![]() |
Vind je het rechtvaardig dat als straks na je dood blijkt dat geloof in Jezus de enige weg is tot het Koninkrijk van God je deze niet inkomt ??
|
![]() |
Verwijderd
nee want god is liefde, en ziet dus dat je wel een goed mens geweest ben, en vergeeft dus dat ene kleine detail
anders zou het een lul zijn denk ik |
![]() |
Verwijderd
Indien dat zo zou zijn zou God dan denk ik zo vergeeflijk zijn om deze mensen toch toe te laten.
|
![]() |
Verwijderd
zoals ik al eerder heb gezegd:
zodra ik een praatje kan maken met de man, kan ik er niet omheen om niet te in hem te geloven. uiteraard geloof ik nu niet in die onzin. |
![]() |
als ik diegene moet aanbidden die mij geschapen heeft. moet ik zeker ook mn ouders aanbidden
![]()
leonkorn schreef op 23-04-2003 @ 15:44:
Zoals jij het beschrijft is het net alsof je nix kan weten... En dat dreigend is wellicht nodig om de mens die zo eigenwijs en en verdorven is weer gehoorzaam en op het rechte pad te krijgen..? En God heeft zichzelf getoont door Jezus Christus, maar als je dat niet WILT/KUNT zien... Dat dreigende helpt zeker om mensen op het rechte pad te krijgen; dat wel, maar ik vraag me wel af wat God aan meerwaarde ziet in mensen die dreiging nodig hadden om op het rechte pad te blijven op aarde en daar zelfs een eeuwig hemels leven tegenover zet, terwijl ik wel goed snap dat het voor aardse machtshebbers (of mensen die dat graag willen zijn) handig kan zijn om mensen (in naam van een god) onder de duim te krijgen. Zo las ik laatst bijvoorbeeld van iemand die had opgemerkt dat Saulus die (door een visioen Paulus werd met een heel andere missie en) in dienst was van de romeinen, het voor elkaar kreeg om door het christendom te verspreiden een deel van de opstandige joden (die zich tegen de romeinen verzetten) te bekeren tot christen en netjes belasting te laten betalen aan de romeinse keizer! Hier is daar een tekst die nog meer bijzonderheden aangeeft en de motieven van Paulus in een heel ander daglicht stelt: http://www.groene.nl/2002/0214/rz_paulus.html En ik kan vooralsnog dus niet zien dat God zich door Jezus heeft getoond helaas, maar ik denk terecht. Laatst gewijzigd op 05-11-2008 om 17:20. |
![]() |
Verwijderd
Dat is balen als je joods, islamitisch, hindoestaans of boeddhist bent. Heb je je hele leven de verkeerde goden aanbeden :/
Ik ga gewoon dood. |