Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 15:19
AnneCath
AnneCath is offline
heb binnen kort een introductie dag op mijn nieuwe school, heb echt geen idee hoe ik deze ga doorkomen,...
Ik ken daar dus absoluut niemand en ben ook niet zo goed in het legegn van contacten, ik zie het al heelmaal voor me iedereen met elkaar parten, lachen en sta ik daar een beetje hopeloos alleen....!

Hebben jullie tips? of dit ook meegemaakt? laat een berichtje achter of mail me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 15:34
Verwijderd
Hier ben ik zelf ook een beetje bang voor, op 1 september begin ik aan mijn nieuwe opleiding als ik dit jaar mijn examens haal. En ik ben dus ook niet zo'n kei ik contacten leggen met nieuwe mensen....
Maar ik denk dat het heel belangrijk is jezelf te blijven, laat je niet onderdrukken maar doe gewoon wat je ook zou doen wanneer je alleen zou zijn en op je gemak.
Vraag gewoon eens domweg aan iemand hoe hij/zij heet en waar hij/zij vandaan komt.. En waarom ze ook voor die school gekozen hebben. Maak je niet druk als je rood wordt, luister gewoon naar het antwoord. En - wanneer iemand jou iets vraagt - geef antwoord.

Mijn vriend gaf me een aantal tips; mensen houden ervan om over zichzelf te praten. Vraag dus iets over ze. 'Luister je graag muziek?' 'Ga je wel eens naar de bios?' 'Welke film heb je voor het laatst gezien?' 'Oh, en was die goed?' Haak in op de antwoorden... Dus;
Jij: 'Hou je van films?'
De onbekende persoon: 'Niet in het bijzonder, maar ik ga wel eens naar de bios.'
Jij: 'Welke film heb je als laatste gezien dan?'
Onbekende: 'Oh, die-en-die.'
Jij: 'En was die een beetje goed?'
Onbekende: 'Nou, viel best wel tegen eigenlijk.'
Etc etc..
Zo kan je gewoon doorgaan met vragen stellen over dat onderwerp, 'waarom viel hij tegen?' etc etc.

Probeer het gewoon eerst makkelijk, bouw het langzaam op. Maar blijf gewoon lekker jezelf! Je hoeft je absoluut niet te schamen voor anderen, want zij zijn heus niet meer dan jij bent!

*heeft zichzelf zo juist verbazingwekkend goede tips gegeven *
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:07
Verwijderd
Ik denk niet dat jullie de enige zullen zijn. Er beginnen verschrikkelijk veel mensen een nieuwe studie en ook op van die intro-dagen zijn er vaak veel mensen, denken jullie dat je van al die mensen de enige zullen zijn die tegen dit probleem aanlopen? Lijkt me stug. Sowieso zul je al op één punt dezelfde intresses hebben: de gekozen opleiding. Mijn ervaring is dat je sneller contacten maakt dan jezelf door hebt. En als je niet makkelijk contacten maakt zijn die intro-dagen helemaal handig, die zijn er voor om elkaar te leren 'kennen', dus je leert al mensen kennen (als is het soms misschien wat geforceerd), en dat is dus een voordeel als je dan uiteindelijk met je opleiding begint. Maak je niet al te veel zorgen, wees jezelf en doe gewoon je best.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:48
Thomas
Thomas is offline
Ja, het dilemma van elk groentje.

Een advies en het klinkt waarschijnlijk ontzettend afgezaagd, maar het is echt zo: die vrienden maak je echt onzettend snel, want je bent niet de enige die er last van heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 03-04-2003 @ 20:48:
Ja, het dilemma van elk groentje.

Een advies en het klinkt waarschijnlijk ontzettend afgezaagd, maar het is echt zo: die vrienden maak je echt onzettend snel, want je bent niet de enige die er last van heeft.
Grappig, mijn zus zei dat ook tegen me toen ik naar de brugklas ging, ik maakte me echt zorgen.. Maar voor ik het wist had ik echt vriendinnen, ík nog wel, iemand die súper verlegen is.
Je hebt echt compleet gelijk; wanneer je aan een nieuwe opleiding begint, ben je niet nieuwer dan de rest waarschijnlijk. Iedereen is opgelaten, dus zo leer je snel nieuwe mensen kennen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:35
kittyme
kittyme is offline
De eerste introductiedag was vréselijk! We hadden een spelletjesmiddag op een veld vlakbij Nijmegen en iedereen was nogal afwachtend wat er zou gaan gebeuren en het klikte ook nog niet echt. Het regelen van slaapplaatsen voor de rest van de intro was ook al heel erg leuk, want niemand had plaats ofzo Toch nog een slaapplekje kunnen vinden!

Maarre... maak je niet druk hoor, na een paar dagen had ik vriendinnen gemaakt waarmee ik nu nog iedere dag in de collegezaal zit! Echt kei gezellig!
Iedereen vindt het spannend en iederene zit in hetzelfde schuitje. Maar na een tijdje leer je elkaar een stuk beter kennen en dan lukt vrienden maken echt! Geloof me!
Oud 05-04-2003, 18:23
Studentje
Studentje is offline
Wij hadden 10 dagen introductie. En zoals ze het in Twente zeggen: "Was mie mooi!".
Oud 05-04-2003, 18:39
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik had een intro van 12 dagen en het was echt superontzettendmegafantischtegekgaafcool de eerste avond vond iedereen heel spannend maar door de supersuffe spelletjes die onze mentorpappa's en -mama's hadden verzonnen wist iedereen al snel wat van elkaar. als niemand elkaar kent is het veel minder eng dan wanneer de groep elkaar al kent en jij er als laatste bijkomt. iedereen vindt het eng. probeer je niet te veel zorgen te maken en maak er een leuke tijd van!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 15:52
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hallo,

Tja ik begin als het allemaal goed verloopt ook aan een nieuwe opleiding begin september, alleen had ik een vraag weet iemand wanneer ongeveer de introductie weken zijn, want ik wou namelijk ook naar Lowlands en als dat dan gelijk valt is dat nie zo mooi!

*zwaai* Marleen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:49
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Mopz, maak je niet druk, iedereen is zenuwachtig voor de eerste dag op iets nieuws, maakt niet uit wat dat iets dan wel is. Ik had het zelf ook met mijn introductie, ik ging als enige van mijn hele school naar de opleiding en stad waar ik nu zit. Op de intro ben ik gewoon aan een tafel gaan staan waar plaats is en je raakt vanzelf aan de praat. Die intro is er niet voor niets, het is de bedoeling dat je mensen leert kennen. Ik leg ook niet zo snel contacten, maar na 5 minuten stond ik al met 2 mensen te praten, waarvan er 1 in mijn klas bleek te zitten en de ander in mijn introgroepje. En ik heb nog steeds contact met ze. Het komt echt wel goed hoor.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
loenatikkie schreef op 15-04-2003 @ 16:52:
Hallo,

Tja ik begin als het allemaal goed verloopt ook aan een nieuwe opleiding begin september, alleen had ik een vraag weet iemand wanneer ongeveer de introductie weken zijn, want ik wou namelijk ook naar Lowlands en als dat dan gelijk valt is dat nie zo mooi!

*zwaai* Marleen
Dat soort dingen zijn niet centraal geregeld, maar verschilt per school en per opleiding. ff informeren bij de school/opleiding waar je heen gaat dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten