Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Snobisme is één van de dingen waar ik een erg grote hekel aan heb. Het soort mensen wat denkt dat men door het dragen van veel dure merken, het laten zien van veel uiterlijk vertoon en het 'interessant doen' of cultuur of kunst heel erudiet over kan komen maar dat in werkelijkheid helemaal niet is.
Ken zelf ook zo'n figuur...bij tijd en wijle érg irritant ![]() En meer ontopic, zelf ben ik over het algemeen niet snobistisch...ik ben soms wel arrogant, maar dat is dan meer als geintje bedoeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Af en toe laat ik me er wel op voorstaan, maar nooit serieus, d.w.z. ik gebruik het niet als argument wanneer ik een serieuze discussie voer. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 20:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
kheb ut niezo erg met shirtjes ofzow, liever nietmet grote namen erop enz. vink nie mooi..
maaaar eerlijk = eerlijk met me diesel broeken wil toch altijd dat mensen ff dat d-tje zien op me bil en die merkje in me zak... haha dus altijd ff me tishirt erboven hangen ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Qua kleding ben ik helemal niet snobistisch, het kan me niet goedkoop genoeg zijn. Je wordt toch belazerd waar je bij staat.
Maar in mijn huis ben ik eigenlijk een ontzettende snob. Alles hier moet echt zijn, dus wat gewone mensen NIET hebben, of zelfs maar willen hebben. En dat heeft dus niks met geld te maken. Hier komt geen Jan Des Bouvrie de deur binnen. Maar het moet wel apart en uniek en moeilijk te vinden zijn. En bij voorkeur zo goedkoop mogelijk, en zelf opgeknapt of met de hand op maat gemaakt. Aannemers? Over mijn lijk. Liever een half jaar zelf doen over de keuken, dan ergens anders een identieke keuken aantreffen. Bij ons verraadt ieder detail liefde en aandacht. Overal zit bloed zweet en tranen in. En verdomd, toch nog best wel veel geld, eigenlijk. Haal je een wastafel uit de klikobak voor een slooppand, ga je weer twee dure want aparte nagemaakte nostalgische kranen kopen.(warm en koud) Wil je geen standaard gekochte douchestang, haal je twee meter roestvrijstalen buis. Stervensduur en twee uur zagen. Wil je geen gewone afzuigkap, moet je eerst een lasapparaat kopen en naar de smederij voor twee vierkante meter plaatijzer om zelf een schouwkap te lassen, wat je drie volle dagen kost. Dat soort dingen.
|
Verwijderd
|
bah.. ik zat op een basisschool waar dat heel erg aan de orde was. als er tijdens de gymles 1 van de meisjes naar de wc ging, kon je er van uit gaan dat ze alle kleding in de kleedkamer even zou checken op merkjes. sommige meisjes werden dan na school echt nagewezen, zo van: "zij draagt C&A".
ik was totaal niet merkenbewust, hoewel mijn moeder er wel van hield. maar toen ze een keer een tweedehands levi's (oh good old times) voor me had gekocht , heb ik het huis bij elkaar geschreeuwd! van ellende ja. ![]() gelukkig ben ik nooit echt meegesleurd in dit gedrag. |
![]() |
|
Ik was het best wel. Nog steeds wel een beetje, maar minder. Ik vind het leuk om dure merkkleding (niet altijd) te dragen, maar dat is meer mijn eigen gevoel van als je het kunt betalen, why not.. vind het gewoon fijn om mezelf te 'verwennen' op dat gebied, en doe het niet zozeer om anderen te laten zien dat ik die merken kan betalen. Ik koop ook amper kleding waar de merken groot op vermeld staan of zo. Vroeger misschien wel, tegenwoordig niet meer. RL-blousjes e.d. loop ik ook echt nauwelijks meer in...
En wat Beuk zei... dat doen ik en een vriend ook altijd met de cabrio van zijn moeder ![]() Ik geef wel om geld en een 'welvarende' uitstraling, maar echt snobistisch vind ik mezelf niet.
||
Citaat:
![]() Ik ben niet echt snobistisch. Ik vind het bijna altijd juist mooier als er geen merkje zit op een blouse ofzo. Bijvoorbeeld van Tommy Hilfiger. Dat merkje is rood-wit-blauw, dus dat matcht niet altijd met de rest van je outfit ![]() Wij hadden eerst een Porsche, dat was wel heel gaaf om een beetje te cruisen enzo, gewoon naar de Albert Heijn of juist de stad in, wat Beuk en Esmée ook al zeiden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind die merkjes juist altijd zo irritant, ze zitten in de weg en verpesten het gezicht. Ik knip ze er altijd af, en ik zou ook nooit zo'n t-shirt of iets dergelijks kopen met zo'n enorm merk op de voorkant, vind ik er echt lelijk uitzien!
En t slaat dus ook nergens op om met merkjes te gaan 'showen,' vind ik een teken van zwakte, meelopertjes, ik-hoor-er-bij-wannabe. |
![]() |
|
![]() |
je hebt snobs en snobs, als het alleen gaat om de kleding maakt t me geen donder uit, ik ben zelf geen snob maar ik ben ook niet de alto-snob zo van 'zo dus jij draagt rl, ik wil niet met jou gezien worden' natuurlijk denk ik bij tommy enzo even 'jammer' maar verder maakt t me niet zo uit.
Je hebt echter ook snobs die echte snobs zijn, dus ook qua karakter. en daar heb ik zo'n takkehekel aan, nep-adel. Van die mensen die zichzelf te goed vinden. Mensen die niet naast iemand gezien willen worden die volledig in hema-outfit loopt.
|
Ik weet niet of het snobbistisch is mijn gedrag, maar ik hoor het vaak dus zal wel zo zijn, net of het mij wat kan schelen.
Ik koop niet bij sommige winkels, zal nog niet dood aangetroffen willen worden in bepaalde kleding. Veel voedsel is te laag voor me.. Donuts weiger ik bijvoorveeld te eten.. friet alleen als het echt niet anders kan ensow.. Mensen die mijn aandacht niet waard zijn worden genegeerd. Bemoeien ze zich toch met een gesprek van me dan laat ik ze ff duidelijk merken wat hun plaats is , meestal door te zeggen dat ik een INTERESSANT gesprek aan het voeren ben. Ik laat dingen voor me doen.. zoals stemmen ensow.. ik machtig wel. Ik stel hoge eisen aan vrienden. Echt als hun ouders al een sloeberbaan hebben of geen opleiding dan overweeg ik al om ze te dumpen. Ik haat met cash betalen, gebruik liever creditcard. Laat liever thuisbezorgen dan dat ik zelf ga kopen. Ik haal cd'tjes, DVD'tjes ensow meestal uit het buitenland. Schep op over hoeveel van die internationale spulletjes ik heb en uit welke landen ik wel niet allemaal dingen importeer. Als mensen zich over mijn kunnen verbazen en me een copmplimentje geven kijk ik alsof ik dat helemaal niet nodig heb en zeg ik.. "Duh.. ik ben gewoon goed" Ik zou een bijbaantje kunnen nemen, maar ben te arrogant om voor bepaalde bedrijven te werken. Voel me ook te hoog om onder 1 of andere domme sukkel te vallen.. moet ik diegene zeker als baas zien ofsow.. Dat was het wel ff.. als ik meer bedenk dan post ik wel erbij.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |