Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 15:37
Verwijderd
Hoi,
Wat denken jullie, is het juist goed of slecht als je al gedurende lange tijd verliefd op iemand bent voordat je verkering/een relatie begint? En hoe zit dat bij jou meestal?
Ik ben tot nu toe altijd (2 keer) ongeveer een maand verliefd voordat het echt wat wordt, en voor mij is dat precies genoeg om me over twijfels heen te zetten en zeker te weten dat ik het meen. Ik geloof mezelf nooit zo.
Mijn vriend is verliefd op me geworden toen we in de vierde bij elkaar in de klas kwamen, maar pas afgelopen december (en we zitten nu in de zesde) kregen we een relatie. Aan de ene kant erg lief én een teken dat hij er serieus over is, maar aan de andere kant vraag ik me wel soms af wat voor verwachtingen hij wel niet allemaal van me heeft en hoe ik die ooit kan waarmaken. Gelukkig zei hij dat alles tot nu toe veel beter is dan hij ooit gedacht heeft (*zwijmel*)...

Maargoed, wat denken jullie?
edit: ik bedoel: wat denken jullie met betrekking tot dit onderwerp?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 15:40
Dminor
Dminor is offline
Wij zijn nu ongeveer een jaar verliefd en hebben nog niets.. Maar ik zal me er maar niet mee bemoeien.
Oud 03-04-2003, 15:42
Verwijderd
Zo als je wel weet was ik zelf lange tijd verliefd op mijn huidige vriend vóór we een relatie begonnen.

Zelf werd hij pas echt verliefd nadat we elkaar voor de tweede keer hadden ontmoet - of eigenlijk tíjdens onze tweede ontmoeting. Toen begon het eigenlijk ook pas écht.

Ik denk niet dat, wanneer je nét verliefd bent, je meteen op die persoon moet afstappen. Ik zou het eerst zelf een beetje af- en overwegen. Is het tijdelijk? Is het serieus? Zoiets... Dan lijkt het me dat de kans dat het écht iets wordt groter is (als het natuurlijk wederzijds is, anders zit je zo alleen samen )
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:13
Ellun
Ellun is offline
Ik was al heel vroeg verliefd op mijn vriendje, misschien wel een jaar, kweetnie precies meer, en hij een half jaar voordat we verkering kregen. Nou ja, we kregen officieel verkering in juni, maar in februari zaten we al handjeinhandje zeg maar, terwijl we zelf niet toe durfde te geven. (overigens zit ik al vanaf de tweede bij hem in de klas, en vanaf de vierde alleen bij Grieks en LO2)

We hebben het er wel een over hoe het zou zijn als we meteen al iets hadden gekregen, maar we konden allebei niet zeggen hoe het dan zou zijn gegaan. We waren ook al goede vrienden toen we iets kregen, we kenden elkaar dus al wel redelijk goed.
Maar ik denk dat het misschien wel zo is dat als je elkaar al heel erg lang leuk vind voordat je daadwerkelijk verkering krijgt, dat je er wel erg zeker van bent, dat is wel een voordeel.
Oud 04-04-2003, 10:25
liefkindje
liefkindje is offline
Helaas kun je dat niet altijd zelf bepalen he??

Ik denk dat het weinig uitmaakt hoe lang iemand verliefd is. Als je echt heel erg verliefd bent zoals jou vriendje dan blijf je dat ook. En dat kun je niet zo in eens stopzetten...

Voor mij weet ik niet ik heb daar eigenlijk nooit zo opgelet hoe lang ik verliefd ben voor de tijd.. Ik denk net zo lang het duurt voordat hij in de gaten had dat ik hem leuk vond..

XX
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:46
The0
The0 is offline
Kun je wel een beetje zelf bepalen, tenminste het deel van jou kant. Als jij verliefd bent en besluit te wachten met dit kenbaar maken, kun je zo lang wachten als je zelf wilt. Of die ander dan ook verliefd op JOU is, dat is dan wel de vraag..

Ik zou zeggen, een goeie week wachten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:59
Stepsje
Stepsje is offline
T ligt eraan of diegene jou ook leuk vind!! Als je weet dat diegene (nog) niks met je wil, maar je bijvoorbeeld wel beter wil leren kennen zou ik niet meteen zeggen dat je verliefd op hem/haar bent, maar gewoon afwachten wat er gebeurd en hem beter leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:01
Verwijderd
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik ben al blij als ze überhaupt iets met me wil, dus dan maakt het me vrij weinig uit of het beter of slechter voor de verkering is.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:11
Last Resort
Last Resort is offline
ik ben es twee jaar verliefd geweest op een meisje, maar zij niet op mij, dus eigelijk kan ik dr niet zoveel bijzonders over zeggen. Maar je hoeft niet lang verliefd te zijn hoor, ik heb een lange-afstandsrelatie die relatief goed ging een half jaar lang. We hadden toen letterlijk nog geen twee weken echt bij elkaar doorgebracht, maar we waren wel verliefd
Oud 04-04-2003, 22:48
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ja ik vind het wel het handigste als ik eerst al een tijdje verliefd ben op iemand voordta ik iets met hem krijg. Mijn huidige vriend kende ik zegmaar 3 uur ofzo en toen waren we gwoon kei verliefd. Maar we hebben ook besloten rustig aan te doen omdat we allebei (ja ook al ben ik pas 16 ) teleurgesteld zijn door een ex dus we willen elkaar eerst goed leren kennen. dat is tog best belangrijk denk ik ja.
Oud 04-04-2003, 22:55
Verwijderd
Eh. Ik ben alleen tijden verliefd op iemand en dan krijg ik er niks mee... of helemaal niet verliefd en dan krijg ik er wel wat mee. Ik en relaties werkt niet.
Het zou voor mij ideaal zijn als ik ff verliefd was, zoals je zegt lang genoeg om te weten dat het serieus is, maar niet zo lang dat ik de hoop al weer opgeef.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:54
Eurydice
Eurydice is offline
Ik heb altijd het idee dat het dan nergens op uit loopt... Ik weet niet, maar als ik eerst heel lang verliefd op iemand ben vind ik het veel moeilijker om dat aan die persoon te zeggen. En dan komt het er dus meestal op neer dat het nergens op uit loopt omdat ik bijv. te lang heb gewacht of omdat het gewoon niet wederzijds is. Terwijl als het meteen wat wordt.. ja, ik weet niet, maar dan is het toch anders..
Oud 05-04-2003, 18:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben zo'n 3 jaar op een jongen verliefd geweest, en ik heb 't nooit tegen 'm durven zeggen. Ookal zeiden z'n vrienden dat íe mij wel leuk vond. Ik geloofde ze gewoon niet. Gelukkig maar, want een vriend van me (die ook een vriend van hem was) vertelde dat ze alleen maar een geintje met me uithaalde. Dat hoorde ik helaas pas vorig jaar, dus ik heb al die tijd voor niks verliefd zitten wezen ....
Ik ben er nu wel overheen, maar toch elke keer als ik hem langs zie lopen denk ik 'fuck, wat ben jij toch een lekker ventje!'
Reageren

Regels voor berichten