Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:10:
Je kunt de allochtonen niet tot verandering van cultuur dwingen en zeker niet door beginnen te spreken over 'hun achterlijke cultuur', 'hun schotelantennes', 'hun aanhang voor het Turkse voetbalelftal'. Achterlijk gewoon.
Achterlijke ja, dat een 'Nederlander' voor en Turkse elftal is en Turkse TV moet zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 11:26
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-04-2003 @ 12:19:
Als je het partijprogramma van GroenLinks eens zou lezen zou je deze dingen niet zeggen. Om je behulpzaam te zijn: http://www.groenlinks.nl/visie/thema.html
En niet vergeten op de kopjes te klikken voor meer informatie.
Ja, ik weet niet wat ik ermee aanmoet hoor... zolang er nog steeds te veel asielzoekers hier mogen blijven schiet het niet op. Ik kan niet uit het programma halen of ze nu meer of minder asielzoekers willen binnenhalen. Dat wordt meestal nogal verborgen. Dat de procedure verkort moet worden, daar is ook de LPF voor, de snelle zekerheid, kijk maar naar het voorstel van de waarschijnlijk door jou genegeerde Nawijn... het integratiebeleid van de LPF is er helemaal op gericht om de allochtonen het beste te geven, misschien dat van de Groen Links ook, maar dat heet dweilen met de kraan open...

Ik ga er nu verder niet op in, want daar heb ik al zo vaak iets over gezegd, dat de LPF het beste voor heeft, maar daar willen mensen niet aan geloven... dat komt door de media, verdraaide dingen, uitspraken die meteen overdreven worden... er is gewoon geen discussie over mogelijk. Ik ga me verder richten op dit topic...
Oud 16-04-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:26:
Ja, ik weet niet wat ik ermee aanmoet hoor... zolang er nog steeds te veel asielzoekers hier mogen blijven schiet het niet op. Ik kan niet uit het programma halen of ze nu meer of minder asielzoekers willen binnenhalen. Dat wordt meestal nogal verborgen. Dat de procedure verkort moet worden, daar is ook de LPF voor, de snelle zekerheid, kijk maar naar het voorstel van de waarschijnlijk door jou genegeerde Nawijn... het integratiebeleid van de LPF is er helemaal op gericht om de allochtonen het beste te geven, misschien dat van de Groen Links ook, maar dat heet dweilen met de kraan open...

Ik bedoelde niet het stuk over immigratie, maar het stuk over integratiebeleid en aanpak van criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:33:
We leven hier in een democratie en die wordt ook door de SGP gerespecteerd.
Ik leg in de zin daarna uit dat de SGP juist de democratie schaadt en daarom een revolutie zou willen als zij mogen gaan regeren.
Oud 16-04-2003, 11:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:16:

Ff over de topic dan: een kabinet van CDA/VVD/LPF/CU lijkt me ook wel wat. Dan hebben we toch een stabiele factor, een beetje links, zodat ze niet weer afgeschreven worden als 'te rechts'.
Wat is daar links aan? CU? Nouja, op milieugebied misschien
Oud 16-04-2003, 11:34
Evito
Evito is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 12:22:
Achterlijke ja, dat een 'Nederlander' voor en Turkse elftal is en Turkse TV moet zien.
Nee, natuurlijk niet. Ik vind het persoonlijk ook stom om voor het Nederlandse elftal te zijn, waarom zou ik. Maar begrijpen kan ik het wel. Net zoals dat iemand die in Turkije geboren is, voor Turkije is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:38
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 12:31:
Wat is daar links aan? CU? Nouja, op milieugebied misschien
Ontwikkelingssamenwerking ook, maar er zijn nog wel veel meer punten. De stemwijzer weleens gedaan? Bij mij staan bovenaan natuurlijk de VVD, LPF, CDA, SGP en onderaan altijd SP, GL en CU. Nu weet ik dat die stemwijzer niet zo heel nauwkeurig is, maar dat kom ook door Kars Veiling. Dat was een echte linkse. Rouvoet is weer wat naar rechts geschoven.

De GPV en RPF waren echt nog wel rechts, maar de CU is om de een of andere reden links geworden...
Oud 16-04-2003, 11:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:38:
Ontwikkelingssamenwerking ook, maar er zijn nog wel veel meer punten. De stemwijzer weleens gedaan?

Ja. CU komt dicht bij de linkse partijen te staan.
Goed. Ze zijn een linkse conservatieve partij

deal?
Oud 16-04-2003, 11:40
geen punt.
geen punt. is offline
Vergeet overigens niet dat de CU en de SGP positieve gevolgen kunnen hebben. Softdrugs zal ipv gelegaliseerd (LPF, D66) verboden worden, coffieshops sluiten, hogere accijns tabac. Daar zullen ze ook op doorhameren dat zoiets gaat gebeuren.
Oud 16-04-2003, 11:41
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 12:40:

Ja. CU komt dicht bij de linkse partijen te staan.
Goed. Ze zijn een linkse conservatieve partij

deal? [/B]
Evito
Evito is offline
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:40:
Vergeet overigens niet dat de CU en de SGP positieve gevolgen kunnen hebben. Softdrugs zal ipv gelegaliseerd (LPF, D66) verboden worden, coffieshops sluiten, hogere accijns tabac. Daar zullen ze ook op doorhameren dat zoiets gaat gebeuren.
Ik ben niet voor het verbieden van softdrugs. Nog niet. Eerst moet van sigaretten ook drugs worden gemaakt, dan mogen de accijnzen drastisch omhoog.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:34:
Nee, natuurlijk niet. Ik vind het persoonlijk ook stom om voor het Nederlandse elftal te zijn, waarom zou ik. Maar begrijpen kan ik het wel. Net zoals dat iemand die in Turkije geboren is, voor Turkije is.
Ik heb het over de mensen die gewoon hier in Nederland zijn geboren, maar waarvan de (groot) ouders uit het buitenland komen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:43
Evito
Evito is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 12:41:
Ik heb het over de mensen die gewoon hier in Nederland zijn geboren, maar waarvan de (groot) ouders uit het buitenland komen.
Daar liggen toch hun roots man, je kunt ze dat niet kwalijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:43:
Daar liggen toch hun roots man, je kunt ze dat niet kwalijk nemen.
niet als alleen je oma en opa uit Turkije komen en je ouders zijn gewoon in Nederland geboren.
Dan zou je gewoon Nederlander moeten zijn en je ook als Nederlander moeten gedragen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:59
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 12:57:
niet als alleen je oma en opa uit Turkije komen en je ouders zijn gewoon in Nederland geboren.
Dan zou je gewoon Nederlander moeten zijn en je ook als Nederlander moeten gedragen.
maar wat als je je meer turks voelt dan?
Oud 16-04-2003, 12:09
Evito
Evito is offline
Citaat:
Waarom boeit dat man, dat boeit toch geen ruk?! Turk, Nederlander, dat is allemaal maar een naam...toch logisch dat mensen enige piëteit voelen met hun thuisland, als daar hun familie vandaan komt, als zze daar vaak komen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:40:
Dat beschouw jij als positief, maar ik niet!
Oud 16-04-2003, 12:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Het is handig als je (groot)ouders van een ander land komen. Als Nederland tegen Turkije speelt bv. kun je voor ze allebei zijn
Altijd feest

Zo was ik zelf voor Italie toen ze tegen Nederland speelde (en Nederland verloor), omdat ik ziek werd van de Nederlandse arrogantie
Oud 16-04-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
gegennazis schreef op 16-04-2003 @ 12:59:
maar wat als je je meer turks voelt dan?
Dan lijkt me het beter om ook maar gelijk te emigreren naar Turkije., als je je het meest Turk voelt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 13:09:
Waarom boeit dat man, dat boeit toch geen ruk?! Turk, Nederlander, dat is allemaal maar een naam...toch logisch dat mensen enige piëteit voelen met hun thuisland, als daar hun familie vandaan komt, als zze daar vaak komen.
Het belangrijkste deel van je familie, oftewel je ouders, komt in ieder geval uit Nederland. Bovendien woon je ook in Nederland.
Ook een vorm van integratie dit, jezelf meer Nederlander gaan voelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:11:
Het is handig als je (groot)ouders van een ander land komen. Als Nederland tegen Turkije speelt bv. kun je voor ze allebei zijn
Altijd feest
Ja, als Ajax vanavond tegen Feyenoord speelt, zal ik ook wel ff voor allebei zijn.

Maar wat ik eigenlijk bedoel te zegen: het moet niet zo zijn dat het over 100 jaar nog zo is, dat iedereen met een ver-ver Turks verleden (over-over-overgrootouders.. bijv.) nog steeds voor Turkije is en de Turkse TV wil zien.

Citaat:
Zo was ik zelf voor Italie toen ze tegen Nederland speelde (en Nederland verloor), omdat ik ziek werd van de Nederlandse arrogantie
Ja oke, maar dit is wel iets anders. Als ik de vorige wedstrijd voor Moldavië was, dan betekent dat ook niet gelijk dat ik een landverrader ben. Dat was ik alleen omdat ik wou dat die spelers eens beter gingen spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:19
Evito
Evito is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:14:
Het belangrijkste deel van je familie, oftewel je ouders, komt in ieder geval uit Nederland. Bovendien woon je ook in Nederland.
Ik ben Nederlands, (half-Italiaans), heb nooit contact gehad met mijn Italiaanse kant van de familie, heb altijd net als mijn familie in Nederland gewoond, maar voel me echt geen "Nederlander" hoor. Ik ben Nederlander, volgens de weet. Maar meer ook niet,
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:19
Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:11:
Altijd feest

Ik was wél voor Nederland, omdat ik gek werd van die schwalbes van Italië
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:14:

Wat is dat?

Ik voel me geen Nederlander wanneer ik in een Nederlandse kolonie in Spanje terecht kom waar mensen alleen maar zuipen en sex hebben en de boel onder kotsen en lawaai maken.

Ik voel me echter wel Nederlands als iemand mij iets gaat vragen over de Nederlandse taal die ik beheers (zo goed als, dan)

In het buitenland merk je vaak welke dingen "typisch Nederlands" zijn, maar die dingen vind ik meestal niet leuk.
Maar misschien komt dat ook omdat die typisch Nederlandse dingen anders zijn dan mijn eigen culturele achtergrond.
Dat behouden gedoe als je visitie hebt ofzo. Je mag blij zijn als je twee koekjes bij je koffie krijgt in plaats van 1. Terwijl ik gewend ben om alles wat te eten en drinken is aan te bieden.

Ik voel me eerder Europeaan dan een Nederlander. Want in Europa voel ik me overal thuis.
Ook in Zuid-Afrika overigens
Oud 16-04-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 13:19:
Ik ben Nederlands, (half-Italiaans), heb nooit contact gehad met mijn Italiaanse kant van de familie, heb altijd net als mijn familie in Nederland gewoond, maar voel me echt geen "Nederlander" hoor. Ik ben Nederlander, volgens de weet. Maar meer ook niet,
ja, maar ook geen Italiaan dus waarschijnlijk. En jij gaat dus ook een schotels allemaal kopen om meer dan alleen RaiUno te kunnen zien en voor Italië enzo zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:17:
Ja, als Ajax vanavond tegen Feyenoord speelt, zal ik ook wel ff voor allebei zijn.

Maar wat ik eigenlijk bedoel te zegen: het moet niet zo zijn dat het over 100 jaar nog zo is, dat iedereen met een ver-ver Turks verleden (over-over-overgrootouders.. bijv.) nog steeds voor Turkije is en de Turkse TV wil zien.
[/b]

Ligt er maar aan wat op die tv te zien is

Ik zie het probleem niet echt. Dat mijn bedovergrootvader Pools was, geeft mij toch een ietwat speciale band met die omstreken. Niet dat ik er geweest ben. Niet dat ik de taal spreek. Maar gewoon, omdat ver terug daar ook iets is wat mij - van nu - gemaakt heeft.
Oud 16-04-2003, 12:24
Evito
Evito is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:22:
ja, maar ook geen Italiaan dus waarschijnlijk. En jij gaat dus ook een schotels allemaal kopen om meer dan alleen RaiUno te kunnen zien en voor Italië enzo zijn.
Maar moet ik ook integreren dan, omdat ik het gedrag van 95% van de mensen hier afkeur, en niet meer naar buiten wil, omdat de democraten zonodig met hun sigaartje en hun biertje op een terrasje in de zon moeten zitten. Bah.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:20:
Wat is dat?

Ik voel me geen Nederlander wanneer ik in een Nederlandse kolonie in Spanje terecht kom waar mensen alleen maar zuipen en sex hebben en de boel onder kotsen en lawaai maken.

Ik voel me echter wel Nederlands als iemand mij iets gaat vragen over de Nederlandse taal die ik beheers (zo goed als, dan)

In het buitenland merk je vaak welke dingen "typisch Nederlands" zijn, maar die dingen vind ik meestal niet leuk.
Maar misschien komt dat ook omdat die typisch Nederlandse dingen anders zijn dan mijn eigen culturele achtergrond.
Dat behouden gedoe als je visitie hebt ofzo. Je mag blij zijn als je twee koekjes bij je koffie krijgt in plaats van 1. Terwijl ik gewend ben om alles wat te eten en drinken is aan te bieden.

Ik voel me eerder Europeaan dan een Nederlander. Want in Europa voel ik me overal thuis.
Ook in Zuid-Afrika overigens
Zelfde als dat ik tegen Evito zei: jij voelt je dan niet echt Nederlander, maar je bent dan ook weer geeen 'aanhanger' van een ander land.
Das wel een verschil met dat voorbeeld wat ik gaf over die 'Turkse Nederlanders'.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:22:
Italiaanse tv is KUT, die wil je niet ontvangen

Ik heb wel traditionele Italiaanse muziek geluisterd enzo en eet veel italiaans en er zullen ook wel wat minieme dingen in mijn manier van leven zijn die meer Italiaans dan Nederlands zijn.
Oud 16-04-2003, 12:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:24:
Zelfde als dat ik tegen Evito zei: jij voelt je dan niet echt Nederlander, maar je bent dan ook weer geeen 'aanhanger' van een ander land.
Das wel een verschil met dat voorbeeld wat ik gaf over die 'Turkse Nederlanders'.
Je bedoelt als wanneer ik volledig Italiaans zou "worden" en gedragen op zo'n manier dat ik mijn Nederlandse afkomst (wat die heb je als 1 of meerdere voorouders Nederlands zijn of wanneer je domweg in Nederland geboren bent (of je ouders)) zou gaan verloochenen?
Oud 16-04-2003, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:22:

Ligt er maar aan wat op die tv te zien is

Ik zie het probleem niet echt. Dat mijn bedovergrootvader Pools was, geeft mij toch een ietwat speciale band met die omstreken. Niet dat ik er geweest ben. Niet dat ik de taal spreek. Maar gewoon, omdat ver terug daar ook iets is wat mij - van nu - gemaakt heeft. [/B]
Ja, maar jij gaat geen schotels kopen voor bijvoorbeeld de Poolse TV en de taal leren spreken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 13:24:
Maar moet ik ook integreren dan, omdat ik het gedrag van 95% van de mensen hier afkeur, en niet meer naar buiten wil, omdat de democraten zonodig met hun sigaartje en hun biertje op een terrasje in de zon moeten zitten. Bah.
Dat vind je ook in Italie
Alleen zijn het dan geen democraten maar....

(ik hou mijn mond al )
Oud 16-04-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 13:24:
Als je alles hier zo kut vindt, ga dan naar een land waar je je wel lekker voelt. Is voor iedereen beter lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:27:
Ja, maar jij gaat geen schotels kopen voor bijvoorbeeld de Poolse TV en de taal leren spreken.
Mm.. ik heb wel altijd een hang naar de Slavische cultuur gehad en volgde Slavische landen op de voet. Ik begon Tsjechisch te leren (omdat ik die taal mooier vond dan een andere Slavische taal), maar ben nu overgestapt op Servokroatisch
Oud 16-04-2003, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:25:
Italiaanse tv is KUT, die wil je niet ontvangen

Ik heb wel traditionele Italiaanse muziek geluisterd enzo en eet veel italiaans en er zullen ook wel wat minieme dingen in mijn manier van leven zijn die meer Italiaans dan Nederlands zijn.
ja, wat kleine dingen, dát is ook niet erg.
Dus begrijp je waar ik naar toe wil: als je wat kleine dingen wilt houden, dan is dat niet erg. Maar als je schotels gaat kopen, de hele stad gek gaat toeteren als Turkije wint en thuis die taal gaat spreken, dan ben je in mijn ogen dus wel verkeerd bezig.
Zeker wanneer je familie al een hele tijd in Nederland woont.
Citaat:
Je bedoelt als wanneer ik volledig Italiaans zou "worden" en gedragen op zo'n manier dat ik mijn Nederlandse afkomst (wat die heb je als 1 of meerdere voorouders Nederlands zijn of wanneer je domweg in Nederland geboren bent (of je ouders)) zou gaan verloochenen?

ja, dus wanneer je bijv. schotels en thuis Italiaans gaat spreken.
Citaat:
Mm.. ik heb wel altijd een hang naar de Slavische cultuur gehad en volgde Slavische landen op de voet. Ik begon Tsjechisch te leren (omdat ik die taal mooier vond dan een andere Slavische taal), maar ben nu overgestapt op Servokroatisch

leuk hoor , maar je begrijpt toch wel dat een taal leren, iets heel anders is dan dat voorbeeld dat ik heb gegeven over die Turkse Nederlanders?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:34:
ja, wat kleine dingen, dát is ook niet erg.
Dus begrijp je waar ik naar toe wil: als je wat kleine dingen wilt houden, dan is dat niet erg. Maar als je schotels gaat kopen, de hele stad gek gaat toeteren als Turkije wint en thuis die taal gaat spreken, dan ben je in mijn ogen dus wel verkeerd bezig.
Zeker wanneer je familie al een hele tijd in Nederland woont.
Ik zie hier echt geen probleem in Ik vind het wel leuk wanneer de turken langs komen toeteren als turkije heeft gewonnen

Ik zou wel begrijpen als je er problemen mee zou hebben als diezelfde personen de Nederlandse cultuur verloochenen of verafschuwen. Dan zijn ze inderdaad verkeerd bezig en wonen ze in principe in het verkeerde land (want dan voelen ze ze zich toch niet thuis hier).
Oud 16-04-2003, 12:57
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:36:
Ik zie hier echt geen probleem in Ik vind het wel leuk wanneer de turken langs komen toeteren als turkije heeft gewonnen

Ik zou wel begrijpen als je er problemen mee zou hebben als diezelfde personen de Nederlandse cultuur verloochenen of verafschuwen. Dan zijn ze inderdaad verkeerd bezig en wonen ze in principe in het verkeerde land (want dan voelen ze ze zich toch niet thuis hier).
Inderdaad, waarom zouden Turken niet mogen feesten als het Turkse elftal wint? Mijn broertje gaat uit z'n dak als de Joegoslavische club Obelic (vroeger van Zeljko Raznjatovic, alias Arkan geweest) wint. Leven en laten leven toch?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 13:36:

Nou, wat is daar leuk aan? Irritant, omdat dat dus een teken is dat ze voor hun eigen land blijven, terwijl ze hier wonen en een groot deel ook hier is geboren.
Maar ja: jij mag het niet erg blijven vinden. Maar ik vind het gewoon een teken van slechte integratie, wat voor problemen kan gaan zorgen. (wat nu al het geval is tussen autochtonen en allochtonen)
Citaat:
idd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:08
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:03:
Ok, ik quote (Puinhopen van acht jaar Paars, 163-4): `Winst van het Turkse voetbalelftal verandert mijn stad, Rotterdam, in één klap in een klein Istanbul. Dat lijkt onschuldig, maar is het niet. Het doet mij het gevoel geven alsof onze stad tijdelijk is bezet door vreemde overheersers, die zich op dat moment ook als zodanig gedragen, en het maakt duidelijk dat integratie nog een heel lange weg is. Het bezit van dubbele nationaliteiten, de oorspronkelijke en de Nederlandse (sic!), schotelantennes, circulaires van overheidsdiensten in de taal van het land van herkomst en lange vakanties en het bezit van onroerend goed in het land van herkomst doen hen ook al niet kiezen voor Nederland.`

Is het soms wel goed dat de winst van het Nederlandse voetbalelftal een horde losgeslagen idioten met oranje-kledij welke stad dan ook omtovert tot een chaotische bende? Al doet de gematigde taal van Fortuyn in dit boek vermoeden dat hij geen racistje wil spelen, toch lijkt me dat hij met dit voorbeeld aanzet tot vreemdelingen haat. Hij heeft het hier over een volstrekt onschuldige actie, waar hij zich ook aan had kunnen onttrekken, maar nee, dat wil hij niet.

Verder, uit hetzelfde boek, blz 165: `Over het vreemdelingenvraagstuk in het algemeen valt nog op te merken dat elke toegelaten asielzoeker met drie moet worden vermenigvuldigd vanwege die onzinnige regeling van de gezinshereniging en dat diezelfde regeling ertoe bijdraagt dat tot in de derde generatie aan toe gezinnen worden herenigd. 75 procent van de jongemannen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond haalt zijn bruid uit een achterlijk dorpje in Turkije of Marokko. Reden: de hier geboren meisjes met een Turkse of Marokkaanse achtergrond, om maar niet te spreken van autochtone meisjes, gedragen zich te ge-emancipeerd. De jongeheren voorzien zich liever van een weinig ontwikkelde vrouw, die tenminste weet dat haar enige recht het aanrecht is en haar enige lijn de waslijn.'

En dan verderop (166): 'Aanbevelingen Wat moet er op korte termijn gebeuren? 1. Als je stevig moet dweilen, moet je eerst de kraan dichtdraaien, dat kan iedere ordentelijke huisvrouw bevestigen'.

!! SIC! Wat een volstrekt idiote opmerking; dat hij eerst beweest dat het schandalig is dat het enige recht van de Islamitische vrouw het aanrecht is, en dat hij dan dweilen vereenzelvigt met een ordentelijke huisvrouw.

(166): 'Iedereen die van een uitkering afhankelijk is, moet het Nederlands redelijk beheersen, zo niet onverwijld naar een school ook al woont men hier nog zo lang'.

Dat is pure discriminatie.

(167): 'Een gericht emancipatiebeleid voor vrouwen in de achterstandsbuurten. We moeten af van die achterlijke Islamitische opvatting over de positie van de v rouw'
Ik zie daar werkelijk niets discriminerends in en ook geen enkele aanzet tot vreemdelingenhaat. Hij stelt gewoon een probleem aan de orde en hij zegt hoe hij het beleefd en wat in zijn ogen de beste oplossingen zijn. Maar ik heb geen zin om daar langer over door te gaan, want je wilt het gewoon niet zien.
Oud 16-04-2003, 13:12
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Iedereen mag een politicus vermoorden. Je krijgt er tenslotte maar 12 jaar voor!
de moord op fortuyn was opzich wel een goede zaak, vooral na het lezen van zijn boek imo.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 16-04-2003 @ 14:12:
de moord op fortuyn was opzich wel een goede zaak, vooral na het lezen van zijn boek imo.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:34
BARON
BARON is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-04-2003 @ 14:08:
Ik zie daar werkelijk niets discriminerends in en ook geen enkele aanzet tot vreemdelingenhaat. Hij stelt gewoon een probleem aan de orde en hij zegt hoe hij het beleefd en wat in zijn ogen de beste oplossingen zijn. Maar ik heb geen zin om daar langer over door te gaan, want je wilt het gewoon niet zien.

Ik wilde net ook reageren. Zoveel domheid, je wordt er wanhopig van.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:07:
Ik heb mijn versie online besteld bij bol.com, maar ik moet wel zeggen dat ik bij blz. 23 gestopt ben met lezen omdat het zo'n slecht boek was.
*LOSER*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:38
Insane Juggalo
Uhm, ging deze topic niet in een ver duister verleden over regeringsdeelname van SGP en Christenunie?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:39
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 16-04-2003 @ 14:12:
Val dood.
Oud 16-04-2003, 13:40
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 16-04-2003 @ 14:38:
Uhm, ging deze topic niet in een ver duister verleden over regeringsdeelname van SGP en Christenunie?
Ja, goed dat je het zegt Just give your opinion, dan komen we er vanzelf.
Oud 16-04-2003, 13:41
BARON
BARON is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 16-04-2003 @ 14:38:
Ach ja, de linkse bende moest er weer Pim en de Islam bijslepen, om en passant de LPF weer te kunnen afzeiken. Deze mensen zouden eens een waarschuwing moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:46
Evito
Evito is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 13:28:
Als je alles hier zo kut vindt, ga dan naar een land waar je je wel lekker voelt. Is voor iedereen beter lijkt me.
! Dat doen die allochtonen juist, die hier naartoe komen omdat het in hun land zo kut is, en jij wilt ze tegenhouden!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:48
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 14:34:

Ik wilde net ook reageren. Zoveel domheid, je wordt er wanhopig van.
Dat mag je vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:48
Insane Juggalo
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 14:46:
! Dat doen die allochtonen juist, die hier naartoe komen omdat het in hun land zo kut is, en jij wilt ze tegenhouden!
Offtopic: Redelijk irritante avater wel. Ik denk de hele tijd bij jou dat je een lekker wijf bent, ipv een kerel.

Ja, mja, we kunnen Nederland ook niet over laten lopen, omdat het hier zo goed is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten