Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 11:47
Verwijderd
Ben jij bang om alleen te blijven je hele leven. Ik heb een vriendin die zich daar serieus over kan druk maken, nu al Ze vindt het onderhand wel tijd voor een vriendje want ze is ''al'' 19 en ze wil niet haar hele leven alleen blijven...

Ik vind dit echt grote onzin. Hallo net alsof als je nu een vriendje zou krijgen je daar je hele leven mee samen blijft. En daarnaast dan blijf je alleen, dan kan het ook nog leuk worden toch, het is net zo leuk als dat je hetzelf maakt...

Als ik haar zeg dat ik het stom vind dat ze zich daar nu al druk over maakt heeft ze alleen zoiets van ja jij hebt makkelijk praten met je vriendje...

Maken jullie je er wel eens druk over??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2003, 11:52
Methuselah
Methuselah is offline
Ja. Kben 20 en al 20 jaar single, dan vraag ik me echt wel af of ik ooit wel aan 'n vriendin geraak...
Oud 07-04-2003, 11:56
KizzeLientje
KizzeLientje is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 07-04-2003 @ 12:52:
Ja. Kben 20 en al 20 jaar single, dan vraag ik me echt wel af of ik ooit wel aan 'n vriendin geraak...
jij moet je geen zorgen maken
Ik ben het eens met Mevrouw M
Oud 07-04-2003, 11:59
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb ook wel eens zo'n bui gehad, ja. Als er nooit iemand van het andere geslacht is die jou leuk vindt, dan ga je je wel afvragen of je wel ooit zo iemand tegen zal komen.
Oud 07-04-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 07-04-2003 @ 12:52:
Ja dat je je het wel eens afvraagt is misschien wel normaal, maar dat je er echt over kan piekeren en over wakker kan liggen, je er echte zorgen over kan maken, das een beetje onzin.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 07-04-2003 @ 12:59:
Ik heb ook wel eens zo'n bui gehad, ja. Als er nooit iemand van het andere geslacht is die jou leuk vindt, dan ga je je wel afvragen of je wel ooit zo iemand tegen zal komen.
Inderdaad, als ik in een pessimistische bui ben, komt die gedachte ook wel eens voorbij vliegen...
Natuurlijk hoeft het helemaal niet zo te zijn, als je rationeel nadenkt... Hoeveel mensen hebben op hun 18e/19e ofzo een relatie die heel hun leven blijft?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:32
japie
japie is offline
Zeg haar maar dat er ook mensen zijn van 24, die bijna 25 zijn, ook single zijn en zich daar absoluut niet druk over maken....
Oud 07-04-2003, 12:56
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-04-2003 @ 13:03:
Ja dat je je het wel eens afvraagt is misschien wel normaal, maar dat je er echt over kan piekeren en over wakker kan liggen, je er echte zorgen over kan maken, das een beetje onzin.
Misschien zei ik 't niet duidelijk genoeg, maar ik maak me er niet af en toe zorgen over, eigenlijk best wel vaak hoor...

Kizzelientje: eerst merken, dan geloven...
Oud 07-04-2003, 13:02
sientjuh
sientjuh is offline
Ik ken het gevoel wel, vroeger dacht ik ook dat ik m'n hele leven alleen zou blijven, maar op elk potje past een dekseltje...

Op een dag, iets meer dan een jaar geleden, zag ik een jongen en ik dacht: met jou wil ik trouwen.

het koste wat moeite om hem er van te overtuigen dat ik echt heel erg leuk was , maar ondertussen wil hij ook wel met mij trouwen...

Ik weet zeker dat ook je vriendin op een gegeven moment de ware wel ontmoet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:41
AtHell
AtHell is offline
Als of je niet meer alleen bent als je een partner hebt.

Ik maak me niet druk om het krijgen van een realatie, ik ben er van overtuigd dat dat wel goed komt. Waar ik me wel eens druk om kan maken is het idee dat je eigenlijk gevangen bent in je eigen wereld van perceptie. Je kan zoveel praten en filosoferen als je maar wil maar jouw visie op dingen, jouw gevoelens zul je nooit écht over kunnen dragen dus ben je in principe altijd alleen. Dat is eigenlijk wel een beangstigend idee maar ach fuck it.
Oud 07-04-2003, 13:54
autodropje
autodropje is offline
Ik maak me daar geen zorgen over, maar kan het me goed voorstellen dat andere dat wel doen, ook al is het daar wel erg vroeg voor. De meeste mensen ruilen toch nog een heleboel keer van vriend/vriendin.
Oud 07-04-2003, 14:11
Severus
Severus is offline
Ik maak me er helemaal niet druk over; ik ben er zelfs helemaal op ingesteld dat ik mijn hele leven alleen blijf en nooit de ware liefde zal vinden. 'k Heb gewoon m'n lot geaccepteerd.

Ripper
Oud 07-04-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 07-04-2003 @ 15:11:
Ik maak me er helemaal niet druk over; ik ben er zelfs helemaal op ingesteld dat ik mijn hele leven alleen blijf en nooit de ware liefde zal vinden. 'k Heb gewoon m'n lot geaccepteerd.

Ripper
Ik dacht een jaar geleden ook nog dat ik nooit een vriendje zou krijgen en dat ik mijn hele leven alleen bleef... mijn zus zei nog wel eens voor de gein als jij 30 bent ben je nog maagd en woon je alleen met een hond ergens ... toen had ik zoiets van ja als dat zo is boeiend.
Maar... nu heb ik toch al iets langer dan een half jaar een vriendje ... en de voorspellingen van mijn zus dat ik nog maagd ben op mijn 30ste kloppen nu ook niet meer... dus het kan altijd anders lopen dan andere/ jij denkt.

Die vriendin heeft ook wel een zo'n opmerking van de gemiddelde leeftijd dat je het voor de 1e keer doet is 17, ik moet onderhand echt op gaan schieten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:51
Verwijderd
dit jaar word ik 18... mijn hele leven heb ik nog nix bereikt qua liefde enzow... ook nooit gezoend enzo en steeds afgewezen worden maakt het er niet beter op... dus tjah...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:05
DEChengst
DEChengst is offline
Daar maak ik me absoluut niet druk om. Het is namelijk een keihard vaststaand feit waar ik me steeds beter bij neer kan leggen.
Oud 07-04-2003, 20:38
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Disasterpiece schreef op 07-04-2003 @ 20:51:
dit jaar word ik 18... mijn hele leven heb ik nog nix bereikt qua liefde enzow... ook nooit gezoend enzo en steeds afgewezen worden maakt het er niet beter op... dus tjah... [afbeelding]
maak er *20 geworden dit jaar* van en je hebt mijn verhaal...
Oud 07-04-2003, 20:38
Verwijderd
neuj.. maak ik me geen zorgen over..
er komt vast wel iemand met wie ik mijn leven zal delen..
ik heb ook eigeluk geen zin om nu moeilijk te doen over iets wat misschien pas over 10 jaar gebeurt

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:56
Mark
Mark is offline
achja, ik ben er niet bang voor, maar ik zou het wel erg vinden als het zou gebeuren, maar je kan de ware zo tegen komen hoor.

Snow (die gewoon altijd alert is)
Oud 07-04-2003, 21:15
Sithan
Sithan is offline
Nu ik alweer een tijdje single ben, mis ik wel eens dat 'samenzijn', maar me er echt druk om maken doe ik gelukkig niet ....en trouwens tegen die tijd dat ik 70 of zo ben hebben ze vast al robot-vrouwen te koop, mocht er niemand meer in me geinteresseerd zijn
Oud 07-04-2003, 21:22
Baxx
Baxx is offline
Ik snap Methuselah best wel hij is gewoon 20 jaar singel wij kunnen wel zeggen, ag die komt wel en je moet je er niet zo druk om maken. wij kunnen dat ook makkelijker zeggen omdat we wel een vriend of vriendin hebben of hebben gehad. ik denk dat als je 20 jaar singel bent er tog echt serieus over gaat na denk hoor. ik heb al moeite met een jaar. dan mis ik al iemand om me heen waar ik tegen aan kan leunen enzo maar ik moet gewoon niet zeuren
Oud 07-04-2003, 21:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Darkstar schreef op 07-04-2003 @ 22:22:
Ik snap Methuselah best wel hij is gewoon 20 jaar singel wij kunnen wel zeggen, ag die komt wel en je moet je er niet zo druk om maken. wij kunnen dat ook makkelijker zeggen omdat we wel een vriend of vriendin hebben of hebben gehad. ik denk dat als je 20 jaar singel bent er tog echt serieus over gaat na denk hoor. ik heb al moeite met een jaar. dan mis ik al iemand om me heen waar ik tegen aan kan leunen enzo maar ik moet gewoon niet zeuren
Ja je hebt volkomen gelijk
Oud 07-04-2003, 21:26
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Darkstar schreef op 07-04-2003 @ 22:22:
idd, niet zeuren jij, jij weet niet wat alleen zijn is!

*zuchtje*
Oud 07-04-2003, 21:48
japie
japie is offline
Citaat:
Disasterpiece schreef op 07-04-2003 @ 20:51:
dit jaar word ik 18... mijn hele leven heb ik nog nix bereikt qua liefde enzow... ook nooit gezoend enzo en steeds afgewezen worden maakt het er niet beter op... dus tjah...
Citaat:
Methuselah schreef op 07-04-2003 @ 21:38
maak er *20 geworden dit jaar* van en je hebt mijn verhaal...
Je kunt natuurlijk ook overdrijven. Ik ben "al" 24 en single. Hoor je mij nu klagen? Nee, ik ook al niet....
Oud 07-04-2003, 21:51
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
japie schreef op 07-04-2003 @ 22:48:
Je kunt natuurlijk ook overdrijven. Ik ben "al" 24 en single. Hoor je mij nu klagen? Nee, ik ook al niet....
Ik overdrijf soms jah, ik weet 't, maar ik zit er best wel mee hoor... :/
Oud 07-04-2003, 21:54
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
japie schreef op 07-04-2003 @ 22:48:
iedereen voelt zich er anders over dus iemand zal het veel erger me zitten dan jij ik zelf kan er niet echt over me praten maar denk wel dat als ik 20 was dat ik er erg me zal gaan zitten
Oud 08-04-2003, 09:44
japie
japie is offline
Citaat:
Darkstar schreef op 07-04-2003 @ 22:54:
iedereen voelt zich er anders over dus iemand zal het veel erger me zitten dan jij ik zelf kan er niet echt over me praten maar denk wel dat als ik 20 was dat ik er erg me zal gaan zitten
Ja maar dat helpt dan toch niet. Je krijgt er niet sneller een vriendin mee, denk ik.
Oud 08-04-2003, 09:57
Verwijderd
Iedereen zit er denk ik wel eens mee dat die geen vriend/ vriendin heeft, of ooit gehad heeft. Natuurlijk is dat ook wel logisch hoor. En de een zit er wat meer mee dan de andere...

Maar mijn vriendin zit er niet eens zo heel erg mee dat ze momenteel niemand heeft, maar ze maakt zich er eerder druk over dat omdat het nu ook allemaal niet echt wil vlotten met een vriendje dat dan ook over een jaar of 10 niet lukt en dat ze dan alleen blijft. Dat vind ik eerder gek; net alsof als je nu een vriendje krijgt je daar voor altijd bij blijft, en net alsof er in 10 jaar geen dingen kunnen veranderen.

Ik vind het een beetje stom, maar ook wel ergens zielig dat je je nu al drukt maakt dat je over 10 jaar geen vriend hebt en dat je dan alleen moet wonen je hele leven. Kijk dat je nu af en toe een behoefte hebt aan iemand om mee te knuffelen en iemand om van te houden en leuke dingen mee te doen kan ik wel begrijpen; iedereen heeft wel eens zo'n moment denk ik. Alleen beetje nutteloos om al over 10 jaar te kijken; je gaat je er toch ook niet druk over maken of je over 10 jaar wel werk hebt
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:27
Optima
Optima is offline
ik was er bang voor, maar op het moment dat ik in mijn ' lot' berustte overkwam me de liefde
Oud 08-04-2003, 12:08
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-04-2003 @ 12:27:
op het moment dat ik in mijn ' lot' berustte overkwam me de liefde
Wauw...prachtige zin
Oud 08-04-2003, 12:18
Angeles
Angeles is offline
Het kan best dat je al heel jong iemand ontmoet waar je heel lang bij blijft. Mijn ouders bijvoorbeeld hadden elkaar al ontmoet toen ze vijftien waren. Laatst bedacht ik me dat dat waarschijnlijk de reden is dat ik het zo ontzettend erg vond toen het uitging met mijn eerste vriend. Ik was toen ook vijftien, had mijn ouders als voorbeeld en dacht: dit moet niet zo, dit had blijvend moeten zijn. Daar had ik me ook echt op ingesteld.

Ik denk dus dat als je zo bang bent om je hele leven vrijgezel te blijven, dat dat vaak te maken heeft met wat je om je heen ziet: anderen die wel al een vriend hebben, misschien zelfs al erg lang, het idee dat je hebt dat het anders hoort. Het heeft misschien ook wel met de bladen te maken. Soms staat er bijvoorbeeld in de Yes een reportage over iemand van achttien die vrijgezel is en dat wordt dan gebracht alsof die persoon een soort zeldzame diersoort is.

Het klopt wel dat je vaak iemand tegenkomt met wie het echt leuk wordt wanneer je dat idee hebt losgelaten dat je je eigenwaarde moet ontlenen aan een vriend. Dan ben je gewoon veel meer ontspannen, ongedwongen en dan lukt het wel. Buiten dat is het gewoon zonde om een heleboel leuke jaren te vergooien met tobben en het gevoel hebben dat je iets mist. Die vriend komt er vanzelf wel, maar het is zonde om je leven op pauze te zetten tot het zover is.
Oud 08-04-2003, 12:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
AtHell schreef op 07-04-2003 @ 14:41:
Als of je niet meer alleen bent als je een partner hebt.

Ik maak me niet druk om het krijgen van een realatie, ik ben er van overtuigd dat dat wel goed komt. Waar ik me wel eens druk om kan maken is het idee dat je eigenlijk gevangen bent in je eigen wereld van perceptie. Je kan zoveel praten en filosoferen als je maar wil maar jouw visie op dingen, jouw gevoelens zul je nooit écht over kunnen dragen dus ben je in principe altijd alleen. Dat is eigenlijk wel een beangstigend idee maar ach fuck it.
Repent and let your mind be re-taught, in a perception of naught, where the majority remains caught

Lauryn Hill
Oud 08-04-2003, 12:25
bassgirl
bassgirl is offline
nou ik denk er ook steeds vaker aan.. om me heen heeft iedereen zowat een vriend en als het uit gaat hebben ze zo weer een ander maja ik dus niet

en altijd als ik een jongen leuk vind heeft ie al een vriendin of hij ziet me niet staan ben het wel gewend zo maar een vriend is ook wel leuk, gewoon pechvogeltjes wij met z'n alle... ach het ligt niet aan ons laten we maar denken he

massol Jacqueline
Oud 08-04-2003, 12:48
trea
trea is offline
Hey allemaal
ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb een vriend
Ik was ook bang toen het uitging met mn ex dat ik nooit weer iemand zou vinden maar nu ik mijn huidige vriend ken weet ik dat je altijd wel iemand vind en dat de ware er wel ergens loopt.
Want ik zou niet meer zonder mijn schatje kunnen.
Maar als het uit zou gaan weet ik nu wel dat er altijd wel een nieuwe komt.
Want zo is het leven het leven is komen en gaan.
Als ik jullie een tip mag geven doe lekker rustig aan want de ware voor jou loopt er vast wel ergens wees niet bang om alleen te blijven maar geniet van je tijd.
Liefs trea.
Oud 08-04-2003, 15:00
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
japie schreef op 08-04-2003 @ 10:44:
Ja maar dat helpt dan toch niet. Je krijgt er niet sneller een vriendin mee, denk ik.
nee daar heb je ook helemaal gelijk in maar je kan je daarom wel kut voelen
Oud 08-04-2003, 16:37
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nou nee ... mijn laatste relatie heeft me zo'n beetje van de partnership-madness genezen, dus voor mij voorlopig geen vriendjes.

Ook al zou het voor mijn hele leven zijn ... des te beter.
Oud 08-04-2003, 16:41
PardonMe
PardonMe is offline
Je kan altijd nog iemand tegenkomen.. en hoeveel mensen scheiden er wel niet tegenwoordig..
Een vriendje nu is geen garantie voor een toekomst samen met hem...
Ik kan me er niet zo druk om maken, ik heb dan wel een vriend nu, maar wie zegt dat wij over weet ik veel hoeveel jaar nog samen zijn?? IK zou me er niet druk over maken .. ook als ik nu geen vriend had.. Nog tijd zat..
Oud 08-04-2003, 16:44
Verwijderd
als je nou 30 zou zijn en nog geen vriendje hebben gehad..dan zou IK me zorgen maken

idd wel overdrewven

xx suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 23:00
Commondude
Commondude is offline
Ik maak me er wel druk om. Het lukt me niet een vaste relatie te krijgen. Ik krijg wel aandacht van vrouwen, en af en toe proberen we ook wat, maar het lukt nooit om een vaste relatie te krijgen.

Ze haken altijd af. Wat ik verkeerd doe weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 23:31
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-04-2003 @ 12:47:
Ben jij bang om alleen te blijven je hele leven. Ik heb een vriendin die zich daar serieus over kan druk maken, nu al Ze vindt het onderhand wel tijd voor een vriendje want ze is ''al'' 19 en ze wil niet haar hele leven alleen blijven...

Ik vind dit echt grote onzin. Hallo net alsof als je nu een vriendje zou krijgen je daar je hele leven mee samen blijft. En daarnaast dan blijf je alleen, dan kan het ook nog leuk worden toch, het is net zo leuk als dat je hetzelf maakt...

Als ik haar zeg dat ik het stom vind dat ze zich daar nu al druk over maakt heeft ze alleen zoiets van ja jij hebt makkelijk praten met je vriendje...

Maken jullie je er wel eens druk over??
nu niet...nu heb ik een geweldig vriendje

maar ik was 17 toen ik voor het eerst zoende. mijn vriendinnen hadden allemaal al rond hun 14 e gezoend en ik voelde me daardoor altijd wel een soort van buitenbeentje. ik kon nooit mee praten. en had heel erg het gevoel dat er toch nooit iemand voor mij zou zijn en dat ik altijd alleen zou blijven enzo. drama`s
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:52
Rrr.
Rrr. is offline
Nee, maar ik ben dan ook nog jong. Ik heb wel wat vrienden en vriendinnen die een stuk ouder zijn en zich enorm opwinden over het feit dat ze nog steeds geen vriendje/vriendinnetje hebben. Toch ben ik er van overtuigd dat het wel goed met ze komt.
Oud 09-04-2003, 12:08
Maurice
Maurice is offline
mijn zus was 24
Oud 09-04-2003, 12:55
Verwijderd
ik heb me dr ok serieus een tijdje druk om gemaakt, ook omdat ik zelf nie lekker in mn vel zat en de gasten bij ons op school zo lomp doen, maar gelukkig zijn er in het uitgaansleven en op mn werk wel leuke mensen, en zo heb ik dan ook mn vriendje leren kennen, dus dat id heb ik nu nie meer, ik zeg nie dat ik mn hele leven bij hem blijf maar het geeft wel zelfvertrouwen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten