Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 21:47
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 21-03-2003 @ 12:21:
nee kannik niet vooral niet in voorgaande posts (lees hint pag 1 daar staat wat)

't is alleen zo dat er soms over dit soort dingen zo doorgezeurd word om kleine dingen en daar kan ik me aan ergeren en uit me zo met een ongeplaatste opmerking in het echt ben ik exact zo,
en het is tevens een mooi voorbeeld het is een uiting net als bv dat biertje uit andermans handen slaan ieder mens doet wel iets ongepast daar hoef je niet per se een lifestyle aan vast te knopen wat vaak wel word gedaan het had ieder ander kunnen zijn alleen heeft elke lifestyle z'n extreem goede kanten en extreem slechte ik snap niet dat daar continu over gediscusseerd moet worden.

dat is een hele lange zin.

@wouszer: 'die' is wel een beetje overdreven Ben het met Glow eens.
Oud 21-03-2003, 21:56
Verwijderd
Ik sta dr positief tegen over, eigenlijk net als tegen ieder andere subcultuur, ik vin het wel van zelfdiscepline getuigen, en een vriend van me is ook een straigd-egder ik weet nie, hijs gewoon gewoon hij denkt tenminste ergens over na...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:31
Verwijderd
1 woord:
posi-core.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:39
Verwijderd
Ach ja whatever floats your boat
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 02:58
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
whatever... zout mensen veeeel zout...

ik ben weg hier!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 08:28
Yamyam
Yamyam is offline
Joow, volgensmij ben ik een echte straight edger als ik het zo hoor. Maar ik heb geen kruis op mun hand ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:15
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
waarom een discussie over sxe op zo'n board, ik ga (en kan) hier echt geen zieltjes lopen winnen. schiet voor geen meter op, dus daarom maar een beetje provoceren. is toch lachen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:37
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 22-03-2003 @ 11:15:
is toch lachen
nee, absoluut nie
Oud 22-03-2003, 10:44
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 22-03-2003 @ 11:15:
waarom een discussie over sxe op zo'n board, ik ga (en kan) hier echt geen zieltjes lopen winnen. schiet voor geen meter op, dus daarom maar een beetje provoceren. is toch lachen
hahaha stoer!
Oud 22-03-2003, 11:19
DeadNation
DeadNation is offline
Hahahaha die kroket
Oud 22-03-2003, 11:21
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
ik schreef op 21-03-2003 @ 20:59:
Waarom het topic verneuken arjan?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:41
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
omdat ik geen mening heb en dit moest van steven natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:01
Verwijderd
Tiis dat je het zelf zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 11:54
Gadje
Gadje is offline
j moet wel iets zinnigs zeggen anderz heeft t weinig nut
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:00
SounD
SounD is offline
Ik ben behoorlijk straight edge geloof ik..

Niet om straight edge te zijn, maar ik meot geen troep in mijn lichaam en doe niet aan casual sex.

Ik houd van dieren en heb het niet zo op geweld..
het enige dat niet klopt is de muziek geloof ik.
Maar als ik me niet vergis hoort de muziek er niet perse bij om SXe te zijn.
Oud 25-03-2003, 13:07
DeadNation
DeadNation is offline
Nah beetje wel natuurlijk, omdat er eigenlijk alleen in hardcore bands zijn die er over zingen etc. Maar je hebt gelijk tis natuurlijk totaal niet belangrijk de muziek. Misschien is poisonfree een betere benaming
Oud 27-03-2003, 20:52
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 25-03-2003 @ 14:07:
Nah beetje wel natuurlijk, omdat er eigenlijk alleen in hardcore bands zijn die er over zingen etc. Maar je hebt gelijk tis natuurlijk totaal niet belangrijk de muziek. Misschien is poisonfree een betere benaming
ja idd. das een goeie.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:31
NewBreedhXc
NewBreedhXc is offline
Citaat:
Gadje schreef op 19-03-2003 @ 21:03:
hoe sta jij tegen over deze subcultuur?ben jezelf een straight edge'er?en zo ja waarom?(straight edge=sXe)

de definitie van straight edge (ff voor de duidelijkheid)
Straight edge :
Een muziek- en levensstijl. Het is nieuw en klein. Het bewijs dat ideologie voor splintergroeperingen is:
straight edgers roken en drinken niet, gebruiken geen drugs en sommigen kiezen om vegetarisch of veganistisch te eten.
In het algemeen kiezen ze ervoor om geen vergif in hun lichaam te hebben.
Ze verkiezen een vaste relatie boven one night stands.
Zijn tegen alle vormen van discriminatie en racisme
en ze willen bewust en sober leven en liefst met een helder hoofd zelf beslissingen nemen.
Ze gaan vreselijk te keer op weinig zachtzinnige muziek: Hardcore, Punk, Ska, ...
Sraight Edge is overgewaaid uit het maatschappijkritische deel van de Amerikaanse hardcore punk-scene.
Sommige Straight Edgers zijn herkenbaar aan het zwarte kruis op de hand; dat kregen minderjarige Amerikanen vroeger opgestift bij concerten; zo kon men zien dat je minderjarig was en dat ze je dus geen alcohol mochten serveren.
Straight Edge wordt ook voorgesteld & geschreven als sXe.

Sxe is ten eerste helemaal geen nieuwe levenstijl. en ze leiden helemaal geen sober leven.
Oud 30-03-2003, 12:42
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
sXe is wel heel erg overdreven vind ik en ook dat zoveel mensen dan "bij elkaar horen" vind ik ook niet prettig ik bedoel de nazi droegen een hakenkruis en zij een kruis op hun handen, straight edge is in mijn ogen ook gewoon iets voor mensen die de behoefte hebben om ergens deel van uit te maken.

ik zou geen groep mensen nodig hebben om niet te drinken enzo
en in amerika is het ook niet zo moeilijk om lang zonder alcohol te leven want daar mag je pas op je 21e alcohol drinken.

je kunt ook - en dat is het beste vind ik - gewoon dingen met mate doen, dus gewoon niet overdreven veel, maar iedereen moet zelf weten wat ie met zijn leven doet.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
NewBreedhXc schreef op 30-03-2003 @ 13:31:
Sxe is ten eerste helemaal geen nieuwe levenstijl. en ze leiden helemaal geen sober leven.
Sober is gewoon drug-free, dus op zich zijn ze wel sober.
En vette cartoon
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 30-03-2003 @ 13:42:

[afbeelding]
nothing nice to say rules!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:21
Piccola
Piccola is offline
Ik rook en drink niet en gebruik geen drugs.
Ik verkies een vaste relatie boven een 1 night stand.
Ik ben tegen alle vormen van discriminatie en racisme.
Ik wil bewust en met een helder hoofd zelf beslissingen nemen.
Het enige dat niet overeenkomt is die muziekstijl, want ik hou juist niet van Punk en Ska.

Maakt dit mij een straight edger? Blijkbaar...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef op 31-03-2003 @ 21:21:
Ik rook en drink niet en gebruik geen drugs.
Ik verkies een vaste relatie boven een 1 night stand.
Ik ben tegen alle vormen van discriminatie en racisme.
Ik wil bewust en met een helder hoofd zelf beslissingen nemen.
Het enige dat niet overeenkomt is die muziekstijl, want ik hou juist niet van Punk en Ska.

Maakt dit mij een straight edger? Blijkbaar...
Muziek smaak heeft niet zo zeer met straight edge te maken (al wordt het inderdaad wel vaak aan hardcore gelinkt), tegen discriminatie zijn in mijn opinie ook niet. Want ik ken straight edgers die discrimineren op drugs/drank gebruik.
Verder insinueer je dat mensen die wel drinken of drugs gebruiken niet met een helder hoofd beslissingen kunnen nemen, en daar ben ik het niet mee eens. Ik blow en dat heeft tot niks ergers geleid en zover ik weet heb ik nog nooit echt een domme keuze gemaakt doordat ik wel eens drugs gebruik.
Verder ken ik genoeg mensen die niet drinken, drugs gebruiken of roken en die doen niet moeilijk over wel of niet sXe zijn. Ik denk dat jezelf sXe noemen exact hetzelfde is als bij welke andere jongerencultuur je aansluiten. Het is iets om je aan vast te houden. Anders had je ook niet gerookt, drugs of drank gedaan en er meteen een label op geplakt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:26
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
...and all the boys in the straight-edge-scene are in the basement huffin' gasoline - DEAD DEAD DEAD DEAD, yer God is dead to me!

Leftover Crack - Atheist Anthem

Ik vind dat die mensen het zelf moeten weten, hoewel ik me vaak niet in hun gedachtengang kan plaatsen. Ikzelf eet geen vlees, maar ik rook wel, drink ook en dat hoeft niets uit te maken. Je leeft maar een keer, dus moet je dat doen hoe je wilt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:27
SounD
SounD is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 01-04-2003 @ 10:44:
Verder insinueer je dat mensen die wel drinken of drugs gebruiken niet met een helder hoofd beslissingen kunnen nemen, en daar ben ik het niet mee eens. Ik blow en dat heeft tot niks ergers geleid en zover ik weet heb ik nog nooit echt een domme keuze gemaakt doordat ik wel eens drugs gebruik.
Misschien is niet meer met ene helder hoofd beslissingen kunnen nemen iets te sterk gezegd, maar ik ben het wel eens met het idee erachter.

Als je drinkt moet je lichaam de alcohol weer afbreken want het is een gif (alle andere alcoholen zijn gelijk dodelijk) dat toevallig wel afbreekbaar is door de meeste mensen.
Kost energie om dat te doen en je krijgt een vitamine tekort en droogt en hongert je lichaam uit.
Je zou dus echt gezonder en helderder zijn als je niet zou drinken of niet meer dan 1 glaasje met alcohol per dag.

Ik vind het opmerkelijk dat je geen negatieve bijeffecten van blowen merkt.. Is namelijk wel vaker bewezen dat concentreren, leren, presteren etc.. allemaal slechter gaat ook al blow je heel weinig. Ook 2 weken na je laatste blowtje is aan te tonen dat je in iedergeval geestelijk minder fit bent.

Blow je veel dan heb je kans op psychologische aandoeningen, het veranderd echt je hersenen. Een vriend van me heeft psychoses gehad door het vele blowen en heeft daarmee toch zeker 2 jaren van zijn leven verkloot.

Zo gek is het dus nog niet om die troep te laten staan.
Oud 01-04-2003, 11:45
Verwijderd
sxe = gay
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 12:05
DeadNation
DeadNation is offline
ik ook.
Oud 01-04-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 01-04-2003 @ 11:27:
Je zou dus echt gezonder en helderder zijn als je niet zou drinken of niet meer dan 1 glaasje met alcohol per dag.
Ik weet niet... misschien heb je gelijk maar ik heb liever lol dan dat ik gezond en helder ben. Kwestie van prioriteiten stellen dus.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 12:14
DeadNation
DeadNation is offline
It's better to burn out than to fade away into obscurity...heb ik geleerd
Oud 01-04-2003, 12:15
SounD
SounD is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 01-04-2003 @ 13:07:
Ik weet niet... misschien heb je gelijk maar ik heb liever lol dan dat ik gezond en helder ben. Kwestie van prioriteiten stellen dus.
Dus ik ben saai en heb nooit lol omdat ik gezond en helder ben?
Ik zou bijna medelijden met mezelf krijgen als ik dit zo hoor..
Oud 01-04-2003, 12:18
DeadNation
DeadNation is offline
Doe gewoon wat je zelf fuckin goed dunkt. THE END
Oud 01-04-2003, 12:33
attrib
attrib is offline
sXe bah
niks voor mij :-/
Oud 01-04-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 01-04-2003 @ 13:18:
Doe gewoon wat je zelf fuckin goed dunkt. THE END
Zo, dat klonk bijna verstandig
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef op 19-03-2003 @ 21:07:

Maar is het zo vreemd om niet te drinken en te roken ??
Juist Ik ben zonder dat ik het wist, ook soort van straight edge.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 20:45
Pla
Pla is offline
Ik vind het prima dat die mensen ervoor kiezen..
Zelf zie ik het nut er niet van, dus ik ben het niet..
Oud 02-04-2003, 08:56
DeadNation
DeadNation is offline
"I'll never understand the change in your heart....i'll never turn my back on....THE STRAIGHTEDGE!"

Als ik The Wrench dat hoor brullen heb ik toch de neiging keihard mee te bleren
Oud 02-04-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 01-04-2003 @ 11:27:
Als je drinkt moet je lichaam de alcohol weer afbreken want het is een gif (alle andere alcoholen zijn gelijk dodelijk) dat toevallig wel afbreekbaar is door de meeste mensen.
Kost energie om dat te doen en je krijgt een vitamine tekort en droogt en hongert je lichaam uit.
Twee glazen bier per dag is gezonder dan niets drinken. Ook dat is wetenschappelijk aangetoond. Het verbetert de doorbloeding van de huid, vermindert de kans op hart- en vaatziekten en levert over het algemeen drie à vier jaar langer gezond leven op ten opzichte van mensen die in het geheel niet drinken.

Ik drink elke avond (twee of drie flesjes op een doordeweekse avond) maar ga er toch prat op dat ik een objectievere en helderder kijk op zaken heb dan een hoop sXe'ers. Het heeft vrij weinig te maken met alcohol: het is echt niet zo dat mensen die wél drinken áltijd onder invloed staan van alcohol. Ik denk eerder dat sXe'ers een beetje vertekend beeld hebben van drinken en de effecten ervan, want jouw stukje vind ik echt schromelijk overdreven.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:11
DeadNation
DeadNation is offline
Veel mensen die sXe worden schieten door en verliezen de realiteit uit t oog. Dat is waar.
Oud 02-04-2003, 09:30
Verwijderd
Ik ben gay , sxen?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:34
DeadNation
DeadNation is offline
Klinkt aanlokkelijk dude
Oud 02-04-2003, 11:09
SounD
SounD is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2003 @ 10:07:
Twee glazen bier per dag is gezonder dan niets drinken. Ook dat is wetenschappelijk aangetoond. Het verbetert de doorbloeding van de huid, vermindert de kans op hart- en vaatziekten en levert over het algemeen drie à vier jaar langer gezond leven op ten opzichte van mensen die in het geheel niet drinken.
Ik denk dat je het verhaal over 1 glaasje wijn per dag verkeerd onthouden hebt. Bier is volgens mij echt niet gezond. Ik zou graag je wetenschappelijke bewijs willen zien.

Je mag het overdreven vinden, maar ik weet vaak meer van drank en drugs dan de mensen die het gebruiken. Ik onderzoek eerst voordat ik mezelf als proefkonijn neem. Wel apart dat jij jezelf helderder vind denken dan alle straight edgers.. Je vind het dus kennelijk objectief om een hele gevarieerde groep die een paar overeenkomsten hebben op 1 hoop te gooien.

Mijn overdreven stukje zoals je het noemt is gebasseerd op biologische feiten en op het "Ik vind het opmerkelijk" na zit er geen mening of overdrijving van me in.

@DeadNation -> Veel mensen die drinken en blowen schieten door en verliezen de realiteit uit t oog. Dat is waar.

@a new nose -> Verkeerde forum?
Oud 02-04-2003, 11:16
DeadNation
DeadNation is offline
Natuurlijk, maar doe niet zo dom en probeer geen fuckin zieltjes te winnen....Dat vind ik t het domste aan de edge. Mensen die gewoon recreatief gebruiken afschilderen als mensen met problemen en ja daar schieten ze dus in door....

Betwetertjes van 17/18 jaar die je de les gaan lezen over je drank/drugs gebruik blijf ik hilarisch vinden. Alsof ik niet weet wat er van alchohol/drugs misbruik komt.....

So in other words...shut the fuck up en concentreer je op je eigen leven.
Oud 02-04-2003, 11:21
SounD
SounD is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 02-04-2003 @ 12:16:
Natuurlijk, maar doe niet zo dom en probeer geen fuckin zieltjes te winnen....Dat vind ik t het domste aan de edge. Mensen die gewoon recreatief gebruiken afschilderen als mensen met problemen en ja daar schieten ze dus in door....

Betwetertjes van 17/18 jaar die je de les gaan lezen over je drank/drugs gebruik blijf ik hilarisch vinden. Alsof ik niet weet wat er van alchohol/drugs misbruik komt.....

So in other words...shut the fuck up en concentreer je op je eigen leven.
Op wie reageer je hier eigenlijk?
Je quote nergens en ik ben de laatste die op jouw woorden gereageerd heeft, maar de inhoud van wat je hier zegt slaat totaal niet op mij.
Oud 02-04-2003, 11:26
DeadNation
DeadNation is offline
Jij quote mij daar reageer ik in t begin op. De rest is gewoon algemeen.

CUT THE SHIT.
Oud 02-04-2003, 11:31
SounD
SounD is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 02-04-2003 @ 12:26:
Jij quote mij daar reageer ik in t begin op. De rest is gewoon algemeen.

CUT THE SHIT.
Wie is hier nou met shit aan het gooien?

Als je ff opgelet had dan had je geweten dat ik NIET zieltjes probeer te winnen, mezelf niet als straight edger zie maar toevallig heel veel gemeen heb ermee en dat ik nergens heb gezegd dat iemand die een keer een glaasje drinkt DUS zwaar in de problemen zit.

DE rest ging al helemaal niet over mij dus daar reageer ik dan maar ff niet op.

Wel vaag hoor.. ik merk wel vaker dat als mensen horen dat ik geen vlees eet dat ze gelijk in de verdediging schieten.
"Ik eet wel vlees hoor en dat ga ik niet veranderen!"

Je kan opgelucht ademhalen hoor, ik was niet in de illusie dat ik eigenhandig half nederland kan veranderen.
Oud 02-04-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 01-04-2003 @ 13:15:
Dus ik ben saai en heb nooit lol omdat ik gezond en helder ben?
Ik zou bijna medelijden met mezelf krijgen als ik dit zo hoor..
Dat zeg ik niet, ik ontzeg mezelf alleen een aantal experiences niet door meteen een vooroordeel tegen drugs aan te nemen en gezond te willen blijven.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:56
SounD
SounD is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 02-04-2003 @ 12:46:
Dat zeg ik niet, ik ontzeg mezelf alleen een aantal experiences niet door meteen een vooroordeel tegen drugs aan te nemen en gezond te willen blijven.
Welk vooroordeel?

Waarom drugs gebruiken als je het neit nodig hebt?

Wat is er mis met gezond willen blijven?
Oud 02-04-2003, 12:02
DeadNation
DeadNation is offline
Dit bedoel ik nou...
Oud 02-04-2003, 12:11
Hukkie
Hukkie is offline
Ik vind het de moeite niet waard iemand te overtuigen. Het hele idee is weg, want dit doe je uit jezelf en niet omdat iemand graag wil dat jij sXe wordt. Punt.
Reageren

Regels voor berichten