![]() |
|
![]() |
Ik heb geen zin in rascistische opmerkingen in mijn topic.
Man bijna bestraft voor heldhaftige daad Een heldhaftige daad waarbij het leven van een vrouw in Heerenveen werd gered, heeft een Fries bijna een werkstraf opgeleverd. De vrouw werd tientallen keren neergestoken door een Somalische asielzoeker. Toen de "verdachte" dat zag achtervolgde hij de Somalier en sloeg hem zo hard, dat hij het ziekenhuis in moest met een dubbele kaakbreuk. De officier van Justitie, Leontine de Haas, vond dit een zware mishandeling en eiste zelfs 100 uur werkstraf. Ze wilden eerst enkele maanden cel eisen maar zag daar toch vanaf vanwege "bijzondere omstandigheden". Maar de politierechter, mr. H.G. Meijer, vond deze eis ''de wereld op zijn kop'' en ontsloeg de verdachte van alle rechtsvervolging. De Somalier (34) werd gistermiddag overigens tot drie jaar onvoorwaardelijke cel veroordeeld. bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17194 ben je een keer goed bezig om deze maatschappij veiliger te maken, zou je nog een gevangenisstraf aan je broek krijgen ook.. lang niet alle geweld is toegestaan, maar in dit geval is die aanklager wel erg extreem bezig.. wat zijn jullie meningen hierover?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het gaat goed met de maatschappij: alweer een lid erbij!
Ik had het belachelijk gevonden als hij gevangenisstraf had gekregen. In het artikel staan idd te weinig gegevens om er helemaal zeker van te zijn, maar zoals ik het lees heeft hij niks verkeerds gedaan. Als justitie er toch zo'n zin heeft hem een 'straf' op te leggen, dan ben ik voor het plan van Internationalist: voorwaardelijk. |
![]() |
|
JC zeg, ik hoorde laatst iets (weet dus níet of het waar is) van een inbreker die betrapt was door een familie en aan een boom vastgebonden zodat ze de politie 'rustig' op konden bellen, toen werd die familie ofzo veroordeeld!!
![]() Nogmaals, ik weet niet of het waar is! Maar het is wel belachelijk!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dit is toch geen racistische topic ofzo
![]() ![]() Ik zelf zou die vrouw helpen denk ik, dat gaat bij mij voor, maar ik vind die 3 jaar wel wat aan de lage kant ja. Waarom wordt er trouwens nix over die vrouw meer verteld? Hoe het is afgelopen? En die somalische asielzoeker vliegen ze maar direct terug naar somalie. Ik mis helaas wel veeel informatie hier, hoe het met de vrouw afliep, maar ook de aanleiding, als die vrouw iets ergs ZOU hebben gedaan, dan moet die ook een boete krijgen vind ik, maar als daar geen sprake van was(wat we dus niet weten ![]() ps. Ik heb een hekel aan artikelen waar van alles en nog wat ontbreekt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [Dit bericht is aangepast door @pie (29-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik vind het niet erg dat het werd overwogen. Ik ben het er niet mee eens dat de man straf zou krijgen maar je het altijd een regeltje in di soort situaties; je mag iemand niet helemaal in elkaar ranselen, alleen als hij nog een gevaar is op dat moment, niet uit frustratie, hoe begrijpelijk dat ook is
|
![]() |
|
Pff, heeft die Somalier die had natuurlijk levenslang moeten krijgen, of je had hem de grens over moeten zetten.
Die gast die hem neersloeg moet natuurlijk niet vervolgt worden. Net zoals bij die andere topic over die juwelier, vind ik dat hij in ieder geval een 'schouderklopje' verdient, door het lef te hebben die gast een pak rammel te geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, dit artikel klopt voor geen ene flikker, en of t nou om een asielzoeker gaat of een ander mens ofzo, dat boeit me nou niet, soms zuigt de media gewoon. Jouw reply slaat echt nergens op, je beoordeeld iets aan iemand zijn afkomst, niet omdat gene wat hij heeft gedaan, dat is echt krom. Dus als een nederlander een nederlander 3x door zn kop knalt zou je t niet erg vinden als hij maar 3 jaar kreeg ofzo? ![]() Pff, hoor dat, whahahaha ![]() ![]() Ja, wie weet ben ik dat wel, hahaha lekker voor je |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Een goede kiezer is er inderdaad niet.
Goede media vaak ook niet.... Verschil tussen stemmen en media is echter dat we bij het stemmen nog feedback krijgen van andere partijen, waardoor we andere ideeën op kunnen doen. Probleem bij media alleen is dat we nu het huiveringwekkende verhaal krijgen van de held die de Somaliër een gebroken neus heeft geslagen, maar horen we nog iets terug van de Somaliër???? Het verhaal is slechts van één kant belicht, wat natuurlijk wel een heleboel sensatie meeneemt, maar misschien geen realistisch beeld weergeeft. De psychische staat van de man zegt nog niets over zijn daad. Iemand neersteken is gewoon mishandeling wat niet getolereerd mag worden, daarvoor worden ook Nederlanders gestraft. Maar er had wel meer over in het artikel mogen staan. Er wordt geen reden tot mishandeling genoemd, er wordt gewoon gezegd wat een ooggetuige had kunnen zien. Kijken doe je met je ogen, horen doe je met je oren en een artikel schrijf je uiteindelijk aan de hand van beide verklaringen. Waarmee werd de vrouw eigenlijk gestoken? Met een mes, een biljartbal of gewoon met een Somalische asielzoeker? Redenatie dat drie jaar gevangenis voor poging tot doodslag niet veel is, gaat hier in Nederland volgens mij niet echt op. Ik kan me nog herinneren dat de moordenaars van Meindert Tjoelker er met een aantal maanden vanaf kwamen. Anderzijds is enkele maanden cel voor eenvoudige mishandeling ook wel erg zwaar getild. Nergens heeft men de wijsheid om over dit soort zaken te oordelen, behalve de mensen die direct betrokken zijn en niet door een roze bril kijken. Iedereen maakt zijn mening op aan de hand van kranteartikelen, maar het zou zonde zijn als men de verkeerde mening opmaakt dankzij verkeerde informatie. Daarom is het ook jammer dat er te weinig informatie in het artikel staat om goed te kunnen oordelen. Aan de hand van dit artikel zou ik de hand van de Fries kiezen, omdat je in zo'n situatie simpelweg niet eerst kan wachten tot er een stadswacht voorbij komt lopen die zijn vriendjes mag bellen. Maar misschien had een ander artikel mij een heel ander verhaal kunnen vertellen..... De waarheid ligt altijd in het midden, omdat een mes aan twee kanten snijdt. Over elke situatie kun je wel een film maken, maar dan zou de Telegraaf geen plaats meer hebben voor de sexuele voorkeur van Caroline Tensen en zou de Volkskrant geen plaats meer hebben voor columns van Jan Mulder. |
![]() |
|
![]() |
Bij zelfverdediging zijn er 2 regels waar naar gekeken wordt door een rechter.
1: Was zelfverdediging de enige oplossing? 2: Staat de toegebrachte schade aan het slachtoffer (hier de somalier) in verhouding tot de schade die het slachtoffer jou toebracht? punt 1: nee, de man was zelf geen slachtoffer en bevond zich niet in een bedreigde situatie. Maar daar mag hiervoor een uitzondering worden gemaakt. Het gaat hier om behulpzaam zijn ipv zelfverdediging. punt 2: Valt te betwijfelen, de vrouw is meerdere malen gestoken, maar de man heeft de somalier geslagen, terwijl dit niet nodig was. Ach ja, beetje vaag allemaal, vind het terecht dat de man is vrijgesproken.
|
![]() |
Wat bedoel je precies met aanhouden?
eventjes wachten totdat de man klaar is met het doodsteken van de vrouw en dan vragen aan hem of hij meewil naar het politiebureau? Nee dat is een goede richting, als je wat ernstigs ziet gebeuren niks ondernemen.....huppakkee vrijbaan voor de criminelen, geen enkele burger die je tegenhoudt en de pakkans van de politie is toch harstikke laag. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing Nederlands gothicje | 1 | 19-03-2005 19:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten? Gatara | 463 | 29-01-2005 13:56 | |
Duitser wil kliniek voor Arische ras Black Rainbow | 64 | 25-07-2004 13:27 | |
Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen Rabbi Daniel | 179 | 13-08-2003 13:41 | |
Landbouw in Nederland afschaffen? Aletheia | 50 | 20-02-2003 14:45 | |
Is de politiek in Nederland hypocriet? bratislava | 15 | 21-09-2002 14:00 |