![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb een vriend die niet moeders mooiste is (letterlijk, zijn broertje is op zich best wel heel erg lekker), hij heeft een bril, is niet al te breed en heeft een buikje. Maar op het moment dat ik hem zag sprak hij me toch heel erg aan. Waarom? Om zijn uitstraling. Hij kwam alleen al op het eerste gezicht op mij over als een vreselijk lieve jonge man die veel liefde te bieden had. En daarom ben ik op hem afgestapt terwijl ik op hetzelfde moment naar zijn broertje had kunnen gaan die meer en uitstraling heeft van: ik ben best wel lief, maar ben net gedumpt dus ik neem wraak op alle meiden door ze te verslinden.
En daar pas ik voor. (ik hou van z'n broertje hoor, daar niet van, maar ik hou van hem als van mijn eigen broertje en hij van mij als zijn grote zus) Ik hou van m'n vriend en hoe hij eruit ziet deert me niet. Ik loop nog altijd trots met hem over straat omdat ik weet dat ik voor mij de liefste jongen van deze aardkloot te pakken heb kunnen krijgen. En nee, ik ben ook niet perfect: ik heb lenzen, m'n kont zit net niet helemaal strak en heb zelfs 2 kleine vetrolletjes. Maar hij houdt van me en dat laat ie me iedere dag weten. Wat ik dus wil zeggen: je kan mensen confronteren met hun uiterlijk dat misschien niet perfect is, je kan ook mensen accepteren zoals ze zijn en zien wat er werkelijk te halen valt behalve een leuk lijf. Alleen met een mooi lijf vind je geen ware liefde. Een leuk lijf zou een leuke bijkomstigheid zijn, maar er zijn voor mijn gevoel te veel mensen die alleen ware liefde willen als het samengaat met een schoonheidsidealistisch lijf. Sorry dat ik die mensen moet teleurstellen: dat komt maar verdomd weinig voor. Mensen die daarop af gaan lopen grote kans hun liefde te verliezen. Voorbeeldje? Oke, m'n ex. Ik hield zielsveel van hem en hij van mij, en 1 van de redenen dat hij mij kwijtgeraakt is is: "Goh, schat, zou je niet eens een keer wat aan die 2 rolletjes gaan doen? Ga hardlopen ofzow." "Waarom heb jij niet zo'n mooie kont als JLo? Is daar niks aan te doen?" "Als je tieten net iets steviger zouden zijn, waren ze perfect geweest. Er zijn tegenwoordig van die zalfjes weet je wel? Daar worden ze ook nog iets groter door...bla bla bla..." Etc etc.... Met andere woorden: ik moet het schoonheidsideaal zijn voordat hij eens een keer trots met mij over straat kan lopen. Dus dwingt ie me om dingen te doen en/of te kopen die ik helemaal niet wil omdat ik prima tevreden met mezelf ben. En als ik dat ben, wie denkt dan het recht te hebben om te zeggen dat ik niet zo snel tevreden moet zijn met mezelf? Ik ben niet perfect, maar dat is niemand dus maakt het mij ook geen boei uit hoe een ander eruit ziet. Je kan nog zo proberen je onvolmaaktheden te verbergen door er een laag plamuur op te smeren of om je kleding aan te passen die andere dingen accentueert, maar als je dan eindelijk iemand hebt, zal die ze toch wel zien. Dus waarom verbergen? Wees lekker jezelf, kleed je aan zoals jij je lekker voelt, als jij tevreden bent met jezelf vind ik dat niemand het recht heeft om jou lelijk te noemen want iedereen is op zijn eigen manier mooi. Zelfs dat moddervette figuur die daar rondloopt is mooi, maar op zijn eigen manier. En misschien komt het er aan de buitenkant niet uit (ik word ook niet echt heet van iemand die nauwelijks meer door de deur past) maar iedereen heeft iets moois bij zich. En als je echt van iemand houd, maken die onvolmaaktheden echt niets meer uit. Om het af te maken: ik las dat iemand zei dat ik er waarschijnlijk niet al te apetijtelijk uitzag... Geen idee, in mijn ogen vind ik mezelf prima, geen topmodel, maar ben tevreden met mezelf. Wat jij vind moet je zelf maar beslissen: ![]() ![]()
|
![]() |
ja het is ammel wel vaag hoor iedereen heeft er een andere mening over maakt niet uit ik weet in ieder geval hoe andere er over denken. ik hou het erop dat uitstraling belangrijk is.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Nu ja.. , iedereen in dit topic lijkt ervan uit te gaan dat je bij de eerste indruk verliefd hoort te worden.
Nog niemand een lief gehaald uit zijn vriendenkring? Dan is het echt wel zo dat uiterlijk nog weinig uitmaakt. Als je de personen echt goed begint te kennen vanbinnen, ga je ze toch niet laten staan omdat ze niet de ideale maten hebben? Btw, moest iedereen hetzelfde schoonheidsideaal hebben en enkel op uiterlijk vallen dan waren er heel wat meer vrijgezellen. De wereld op zich bewijst gewoon dat mensen niet enkelijk op uiterlijk vallen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
verloren in een droom Kanya | 2 | 28-06-2005 22:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil woningkraak verbieden Gatara | 152 | 09-11-2003 12:14 | |