Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk hoeft het helemaal niet zo te zijn, als je rationeel nadenkt... Hoeveel mensen hebben op hun 18e/19e ofzo een relatie die heel hun leven blijft? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kizzelientje: eerst merken, dan geloven...
|
Ik ken het gevoel wel, vroeger dacht ik ook dat ik m'n hele leven alleen zou blijven, maar op elk potje past een dekseltje...
Op een dag, iets meer dan een jaar geleden, zag ik een jongen en ik dacht: met jou wil ik trouwen. het koste wat moeite om hem er van te overtuigen dat ik echt heel erg leuk was ![]() Ik weet zeker dat ook je vriendin op een gegeven moment de ware wel ontmoet ![]() |
![]() |
|
Als of je niet meer alleen bent als je een partner hebt.
Ik maak me niet druk om het krijgen van een realatie, ik ben er van overtuigd dat dat wel goed komt. Waar ik me wel eens druk om kan maken is het idee dat je eigenlijk gevangen bent in je eigen wereld van perceptie. Je kan zoveel praten en filosoferen als je maar wil maar jouw visie op dingen, jouw gevoelens zul je nooit écht over kunnen dragen dus ben je in principe altijd alleen. Dat is eigenlijk wel een beangstigend idee maar ach fuck it.
|
Ik maak me daar geen zorgen over, maar kan het me goed voorstellen dat andere dat wel doen, ook al is het daar wel erg vroeg voor. De meeste mensen ruilen toch nog een heleboel keer van vriend/vriendin.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar... nu heb ik toch al iets langer dan een half jaar een vriendje ![]() ![]() Die vriendin heeft ook wel een zo'n opmerking van de gemiddelde leeftijd dat je het voor de 1e keer doet is 17, ik moet onderhand echt op gaan schieten ![]() |
![]() |
|
Daar maak ik me absoluut niet druk om. Het is namelijk een keihard vaststaand feit waar ik me steeds beter bij neer kan leggen.
||
Citaat:
|
![]() |
Nu ik alweer een tijdje single ben, mis ik wel eens dat 'samenzijn', maar me er echt druk om maken doe ik gelukkig niet
![]() ![]()
|
Ik snap Methuselah best wel hij is gewoon 20 jaar singel wij kunnen wel zeggen, ag die komt wel en je moet je er niet zo druk om maken. wij kunnen dat ook makkelijker zeggen omdat we wel een vriend of vriendin hebben of hebben gehad. ik denk dat als je 20 jaar singel bent er tog echt serieus over gaat na denk hoor. ik heb al moeite met een jaar. dan mis ik al iemand om me heen waar ik tegen aan kan leunen enzo maar ik moet gewoon niet zeuren
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() *zuchtje* ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Iedereen zit er denk ik wel eens mee dat die geen vriend/ vriendin heeft, of ooit gehad heeft. Natuurlijk is dat ook wel logisch hoor. En de een zit er wat meer mee dan de andere...
Maar mijn vriendin zit er niet eens zo heel erg mee dat ze momenteel niemand heeft, maar ze maakt zich er eerder druk over dat omdat het nu ook allemaal niet echt wil vlotten met een vriendje dat dan ook over een jaar of 10 niet lukt en dat ze dan alleen blijft. Dat vind ik eerder gek; net alsof als je nu een vriendje krijgt je daar voor altijd bij blijft, en net alsof er in 10 jaar geen dingen kunnen veranderen. Ik vind het een beetje stom, maar ook wel ergens zielig dat je je nu al drukt maakt dat je over 10 jaar geen vriend hebt en dat je dan alleen moet wonen je hele leven. Kijk dat je nu af en toe een behoefte hebt aan iemand om mee te knuffelen en iemand om van te houden en leuke dingen mee te doen kan ik wel begrijpen; iedereen heeft wel eens zo'n moment denk ik. Alleen beetje nutteloos om al over 10 jaar te kijken; je gaat je er toch ook niet druk over maken of je over 10 jaar wel werk hebt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Het kan best dat je al heel jong iemand ontmoet waar je heel lang bij blijft. Mijn ouders bijvoorbeeld hadden elkaar al ontmoet toen ze vijftien waren. Laatst bedacht ik me dat dat waarschijnlijk de reden is dat ik het zo ontzettend erg vond toen het uitging met mijn eerste vriend. Ik was toen ook vijftien, had mijn ouders als voorbeeld en dacht: dit moet niet zo, dit had blijvend moeten zijn. Daar had ik me ook echt op ingesteld.
Ik denk dus dat als je zo bang bent om je hele leven vrijgezel te blijven, dat dat vaak te maken heeft met wat je om je heen ziet: anderen die wel al een vriend hebben, misschien zelfs al erg lang, het idee dat je hebt dat het anders hoort. Het heeft misschien ook wel met de bladen te maken. Soms staat er bijvoorbeeld in de Yes een reportage over iemand van achttien die vrijgezel is en dat wordt dan gebracht alsof die persoon een soort zeldzame diersoort is. Het klopt wel dat je vaak iemand tegenkomt met wie het echt leuk wordt wanneer je dat idee hebt losgelaten dat je je eigenwaarde moet ontlenen aan een vriend. Dan ben je gewoon veel meer ontspannen, ongedwongen en dan lukt het wel. Buiten dat is het gewoon zonde om een heleboel leuke jaren te vergooien met tobben en het gevoel hebben dat je iets mist. Die vriend komt er vanzelf wel, maar het is zonde om je leven op pauze te zetten tot het zover is.
||
Citaat:
Lauryn Hill ![]()
|
nou ik denk er ook steeds vaker aan.. om me heen heeft iedereen zowat een vriend en als het uit gaat hebben ze zo weer een ander maja ik dus niet
![]() en altijd als ik een jongen leuk vind heeft ie al een vriendin of hij ziet me niet staan ben het wel gewend zo maar een vriend is ook wel leuk, gewoon pechvogeltjes wij met z'n alle... ach het ligt niet aan ons laten we maar denken he ![]() massol Jacqueline
|
![]() |
Hey allemaal
ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb een vriend Ik was ook bang toen het uitging met mn ex dat ik nooit weer iemand zou vinden maar nu ik mijn huidige vriend ken weet ik dat je altijd wel iemand vind en dat de ware er wel ergens loopt. Want ik zou niet meer zonder mijn schatje kunnen. Maar als het uit zou gaan weet ik nu wel dat er altijd wel een nieuwe komt. Want zo is het leven het leven is komen en gaan. Als ik jullie een tip mag geven doe lekker rustig aan want de ware voor jou loopt er vast wel ergens wees niet bang om alleen te blijven maar geniet van je tijd. Liefs trea. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Nou nee ... mijn laatste relatie heeft me zo'n beetje van de partnership-madness genezen, dus voor mij voorlopig geen vriendjes.
Ook al zou het voor mijn hele leven zijn ... des te beter.
|
Je kan altijd nog iemand tegenkomen.. en hoeveel mensen scheiden er wel niet tegenwoordig..
![]() Een vriendje nu is geen garantie voor een toekomst samen met hem... Ik kan me er niet zo druk om maken, ik heb dan wel een vriend nu, maar wie zegt dat wij over weet ik veel hoeveel jaar nog samen zijn?? IK zou me er niet druk over maken .. ook als ik nu geen vriend had.. Nog tijd zat..
||
![]() |
Citaat:
maar ik was 17 toen ik voor het eerst zoende. mijn vriendinnen hadden allemaal al rond hun 14 e gezoend en ik voelde me daardoor altijd wel een soort van buitenbeentje. ik kon nooit mee praten. en had heel erg het gevoel dat er toch nooit iemand voor mij zou zijn en dat ik altijd alleen zou blijven enzo. drama`s ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb me dr ok serieus een tijdje druk om gemaakt, ook omdat ik zelf nie lekker in mn vel zat en de gasten bij ons op school zo lomp doen, maar gelukkig zijn er in het uitgaansleven en op mn werk wel leuke mensen, en zo heb ik dan ook mn vriendje leren kennen, dus dat id heb ik nu nie meer, ik zeg nie dat ik mn hele leven bij hem blijf maar het geeft wel zelfvertrouwen...
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
denkend dat ik een slecht persoon ben? maar ben dat niet, maar..lees maar... devilcat | 38 | 29-12-2004 19:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben iets engs waar ieder mens bang voor is brokendream | 22 | 03-06-2004 12:41 | |
De Kantine |
welke forummer meot online komen? Verwijderd | 279 | 11-03-2004 11:11 | |
Muziek |
Dillinger escape plan 86dagreed | 98 | 19-08-2003 15:23 | |
Psychologie |
Ben jij ook wel eens zo bang? Somebody Special | 16 | 16-02-2002 15:59 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen ArvidKeemink | 4 | 04-09-2001 19:57 |