dat willen ze niet, want dan kunnen ze zich niet meer beroepen op de Koran om hun wandaden te 'rechtvaardigen'. Er wordt geen geloof zo misbruikt als het islamitische. Hoewel het christendom in het verleden vaak genoeg gebruikt is om de genocide op indianenstammen, protestanten en slavernij te rechtvaardigen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:18
Atje85
Atje85 is offline
gaat t weer over de Islam.

Zijn sommige mensen nou ZO DOM, dat ze t verschil tussen een gewone moslim en die Talibanextremisten niet zien ofzo??

een gewone moslim haat de taliban meer dan een gewone nederlander!!
(waarom? omdat die extremisten de boel verpesten voor de gewone)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
taliban=islam
Ik hoop voor je dat dit een (weliswaar flauwe) grap is.
Zoniet: dan kan je bv. ook het christendom uitroeien. Of zijn we misschien al de kruistochten, de Inquisitie én (heel recent) de pauselijke medeplichtigheid bij het Fascisme (en bijhorende Holocaust) al vergeten? Of de onmenselijkheden van joden tegen palestijnen? Of de Cu-Clux-Clan die ook in naam van een christelijke god meent te handelen??

De islam is gewoon een veelgebruikte en vooral MISbruikte godsdienst, onder meer door de Taliban. Bv. het begrip Jihad gaat in wezen om een INNERLIJKE STRIJD en niet zoals het vaak is misbruikt: al diegenen die niet islamiet zijn moeten dood ofzoiets.
Maar ja, hoe gemakkelijk is het om alles wat ons vreemd is over 1 kam te scheren...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:00
Joostje
Joostje is offline
de shoarmazaakhouder op de hoek hier blaast in zijn vrije tijd ook eeuwenoude boedhabeelden op.

echt waar

Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:05
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 29-03-2003 @ 13:55:
Ik hoop voor je dat dit een (weliswaar flauwe) grap is.
Zoniet: dan kan je bv. ook het christendom uitroeien. Of zijn we misschien al de kruistochten, de Inquisitie én (heel recent) de pauselijke medeplichtigheid bij het Fascisme (en bijhorende Holocaust) al vergeten? Of de onmenselijkheden van joden tegen palestijnen? Of de Cu-Clux-Clan die ook in naam van een christelijke god meent te handelen??

De islam is gewoon een veelgebruikte en vooral MISbruikte godsdienst, onder meer door de Taliban. Bv. het begrip Jihad gaat in wezen om een INNERLIJKE STRIJD en niet zoals het vaak is misbruikt: al diegenen die niet islamiet zijn moeten dood ofzoiets.
Maar ja, hoe gemakkelijk is het om alles wat ons vreemd is over 1 kam te scheren...
christendom=ook slecht maar niet zo slecht als de islam...
de enige goede godsdienst is eigenlijk het boeddisme
en het beste is gewoon helemaal geen godsdienst!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:10
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 29-03-2003 @ 15:05:
hmm je praat als een kleutertje met je slecht/niet slecht (doet me beetje denken aan Bush's piratentaal: 'the good vs. the axis of evil'), de wereld zit nu eenmaal niet zo in elkaar. Islam is ook een kwestie van interpretatie, net als alles.
Verder ben ik het wel met je eens dat zonder gegroepeerde en georganiseerde (!) godsdiensten de wereld misschien wat mooier zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef op 29-03-2003 @ 15:05:
En? Ook zonder godsdienstige invloed hou je gekken. Mensen zullen altijd hebberig blijven, dus of een oorlog nou gevoerd wordt in naam van Allah of in naam van de mammon, wat maakt het uit? Het resultaat is hetzelfde. Lang niet alle oorlogen en gruweldaden in de wereldgeschiedenis zijn het gevolg van godsdienst. De Tweede Wereldoorlog was niet het gevolg van godsdienst. De Tachtigjarige Oorlog was niet het gevolg van godsdienst. De Eerste Golfoorlog was niet het gevolg van godsdienst. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 15:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2003 @ 15:50:
En? Ook zonder godsdienstige invloed hou je gekken. Mensen zullen altijd hebberig blijven, dus of een oorlog nou gevoerd wordt in naam van Allah of in naam van de mammon, wat maakt het uit?
Dat eerste doen mensen uit goedheid, de tweede uit egoisme en kwaadheid.
Citaat:

Het resultaat is hetzelfde. Lang niet alle oorlogen en gruweldaden in de wereldgeschiedenis zijn het gevolg van godsdienst. De Tweede Wereldoorlog was niet het gevolg van godsdienst. De Tachtigjarige Oorlog was niet het gevolg van godsdienst. De Eerste Golfoorlog was niet het gevolg van godsdienst. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
de meeste wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 16:04
k28
k28 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 29-03-2003 @ 16:04:
Dat eerste doen mensen uit goedheid, de tweede uit egoisme en kwaadheid.
? Ik heb meestal het idee dat een godsdienstoorlog niet gevoerd wordt uit het oogpunt van goedheid voor de eigen godsdienst, maar meer uit 'kwaadheid' tegen de andere godsdienst. Gebeurt vooral bij godsdiensten die andere godsdiensten per definitie uitsluiten. Ik zie het verschil niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:04
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 28-03-2003 @ 17:21:

Maar de taliban is duidelijk islam, want zij geloven in allah
en de ku klux clan is duidelijk het christendom, want zij geloven ook in Jezus
Oud 29-03-2003, 17:33
annetjuh
annetjuh is offline
jooh

als je dan achterlijk bent.
En dan maar klagen over dat amerika vaker moslims ter dood veroordeeld
hoezo we are the same??!
Oud 29-03-2003, 18:24
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
taliban=islam
gaat toch fietse stele

gefrusteerd mannetje
Oud 30-03-2003, 21:06
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 29-03-2003 @ 19:24:
gaat toch fietse stele

gefrusteerd mannetje
nee ik ga jou niet nadoen

allochtoon die nieteens goed nederlands kan
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:11
Nate
Nate is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 30-03-2003 @ 22:06:

Dat vind ik toch altijd zo grappig, als mensen met hun eigen strop naar andere mensen gooien. Wat ik je niet hoef uit te leggen, daar jij zo goed Nederlands kunt.

Wat geniet ik toch altijd van dit forum... En da's geen sarcasme.
Oud 30-03-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 30-03-2003 @ 22:11:
Wat geniet ik toch altijd van dit forum... En da's geen sarcasme.
Haha, inderdaad Je komt in aanraking met mensen die je anders totaal zou negeren, dat is het verrijkende ervan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:26
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 22:13:
Haha, inderdaad Je komt in aanraking met mensen die je anders totaal zou negeren, dat is het verrijkende ervan.
ja precies en je ziet ook wat voor achterlijke lui er op deze wereld rondlopen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:22
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Citaat:
Tox schreef op 28-03-2003 @ 16:56:
'Taliban executeren medewerker Rode Kruis'
KABUL (ANP) - Een medewerker van het Internationale Rode Kruis is donderdag in het centrum van Afghanistan gedood. Volgens de gouverneur van de provincie Oruzgan, Jan Mohammed, ging het daarbij om een ,,koelbloedige executie'' door de taliban.

De Rode Kruis-medewerker, die afkomstig was uit El Salvador, was de enige buitenlander in een konvooi dat van het zuidelijk gelegen Kandahar onderweg was naar Oruzgan. De taliban dwongen de auto's te stoppen en ,,executeerden hem koelbloedig, terwijl ze zeiden dat hij ontrouw en een ongelovige was'', aldus de gouverneur. De Afghaanse Rode Kruis-medewerkers bleven ongedeerd.
Bron:
De Taliban is een erg achterlijk volkje dat in mijn ogen maar snel en geheel "geneutraliseerd" moet worden. Extremisme in die vorm is een groot gevaar voor de beschaafde wereld.Radicale maatregelen zijn hier op zn plaats
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 28-03-2003 @ 18:52:
Ach, over hoe je in de hemel komt weten jullie vast niet veel beters te vertellen.
neen.

het boeit mij ook niet, ik wordt later toch "naar beneden" getrapt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:17
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 30-03-2003 @ 22:06:

hahahahahaha

LAchûh!!!

ik ga niet eens jou persoonlijk aanvallen, dat zou te makkelijk zijn.
Oud 31-03-2003, 16:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
k28 schreef op 29-03-2003 @ 17:04:
? Ik heb meestal het idee dat een godsdienstoorlog niet gevoerd wordt uit het oogpunt van goedheid voor de eigen godsdienst, maar meer uit 'kwaadheid' tegen de andere godsdienst. Gebeurt vooral bij godsdiensten die andere godsdiensten per definitie uitsluiten. Ik zie het verschil niet.
Precies. en waarom zijn ze kwaad tegen die andere godsdiensten? omdat die andere godsdiensten in hun ogen het kwaad zijn, en die van hun goed.
Zij vinden dat ze het goede verspreiden en het kwade annihileren door hun eigen godsdienst te verspreiden.
als je mammon dient dan vervul je alleen maar je eigen behoeftes. En iedereen weet dat dat niks met goedheid te maken heeft. Ook niet per se met kwaadheid daar niet van maar iig niet met goedheid.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:28
marlies
marlies is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 30-03-2003 @ 22:26:
ja precies en je ziet ook wat voor achterlijke lui er op deze wereld rondlopen
Ik verklap niets hoor: het gaat over jou!
Oud 31-03-2003, 18:36
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 22:13:
Ik moet je toch eens gelijk geven
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:52
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
taliban=kut
allah of hoe je die VENT spelt=bijna net zo erg

extremistische moslims zijn een stelletje linkse
Oud 09-04-2003, 23:29
k28
k28 is offline
Citaat: