Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
even nog een mooie vergelijking:
vaak wordt de katholieke kerk verweten niets tegen hitler te hebben gedaan, in feite waren ze tegen oorlog en tegen hitler, maar hebben ze niks gedaan. dit is de kerk na de oorlog vaak verweten door, u raadt het al, de lìnkse kerk ![]() diezelfde linkse kerk wil nu niks doen tegen saddam. ik vind dat je dan mede-verantwoordelijk bent voor de slachtoffers die hij nu maakt. (ja, toevallig vallen de meeste onschildige slachtoffers in de sjiïtische wijken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() de rechtse kerk verweet het Vaticaan net zo goed dat ze niets tegen Hitler deden. Trouwens beetje loze vergelijking, wat kon de kerk tegen Hitler doen. Trouwens, toen de Amerikanen Saddam nog door dik en dun steunden, waar waren jullie toen met je kritiek?? Dat bedoel ik dus met kortzichtigheid... (verder even goede vrienden hoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
Stank voor dank noem ik dat! Mensen, wordt wakker, steun Bush en steun de oorlog, voor vrede op langere termijn. Iraqi Freedom, omdat ik voor de rechten van de Irakezen ben
||
Citaat:
Als een vredesdemonstrant zegt dat er onderhandeld moet worden, betekent dat niet gelijk dat ze in de onschuld van Saddam gelooft. Als je denkt dat je met praten meer kan bereiken dan met oorlog, betekent dat niet gelijk dat je denkt dat Saddam onschuldig is. En nee, ik denk niet dat die vrouw vergeten is dat Irak in 1990 Koeweit binnenviel, of dat ze vergeten is wat Saddam met zijn volk heeft gedaan. Waarschijnlijk is ze alleen van mening dat door inspecties, controles en diplomatie dat soort dingen voorkomen kunnen worden. En niet door een oorlog te beginnen en daarmee Saddam Hussein het perfecte excuus te geven om WEER met Scuds naar Israël te gaan slingeren of allerlei opstandelingen te laten ombrengen. Je tweede stuk, die ode aan Amerika, irriteert me eigenlijk nogal. Wij zijn namelijk helemaal niet door Amerika bevrijd. We zijn bevrijd dankzij de Russen, Polen, Engelsen, Canadezen en Amerikanen (en volgens mij zelfs nog wel een stel andere landen) en zeker niet alleen maar door Amerika. Als Amerika niet door Japan aangevallen was, had het helemaal geen poot uitgestoken. Wat deed Amerika toen in Europa Hitler het ene land na het andere veroverde: niets. Wat deed Amerika met dat schip met Joodse vluchtelingen, dat om asiel kwam vragen: ze stuurden het terug naar Duitsland. Ooit van Hiroshima en Nagasaki gehoord? Weet je dat daar nu nog allerlei kindertjes met drie armpjes geboren worden dankzij Amerika? Zowiezo, waarom zouden we een land moeten helpen omdat het ons vijftig jaar geleden (gedeeltelijk) heeft geholpen. Dan kunnen we wel bezig blijven.
|
Verwijderd
|
laat nou eens de fouten van de amerikanen uit het verleden buiten beschouwing, de amerikanen van nu doen er juist alles aan om die goed te maken.
zoieso zijn de fouten gemaakt door je voorouders irrelevant voor jouw daden, dus waar lullen we over ![]() (tevens reply op duyvel) |
![]() |
|
Dat 'Iraqi Freedom' voorbarig gekozen is, moet nog maar blijken. En daarnaast, je moet toch een naam kiezen van te voren. Maar we zouden geloof ik propaganda uit de discussie houden.
Dat het via een andere weg kan, is niet waar. Zelfs Hans Blix himself twijfelt aan het nut van meer inspecties, samen met vele andere inspecteurs met hem.
|
lange discussie dit
![]() even resume: Zijn de mensen die voor de oorlog zijn tevreden met hoe het nu gaat? - Saddam heeft geen chemische of bio-wapens gebruikt, omdat ie ze niet heeft misschien? Ingehuurde wapeninspecteurs hebben het halve land uitgekamt, en nog h-e-l-e-m-a-a-l niets gevonden. - Het Iraakse volk zit duidelijk niet te wachten op de Amerikanen. Nog geen juichende en dansende mensen op straat gezien. Dit kan uiteraard nog uit angst voor het regime komen. - Er vallen veel burgerslachtoffers en het Iraakse leger geeft zich niet massaal over. Er melden zich zelfs steeds meer vrijwilligers om tegen de alliantie te strijden. Dit alles opgeteld, misschien toch tijd om je mening over deze oorlog bij te stellen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dit is toch niet te vergelijken? Iraq bezet geen andere landen, Duitsland zat over half Europa. En geloof maar niet dat Amerika alleen uit puur medeleven ons heeft bevrijd van de Duitsers. Als Duitsland heel Europa in zijn macht had, zou het vrijwel net zo machtig kunnen worden als Amerika, helemaal als het ze gelukt was Rusland erbij te krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de Amerikanen hébben gewoon toe zitten kijken hoe Europa in Groot-Duitsland veranderde, anders hadden ze bij de eerste stap (toen Duitsland Polen binnenviel) wel meer gedaan. Maar inderdaad, het ging niet echt om het verleden, dus laten we daar maar niet aan beginnen... |
![]() |
|
Saddam wordt inderdaad door prominente moslims zoals Bin Laden wel een "valse moslim" genoemt, omdat hij veel te westers georienteerd is. En de meeste landen in de regio steunen hem niet, dat kunnen ze echter vaak onder druk van de eigen bevolking niet te had zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En kom nu maar met die lijst van alle moslims die Saddam steunen, als je het zo goed weet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want één onschuldig burgerslachtoffer...Jammer, maar moet kunnen toch? Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 18:02. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je op tv die beelden van die gewonde en hongerige kinderen ziet, hoe kan je dan zeggen dat oorlog de juiste oplossing is? Op de bekende CIA-manier (zie bijv. Honduras eind jaren vijftig, het Chili van Allende, Argentinië) het regime omver werpen had minder onschuldige kinderen het leven gekost. Bovendien, door deze oorlog te voeren veroorzaakt de VS nog meer anti-Amerikanisme in de wereld, wat leidt tot nog meer terroristische aanslagen. Door geheime CIA-steun aan oppositiegroeperingen (sji'ieten, Koerden) zouden er geen onschuldige kinderen omkomen door bombardementen, direct door voltreffers, of indirect door gebrek aan medische verzorging, voedsel en water en zouden de Amerikanen niet zoveel haat oproepen doordat ze geen moslims platbombarderen.
Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 18:40. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben tegen die oorlog, en voor iedereen die voor is heb ik hier een gruwelijke shock en awe site over de realiteit van oorlog. Als je voor de oorlog bent en je hebt lef hebt neem je hier een kijkje.
schokkend http://www.marchforjustice.com/id191.htm schokkend
||
Verwijderd
|
Citaat:
denk toch s na, je ziet een kinderlijkje en vergeet gelijk het hele perspectief ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Iedereen weet dat het aantal burgerslachtoffers die nu in de oorlog vallen velen malen minder zijn dan het aantal burgerslachtoffers die onder Saddam's regime vallen of gevallen zijn. Geen een heeft het besef hoeveel onschuldige mensen hij heeft vermoord. Kom op... GET REAL
En kom nou niet met die standaardverhalen dat er zoveel onschuldige burgersslachtoffers vallen. Denk is in langer termijn, jullie worden veel te veel beinvloed door de verschrikkelijke beelden die gedode burgers laten zien. Als je al die beelden (die natuurlijk niet te zien zijn) ziet van de gedode burgers onder Saddam's regime, dan ben je nog wel ff zoet..if you understand!
||
Citaat:
Zou je ook achter de oorlog hebben gestaan als Saddam Hussein hetzelfde had geredeneerd als Bush en Noord-Korea uit "preventie van acties van een gek van dat regime" had aangevallen om dat regime overhoop te halen? Het is triest dat de enige weg naar diplomatie oorlog is. Die poort van "diplomatie" heeft Bush geopend. Bedankt Bush! Ik ben trots op je! ![]()
|
Ik zag (en hoorde) in 2 Vandaag net Karel Glastra van Loon (schrijver) het volgende zeggen:
We voeren oorlog voor de vrede. We bezetten een land om het te bevrijden. We vermoorden mensen om ze te redden. Hij zei nog meer, maar dat heb ik niet allemaal onthouden. Maar deze drie regeltjes zijn wel blijven hangen. Het is namelijk een perfecte en simpele analyse van de hypocrisie van deze oorlog.
||
Citaat:
Iedereen denkt meteen dat het woord oorlog meteen slecht is, maar als je is vooruit denkt, dan weet je waarom. Zelfs vredesactivisten waren eens om toch een oorlog te beginnen.
|||
Citaat:
En die kans heeft Irak niet voldoende gekregen aangezien de wapeninspecteurs NIET klaar waren waarmee ze bezig waren. (even niet in acht genomen waarom de resolutie 1441 wellicht illegitiem zou kunnn zijn) En hoezo overdrijf ik? Citaat:
- burgerslachtoffers - materiele schade (gebouwen) - historische en culturele schade als musea/gebouwen/oude nederzettingen (oude steden die nog in het OT voorkomen), boeken (bibliotheek in Baghdad is verwoest) - milieuvervuiling (verarmd uranium onder andere) - verneukte infrastructuur dat weer opgebouwd moet worden na oorlog - onzeker verloop oorlog - onzeker hoe het daarna zal zijn - een diepe historische wond die later in de toekomst nog aangehaald kan worden (stel dat China de wereldmacht wordt in de toekomst en de VS een lesje wilt leren en daarbij Irak als voorbeeld gaat nemen van "hoe de VS meenden diplomatie te moeten bedrijven zonder de VN") Nee. Oorlog is lang niet zo erg als een diplomatieke oplossing via wapeninspecteurs en het creeren van een opstandig volk zoals men al eerder heeft doorgezet gekregen (zie bv. omverwerping regime Pinochet en Milosevic) en is ook lang niet zo erg als wanneer het plan van Frankrijk en Duitsland die de oh zo slechts VN inspecteurs onder begeleiding en onder leiding van VN'ers (en niet met zoveel macht van Saddams regime) het werk wilden laten doen en is ook lang niet zo erg als alle andere vredelievende/slachtoffer en schadebeperkende maatregelen die opgesomd zijn. Ik zal je even uit je droom helpen: oorlog is geen computerspelletje!
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben daarom ook tegen onbemande tanks/vliegtuigen. aangezien er dan toch haast geen slachtoffers meer vallen gaan mensen misschien te makkelijk over een oorlog denken. vechten moet overgelaten worden aan degenen die er "de maag voor hebben", de tijd van grote legers voorbij; "oorlogen" moeten gewoon geleverd worden "the best of the best" in een één op één. |
![]() |
||
Citaat:
sorry voor de mensen die dit niet zo'n geslaagde post vinden, maar kom op!!! De kortzichtigheid en arrogantie van sommige personen (wedden dat er te veel lui zich aangesproek voele ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
" Saddam maakt OOK onschuldige burgerslachtoffers, en nog veel meer" En dat is simpelweg het goedpraten van de burgerslachtoffers die adhv Amerikaanse bombardementen vallen, door te zeggen dat het 'anders nog veel erger zou zijn'. maar burgerslachtoffers zijn sowieso niet goed te praten. En denk je nu echt dat deze oorlog effect heeft op het regime daar? Ben je nu echt zo naief om te denken dat hiermee het regime verdwijnt en dat er een vredig Irak overblijft? Een oorlog als deze zorgt juist voor instabiliteit in dat land, op vele fronten (zie de lijst van Gatara). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je kan geen oorlog voeren zonder burgerslachtoffers: begin dan ook niet aan zo'n oorlog! Een alternatief zou zijn geweest om te infiltreren en Saddam van binnenuit uit te schakelen (om maar iets te noemen). Maar een hele stad bombarderen (en daarbij "oeps" twee marktplaatsen raken) lost niets op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 16:17. |
Advertentie |
|