Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 21:10
aboe
aboe is offline
Ik zit met een probleem, ik heb een angststoornis, daardoor durf ik niet alleen naar de winkel enzo..nu MOET ik morgen van pap naar het gemeentehuis om daar mijn paspoort aante vragen.
Ik heb therapie daarvoor sinds 3 weken, en daar doet hij allemaal alsof hij het snapt. Maar vervolgens stuurt hij mij wel alleen daarnaar toe..ik wil niet!!!!!
Ik ben nu aan het huilen omdat ik niet durf...........

Aboe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 21:11
Verwijderd
vraag of hij met je meegaat
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:12
hellion
hellion is offline
idd, vraag of hij met je mee gaat, desnoods vraag je iemand anders mee!
Oud 17-04-2003, 21:33
aboe
aboe is offline
hij moet werken hij gaat dus niet mee..
en hoe stom het ook klinkt ik heb hier niemand om mee te gaan.... ik ehb niet echt vrienden in mijn dorp...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:37
Nona
Nona is offline
Het hoeft geen vriend te zijn. Desnoods vraag je een aardige buurvrouw!
Oud 17-04-2003, 22:01
Verwijderd
Wil je morgen posten hoe het is gegaan?

sterkte
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 00:23
idmind
idmind is offline
Anders bel je me eff, dan ga ik wel met je mee... (eerst effe mailen dan hè, voor mijn nummer)

Maar beter om je angst te overwinnen.
Oud 18-04-2003, 02:13
Evil creature
Evil creature is offline
Ik begrijp wat je bedoelt.

Je bent bang dat mensen dingen over je gaan denken bij bepaalde gebeurtenissen.
Of bang dat je niet weet hoe je het gesprek moet beginnen, waardoor je je misschien een beetje lullig voelt.

Oke, doe het zoals volgt.

*Loop naar binnen, denk niet aan "wat er wel niet allemaal gaat
gebeuren" maar gewoon aan dingen waar je wel vaker aan denkt. Bijvoorbeeld aan dat leuke emailtje wat je laatst kreeg of wat dan ook.

*Je loopt naar een toonbank en zegt: 'Goedemorgen/goedemiddag. Of gewoon hallo.
En je vraagt vervolgens: 'Ik kom mijn paspoort ophalen.'

*De man/vrouw achter de toonbank zal je naam vragen. Je vertelt hoe je heet.

*De rest gaat allemaal vanzelf, de persoon die daar werkt houdt er wel rekening mee dat mensen van jou leeftijd nog niet helemaal alles weten wat je moet invullen en dergelijken.

*Je krijgt je paspoort. Je zegt: 'Tot ziens' en je loopt weg.

Het staat misschien een beetje raar dat ik hierboven alles opschrijf wat je moet doen omdat je dat waarscheinlijk zelf ook wel weet. Maar met zo een planningkje zal het wel een stuk makkelijker zijn omdat je dan bent voorbereid op wat komen gaat. Je kunt dit thuis zelf ook doen als je ergens heen moet. Ik weet dat het moeilijk is, het komt omdat je bang bent voor het komende. Als je zo een planning maakt ben je bekend met de komende gebeurtenis en verdwijnt je angst.

Ik wens je verder veel sterkte toe. Het gaat morgen allemaal wel lukken, vertrouw me maar.
Oud 18-04-2003, 08:50
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
aboe schreef op 17-04-2003 @ 22:10:
Ik heb therapie daarvoor sinds 3 weken, en daar doet hij allemaal alsof hij het snapt. Maar vervolgens stuurt hij mij wel alleen daarnaar toe..ik wil niet!!!!!
Als je therapie ervoor hebt, denk ik dat hij toch
wel moet inzien dat je het ècht niet alleen wil/kan doen?
Kan hij niet tijdens een pauze oid?
Oud 18-04-2003, 09:16
kleinedraak
Ik weet niej hoe oud je bent!!!! Maaruhm als je jonger benty dan 16 moet je vader sowieso mee om te tekenen. Zeg hem dit dus en anders zou ik proberen idd een buurvrouw mee te vragen want die stomme opmerking van trek j er nix van aan werkt toch niet! Je bent niet voor niks in therapie het zal dus echt wel serieus zijn, je kunt je er niej zomaar overheen zetten.
*ejj ideetje* ik weet niet wamneer en hoe vaak je therapie hebt maar kun je niet even wachten met het aanvragen van je paspoort en dan regel je met je therapeut dat dit aanvragen een deel van jullie therapie wordt. Bereid goed voor wat je moet doen en ga desnoods met hem/haar erheen!!!!!!!!!Succes *kuzz*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 11:26
aboe
aboe is offline
Wat lief die reacties!
Ik kom net van het gemeentehuis af, en ik had gister in tranen de vriendin van mijn vader gebeld. Zij moest eigenlijk ook werken maar gelukkig begrijpt ze mij heel goed en had een paar uur vrij genomen.
Zij heeft het woord voor mij gedaan.
Het is heel raar met mijn vader, bij de therapie zegt hij dat ie het wel snapt enzo... maar goed. Hij vind dat ik een "schop onder mijn kont verdien".
Donderdag hebben we weer samen een afspraak bij ggz en ik ga dit zeker voorleggen. Ben benieuwd wat ze er daar van vinden....

Als ik nou terug kijk naar gisteravond, ik was zo aan het huilen, moest overgeven van de spanning.......
Ik wist gewoon zeker dat ik niet alleen wilde gaan!

Maar goed, gelukkig is er iemand mee gegaan...ik weet wel dat dat niet altijd zo kan zijn.........

Aboe
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:10
Evito
Evito is offline
ik heb daar ook last van, dat soort dingen
ik heb ook dwangneuroses enzo
maar verder valt het wel mee
het beheerst mijn leven niet
ik kom nooit ergens
maar het beheerst mijn leven niet!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 18:48
aboe
aboe is offline
Terror koe:
Ik zit bij ggz in eindhoven, ik krijg heb daar 1x per week een afspraak, de therapie die ik heb heet cognitieve gedragstherapie , ik kan nu dus ook nog niet zeggen of het helpt bij mij. Maar het is bewezen dat het bij 80 procent van de "gevallen"wel helpt...of in ieder geval dat de echte angststoornis over is. Ik zal altijd wel bepaalde angsten met mee mee dragen.
De therapie is heel zwaar maar wel goed denk ik. Het kost me heel veel moeite om er zo intensief mee bezig te zijn..maar ik wil er vanaf ik wil eindelijk na 5 jaar alleen naar de winkel!
Mijn angst beheerst mijn hele leven. Ik heb vaak dat ik zelfs vol spanning en zenuwen in mijn bed lig..terwijl ik niet weet waarom. Ik kan die angst niet loslaten.

Maar goed, dit is verder nutteloze informatie..

Aboe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten