Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk gaan er vaker mensen dood, maar een politicus die om zijn mening in een democratisch land is vermoord, lijkt me toch wel even wat anders!
||
Citaat:
Op 4 mei herdenken wij alle doden die gevallen zijn ten behoeve van de verdediging van de democratie. Lijkt mij dat Fortuyn daar dan ook wel bij kan? Of is hij zoveel belangrijker? Zo, ja, leve de persoonsverheerlijking en adoratie. Op 5 mei vieren wij de bevrijding van een onderdrukking van de democratie en de her-opleving van de democratie. Lijkt mij dat de post-fortuyn periode daar ook wel bij kan he?? En dan zouden we volgens bepaalde personen, waaronder Fortuynist, op 6 mei dhr P. Fortuyn moeten herdenken. Omdat door zijn dood de democratie een deuk heeft opgelopen. Persoonlijk vind ik het onzin. Op 4 en 5 mei hebben we daar genoeg gelegenheid toe. En ik vind dat meer dan voldoende. Daar hoeven we echt niet nog een dag voor Pim bij. Zo'n dag begint dan namelijk naar persoonsverheerlijking te gaan. Tuurlijk komt dan het argument waarom dan een Onbekende Soldaat centraal zou staan op éen dag als 4 mei. Welnu, juist omdat hij onbekend is, staat hij symbool voor alle doden. Zo'n verdediger van de democratie moet ook onbekend zijn om symbool te kunnen staan voor anderen. En de onbekende soldaat staat dan ook symbool voor Dhr P. Fortuyn. Met liberale groet, Kubstudent.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Overigens zou ik dan ook "zeuren". 4 en 5 mei worden namelijk als die dagen vastgesteld. En daar valt ook dhr P. Fortuyn onder. Ook al was hij op 6 september of een wat voor andere dag vermoord.
|
![]() |
nah.. k zou er ook geen nationale.... hoe noem je dat... 'feest'-dag (of herdenkingsdag... das beter) van maken, maar het kan dit jaar niet zo veel kwaad om er nog even bij stil te staan.
hoe je ook tegen fortuyn aankeek, zijn dood heeft wel veel invloed gehad op de samenleving van tegenwoordig... en dat sommigen dat graag met een vlag enzo willen doen, en anderen alleen stil staan bij de veranderingen, en weer anderen bij 'de aanslag op de democratie' en weer anderen helemaal niets doen.... dat maakt toch niet uit? zolang je mensen maar niet gaat dwingen en uitschelden.... niet iedereen die niet voor fortuyn was, is tegen hem en niet iedere 'fortuynist' is een dom achterstandspersoon. jemig... probeer nu eens iets postiefs te halen uit de dingen die je tegenkomt waar je niet heel blij mee bent, maar waarbij geen doden vallen of dingen worden vernield.... sjongejonge... alsof zo'n vlag ophangen verschrikkelijk is...
|
Verwijderd
|
Doe toch niet zo dramatisch. Er komt dit jaar en misschien volgend jaar nog een herdenking, daarna bloedt het dood. Dan zien we alleen BARON, FeyenoordvakX en Fortuynist met z'n drietjes gezellig voor de Palazzo di Pietro staan zwaaien met een Pimvlaggetje in de druilende regen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dat is het voordeel van op je hoogtepunt stoppen hč..
Ik vind het erg overdreven om een vlag of herdenkingsdag in te stellen. Zeker als het voortaan ook gehandhaafd blijft. Maar voor deze ene keer, exact een jaar na de aanslag, dat moet kunnen. Herdenken gebeurt toch wel, waarom dan niet met een vlag of iets dergelijks? Maar één vermoorde persoon een vaststaande herrinneringsdag toekennen gaat te ver. Over tig jaar, als we niet meer zo emotioneel zouden reageren op deze zaak, zouden we spijt van onze daad krijgen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het allemaal veel te overdreven zo'n herdenkingsdag!!!, ik bedoel zo belangrijk was Pim Fortuyn nou OOK weer niet.. hij gaf alleen zijn eigen mening! (die ook nog eens niet geweldig was)! bloemen leggen bij z'n huis daar is op zich niks mis mee, maar je moet het niet gaan overdrijven...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Volgens mij stoot ik een flink aantal mensen voor de kop als ik zeg dat het me echt niets kan schelen dat pim dood is geschoten. Natuurlijk zoiets hoort in nederland niet maar ik heb toch liever een Bos en Balkenende die de kudde sturen dan een radicale pim die de grote domme massa der nederlanden leidt.
Wat betrefd die vlag, dat is gewoon de grootste onzin, koop dan een vlag van jim of jamai als je toch aan persoonsverheerlijking wil doen.
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 12:47. |
![]() |
||
Citaat:
Rouwen ? ik denk dat rouwen alleen van toepassing is bij iemand die je kent en die je ook daadwerkelijk kunt missen, niet bij een persoon die niet meer dan een voorbeeld voor de wat naďeve mensen onder ons. edit: ![]()
Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 10:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Het volk wil rouwen, omdat ze hun 'stem' kwijt zijn. Maar waarom ze het willen maakt eigenlijk niet uit, ze willen rouwen, láát ze rouwen. Of ze daarmee naďef zijn of niet mag je voor jezelf beslissen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Het is geen persoonsverheerlijking, het is een vlag waarop het gezicht van Pim Fortuyn staat met de tekst: "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken." Is dat persoonsverheerlijking?! Er staat toch niet: "Pim, de tweede messias." Het gaat er om dat er iets in Nederland is gebeurd wat nooit en te nimmer vergeten mag worden en dat kan door op de dag van de moord (e.v.t. ieder jaar) de vlag uit te hangen. En Fortuyn leidt zeer zeker niet de grote domme massa.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 13:33. |
![]() |
||
Citaat:
de een zijn dood is de ander zijn brood!
||
Citaat:
||
Citaat:
'Laten wij waken over de vrijheid van spreken', is de leus die op 6 mei moet klinken. Dit impliceert dat de Pim-aanhangers geloven in volledige vrijheid van meningsuiting. Deze vrijheid van spreken is echter een beperkte vrijheid: krantenredacties en linkse politici die gebruik maaksten van dit recht werden aangeklaagd wegens 'demonisering'. Beter was dan ook gewees: 'Laten wij waken over mijn vrijheid van spreken'. Bron: De Volkdkrant, katern Reflex. Dit werpt toch weer een heel ander licht op de kreet op die vlag....
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Laten we waken voor de vrijheid van het spreken. En laten we meteen waken voor de scheiding der machten, de onafhankelijkheid van de rechter, de gelijkheid van verdachten, de grondrechten van verdachten, en het uitoefenen van het beroep van rechter zonder bedreigingen te ontvangen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dát bedoel ik ermee, een vlag tegen politieke moorden prima, een vlag tegen zinloos geweld joeghei, een vlag uit respect voor het gerecht dat Volkert heeft berecht mieters maar een vlag met het hoofd van pim er op waarmee zijn dood wordt herdacht/verheerlijkt nou p00p.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
pim fortuin een jaar dood.. punkyfun | 223 | 11-05-2003 16:20 | |