Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Duyvel:
Idd, volgens mij kwets je daar niemand mee, maar je geeft wel een duidelijke boodschap aan die rokers. Een duidelijkere boodschap zou zijn een hogere accijns: nieuwe prijs van 20 euro per pakje (oftewel 1 euro voor een kankersticky). Moet je eens kijken hoe weinig mensen er nog roken (en vooral hoe weinig er zullen beginnen met roken).
||
Citaat:
als je sigaretten duurder maakt moet je nicotinepleister goedkoper maken.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die krijg je niet door een saiie verteller horen zeggen dat roken kanker kan veroorzaken, dan is het besef veel te klein. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
2.Dat heeft het effect dat mensen zich alleen maar gaan irriteren aan de staat, dan kopen ze iets niet omdat het duur is, en zouden ze het in principe wel kopen als er een goedkopere manier is, we moeten juist het besef laten doordringen dat het ongezond is, dat doe je niet met prijsverhogingen. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Ok, maar jij neemt nu al aan dat deze methode ook echt werkt! Je weet het niet, de mens is al zo afgestompt door geweld en andere reclames. Misschien luisteren ze hier wel helemaal niet naar, we kunnen niet veel groverworden.. Of wil je het lijk van een knakerpatient voor de deur van een roker hangen. Citaat:
Ik begrijp je en ben het geddeltelijk met je eens maar een kankergezwel in beeld of een slow-motion-ongeluk tussen de dash en een documentaire over vlinders.. geen goed idee.
|||||||
Citaat:
2.Heb het op TV gehoord. 3.Liever een schokkend beeld dan de grotere schok van ineens geen been meer hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ken je die reclame van uhm... rij alcoholvrij ofzo... met zo'n fotoboek met allemaal foto's van een meisje op allemaal mijlpalen van haar leven zeg maar... op een gegeven moment hoor je een crash geluid en dan zijn er alleen nog maar zwarte bladzijdes... en dan zie je : rij alcohol vrij....
dat vind ik een k*t reclame .. ik heb thuis namelijk net zo'n fotoboek.... elke keer als ik die reclame zie ben ik weer helemaal van slag. En of het werkt zo'n reclame? ik ben bang dat ze vooral impact hebben op de mensen die het al meegemaakt hebben en die hoef je dat echt niet meer te vertellen.... je kunt wel shokkeren, maar waar ligt de grens? mensen wennen aan beelden..... als je toch iets aan de reclame wil veranderen moet je de reclame voor een 'slecht' product verbieden.....
|
Simpel: nee. Mensen moeten zelf weten of/wat ze eten/roken, en daar moeten ze verder niet op beoordeeld worden. Officieel dan, want wie dik is krijgt van mij een minderwaardige blik (ja, dat is dan heel jammer voor diegenen die er niets aan kunnen doen) en wie rookt vraag ik om een vuurtje.
|
![]() |
Voor reclames over roken vind ik een beroep op emoties zoals jij dat omschrijft best, maar ik denk dat de meeste rokers wel weten dat het slecht voor hen is, en het gezondheidsrisico bewust nemen. Dat verandert denk ik ook niet bij schokkende reclames. Die teksten op pakjes lijken me behoorlijk duidelijk...
Wat betreft een campagne tegen te snel rijden: ik denk dat het inderdaad te schokkend is voor mensen die familie of vrienden hebben verloren in een auto-ongeluk, reclames te zien, waarin haarfijn wordt getoond wat deze mensen hebben doorgemaakt toen ze een ongeluk kregen. Voor mij weegt het doel dan niet op tegen de middelen. En wederom: mensen weten heus wel dat hard rijden gevaarlijk is, en nemen het risico bewust. Ik denk dat het effect van investeringen in spotjes om mensen te bewegen tot voorzichtiger gedrag, sowieso gering zijn.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
hmmz maar reageer nu eens op:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien denk ik zozo dat zulke families tegelijk denken dat mesnen meer moeten beseffen wat ze doen en dat ze daarom best wel achter zo'n reclame die keihard de gevolgen laat zien staan. |
![]() |
|
Maar ik denk ook dat die mensen zoiets hebben van: wij hebben het meegemaakt, en we willen dat niemand anders dit meemaakt.
Van mij mag het. Misschien is dat auto-ongeluk een beetje te shockerend. (je kan ook een reclamespot maken, en daarin meerijden met de politie/ambulance. Dan heb je net die close-up van de gewonde zonder dat het echt té is..) Maar anti-rook raclames; gewoon doen. |
![]() |
|
![]() |
waarom moeten ze mensen normen en waarden opleggen via de tv. Daar leren mensen toch heus niet zoveel van. Als je de bevolking echt slimmer wilt maken, geef dan meer geld uit aan goed onderwijs in plaats van van die opdringerige iritante reclame spotjes.
ik ben voor: meer geld naar onderwijs!!! Minder geld naar reclame reclame moet zowiezo afgeschaft
|
En jij denkt dat ze van de campagnes voor de klas wel wat leren??
Reclame heeft gewoon onwijs veel invloed. Dan kan je hoog en laag springen, maar zo bereik je mensen. En natuurlijk heb je wel voorlichting gehad ooit op school. Maar je hebt pas op je achtiende je rijbewijs, en dan ben je die stuff allang weer vergeten.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat roken betreft: Mensen die zichzelf kapot willen roken, gaan hun gang maar, zolang ze er niemand mee lastig vallen. Zet op ieder pakje sigaretten wat roken doet met je longen, je luchtwegen, je gezondheid etc., en laat de mensen zelf beslissen. Laat die mensen maar sigaretten kopen, da's goed voor de schatkist van de Staat, en laat die mensen vroegtijdig doodgaan zodat ze minder lang gebruik maken van het hele sociale zekerheidsstelsel. We moeten vooral niet teveel energie steken in mensen die toch te stom blijken te zijn om tot een beter inzicht te komen. Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 14:11. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dat zal geen zin hebben. Nu er objectieve informatie gegeven wordt hebben mensen misschien nog wel eens de ingeving om rationeel na te gaan denken over hun gedrag. Als je alleen maar gruwelijke horrorbeelden laat zien dan zullen mensen de TV uitzetten zodra er reclame komt. Dat mist dus totaal zijn doel.
Mensen roken, drinken en vreten écht niet omdat de campagnes niet hard genoeg zijn. Ze doen dat omdat ze het zelf willen en een individueel besluit is vrijwel onaantastbaar door de overheid. De vrijheid die mensen hebben laten ze niet beperken door schrikcampagnes, dan wek je alleen maar weerstand op. Bovendien zoals al gezegd is het nogal lullig voor mensen die door een stofwisselingsprobleem ongelooflijk dik zijn, of zijn geboren met kanker, of anderszins geen schuld hebben aan hun aandoening. Die kwets je daarmee onnodig. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens zei Kenny nergens dat hij daarvoor dan ook pleitte, dus ik kan daar niet van uit gaan zonder hem woorden in de mond te leggen.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ibidem. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
ik ben hier voor, want als je alles op zo'n softe manier overbrengt dan komt t niet over. dus hard-style gewoon.......
want anders stop je alles eigenlijk gewoon in de doofpot en op een gegeven moment moet je t toch wel onder ogen komen te zien xxxdelal
||
Citaat:
||
Citaat:
neej daar weten wij inderdaad niks vanaf, maar daarom laten we ze niet lekker hun gang gaan, het is misschien wel een vrij land, en iedereen mag bepalen of hij rookt of neit etc, maar dan mogen die fabrikanten ook zelf bepalen of zij de prijzen verhogen of niet. die mensen kun je wel van hun probleem afhelpen, als t je echt wilt........
|
![]() |
Overheidsreclames tegen roken en dergelijke moeten stoppen. Mensen moeten daar hun eigen verantwoordelijkheid in nemen en doen dat denk ik ook. Ik geloof niet in het effect van overheidscampagnes. Mensen weten vaak dondersgoed wat de gevolgen van dingen zoals roken en vet eten zijn. Toch doen ze dat, daar kan een campagne niets aan veranderen. Accijnzen en belastingen lijken me een effectiever middel, al ben ik daar ook geen voorstander van.
|
![]() |
||
Citaat:
maar we leven wel allemaal samen en we moete toch wel zo gezond mogelijk leven ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
die overheidscampagnes helpen volgens mij ook niet echt, maar ach dit is een nieuwe manier en het valt te proberen xxdelal
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|