Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 22:19
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
meelman schreef op 02-04-2003 @ 15:19:
Wat is er mis met een traject-kaart? Het betekent dat een student uit Goes die in Tilburg studeert álleen met het openbaar vervoer op dat traject kan. Waarom zou je ook naar Amsterdam gratis met dat ding kunnen? Dat is toch nergens voor nodig? Dat geeft de NS alleen maar kosten, extra volle treinen, meer vertraging en dat is gewoon NIET nodig. Het enige probleem is dat studenten die weleens voor een practicum naar elders moeten niet meer gratis kunnen reizen, ok, maar daar kan dan wel weer wat op verzonnen worden. Het gaat er nu om dat er enorm veel geld verloren gaat aan studenten die niet naar school gratis reizen, maar die letterlijk schoolreisjes maken en dat is fout. Ik zie niet wat er mis is met zo'n trajectkaart hoor.
met dat liever niet! dedoelde ik meer dat ik liever wel naar Amsterdam wil kunnen reizen... Anders mag ik nooit thuis zijn En je moet altijkd gratis met de bus en de tram kunnen reizen binnen de gemeente waar je studeert.
Oud 02-04-2003, 22:21
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 02-04-2003 @ 16:23:
Is dat wel zo?
De collegegelden zijn in 20 jaar tijd zo'n 6 keer hoger geworden, behoorlijk meer dan de inflatie. Maar heeft dat ervoor gezorgd dat er minder mensen zijn gaan studeren? Nee, er zijn zelfs meer mensen gaan studeren!
dat is per studie verschillend. Het aantal bčtastudenten is totaal geannihileerd. Al heeft dat er ook mee te maken dat de vakken op de middelbare school achteruit gaan
Oud 07-04-2003, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 02-04-2003 @ 09:41:
Hele studie lijkt me niet realistisch. Als je bekijkt hoeveel subsidie de scholen krijgen van het rijk, kun je het wel vergeten dat iemand dat op kan brengen.

Wel vind ik dat studenten een groter deel zelf dienen te betalen. Een afgeronde studie is vrijwel zeker een garantie tot een goed bestaalde baan, waarmee ze een studieschuld binnen redelijk termijn af kunnen lossen. Uiteraard dienen die leningen wel vanuit het rijk te worden geörganiseerd, daar studenten geen lening ontvangen van banken (niet kredietwaardig).
de overheid krijgt voor elke euro die nu in het onderwijs gaat er over een aantal jaar meer dan 2 voor terug wat wil je nog meer. Ze moeten dus niet zo zeuren en gewoon op de oude koers blijven doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:37
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Hier moet niet eens over begonnen worden, studiefinanciering is vrij laag tegenwoordig....
Oud 07-04-2003, 20:06
ThotHermeS
ThotHermeS is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 07-04-2003 @ 17:37:
Hier moet niet eens over begonnen worden, studiefinanciering is vrij laag tegenwoordig....
klopt k studeer zelf aan het HBO in enschede en van die 70 eurotjes die ik ontvang in de maand is het moeilijk rondkomen.

nu verkeer ik in de gelukkige situatie dat mijn ouders de financiele mogelijkheden hebben om mijn studie te bekostigen en hoef ik er gelukkig zelf niets bij te leggen maar voor mensen die het financieel minder breed hebben is 70 euro zeer weinig als je kijkt dat een gemiddeld boek al snel 50 euro kost en je toch wel 12 á 20 boeken aan moet schaffen om over het college geld maar te zwijgen.

BEZUINIGEN OP ONDERWIJS IS HET DOMSTE WAT JE KUT DOEN IN FINANCIEEL ONZEKERE TIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 07-04-2003, 22:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
ThotHermeS schreef op 07-04-2003 @ 21:06:
klopt k studeer zelf aan het HBO in enschede en van die 70 eurotjes die ik ontvang in de maand is het moeilijk rondkomen.

nu verkeer ik in de gelukkige situatie dat mijn ouders de financiele mogelijkheden hebben om mijn studie te bekostigen en hoef ik er gelukkig zelf niets bij te leggen maar voor mensen die het financieel minder breed hebben is 70 euro zeer weinig als je kijkt dat een gemiddeld boek al snel 50 euro kost en je toch wel 12 á 20 boeken aan moet schaffen om over het college geld maar te zwijgen.

BEZUINIGEN OP ONDERWIJS IS HET DOMSTE WAT JE KUT DOEN IN FINANCIEEL ONZEKERE TIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Uhh als je ouders minder verdienen krijg je ook meer stufi
Oud 07-04-2003, 22:15
ThotHermeS
ThotHermeS is offline
dat wordt dan omgezet in een lening en dat geld wat je dan extra krijgt moet je wel terug dokken

suffie.

denk eerst ff na voordat je iets zegt of ga na of dat wat je wilt zeggen wel klopt!!!!!!!!!!!!!!!1
Oud 08-04-2003, 00:02
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
ThotHermeS schreef op 07-04-2003 @ 23:15:
dat wordt dan omgezet in een lening en dat geld wat je dan extra krijgt moet je wel terug dokken

suffie.

denk eerst ff na voordat je iets zegt of ga na of dat wat je wilt zeggen wel klopt!!!!!!!!!!!!!!!1
die lening wordt omgezet in een gift bedoel je...

Als je ouders weinig verdienen krijg je meer geld... als gift.
Reageren

Regels voor berichten