Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 23:29
BARON
BARON is offline
Beste vriendjes en vriendinnetjes,

Een paar weken geleden hebben we een evaluatie topic gehad met de vraag wat men nu over elkaar denkt. Er kwamen verschillende leuke reacties waarin iedereen duidelijk zei wat hij of zij van elkaar vond. Nu heeft die topic ook mij aan het denken gezet en ben ik eens gaan kijken op andere forums om kijken hoe men daar met elkander omgaat. Wat mij opviel was dat daar veel meer verschillende mensen posten en af en toe eens een reply doen, terwijl hier echt levendige discussies ontstaan. Men lijkt elkaar hier echt te kennen.

Nu komt mijn vraag: Is de band tussen de mensen op dit forum inderdaad groter en zo ja, waarom is dat zo? Is er op dit forum inderdaad sprake van "ouwe jongens, krentenbrood" of is dat slechts subjectief? En tot slot: (misschien wat filosofisch) zijn hier op dit forum meer "gelijk gestemde geesten" (ook al is iemand links of rechts) dan op andere forums?

Het lijkt me leuk om iets meer te weten te komen over iemands diepere beweegreden om hier te gaan posten, dus vergeef me als ik als een sentimentele oude dwaas over kom.

Groeten,

BARON
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 23:36
Martian
Martian is offline

ik post morgen wel serieus
Oud 10-04-2003, 23:39
McCaine
McCaine is offline
Op het andere politieke forum waar ik kom is deze samenballing van de kleine groep regulars die posten nog veel sterker zo, en daar is het niveau nog veel hoger dan hier. Ik denk dat het te maken heeft met het niveau van de discussie; hoe ingewikkelder en hoger het niveau, hoe minder mensen ineens binnen komen vallen en weer vertrekken, omdat je dan immers wel erg goed moet zijn in debatteren.
Oud 10-04-2003, 23:43
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-04-2003 @ 00:39:
Op het andere politieke forum waar ik kom is deze samenballing van de kleine groep regulars die posten nog veel sterker zo, en daar is het niveau nog veel hoger dan hier. Ik denk dat het te maken heeft met het niveau van de discussie; hoe ingewikkelder en hoger het niveau, hoe minder mensen ineens binnen komen vallen en weer vertrekken, omdat je dan immers wel erg goed moet zijn in debatteren.
ben ik het helemaal mee eens. Toen ik hier nog modereerde en zeer geregeld postte was de groep vaste posters vrij hecht en ze zorgden voor een zeer hoog niveau van discussie (en zijn nu allemaal op Admin het niveau gigantisch omlaag aan het halen ...). Ik denk dat je juist een goede band creëert als je elkaar niet aanpakt op trivialiteiten en onzinnigheden (jij bent links, jij bent rechts), maar op meningen en argumenten. Ik denk dat als dat beter wordt het niveau gigantisch omhoog schiet. Verder kan het bindend werken als één iemand zoveel onzin post dat niemand het ermee eens is (VIU ).

Verder msi ik in dit forum de diversiteit van de discussie. Alle discussies gaan over ofwel het links/rechts-issue ofwel over zeer triviaal nieuws (oorlog in irak, formatie, ...). Goede politieke discussies over zaken die er wél toe doen mis ik nog wel eens... Al denk ik dat het niveau wel redelijk stijgende is.

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 23:46.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 23:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tampert schreef op 11-04-2003 @ 00:43:
ben ik het helemaal mee eens. Toen ik hier nog modereerde en zeer geregeld postte was de groep vaste posters vrij hecht en ze zorgden voor een zeer hoog niveau van discussie (en zijn nu allemaal op Admin het niveau gigantisch omlaag aan het halen ...). Ik denk dat je juist een goede band creëert als je elkaar niet aanpakt op trivialiteiten en onzinnigheden (jij bent links, jij bent rechts), maar op meningen en argumenten. Ik denk dat als dat beter wordt het niveau gigantisch omhoog schiet. Verder kan het bindend werken als één iemand zoveel onzin post dat niemand het ermee eens is (VIU ).

Verder msi ik in dit forum de diversiteit van de discussie. Alle discussies gaan over ofwel het links/rechts-issue ofwel over zeer triviaal nieuws (oorlog in irak, formatie, ...). Goede politieke discussies over zaken die er wél toe doen mis ik nog wel eens... Al denk ik dat het niveau wel redelijk stijgende is.
Ach, dat laatste denk ik zo om de 2 maanden ook wel eens... Om daarna te constateren dat het nog steeds om te janken is gebleven
Oud 10-04-2003, 23:51
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-04-2003 @ 00:49:
Ach, dat laatste denk ik zo om de 2 maanden ook wel eens... Om daarna te constateren dat het nog steeds om te janken is gebleven
hmm... dan zal ik eens wat vaker in ieder geval kijken... Of nog vaker net niet mijn eigen mening posten
Oud 11-04-2003, 02:48
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik weet ongeveer wel van de meeste mensen wat hun politieke standpunten zijn en wat ik dus als reply's kan verwachten. Misschien omdat er eigenlijkj maar een kleine club vaste bezoekers is van A&N. Het is jammer dat veel discussies eindigen in ge-flame en dat er maar weinig met argumenten wordt gediscussierd. Er zijn ook een aantal mensen op A&N die per direct een ban verdienen, ik zal hier echter geen namen noemen.

Citaat:
En tot slot: (misschien wat filosofisch) zijn hier op dit forum meer "gelijk gestemde geesten" (ook al is iemand links of rechts) dan op andere forums?
Ik merk dat de meeste mensen toch wel een linkse mening hebben, rechts is wat onder vertegenwoordigd.

Tenslotte ind ik, dat er op andere politieke fora (zoals www.terdiscussie.nl) een wat hoger niveau heerst en minder geflamed wordt. Veel discussies hier monden uit op een links/rechts discussie, geflame, of simpel voor of tegen. Dat vind ik een punt waaraan gewerkt moet worden op A&N.
Oud 11-04-2003, 10:29
Joostje
Joostje is offline
er is hier inderdaad wat meer links dan rechts. verder zijn er wat mensen die gewoon geen serieuze argumenten aandragen ( ik noem geen namen kuchkuch atje deltaone kuch hoolagirl kuch ).
hetgeen uitm,ondt in zinloos links/echts geflame.
Oud 11-04-2003, 11:48
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik denk wel dat er 'gelijk gestemde geesten' zijn; degenen die het posten volhouden, en niet na een paar weken denken 'Gadver, politiek', zijn allemaal geinteresseerd in de actualiteit. Nogal logisch lijkt me. Voor sommige andere deelfora hoef je misschien niet een specifieke interesse te hebben, zoals hier, maar ik denk dat daar ook een soort harde kern is die het meest post en elkaar(s reacties) 'kent'.
Oud 11-04-2003, 11:56
Verwijderd
Ik zit hier alleen omdat ik toevallig toch al op het scholieren.com forum zat. Ik post verder niet echt in andere actualiteitsfora: daar heb ik de tijd en het geduld niet voor. Liever discussiëer ik over de stof die hier zoal ook besproken wordt op de uni, met medestudenten of docenten. Zo zitten waaromniet? en Vincent Vega beiden bij mij op de uni (de laatste heb ik helaas nog nooit gezien).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 14:52
Verwijderd
Tis wel jammer dat er niet meer rechtse mensen zijn hier, nu krijg je te vaak dat een groot aantal het met elkaar eens is en een klein groepje dat daar altijd tegenin gaat.
Op andere fora post ik niet, daar heb ik geen tijd voor. Ik moet ook nog huiswerk doen en sporten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 14:58
Nate
Nate is offline
Om 't zo te stellen: Als ik op deze site kom, ga ik het eerst naar A&N, en als je me de nick van een forummer geeft ken ik 'm waarschijnlijk niet tenzij diegene op A&N komt. Dus op die manier; ja, A&N 'betekend' wel meer voor me. Juist door het feit dat er hier altijd wel iets te zeiken valt
Oud 11-04-2003, 15:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nate, je neemt me de woorden uit de mond!

Ook ik post voornamelijk in A & N, de andere subfora volgen op een grote afstand. Hierdoor 'ken' ik de vaste A & N'ers vrij goed (nare man, duyvel, Che Guevara, Gatara, BARON, enz.), ik kan in ieder geval hun reacties redelijk peilen. Ook ik vermaak me altijd uitstekend op A & N.

En om nog even in te gaan op BARON's vraag over gelijk gestemde geesten: er zijn hier inderdaad een aantal gelijk gestemde geesten, namelijk degenen die hier regelmatig zitten. Die zijn allemaal geïnteresseerd in de actualiteit. Daaronder heb je dan weer een (vrij kleine) 'rechtse' groep en een (wat grotere) 'linkse' groep (waar ik zelf ook bij hoor). Tussen deze groepen ontstaan soms zeer levendige discussies. Daar kan ik echt van genieten. Soms draait het echter uit op flames over en weer. Dat vind ik wel jammer.
Oud 11-04-2003, 16:28
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2003 @ 12:56:
(...) de uni(...)
Je bent en blijft een onverbeterlijke Kakker!
Oud 11-04-2003, 17:10
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Met sommige mensen kan ik het wel goed vinden in hun mening maar kunnen ze het beter verwoorden dan ik.
Ik vind het altijd maar weer jammer dat links en rechts altijd weer op het zelfde verhaaltje uitkomt, maar goed we zullen alle 2 wel te koppig zijn.
Overgens kom ik ook op het forum van stand.nl en daar gaat het er veel harder aan toe.
Oud 11-04-2003, 18:54
NN
NN is offline
Ik vind het leuk om met medejongeren wat te discussiëren. Jammer is dat sommige discussies weleens uitlopen in een verbale ruzie. Laten we proberen dat een beetje te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 19:54
Nate
Nate is offline
Hé, ho, 't is geen kerstmis
Oud 11-04-2003, 20:01
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-04-2003 @ 15:52:
Tis wel jammer dat er niet meer rechtse mensen zijn hier, nu krijg je te vaak dat een groot aantal het met elkaar eens is en een klein groepje dat daar altijd tegenin gaat.
Op andere fora post ik niet, daar heb ik geen tijd voor. Ik moet ook nog huiswerk doen en sporten.
Maar wanneer je in de minderheid bent en steeds moet "strijden" (te groot woord, maar ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik het bedoel) voor je gelijk, houdt dat je wel allert!
Oud 11-04-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 11-04-2003 @ 17:28:

Volgens mij zegt élke student dat?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:12
Blitzkrieg Bop
nee hoor, ik noem de universiteit nogsteeds "school"
Oud 11-04-2003, 20:13
Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2003 @ 21:09:

volgens mij ook
Oud 11-04-2003, 20:18
BARON
BARON is offline
In Tilburg haddeb we het altijd over de KUT, maar die universiteit was ook een apart geval, met om de 2 jaar een andere benaming.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:28
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-04-2003 @ 21:18:
In Tilburg haddeb we het altijd over de KUT, maar die universiteit was ook een apart geval, met om de 2 jaar een andere benaming.
Katholieke Universiteit Tilburg ja...
De eikels
Oud 11-04-2003, 21:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 11-04-2003 @ 18:10:
Met sommige mensen kan ik het wel goed vinden in hun mening maar kunnen ze het beter verwoorden dan ik.
Ik vind het altijd maar weer jammer dat links en rechts altijd weer op het zelfde verhaaltje uitkomt, maar goed we zullen alle 2 wel te koppig zijn.
Overgens kom ik ook op het forum van stand.nl en daar gaat het er veel harder aan toe.
...want daar zijn geen mods (kom er zelf ook )
Oud 11-04-2003, 22:44
MissCzechMeOut
Citaat:
dystopia schreef op 11-04-2003 @ 22:01:
...want daar zijn geen mods (kom er zelf ook )
onder welke naam zit je
Oud 11-04-2003, 22:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 11-04-2003 @ 23:44:
onder welke naam zit je
post ik daar wel
Oud 12-04-2003, 13:38
NN
NN is offline
Citaat:

Ik zeg altijd dat ik colleges volg aan een instelling voor wetenschappelijk onderwijs. Maar misschien is het voortaan wel wat korter om te zeggen dat ik naar de uni ga.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:

Ik zeg altijd dat ik naar school ga, maar ik ben nog maar een eerstejaars, dat zal het zijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:52
Blitzkrieg Bop
jep school (ben ook eerste jaars) dat dekt de lading prima
Oud 12-04-2003, 17:40
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ik denk dat jullie hier gewoon te vaak komen..
Oud 12-04-2003, 18:03
Anne
Anne is offline
Citaat:
Tampert schreef op 11-04-2003 @ 17:28:
Ik zeg ook uni...
Oud 13-04-2003, 13:47
Kubstudent
Kubstudent is offline
Overigens kan ik het persoonlijk vast wel goed vinden met veel mensen, maar ideologisch loop ik hier nogal eens tegen een muur aan, die mij totaal niet aanstaat.

Vooral van de mensen die prediken dat de overheid de inwoners moet bemoederen gaan mijn nekharen recht overeind staan.

Overigens zeg ik ook altijd Uni. Of campus ofzo...
Oud 13-04-2003, 17:06
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Anneee schreef op 12-04-2003 @ 19:03:
Ik zeg ook uni...
ik zeg faculteit ...

Nouja, ik was er met een paar mensen van mijn studie nét over uit dat we uni zo'n verschrikkelijk woord vonden... Die hoor je bij ons dan ook nooit...
Oud 13-04-2003, 17:59
MissCzechMeOut
Citaat:
dystopia schreef op 11-04-2003 @ 23:58:
post ik daar wel
je kan je toch moeilijk inhouden op dat forum daar
Oud 13-04-2003, 18:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 13-04-2003 @ 18:59:
je kan je toch moeilijk inhouden op dat forum daar
Komen een aantal vreselijke lui idd Peter Stans is wel koel maar die is een paar keer gebanned ofzo
Oud 13-04-2003, 19:53
Gatara
Gatara is offline
Ik heb geen relatie met een van de A&N'ers

Ofer,.. bedoel je die ander soort relatie?

Dan verschilt het per persoon. Het is niet zo dat ik per se met een persoon eens zou moeten zien qua standpunten om goed met die persoon op te kunnen schieten. Met sommige mensen kan ik het goed vinden qua standpunten, maar misschien zou ik helemaal niet met die persoon IRL kunnen opschieten!

Vergeleken met andere fora:
geen idee eigenlijk.

Hier wordt wel redelijk weinig gescholden in vergelijking met vele andere fora.
Da's een punt.
Oud 13-04-2003, 19:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tampert schreef op 13-04-2003 @ 18:06:
ik zeg faculteit ...

Nouja, ik was er met een paar mensen van mijn studie nét over uit dat we uni zo'n verschrikkelijk woord vonden... Die hoor je bij ons dan ook nooit...
Uni is lekker lui
ik zeg ook altijd uni in plaats van universiteit

maar meestal zeg ik:
ben naar college
Oud 13-04-2003, 20:12
Joostje
Joostje is offline
ik zeg ook uni. Niks mis mee.
Oud 14-04-2003, 14:33
Verwijderd
ik zie dat veel mensen zich ergeren aan flame topics. ikzelf vind het ook zeer jammer als een discussie waar ik me mee bezig houd ten onder gaat aan geflame (zeker als ik die win).
misschien een goed idee om hier dan een aparte topic voor op te richten een flame topic, om je favorite forummer verrot te schelden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten