![]() |
||
Citaat:
Uiterlijk is het eerste wat je ziet, daarom telt het uiterlijk mee!
|
Verwijderd
|
Oh, wat een ongelooflijk clichématig gewauwel.
Natuurlijk maakt uiterlijk wel uit. Jij zou zelf ook niet het bed in duiken met iemand die afstotelijk lelijk is. Je kunt nog zo braaf napraten 'het gaat om de persoon die daarbinnen zit' maar dat is natuurlijk gewoon gelul. Het gaat om de binnen én de buitenkant. Niemand wil iets hebben met een persoon die zo afstotelijk lelijk is dat ze altijd seks moeten hebben met hun ogen dicht omdat ze anders spontaan last krijgen van vaginisme of impotentie. Uiterlijk is belangrijk, natuurlijk is innerlijk ook belangrijk, maar te denken dat het één veel belangrijker is dan het anders is bullshit. Ik word hier echt ziek van, net als die eeuwige shitdiscussies over biseksualiteit of niet...'ik val niet op een geslacht, ik val op een persoon, bla bla bla'... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja ho effe, nou haal jij het afstotelijkheid-argument van tafel. Beetje een drogreden, om zo te overdrijven. Zij bedoelt binnen zekere grenzen. Ik hou zoveel van mijn ventje dat dat buikje me niets kan schelen, (gestopt met roken), dus in die zin gaat het mij om de persoon achter dat pensje( het vette kadaver, zoals hij dat zelf noemt). Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dus zomaar met ieder wangedrocht de koffer in duik.
||
Citaat:
Het is je belangrijk van deze mensen te distantiëren. Het is niet erg om naar hen te kijken en hun fouten te zien, maar word er zelf niet boos door, of haatdragend. Laat hun negatieve energie jou niet beïnvloeden. Behoud liever een positieve aura. Zie in dat zij geestelijk misschien niet toe zijn aan het minder kijken naar uiterlijk en het meer letten op innerlijk. Weet dat ook zij jouw geestelijke toestand ooit zullen bereiken, maar dat dit in hun eigen tijd moet gebeuren. Je kunt ze daar wel bij helpen. Sta die mensen met een glimlach blij, en voor je het weet, help je iemand de goede kant op. Belangrijk is echter wel, niet te vervallen in depressiviteit over de maatschappelijke opinie, of je er droevig over op te stellen. Je mag het best betreuren en afkeuren zelfs, maar benader alles met een glimlach, en met positieve gedachten, want alleen die instelling helpt zowel jezelf als anderen verder. |
![]() |
|
Even wil ik als toevoeging toevoegen: Ik heb veel meisjes gezien in mijn leven, maar nauwelijks, zeer nauwelijks, zelfs zo nauwelijks dat ik het me niet meer kan herinneren, heb ik een meisje gezien, dat ondanks goede lichamelijke verzorging zo lelijk was dat ik een relatie met haar reeds bij voorbaat zou afkeuren.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar ik gewoon op doel, is dat eeuwige gelul wat tot doel heeft de verschillen tussen mensen onderling weg te strepen...geaardheid, uiterlijk, je mag nérgens meer op letten of je bent kortzichtig. En dáár erger ik me zo aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze moest natuurlijk samen met mij het kleedhokje in, zo'n kind kan zichzelf nog niet afdrogen, en dan ging ze fijn met mijn zwager mijn anatomische details doorspreken. Waar ze mij dan weer verslag van kwam uitbrengen. Tante Pien, papa zegt dat jouw borsten te klein zijn. Jaa, lief...nou.
|
![]() |
OMG... Waarom zijn er nog steeds van die mensen die zeggen dat 'uiterlijk niet belangrijk is, want het gaat om innerlijk'? Zoals iemand hierboven al zei: Stel dat jij een heel lelijke jongen ziet (met bijvoorbeeld een lieve lach). Ga je dan naar hem toe van:'Goh, jij hebt vast een gewéldig karakter'? Nee dus. Logisch toch dat je eerder op een 'knap' iemand afstapt? Of in ieder geval iemand die jij mooi vindt. Je moet er tenslotte toch tegenaan kijken! Natuurlijk is een mooi karakter net zo belangrijk, of belangrijker, maar uiterlijk telt absoluut mee.
|
![]() |
|
Iemand die zegt dat ze uiterlijk niet belangrijk vinden, ziet er meestal zelf ook niet zo appetijtelijk uit.
Echt vette pech voor mensen met aangeboren lelijkheden; maar uiterlijk en de behoefte aan iets moois, is nou eenmaal iets concreets. Net zoals een gerecht dat misschien heel lekker smaakt, maar er gewoon kotsopwekkend uitziet. Zoals gebraden apenhersens; nog geserveerd in hun originele schedel. Weinig mensen die het met een vinger zullen aanraken. Er is trouwens een topic van king112 over uiterlijk ed. op psychologie; waar dit vraagstuk misschien ook beter in thuispast. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oeh, vertel. Of vecht dit soort dingen uit in de pm, want nu branden wij van nieuwsgierigheid, dat snap je.
|
Verwijderd
|
Sorry, je hebt me niet overtuigd. Als ik zeg dat ik iemand totaal niet aantrekkelijk vind, maar op de 1 of andere manier word ik toch verliefd op hem enz... vind ik uiterlijk dan zo belangrijk?
Als ik uiterlijk zo belangrijk vind dan ga ik toch niet moeilijk veel aandacht, tijd, liefde, energie, enz besteden aan iemand die ik lelijk vind.. Dus wat is je punt nou.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet niet waar je over praat en je weet ook niet wat er inmiddels allemaal gebeurd is. Dus ik vraag je hierbij vriendelijk om te kappen met zulke opmerkingen. |
![]() |
|
Uiterlijk is wat je het eerste ziet bij iemand.
Innerlijk begint na 't eerste gesprek pas wat te betekenen. Eerst kijk je naar uiterlijk en daarna naar innerlijk Innerlijk is uiteindelijk belangrijker. Kijk naar deze heerlijke citaten; "We leven slechts om schoonheid te ontdekken. Al het andere is een vorm van afwachten." "Schoonheid treft de mens met het besef een broodkruimel te zijn op de rok van het Universum."
|
ik denk niet dat jongens of meisjes gauw op iemand onaantrekkelijk afstapt .
iedereen beoordeeld iedereen op het uitelijk als je die persoon voor de eerste keer ziet dat kan je niet ontkennen. dus je probeert er altijd wel goed uit te zien zeker als je niet zo erg geliefd bent denk ik ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind dit uitermate frustrerend. Óf alle gedoe tussen ******** en Alicia wordt op het forum gezet zodat we met z'n allen en een grote bak popcorn voor de buis kunnen genieten, óf er wordt niet meer over gesproken. Nu moeten we ernaar raden, dat is slecht. Ik kan straks niet meer slapen van de spanning.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, met een goed uiterlijk is het dan misschien makkelijker om contacten te krijgen, je hebt een goed innerlijk nodig om die contacten te behouden. En wat is er nu belangrijker?
En waarom iedereen altijd zo zit te hameren op uiterlijk dat weet ik niet, maar je doet het nu zelf ook, zij het de andere kant op. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben niet lichamelijk perfect... M'n vriendin hoeft ook geen topmodel te zijn... Innerlijk telt. ![]() Dat is ook waarom ik dingen zoals make-up en sexy kleding zó verkeerd vind. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En iemand die wel mooi is, heeft geen kleding nodig om er mooi uit te zien. Zelfde voor make-up... Het gaat om de persoon (nu heb ik 't dus wél over uiterlijk). Iemand die gewoon lelijk is, zal altijd lelijk blijven. Iemand die gewoon mooi is, zal altijd mooi blijven. Daarom zijn al die dingen dus onzin... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Overigens: mijn vriendin is dus zo...
En iemand anders ook. Ik val gewoon op natuurlijke mensen... ![]() Niet verborgen onder een laag make-up (ook niet een beetje), en ook niet met kleding die bedoeld is om aandacht te trekken. Liever iemand die gewoon écht zichzelf is... zonder al die rare mode-verschijnselen. Of mijn vriendin de mooiste kleding ter wereld draagt (ik weet niet wat dat is ![]() Zij is nog steeds mijn vriendin, en de meest bijzondere persoon die ik ken... |
![]() |
||
Citaat:
Kleding roept bij mij, net als alle andere dingen, gevoel op. Misschien minder als bijvoorbeeld muziek, maar toch. Daarom hou ik ook niet zo van hoe gothic's zich bv. kleden. Ze doen me aan depressiviteit, dood en de duivel denken. Mooie lingerie vind ik opwindend; natuurlijk heeft een mooi meisje het niet nodig, maar het geeft wel een extra kick. Ik vind het soms zelfs geiler om bepaalde meisjes met kleding te zien, dan zonder. Misschien omdat het die mooie plekken op het lichaam bedekt en het me fantasie stimuleert. Strakke en mooi kleding vind ik ook leuker om te zien. .. Kleding verrijkt de mens; het verbergt niet. |
![]() |
|
![]() |
Een beschrijving waarvan velen denken "Die is gek" of die ze doorgaans gewoonweg niet begrijpen zal ik nu trachten voort te brengen... zo ben ik, live with it.
Ik weet dat mensen anders zijn, elk mens is anders, dat is bekend... niet alleen kwa uiterlijk, maar ook kwa opvatting van personen. Teveel mensen gaan uit van dat er alleen naar uiterlijk wordt gekeken bij het bestuderen en selecteren van een mogelijke toekomstige partner... op eerste gezicht, zullen zij zeggen... vooruit... jullie je zin... doch is dit voor mij niet weggelegd... bij mij bestaan er 2 soorten meiden (mannen moet ik eerlijk gezegd niets van hebben), meiden die mij wel bevallen en meiden die mij niet bevallen... maar binnen deze categorieën ken ik amper "mooi", "mooier" of "mooist". (ik moet dan ook nooit bij een miss verkiezing uitgenodigd worden) Daar en tegen kan ik vaak aan manieren van handelen, doen en laten merken, wat de persoonlijkheid is van iemand... nu verwacht ik ongeveer dat personen mij uit gaan maken voor leugenaar, maar dat neemt niet weg, dat ik denk dit te zien... in gedeelde maten misschien, maar wel degelijk op een dergelijk niveau, dat ik zie of iemand goed zou passen aan mijn zijde... ik zie dit dus als mijn eerste indruk en dus is mijn eerste indruk wel degelijk gebaseerd op innerlijke schoonheden en niet op uiterlijkheden... althans, maar voor een super klein deel... en geloof me, maar weinig meiden zouden ooit vanwege uiterlijk bij mij afvallen. Ik pleit dus voor innerlijke schoonheden en hierbij pleit ik ook voor de nieuwe technologie genaamd "het internet", waar vaak eerst innerlijk naar voren kan komen... ondanks dat sommige mensen op dit internet dan toch altijd weer vragen naar de foto van de eerste de beste waarmee ze chatten... zeer vreemd, als internet juist een plaats ter ontmoeting van zelfde-denkenden is.(als ik zo vrij mag zijn een dergelijk woord te fabriceren) Oftewel... ik geloof best dat jullie altijd gaan voor uiterlijk, maar neem daarmee niet aan dat dat voor iedereen hetzelfde is... uitzonderingen zijn er altijd, op elke regel, weet dit... onthoud dit... pas dit toe. Ik snap waarom de meerderheid van de mensen gaat voor uiterlijk... dit is vanwege de dierlijke krachten die nog steeds uitgeoefend worden op de mens... want een mens is en blijft nu eenmaal een dier. Maar deze geestes driften tot het vinden van een persoon die kinderen kan verwekken die tevens veel kans maken op het vinden van een persoon om kinderen mee te krijgen enzovoort, zal bij iedereen op een ander niveau liggen en door iedereen anders ingezet worden... zoals al gezegd, iedereen is anders, men zoekt naar dat wat volgens je onderbewustheid het beste zal zijn voor de toekomst... de toekomst gezien als de toekomst van je kinderen, dan wel de toekomst van je eigen welzijn. En als iemand zich nou nog afvraagt waarom ik mezelf heb benoemd tot pletterprater vind ik het vreemd.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ja, waar haalt zo'n jong de brutaliteit vandaan! Alsof je zijn persoonlijke barbiepop bent. Pff, alsof ze zelf zo perfect zijn.(en dat vinden ze vaak ook nog, en dat is onze eigen schuld, omdat wij hun fouten met de mantel der liefde bedekken) Dus ga op hem ook maar eens op en aanmerkingen maken. Zo tussen neus en lippen meedelen dat het weer tijd wordt om zijn neusharen bij te knippen. Of je zegt heel vals terwijl je over zijn bolletje aait: goh, wordt al wat dunner he, bovenop! Dat vinden ze NIET leuk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
verloren in een droom Kanya | 2 | 28-06-2005 22:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil woningkraak verbieden Gatara | 152 | 09-11-2003 12:14 | |
Liefde & Relatie |