Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() een hoop mensen hebben de irritante gewoonte om een hele groep te veroordelen op de daden van enkelen... en als er dan wat gebeurt met z'n allen te gaan staan wijzen en "zie je wel!" te gaan roepen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat heeft dat er mee te maken? die lui praten thuis zelf toch nauwelijks nederlands, dus tel ik ze bij de buitenlanders. dit is toch wel een moment om " ![]() |
![]() |
|
![]() |
die komen amper voor in mijn omgeving...
zolang ze nederlands kunnen is het hetzelfde als "normale" nederlanders. als ik word aangesproken door een of andere allochtoon op het station die een praatje met me wil maken, in het brak engels, heb ik zoiets van; shhhh weg hier, maar dan toch aardig blijven, dat gaat niet echt samen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik vermoed dat def niet zei dat ie een hekel had aan alle marokkanen, maar aan de zgn. 'kutmarokkanen'.
|
Verwijderd
|
mja allochtonen ik weet het nog steeds niet de ene dag dan snap ik ze niet de andere dag mag ik ze weer niet de andere dag zijn ze weer goed.
ik ga hier ook weinig moeite aan spenderen want er zijn ALTIJD menings verschillen en opmerkingen enzo. enzo. Kortom valt weinig over te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
ontopic: de meeste mensen hier (waaronder de topicstarter ) plaatsen alle 'allochtonen' in een hokje.... 'ik kan marokkanen niet uitstaan..' of juist... 'ik val op marokkanen' is elke marokkaan hetzelfde?d8 het toch niet he...en bij het laatste voorbeeld vraag ik me dan toch af waar je in godsnaam op valt... het leuke cultuurtje? ![]() Ik heb een grote hekel aan bepaalde allochtonen, net zoals ik een grote hekel heb aan bepaalde autochtonen... het boeit me niet wat voor afkomst je hebt... ik mag je of ik mag je niet.... Mijn vriend is in Nederlands, zijn ouders Marokkaans, en ik val niet op Marokkanen, ik val op lieve leuke jongens die me respecteren en me in mn waarde laten.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar dat van die 10 jaar is idd wel goed lijkt me...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Ok dan!
Mijn mening over allochtonen: 1. Rede dat ze hierheen komen: Goed: Er is oorlog in hun land. Fout: Ze worden vervolgd. Ze hebben geen zak gepresteerd in hun eigen land. Ze komen voor het "gratis geld" 2. Gedrag: Goed: Gewoon geen grote bek, zoals normale autochtone zich ook gedragen. Zich houden aan de normen en waarden van de nederlandse cultuur. Fout: Grote bek tegen iedereen opzetten. Zich groot voordoen. Ruzie zoeken met iedereen. Iedereen die zich hier niet aan houd. Fijn terugsturen naar hun eigen land. Jup i know, heb een nogal rechtse denkwijze. ![]() [edit] 3. Diverse: Mensen moeten fatsoendelijk nederlands leren en een baan zoeken. En niet hier op hun luie reet geen fuck uitvoeren. [/edit] Hoe ik dus met ze omga? Niet als niet aan mijn "eisen" voldoen. ![]() Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 18:38. |
![]() |
||
Citaat:
Dus bijv. een geemancipeerde en progressieve vrouw onder het Taliban-bewind. Verder heb ook jij het over de Nederlandse normen en waarden. Zou het niet veel makkelijker,beter en consequenter(er heersen nogal verschillende normen en waarden in Nederland) zijn om gewoon de Nederlandse Wet als maat te gebruiken i.p.v. de zgn. normen en waarden?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als zo'n vrouwtje het niet met de taliban eens is kan ze gewoon emigreren. Daar hoeft ze echt geen asiel voor aan te vragen. |
![]() |
||
Citaat:
Laat al die Che's, Biko's, Mandela's etc. maar lekker zitten in hun eigen 3e wereldlandje. ![]() En tuurlijk hoeft ze geen asiel aan te vragen. De term Politiek asiel is ook gewoon uit de lucht komen vallen, het had net zo goed Politieke emigratie kunnen heten. Stom eigenlijk he, dat ze daar een aparte term voor bedacht hebben, ze konden ook gewoon emigreren. ![]()
|
als ik me voordeur open doe, maak ik een wereldreis
en ik heb er geen problemen mee om in een "multiculturele buurt te wonen. Er wonen over het algemeen veel mensen bij elkaar en dat brengt problemen met zich mee, maar dat hoeft heus niet te komen door de allochtonen als er een groep nederlanders aan het vechten zijn en er staan 1 of 2 allochtonen bij, dan zijn het meteen weer "die marokanen" wat ik hiermee duidelijk wil maken is uh marokanen, turken, nederlanders, marsmannetjes overal heb je dezelfde aso's tussen zitten
||
![]() |
Citaat:
Praten in hun taal, en dat kunnen ze dan niet op beschaafte toon, nee dat moet schreeuwerig, EN DAAR HEB IK GROTE PROBLEMEN MEE!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Allochtoon staat niet gelijk aan buitenlander, allochtoon staat gelijk aan iemand met een Nederlands paspoort alleen zelf afkomstig uit een ander land of iemand waarvan 1(of beide) ouders uit het buitenland afkomstig is/nationaliteit en paspoort heeft. Je kunt alleen dus alleen maar onderscheid maken tussen een buitenlander en een Nederlander. Een buitenlander heeft de nationaliteit/paspoort van een ander land, een Nederlander de nationaliteit/paspoort van Nederland.
|
![]() |
Eigenlijk ga ik niet goed met allochtonen om.
Hier heb ik ook wel mijn redens zo voor. Ik heb nl. hele erge ervaringen met allochtonen en elke keer als ik weer naar opsporing verzocht kijk word dat gevoel alleen maar versterkt want die klootzakken zijn 99% van de tijd zijn ze zwart en die andere 1% heeft een bivakmuts op! Zo en nu kan iedereen zeggen dat ik een grote rascist ben en dat mag je ook zeggen maar ik heb daar een hele hele goede reden voor en ik denk als jullie ook zoiets mee hadden gemaakt je exact hetzelfde zou zeggen!!!!!!! X |
![]() |
||
Citaat:
Je bent een grote rascist! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
het is racist en niet rascist...als je het woord gebruikt met size 6, schrijf het dan ten minste goet en nee dank je voor de uitleg. In tegenstelling tot vele anderen weet ik wel wat en wanneer het woord racisme (of discriminatie) te gebruiken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gebruik jij dan de volgende keer wel de rolleyes goed. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb een groot probleem, ikwil best iets zeggen over hoe ik met allochtonen om ga, maar.........
ik zie het verschil nooit tussen alloch- en uatochtonen lastig he, kan iemand mij helpen, want volgensmij ben ik niet normaal ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
erg leuk vond ik het toen een stel jongens uit mijn klas wilden basketballen in de pauze, en teams zat te maken, en iemand voor de grap riep 'de allochtonen tegen de niet-allochtonen', en een Oostenrijkse jongen zichzelf indeelde bij de niet-allochtonen
![]() ontopic: ik geloof niet dat ik tegen allochtonen anders doe dan tegen niet-allochtonen. Ja, als ze niet goed Nederlands kunnen dan wel, dan praat ik langzamer, maar dat doe ik ook tegen kinderen en ouderen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|