Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 17:39
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vind het een ontzetten ongelukige datum daarvoor.
Ik bedoel 4 en 5 mei en dan zeker 6 mei 1 pers gaan herdenken.
Beetje scheef niet?
Oud 15-04-2003, 17:49
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 15-04-2003 @ 18:39:
Beetje scheef niet?
ja idd, maar je kan het ook zien als nog een bevrijdingsdag
Oud 15-04-2003, 17:56
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 15-04-2003 @ 18:39:
Beetje scheef niet?
Niet alleen de persoon, maar ook de gebeurtenis.
Oud 15-04-2003, 17:57
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 15-04-2003 @ 18:49:
ja idd, maar je kan het ook zien als nog een bevrijdingsdag
Die opmerking schijnt nogal populair te zijn de laatste tijd...
Oud 15-04-2003, 17:59
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 15-04-2003 @ 18:57:
Die opmerking schijnt nogal populair te zijn de laatste tijd...
net als ik!
Oud 15-04-2003, 19:29
NN
NN is offline
Zouden mij zeer gewaarde discussievrienden als Atje, Baron en Nare Man niet elkaar willen gaan uitmaken voor alles wat niet aansluit bij het onderwerp waarvoor ik deze discussie heb geopend? Alvast hartelijk dank.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 23:09
maarte
maarte is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:14:
Goh Wim Kok hebben we veel aan gehad. De meest autistische premier in de Nederlandse geschiedenis.
nix tege autisten gvd!
Oud 15-04-2003, 23:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
maarte schreef op 16-04-2003 @ 00:09:
nix tege autisten gvd!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 23:11
BARON
BARON is offline
Citaat:
nix tege autisten gvd!
Sorry, maar ik discrimineer waar of wanneer ik wil. En het maakt me niet uit welke minderheidsgroep. Verzoek afgewezen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 23:12
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 00:11:
. Verzoek afgewezen.
net als je IQ?????
Oud 15-04-2003, 23:17
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 16-04-2003 @ 00:12:
net als je IQ?????
Het zijne of het mijne?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 23:18
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 00:17:
Het zijne of het mijne?
geen id, vond het een leuke opmerking!
voor degene die zich aangesproken voelt, denk ik
Oud 15-04-2003, 23:20
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 16-04-2003 @ 00:18:
geen id, vond het een leuke opmerking!
voor degene die zich aangesproken voelt, denk ik
ok
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:37
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nix tege autisten gvd!
Maar wel als die persoon de functie minister-president voor zijn rekening neemt.
Oud 16-04-2003, 12:54
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 15-04-2003 @ 18:56:
Niet alleen de persoon, maar ook de gebeurtenis.
poep toch op met die stomme Pim, hij is dood, deal with it!!!!!!!! Bovendien gaan er vaker mensen dood, straks is het iedere dag een herdenking, belachelijk!!!!!
Oud 16-04-2003, 12:57
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 16-04-2003 @ 13:54:
poep toch op met die stomme Pim, hij is dood, deal with it!!!!!!!! Bovendien gaan er vaker mensen dood, straks is het iedere dag een herdenking, belachelijk!!!!!
Alleen omdat jij Fortuyn waarschijnlijk niet mag is een herdenking belachelijk? DAT is pas belachelijk!
Natuurlijk gaan er vaker mensen dood, maar een politicus die om zijn mening in een democratisch land is vermoord, lijkt me toch wel even wat anders!
Oud 16-04-2003, 13:25
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-04-2003 @ 13:57:
Alleen omdat jij Fortuyn waarschijnlijk niet mag is een herdenking belachelijk? DAT is pas belachelijk!
Natuurlijk gaan er vaker mensen dood, maar een politicus die om zijn mening in een democratisch land is vermoord, lijkt me toch wel even wat anders!
Beste Fortuynist,

Op 4 mei herdenken wij alle doden die gevallen zijn ten behoeve van de verdediging van de democratie. Lijkt mij dat Fortuyn daar dan ook wel bij kan? Of is hij zoveel belangrijker? Zo, ja, leve de persoonsverheerlijking en adoratie.

Op 5 mei vieren wij de bevrijding van een onderdrukking van de democratie en de her-opleving van de democratie. Lijkt mij dat de post-fortuyn periode daar ook wel bij kan he??

En dan zouden we volgens bepaalde personen, waaronder Fortuynist, op 6 mei dhr P. Fortuyn moeten herdenken. Omdat door zijn dood de democratie een deuk heeft opgelopen.

Persoonlijk vind ik het onzin. Op 4 en 5 mei hebben we daar genoeg gelegenheid toe. En ik vind dat meer dan voldoende. Daar hoeven we echt niet nog een dag voor Pim bij. Zo'n dag begint dan namelijk naar persoonsverheerlijking te gaan. Tuurlijk komt dan het argument waarom dan een Onbekende Soldaat centraal zou staan op éen dag als 4 mei. Welnu, juist omdat hij onbekend is, staat hij symbool voor alle doden. Zo'n verdediger van de democratie moet ook onbekend zijn om symbool te kunnen staan voor anderen. En de onbekende soldaat staat dan ook symbool voor Dhr P. Fortuyn.

Met liberale groet,

Kubstudent.
Oud 16-04-2003, 13:45
BARON
BARON is offline
Wat een drogreden, Kubstudent! Als Pim op 6 september was vermoord had je er dan ook over lopen zeuren?

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 14:45:
Wat een drogreden, Kubstudent! Als Pim op 6 september was vermoord had je er over lopen zeuren.
Hoe weet je dat?
Oud 16-04-2003, 13:49
BARON
BARON is offline
Citaat:
dystopia schreef op 16-04-2003 @ 14:48:
Hoe weet je dat?
typ fout
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 14:08
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 14:45:
Wat een drogreden, Kubstudent! Als Pim op 6 september was vermoord had je er dan ook over lopen zeuren?
Ik zeur niet, ik stel alleen vast.

Overigens zou ik dan ook "zeuren".

4 en 5 mei worden namelijk als die dagen vastgesteld. En daar valt ook dhr P. Fortuyn onder. Ook al was hij op 6 september of een wat voor andere dag vermoord.
Oud 17-04-2003, 17:32
chris9 tje
chris9 tje is offline
nah.. k zou er ook geen nationale.... hoe noem je dat... 'feest'-dag (of herdenkingsdag... das beter) van maken, maar het kan dit jaar niet zo veel kwaad om er nog even bij stil te staan.

hoe je ook tegen fortuyn aankeek, zijn dood heeft wel veel invloed gehad op de samenleving van tegenwoordig...

en dat sommigen dat graag met een vlag enzo willen doen, en anderen alleen stil staan bij de veranderingen, en weer anderen bij 'de aanslag op de democratie' en weer anderen helemaal niets doen.... dat maakt toch niet uit?
zolang je mensen maar niet gaat dwingen en uitschelden....

niet iedereen die niet voor fortuyn was, is tegen hem en niet iedere 'fortuynist' is een dom achterstandspersoon.

jemig... probeer nu eens iets postiefs te halen uit de dingen die je tegenkomt waar je niet heel blij mee bent, maar waarbij geen doden vallen of dingen worden vernield.... sjongejonge... alsof zo'n vlag ophangen verschrikkelijk is...
Oud 17-04-2003, 17:37
Verwijderd
Doe toch niet zo dramatisch. Er komt dit jaar en misschien volgend jaar nog een herdenking, daarna bloedt het dood. Dan zien we alleen BARON, FeyenoordvakX en Fortuynist met z'n drietjes gezellig voor de Palazzo di Pietro staan zwaaien met een Pimvlaggetje in de druilende regen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 16-04-2003 @ 14:25:
Beste Fortuynist,

Op 4 mei herdenken wij alle doden die gevallen zijn ten behoeve van de verdediging van de democratie. Lijkt mij dat Fortuyn daar dan ook wel bij kan? Of is hij zoveel belangrijker? Zo, ja, leve de persoonsverheerlijking en adoratie.

Op 5 mei vieren wij de bevrijding van een onderdrukking van de democratie en de her-opleving van de democratie. Lijkt mij dat de post-fortuyn periode daar ook wel bij kan he??

En dan zouden we volgens bepaalde personen, waaronder Fortuynist, op 6 mei dhr P. Fortuyn moeten herdenken. Omdat door zijn dood de democratie een deuk heeft opgelopen.

Persoonlijk vind ik het onzin. Op 4 en 5 mei hebben we daar genoeg gelegenheid toe. En ik vind dat meer dan voldoende. Daar hoeven we echt niet nog een dag voor Pim bij. Zo'n dag begint dan namelijk naar persoonsverheerlijking te gaan. Tuurlijk komt dan het argument waarom dan een Onbekende Soldaat centraal zou staan op éen dag als 4 mei. Welnu, juist omdat hij onbekend is, staat hij symbool voor alle doden. Zo'n verdediger van de democratie moet ook onbekend zijn om symbool te kunnen staan voor anderen. En de onbekende soldaat staat dan ook symbool voor Dhr P. Fortuyn.

Met liberale groet,

Kubstudent.
juist.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:53
Dminor
Dminor is offline
Dat is het voordeel van op je hoogtepunt stoppen hč..

Ik vind het erg overdreven om een vlag of herdenkingsdag in te stellen. Zeker als het voortaan ook gehandhaafd blijft. Maar voor deze ene keer, exact een jaar na de aanslag, dat moet kunnen. Herdenken gebeurt toch wel, waarom dan niet met een vlag of iets dergelijks?
Maar één vermoorde persoon een vaststaande herrinneringsdag toekennen gaat te ver. Over tig jaar, als we niet meer zo emotioneel zouden reageren op deze zaak, zouden we spijt van onze daad krijgen.
Oud 17-04-2003, 21:43
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Ik vind het erg overdreven om een vlag of herdenkingsdag in te stellen. Zeker als het voortaan ook gehandhaafd blijft. Maar voor deze ene keer, exact een jaar na de aanslag, dat moet kunnen. Herdenken gebeurt toch wel, waarom dan niet met een vlag of iets dergelijks?
Maar één vermoorde persoon een vaststaande herrinneringsdag toekennen gaat te ver. Over tig jaar, als we niet meer zo emotioneel zouden reageren op deze zaak, zouden we spijt van onze daad krijgen.
jep
Oud 19-04-2003, 17:08
Fortuynist
Fortuynist is offline
Imiddels zijn er nog maar 7500 vlaggen verkocht, dus een nationale rouwdag zal hiet niet worden. Niet dankzij de vlaggen in ieder geval, ik verwacht wel weer dat er heel wat bloemen komen te liggen bij het huis van Pim Fortuyn.
Oud 19-04-2003, 18:43
UNLIMITED
UNLIMITED is offline
Ik vind het allemaal veel te overdreven zo'n herdenkingsdag!!!, ik bedoel zo belangrijk was Pim Fortuyn nou OOK weer niet.. hij gaf alleen zijn eigen mening! (die ook nog eens niet geweldig was)! bloemen leggen bij z'n huis daar is op zich niks mis mee, maar je moet het niet gaan overdrijven...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 20:21
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik vond Pim Fortuyn absoluut een geweldige aanwinst voor de politiek en hoe iemand deze man herdenkt, mag ieder voor zichzelf uitmaken.
Oud 19-04-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-04-2003 @ 21:21:
Ik vond Pim Fortuyn absoluut een geweldige aanwinst voor de politiek en hoe iemand deze man herdenkt, mag ieder voor zichzelf uitmaken.
Precies, dat is nu het fijne aan een democratie. Zolang het niet uit de hand loopt moet iedereen zelf weten hoe hij of zij 6 mei doorbrengt. Een minuut stilte zou ik wel terecht vinden, iig voor dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 22:28
Fortuynist
Fortuynist is offline
Mee eens en het volgende jaar zien we wel weer...
Oud 20-04-2003, 00:27
Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 21:38:
Precies, dat is nu het fijne aan een democratie. Zolang het niet uit de hand loopt moet iedereen zelf weten hoe hij of zij 6 mei doorbrengt. Een minuut stilte zou ik wel terecht vinden, iig voor dit jaar.
Oud 20-04-2003, 17:24
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-04-2003 @ 21:21:
Overigens heeft hij niet de gelegenheid gehad om zich echt waar te maken in de politiek. Blaten is één, maar doen is iets anders...
Oud 21-04-2003, 09:59
AtHell
AtHell is offline
Volgens mij stoot ik een flink aantal mensen voor de kop als ik zeg dat het me echt niets kan schelen dat pim dood is geschoten. Natuurlijk zoiets hoort in nederland niet maar ik heb toch liever een Bos en Balkenende die de kudde sturen dan een radicale pim die de grote domme massa der nederlanden leidt.

Wat betrefd die vlag, dat is gewoon de grootste onzin, koop dan een vlag van jim of jamai als je toch aan persoonsverheerlijking wil doen.
Oud 21-04-2003, 10:09
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
AtHell schreef op 21-04-2003 @ 10:59:
Wat betrefd die vlag, dat is gewoon de grootste onzin, koop dan een vlag van jim of jamai als je toch aan persoonsverheerlijking wil doen.
We herdenken Jim of Jamai toch niet? Het is een stimulering van het collectieve rouwen, sommige mensen hebben dat gewoon nodig. Enne.. Jij mag daar gaan staan hoor, tussen de pimvlaggen met je jimvlag.

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:22
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Dminor schreef op 21-04-2003 @ 11:09:
We herdenken Jim of Jamai toch niet? Het is een stimulering van het collectieve rauwen, sommige mensen hebben dat gewoon nodig. Enne.. Jij mag daar gaan staan hoor, tussen de pimvlaggen met je jimvlag.
Dit is gewoon commercie op z'n best. Men (fam. fortuyn) wil gewoon verdienen, nou prop een kaal hoofd op een vlag en doe een beroep op het lpf stemmende gedeelte van de bevolking.

Rouwen ? ik denk dat rouwen alleen van toepassing is bij iemand die je kent en die je ook daadwerkelijk kunt missen, niet bij een persoon die niet meer dan een voorbeeld voor de wat naďeve mensen onder ons.

edit:

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:23
Verwijderd
Rouwen is met ou.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:46
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 11:23:
Rouwen is met ou.
Oe shit.
Oud 21-04-2003, 12:51
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
AtHell schreef op 21-04-2003 @ 11:22:
Dit is gewoon commercie op z'n best. Men (fam. fortuyn) wil gewoon verdienen, nou prop een kaal hoofd op een vlag en doe een beroep op het lpf stemmende gedeelte van de bevolking.

Rouwen ? ik denk dat rouwen alleen van toepassing is bij iemand die je kent en die je ook daadwerkelijk kunt missen, niet bij een persoon die niet meer dan een voorbeeld voor de wat naďeve mensen onder ons.

edit:

Pest mij eens niet zo.
Het volk wil rouwen, omdat ze hun 'stem' kwijt zijn. Maar waarom ze het willen maakt eigenlijk niet uit, ze willen rouwen, láát ze rouwen. Of ze daarmee naďef zijn of niet mag je voor jezelf beslissen.
Oud 21-04-2003, 13:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dminor schreef op 21-04-2003 @ 13:51:
Pest mij eens niet zo.
Het volk wil rouwen, omdat ze hun 'stem' kwijt zijn. Maar waarom ze het willen maakt eigenlijk niet uit, ze willen rouwen, láát ze rouwen. Of ze daarmee naďef zijn of niet mag je voor jezelf beslissen.
Het volk
Oud 21-04-2003, 13:04
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-04-2003 @ 14:03:
Het volk
Toto pro pars.
Oud 21-04-2003, 13:23
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Volgens mij stoot ik een flink aantal mensen voor de kop als ik zeg dat het me echt niets kan schelen dat pim dood is geschoten. Natuurlijk zoiets hoort in nederland niet maar ik heb toch liever een Bos en Balkenende die de kudde sturen dan een radicale pim die de grote domme massa der nederlanden leidt.

Gaan we weer....

Het is geen persoonsverheerlijking, het is een vlag waarop het gezicht van Pim Fortuyn staat met de tekst: "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken." Is dat persoonsverheerlijking?! Er staat toch niet: "Pim, de tweede messias."
Het gaat er om dat er iets in Nederland is gebeurd wat nooit en te nimmer vergeten mag worden en dat kan door op de dag van de moord (e.v.t. ieder jaar) de vlag uit te hangen.
En Fortuyn leidt zeer zeker niet de grote domme massa.
Oud 21-04-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 14:23:
Gaan we weer....

Het is geen persoonsverheerlijking, het is een vlag waarop het gezicht van Pim Fortuyn staat met de tekst: "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken." Is dat persoonsverheerlijking?! Er staat toch niet: "Pim, de tweede messias."
Het gaat er om dat er iets in Nederland is gebeurd wat nooit en te nimmer vergeten mag worden en dat kan door op de dag van de moord (e.v.t. ieder jaar) de vlag uit te hangen.
Precies, de moord op Pim Fortuyn is een grote schande geweest en mag iig de komende jaren niet vergeten worden. Politieke moorden mogen nooit meer voorkomen, daar moeten we voor waken. Dat ik het nog eens een keer eens zou zijn met een LPF'er

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:31
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:

ik ben het zo verschrikkelijk met je eens!

de een zijn dood is de ander zijn brood!
Oud 21-04-2003, 13:43
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 21-04-2003 @ 14:31:
ik ben het zo verschrikkelijk met je eens!

de een zijn dood is de ander zijn brood!
Absoluut. Of dat ook zo is voor de familie Fortuyn laat ik in het midden, maar het gaat mij er om dat die vlag uit protest/rouw uitgehangen wordt.
Oud 21-04-2003, 14:20
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
"Laten wij waken over de vrijheid van het spreken."
Er stond gisteren nog een mooie ingezonden brief over deze tekst in de Volkskrant. Ik citeer:

'Laten wij waken over de vrijheid van spreken', is de leus die op 6 mei moet klinken. Dit impliceert dat de Pim-aanhangers geloven in volledige vrijheid van meningsuiting. Deze vrijheid van spreken is echter een beperkte vrijheid: krantenredacties en linkse politici die gebruik maaksten van dit recht werden aangeklaagd wegens 'demonisering'. Beter was dan ook gewees: 'Laten wij waken over mijn vrijheid van spreken'.

Bron: De Volkdkrant, katern Reflex.

Dit werpt toch weer een heel ander licht op de kreet op die vlag....
Oud 21-04-2003, 14:28
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Gaan we weer....

Maar als het niet om persoonsverheerlijking gaat... waarom zou 6 mei dan een nationale dag moeten worden?? We hebben daar toch allang 4 en 5 mei voor... dus niet zeuren...
Oud 21-04-2003, 14:40
Verwijderd
Laten we waken voor de vrijheid van het spreken. En laten we meteen waken voor de scheiding der machten, de onafhankelijkheid van de rechter, de gelijkheid van verdachten, de grondrechten van verdachten, en het uitoefenen van het beroep van rechter zonder bedreigingen te ontvangen.

Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:47
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Gaan we weer....

Pim wordt hier met de boodschap der vrijheid van spreken geassosieert, dezelfde Pim die zo nu en dan een lichtelijk rasistisch pufje liet horen, dát wordt met elkaar in verband gebracht en op die manier is het wel persoonsverheerlijking want het 'ware' woord van Pim lijkt nu wel de boodschap van vrijheid (van spreken) te vertegenwoordigen.

Dát bedoel ik ermee, een vlag tegen politieke moorden prima, een vlag tegen zinloos geweld joeghei, een vlag uit respect voor het gerecht dat Volkert heeft berecht mieters maar een vlag met het hoofd van pim er op waarmee zijn dood wordt herdacht/verheerlijkt nou p00p.
Oud 21-04-2003, 14:49
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 15:40:
Laten we waken voor de vrijheid van het spreken. En laten we meteen waken voor de scheiding der machten, de onafhankelijkheid van de rechter, de gelijkheid van verdachten, de grondrechten van verdachten, en het uitoefenen van het beroep van rechter zonder bedreigingen te ontvangen.

We kunnen moeilijk de paar extremisten tot 'de massa' bombarderen.. maar 'pimmers' zijn wel verkeerd bezig met die brieven
Reageren

Regels voor berichten