Hier ben ik zelf ook een beetje bang voor, op 1 september begin ik aan mijn nieuwe opleiding als ik dit jaar mijn examens haal. En ik ben dus ook niet zo'n kei ik contacten leggen met nieuwe mensen....
Maar ik denk dat het heel belangrijk is jezelf te blijven, laat je niet onderdrukken maar doe gewoon wat je ook zou doen wanneer je alleen zou zijn en op je gemak.
Vraag gewoon eens domweg aan iemand hoe hij/zij heet en waar hij/zij vandaan komt.. En waarom ze ook voor die school gekozen hebben. Maak je niet druk als je rood wordt, luister gewoon naar het antwoord. En - wanneer iemand jou iets vraagt - geef antwoord.
Mijn vriend gaf me een aantal tips; mensen houden ervan om over zichzelf te praten. Vraag dus iets over ze. 'Luister je graag muziek?' 'Ga je wel eens naar de bios?' 'Welke film heb je voor het laatst gezien?' 'Oh, en was die goed?' Haak in op de antwoorden... Dus;
Jij: 'Hou je van films?'
De onbekende persoon: 'Niet in het bijzonder, maar ik ga wel eens naar de bios.'
Jij: 'Welke film heb je als laatste gezien dan?'
Onbekende: 'Oh, die-en-die.'
Jij: 'En was die een beetje goed?'
Onbekende: 'Nou, viel best wel tegen eigenlijk.'
Etc etc..
Zo kan je gewoon doorgaan met vragen stellen over dat onderwerp, 'waarom viel hij tegen?' etc etc.
Probeer het gewoon eerst makkelijk, bouw het langzaam op. Maar blijf gewoon lekker jezelf! Je hoeft je absoluut niet te schamen voor anderen, want zij zijn heus niet meer dan jij bent!
*heeft zichzelf zo juist verbazingwekkend goede tips gegeven

*