Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Op deze manier kan je ook de slimste mens proberen te maken. En hoe groot is die verleiding voor veel dokters en medici.. Ik heb er ook geen zicht op maar ik vind het erg gevaarlijk en denk dat het nog veel te hoog gegrepen is voor simpele mensen zoals ons.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Neem als voorbeeld de ziekte van Huntington. Stel de vader is niet getest op huntington. De zoon wil een kind. Laat zich testen. Huntington. Dat heeft gevolgen voor: de zoon: hij heeft het huntington-gen (dat betekend dat hij zoiezo de ziekte krijgt) en moet overwegen of hij wel een kind wil. de vader: hij (als het in zijn familie zit) weet dat hij het huntington-gen heeft en dat hij binnenkort ziek zal worden. Dat is zoveel als een doodsvonnis. Mensen worden nu eenmaal ziek en hebben zo hun afwijkingen. Mutaties kunnen echter ook positieve ontwikkelingen tot gevolg hebben, daarom is het goed om je er niet teveel mee te bemoeien. Bovendien moet er teveel mee ge-experimenteerd worden om op grote schaal mensen ermee te kunnen helpen. Om ziektes op te sporen en oorzaken ervan te bepalen is het nog wel nuttig, (verhaal over 8 keer zo snel oud wordende kinderen (apeldoornse courant, 22 april 2003)) maar verder moet je van DNA afblijven vind ik....
||
Citaat:
(bij de screening gaat het dus niet om AANLEG voor ziektes. iedereen heeft dat. het gaat om ziektes die AANWEZIG zijn..!) anders is het eind zoek
|||
![]() |
Citaat:
okeej... even een paar dingen: - wat wil je met dat screenen opschieten? je kunt het dan niet meer veranderen, want dan zou je dat in alle cellen van het embryo moeten veranderen. Als je iets wil knutselen zou je dat dus moeten doen voor de bevruchting. - er wordt hier zo veroordelend gedaan over de ouders, zij zouden kinderen 'opzadelen' met een erfelijke ziekte. Ik wil alleen maar zeggen dat je dat wat genuanceerder moet bekijken, ook vanuit het perspectief van de ouders. Het is niet zomaar een beetje invloed op het leven van de ouders hoor..... - huntington is een ziekte die zich openbaart tussen het 30e en 50e levensjaar.... (maar het is je vergeven, het is niet zo'n bekende ziekte...) zo zijn er nog meer ziektes die pas op hogere leeftijd tevoorschijn komen. Dat merk je dus niet snel genoeg. Citaat:
|
dit vind ik echt walgelijk
het is niet alleen onmoreel, maar ook hardstikke gevaarlijk. je neemt maar je kind zoals het komt en anders sla ik je ![]() en zoals ik het zie zal het onbetaalbaar zijn voor de gewone mens en zeker voor de derde wereld landen. alle grote genetische manipulatie bedrijven hebben geclaimd dat dat geknutsel met soja goed zal zijn voor de derde wereld landen. tot nu toe is het alleen maar nadelig geweest.
Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 11:50. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() waarom zouden kinderen met een erfelijke ziekte niet geboren mogen worden? jammer dat mensen wel kinderen willen, maar niet de negatieve gevolgen aan willen nemen.... Citaat:
![]() genetisch onderzoek is natuurlijk niet helemaal vies enzo.... het kan wel helpen bij medicijnen vinden voor een erfelijke afwijking als ze weten wat er precies fout gaat. Als ze bijvoorbeeld ontdekken dat je een bepaald eiwit niet zelf kan maken, kun je dat eiwit als medicijn krijgen..... Voor veel zieke mensen is het zelfs al een positief punt als ze weten waar hun ziekte vandaan komt....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil gewoon dat mijn genen een voordeel hebben in de genenpool. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 23:08. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of zie ik dit verkeerd? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mwah, voordat we Gattaca-toestanden (http://us.imdb.com/Title?0119177) krijgen zal er nog wel wat water door de rijn moeten, hoor.
Neemt niet weg dat ik er fèl op tegen ben, ook om erfelijke ziektes te bestrijden. Maar aan de andere kant; je houdt het toch niet tegen. Wetenschappers hebben nou eenmaal de neiging niet zo snel op te geven en desnoods de lijnen des wets te overschrijden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben ook tegen, ik denk niet dat een kind er zo veel beter van wordt als mens als het nu blauwe krijgt door genetische manipulatie. Die mutanten kunnen zich overigens ook afsplitsen van het menselijk ras.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Baby's Op Maat *genetische manipulatie van embryo's* juliettebinoche | 1 | 22-04-2003 22:08 |