Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2003, 20:49
redroosje
redroosje is offline
HAI mensen
Ik zit nu in mn laatste jaartje HAVO en ik heb het hele studiehuis niet als iets ergs ervaren. Ik werk ook graag zelfstandig en vind het een goede plek om werkstukken en of opdrachten met zn tweeen uit te voeren. Ik vind de hele tweede fase bij ons op school wel erg slecht geregeld. Het is allemaal onduidelijk en vaag geregeld en EERST LERAREN EN DAN LEERLINGEN OF COURSE .
Ik zou graag willen weten hoe jullie het studiehuis vinden in het algemeen? prettig om te werken daar of niet?
rommelig? handig??

En hoe zit het met de hele tweede FAse?
profielwerkstukken »»»»»» ik vind eht regelrechte onzinwant je besteed 90 uur voor ene werkstuk voor 5 minuten presentatie en geen eens een cijfer!!
roosters »»»» een grote ellende bij ons
vaste vakkenpakketten »»»»» niet gezond gewoon en geen een is leuk!!!

WHATS YOUR OPINION ABOUT IT??
alleen normale mensne graag die antwoorden geen rare nutteloze thingzzz

greeeeets roos
Oud 19-04-2003, 20:56
Verwijderd
Havo4 en 5 in de tweede fase gezeten, inmiddels doe ik 6vwo. Maar goed, 'k vond het echt een super fijne manier van werken. Ik was erg blij dat ik lekker op de gang kon werken en dus uit de rumoerige rotklas kon, zodat ik thuis lekker aan nog maar werkstukjes hoefde te maken. Mensen die bij mij op school zeurden dat het zo moeilijk was, waren ook de mensen die de hele dag niets deden. Ze zaten lekker te kletsen etc, maar deden helemaal níets.. Dan wordt het ook moeilijk, natuurlijk.
Ik heb echt genoten van de vrijheid en het heeft me echt goed gedaan...

Op mijn school was het allemaal wel ok geregeld, niet super duidelijk soms, maar ze maakten geen onnodige problemen. (Zo had ik bv een onvoldoende voor een PO, mocht ik hem gewoon overmaken omdat we maar weinig tijd hadden gehad (een 4 met een 8 opgehaald )). Maar ik weet dat niet alle scholen zo goed zijn... Daarnaast had ik het geluk dat ik eigenlijk van alle leraren wel zelfstandig mocht werken, aangezien ik gewoon last van de klas had - was dan ook de meest rotte klas van de hele school.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 23:15
Verwijderd
Ik heb het studiehuis ook niet echt als iets heel onprettigs ervaren. Werkstukken maken en zelfstandig werken was ook niet echt het probleem. Ik zit op daltononderwijs; dus we moesten sowieso al redelijk zelfstandig werken. Een groot voordeel voor de 2e fase vind ik dat je minder boeken hoeft te lezen!
Het rooster is bij ons ook soms wat rommelig; veel tussenuren, al heb ik hier nooit echt last van gehad, ik had gewoon geluk dat ik een goed in elkaar passens rooster had ofzo. Wat ik soms wel irritant vond/ vind is dat leraren het soms zelfs niet weten hoe iets in elkaar zit; en dat de conrector het dan eigenlijk ook niet precies weet ofzo; maar ja ook wel logisch het is ''nieuw''. Wel had ik het geluk dat ze bij ons op school een jaar eerder waren begonnen met de 2e fase zodat wij niet meer echt de proefkonijnen waren. Ik was dus het 2e jaar 2e fase. Nu inmiddels het 3e jaar 2e fase want ik ben blijven zitten in 5v. Wat overigens niks met de 2e fase heeft te maken; waarschijnlijk was dat anders ook gebeurd.
Nou ja over het algemeen heb ik het niet als iets onprettigs ervaren. Sommige (oudere) leraren wel; die blijven gewoon les geven omdat ze zelfstandig werken 10 keer niks vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:04
m'neer
m'neer is offline
Mits de school 't op een goede manier toepast is het best een aardig idee.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 15:35
lucy48
lucy48 is offline
Ik heb het studiehuis niet als iets vreselijks ervaren, maar meer als iets vanzelfsprekends, ik bedoel: we zijn niets anders gewend, dus weten ook niet waarmee we het precies zouden moeten vergelijken om een goed oordeel te kunnen geven,
Maar ik houd wel van een beetje zelfstandig werken, ik kan me wel voorstellen dat sommigen hier niet van houden
Wat het profielwerkstuk betreft: ik vond het wel leuk om te doen, konden we eindelijk iets doen wat we echt interessant vinden.
Wel een beetje stom dat we er geen cijfer voor kregen inderdaad
Ik vind het ook wel goed dat vakken als fa, dui en gs in tweeen zijn gesplitst zodat je daar altijd wel een beetje van afweet, moet toch wel voor elke opleiding en dat de vakken nl en eng niet in tweeen zijn gesplitst vind ik eigenlijk ook wel goed, aangezien dat toch wel onmisbare kennis is.
Over ANW en Literatuur valt wat mij betreft nog wel te twijfelen, voor E&M en C&M is ANW misschien nog wel enigszins nuttig, maar met de andere twee profielen heb je hier werkelijk niets aan volgens mij
Literatuur is volgens mij niet echt interessant en noodzakelijk voor beta mensen, al vond ik literatuur wel een leuk vak en ik doe N&G, vond die boeken wel interessant, maar ik vind niet dat dit verplicht moet zijn voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 15:48
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
volgend jaar ga ik havo doen na vmbo, lijkt me heerlijk, zelfstandig, geen generd, lekker beslissen waneer je wat doet, blijkt onze school havo 4 en 5 zoveel mogelijk asl vmbo te willen doen, neppers, maar lijkt me verder wel dope
Oud 20-04-2003, 15:53
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Tha#1ChiLL schreef op 20-04-2003 @ 16:48:
volgend jaar ga ik havo doen na vmbo, lijkt me heerlijk, zelfstandig, geen generd, lekker beslissen waneer je wat doet, blijkt onze school havo 4 en 5 zoveel mogelijk asl vmbo te willen doen, neppers, maar lijkt me verder wel dope
Zo is het nou ook weer niet, hoor, in de tweede fase, lekker zelfstandig beslissen wat je doet, er móet nog een heleboel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:46
@Moon
@Moon is offline
Ik vond de Tweede Fase op zich niet zo heel erg. Heb er eigenlijk ook haast niet van gemerkt. Om de 4 á 5 weken een toetsweek en tussendoor doe je meestal haast nix, er mogen geen SO's worden gegeven. De inspectie zei zelfs dat de 2e Fase bij ons helemaal verkeerd is ingevoerd. We hoeven niet echt zelfstandig te werken. Alles werd voor ons geregeld, er wordt een data vastgeteld waarop je een bepaald PO moet inleveren etc etc.

Maar aan de andere kant, ik werd wel spuugzat van die klote handelingsdelen, als je die niet in orde had vóór een toetsweek dan mag je geen proefwerk maken. Echt belachelijk, maar ja.

Verder nog een opmerking; die vakken als ANW, CKV, KCV zijn mssn wel n beetje boeiend, maar van mij mogen ze t best afschaffen. Je hebt nu echt ontzettend veel vakken, waardoor de diepgang ontbreekt. Das toch wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:50
@Moon
@Moon is offline
O ja by the way profielwerkstuk was op zich best wel interessant. Ik had wel een leuk onderwerp. Tis inderdaad wel jammer dat je er geen cijfer voor krijgt. Maar zoals een docent van me zei het is een goede oefening voor op de universiteit. Want daar moet je ook zoveel van dit soort opdrachten maken dus....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:07
Ketjing
Ketjing is offline
Het idee is wel redelijk, alleen de uitwerking op mijn school is gewoon ronduit bagger. Zelfstandig werken, kennen ze volgens mij niet. Leerlingen moeten gewoon in de lessen komen en in het lokaal werken. Het verschil met voor de tweede fase is volgens mij: andere vakken en een pws
Oud 20-04-2003, 22:24
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik vind het wel best, want je hoeft niks te doen nu
Oud 21-04-2003, 00:11
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
De kern is geweldig: meer zelfstandigheid

De uitvoering is alleen echt bedroevend. Het is ongelofelijk wat er allemaal is bedacht en ingevoerd wat ten eerste totaal onnodig was en ten tweede vaak echt heel heel stom.
Gevolg van een en ander is dat de motivatie bij leerlingen wordt weggeslagen, in mijn jaarlaag echt een flink probleem.

Verder vind ik het niveau, in ieder geval op het vwo, te laag. Ik heb dan ook echt een bloedhekel aan dat gehuil dat het allemaal zo moeilijk zou zijn geworden door de 2e fase. Het ergste is dat men er weer aan toegeeft. Nu hebben ze weer bedacht dat ze WisB1,2 bij N&T gaan afzwakken tot een laffe B1 vorm en zelfs dat je E&M kan doen met Wisa1! Ongelofelijk

Dat brengt me op het volgende, wat me echt al jarenlang ernstig frustreert: het niveauverschil tussen C&M/E&M en N&G/N&T. Over het algemeen worden alpha vakken ervaren als zijnde makkelijker, meer mensen hebben daar aanleg voor. Maar zoals het nu wordt gebracht is ronduit schandalig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 00:13
HeerVanHasselt
Citaat:
@Moon schreef op 20-04-2003 @ 21:50:
O ja by the way profielwerkstuk was op zich best wel interessant. Ik had wel een leuk onderwerp. Tis inderdaad wel jammer dat je er geen cijfer voor krijgt. Maar zoals een docent van me zei het is een goede oefening voor op de universiteit. Want daar moet je ook zoveel van dit soort opdrachten maken dus....
Op de universiteit krijg je ook punten voor je werk. Waarschijnlijk heb je daar ook verplichtingen die je moet uitvoeren zonder dat je een punt krijgt wil je bepaalde vakken kunnen halen maar daar hoef je dan niet 80 studie-uren in te steken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 00:19
HeerVanHasselt
Citaat:
lucy48 schreef op 20-04-2003 @ 16:35:
Wat het profielwerkstuk betreft: ik vond het wel leuk om te doen, konden we eindelijk iets doen wat we echt interessant vinden.
Wel een beetje stom dat we er geen cijfer voor kregen inderdaad
Ik vind het ook wel goed dat vakken als fa, dui en gs in tweeen zijn gesplitst zodat je daar altijd wel een beetje van afweet, moet toch wel voor elke opleiding en dat de vakken nl en eng niet in tweeen zijn gesplitst vind ik eigenlijk ook wel goed, aangezien dat toch wel onmisbare kennis is.
Over ANW en Literatuur valt wat mij betreft nog wel te twijfelen, voor E&M en C&M is ANW misschien nog wel enigszins nuttig, maar met de andere twee profielen heb je hier werkelijk niets aan volgens mij
Literatuur is volgens mij niet echt interessant en noodzakelijk voor beta mensen, al vond ik literatuur wel een leuk vak en ik doe N&G, vond die boeken wel interessant, maar ik vind niet dat dit verplicht moet zijn voor iedereen
Meen je dit echt? Vindt jij het goed wat ze gedaan hebben met frans en duits? Ik vind het zo ongelofelijk dom en ondoordacht. Een taal is een taal, je hebt er geen fuck aan als je iets alleen kan lezen, echt helemaal niets. Helemaal belachelijk is dan het feit dat er geen schoolexamens voor worden afgenomen. Wat kan daar nou in godsnaam de reden voor zijn? Waarom bij alle vakken mensen de kans geven gemiddeldes te verbeteren en fouten te corrigeren en dan bij frans en duits alles van 1 tekst af laten hangen?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 03:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 20-04-2003 @ 23:24:
ik vind het wel best, want je hoeft niks te doen nu
Inderdaad. De Tweede Fase is niets meer of minder dan een iets gewijzigde aanpak van de vakken, met daarbovenop een flinke verlichting van het totale kennispakket dat je geacht wordt mee te nemen vanuit je middelbare school, en een mindere hoeveelheid aan verantwoordelijkheid en discipline. Immers, je mag van alles en nog wat herkansen. De Tweede Fase lijkt er puur op gericht te zijn de zwakkere leerlingen ook voor een hoog diploma te kunnen laten gaan.
Dat geldt zowel voor het havo als voor het vwo.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 09:40
chris9 tje
chris9 tje is offline
ik ben een product van 3 jaar VWO tweede fase en opzich ben ik dr aardig doorgekomen. K had het druk ja... maar dat was mn eigen schuld, want ik had teveel vakken gekozen.

Dat zlefstandig werken is opzich wel handig, maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat je vier weken niets doet en dat een week lang keihard moet werken..... en dat had ik ook wel gedaan zonder tweede fase....

Wat ik wel er vind is dat de vakken zo uitgehold zijn. Je mist ontzettend veel kennis.... Integreren kun je nauwelijks (en dat is erg belangrijk voor technische studies), scheikunde stelt niets voor, natuurkunde ook niet.... de talen zijn vernaggeld door het splitsen en meer van dat soort dingen..... zonde.....
Dat verslechterd juist de aansluiting op het vervolgonderwijs.....
Oud 21-04-2003, 10:35
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef op 21-04-2003 @ 01:19:
Meen je dit echt? Vindt jij het goed wat ze gedaan hebben met frans en duits? Ik vind het zo ongelofelijk dom en ondoordacht. Een taal is een taal, je hebt er geen fuck aan als je iets alleen kan lezen, echt helemaal niets. Helemaal belachelijk is dan het feit dat er geen schoolexamens voor worden afgenomen. Wat kan daar nou in godsnaam de reden voor zijn? Waarom bij alle vakken mensen de kans geven gemiddeldes te verbeteren en fouten te corrigeren en dan bij frans en duits alles van 1 tekst af laten hangen?
Ja, eigenlijk meen ik het wel echt ja.
Waarom zou je er niets aan hebben als je een taal alleen kan lezen? Volgens mij komt het veel vaker voor dat je een tekst in Duits of Frans moeten kunnen lezen, dan dat je in het Frans of Duits moet spreken of schrijven. Op de universiteit bijvoorbeeld zal het volgens mij best wel eens voor komen dat je iets in Frans of Duits moet lezen, maar spreken in die talen hoef je dan niet.
Volgens mij is het juist onzin om mensen die helemaal niet in talen zijn geïnteresseerd helemaal te leren spreken en schrijven in Duits en Frans,
Er worden juist wel schoolexamens in Duits en Frans 1 afgenomen. Bij ons wel in ieder geval. Geen CSE nee. Maar wij kregen in de vijfde klas drie schoolexamens van Frans en drie van Duits en die bepaalden het Schoolexamencijfer, dus het hangt helemaal niet van één cijfer af. Bij jou op school misschien, maar dat ligt dan aan de school
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:27
chris9 tje
chris9 tje is offline
omdat je om goed begrijpend te kunnen lezen ook de rest van de taal moet beheersen bijvoorbeeld?

grammatica en idioom moet je gewoon hebben om te kunnen lezen. Uitspraak misschien niet, maar wel schrijven
Oud 21-04-2003, 12:39
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 21-04-2003 @ 10:40:

Wat ik wel er vind is dat de vakken zo uitgehold zijn. Je mist ontzettend veel kennis.... Integreren kun je nauwelijks (en dat is erg belangrijk voor technische studies), scheikunde stelt niets voor, natuurkunde ook niet.... de talen zijn vernaggeld door het splitsen en meer van dat soort dingen..... zonde.....
Dat verslechterd juist de aansluiting op het vervolgonderwijs.....
Inderdaad. Alleen bij een relatief simpel vak als statistiek zie je dat al. Ze kunnen prima alles in toetsen op hun grafische rekenmachine, maar wat er gebeurt, dat weten ze niet. Zelfs nulpunten kunnen ze amper zonder grafische rekenmachine.
Oud 21-04-2003, 16:48
Balance
Balance is offline
nee, ik ervaar het als erg slecht. Zeker ook omdat ik bij mijn broer gezien heb hoe het oude systeem in elkaar zat. Enkele nadelen van de Tweede Fase in mijn ogen:

- Slechte roosters (het minste aantal tussenuren dat ik heb gehad is 6). En zelfstandig werken in die uren is niet altijd mogelijk, want we hebben internetbriefjes nodig voor de computer en de mediatheek zit nog wel eens vol. Die uren kan ik thuis dus veel beter besteden.
- weinig mogelijkheid tot zelfstandig werken, want wij mogen slechts een paar uurtjes in de week uit de les. die paar docenten hebben dus begrepen waarom het gaat in het studiehuis, maar de rest totáál niet.
- extra werk, want het ene na het andere handelingsdeel moet worden ingeleverd. nog niet te spreken over de PO's, waarbij ze de lat ook maar meteen een stukje hoger hebben gelegd als voorheen (bij ons op school dan). Ook meer toetsen als vroeger die dan ook nog eens zwaar meetellen (examentoetsen van 20%. Dat kende mijn broer vroeger écht niet hoor). Daardoor kan je ook niet eens een toets wat minder leren.
- huiswerk staat nog altijd per les beschreven wat je af hebt. er geldt dus: vooruit werken mág, een keer niets doen mag níet. daar gaat dus het zelfstandige... Geef mij gewoon op wat ik in een maand moet doen en laat het me zelf uitzoeken. Dit is nog precies hetzelfde als toen ik in de eerste zat!
- Slechte voorbereiding. Wij hebben nooit geleerd met werkwijzers te werken enzo, maar men verwachtte dat wij het in de 4e maar ff goed gingen doen. Maar dat is slechts de nieuwigheid, want het jaar ná ons begon al wel met voorbereiding op de tweede fase in de onderbouw.

Ik kan zo wel ff doorgaan, maar ik denk dat mijn mening zo wel duidelijk is
Oud 21-04-2003, 16:51
Briseïs
Briseïs is offline
Bij ons op school slaat het studiehuis echt helemaal nergens op. Het leidt er maar toe dat we drie keer zoveel huiswerk hebben en drie keer zoveel nutteloze lessen per week.
Oud 21-04-2003, 18:07
m'neer
m'neer is offline
't Is 'n soort communisme... mooi in theorie en een fikse domper in de praktijk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 01:25
Lyx
Lyx is offline
nee !!
Oud 22-04-2003, 08:30
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
redroosje schreef op 19-04-2003 @ 21:49:

En hoe zit het met de hele tweede FAse?
profielwerkstukken »»»»»» ik vind eht regelrechte onzinwant je besteed 90 uur voor ene werkstuk voor 5 minuten presentatie en geen eens een cijfer!!
Net ofdat iets nutteloos is als je er geen cijfer voor krijgt Het pws heeft de bedoeling om je voor te bereiden op (in jouw geval) het HBO. Het heeft dus in principe wel degelijk een nut, alleen jij haalt dat nut er blijkbaar niet uit..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:17
m'neer
m'neer is offline
Het feit dat je helemaal niets hoeft te doen op school is niet per sé een vooruitgang... Op het HBO of de universiteit moet je namelijk behoorlijk hard werken, dus kan je er beter goed naar toe werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 11:21
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Het studiehuis en de tweede fase hebben natuurlijk al enige jaren achter de rug. De moeilijkste periode waren dan ook de eerste twe jaren, voordat ze besloten om toch maar een aantal projecten te schrappen, om de druk op de leerlingen af te laten nemen.

ik denk dat als je mensen aaspreekt met een leeftijd van rond de 22 jaar dat je dan hele andere verhalen krijgt.
Oud 23-04-2003, 12:04
Verwijderd
Het studiehuis is een zegen, alleen leraren & schoolleiding snappen het niet resp. vullen het (nog) niet goed in.

Het idee is echter prima... (maar dat geldt voor de meeste goeie ideeen.......)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
redroosje schreef op 19-04-2003 @ 21:49:
1. Ik vind de hele tweede fase bij ons op school wel erg slecht geregeld. Het is allemaal onduidelijk en vaag geregeld en EERST LERAREN EN DAN LEERLINGEN OF COURSE .
2. Ik zou graag willen weten hoe jullie het studiehuis vinden in het algemeen? prettig om te werken daar of niet?
rommelig? handig??

3. En hoe zit het met de hele tweede FAse?
roosters »»»» een grote ellende bij ons
vaste vakkenpakketten »»»»» niet gezond gewoon en geen een is leuk!!!
Je hoeft niet zo te schreeuwen. ik ben niet blind.
1. Hm, het pta klopt van geen kant. En soms doen leraren dingen die niet helemaal kloppen. (maar dat kan ook in mijn voordeel werken )
2. Het studiehuis is niets voor mij. Ik stel dingen veel te veel tot het allerlaatste moment uit.
3. Jullie moeten 90 uur besteden? Wij 'maar' 80 uur.
We krijgen wel een cijfer trouwens.
de roosters zijn ook goed geregeld bij ons. In de 4e had ik best veel uren maar in de 5e en de 6e Ik hoef morgen maar 2 uur op school te zijn.
Ik vind mijn vakkenpakket best leuk eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:44
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Jadie schreef op 24-04-2003 @ 21:05:
3. Jullie moeten 90 uur besteden? Wij 'maar' 80 uur.
We krijgen wel een cijfer trouwens.
de roosters zijn ook goed geregeld bij ons. In de 4e had ik best veel uren maar in de 5e en de 6e Ik hoef morgen maar 2 uur op school te zijn.
Wij krijgen wel een cijfer maar dat telt niet voor je eindexamen.

En de roosters... Het is misschien dat ik veel vakken heb maar ik zit gemiddeld van half negen tot half 4 op school, met maar 1 tussenuur in de week... En mijn klasgenoten die minder uur hebben maar ietsje minder.
Oud 25-04-2003, 15:28
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik vind het wel relax, omdat ik er minder voor hoef te doen,

maar kwalitatief is het heeeeeeel slecht
Vooral duits 1 en frans 1, is bij mij sinds de 4e dramatisch slechter geworden, omdat je in de 4e 5e en 6e alleen maar teksten maakt (wat niemand dus doet) en dan krijg je af en toe een blaadje met woordjes waar je een proefwerk over krijgt. Dus gewoon stampwerk. Dit vindt ik heel slecht van het studiehuis.
Oud 25-04-2003, 22:21
chris9 tje
chris9 tje is offline
en officieel mogen ze niet eens idioomtoetsen geven...

Citaat:
en dan krijg je af en toe een blaadje met woordjes waar je een proefwerk over krijgt.
Oud 26-04-2003, 12:09
Balance
Balance is offline
overigens is hét woord van de tweede fase 'plannen', maar is dat bij jullie school van toepassing op het huiswerk?

bij ons staat namelijk in de werkwijzer nog voor élke les beschreven wat we af moeten hebben, waarbij geldt: vooruit werken mag, achterlopen mag níet.
dat was in de eerste klas ook al. alleen had je dan geen werkwijzer waar het in stond, maar een agenda...

(heb het dus over huiswerk, niet over handelingsdelen)
Oud 26-04-2003, 18:01
Verwijderd
ik vind het niks.

wij hebben ook zo een verrot prefab huisje.

constant "gebonk".

en het is er muf en warm, en nog gaat deltion zeiken als je er niet zoveel uur per dag bent.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:21
Ketjing
Ketjing is offline
ik heb er even over moeten nadenken maar ik heb eindelijk een goed punt gevonden. Het grote voordeel van het studiehuis is dat er alleen toetsen in de toetsweken worden afgenomen.
Oud 26-04-2003, 23:29
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 26-04-2003 @ 19:21:
ik heb er even over moeten nadenken maar ik heb eindelijk een goed punt gevonden. Het grote voordeel van het studiehuis is dat er alleen toetsen in de toetsweken worden afgenomen.
Ook dat verschilt per school.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:17
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
En dat is een voordeel? Nou niet dus.
Oud 28-04-2003, 15:36
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 28-04-2003 @ 16:17:
Zeker dat dat wel een voordeel is. Op de universiteit wordt er ook met tentamenperiodes gewerkt. Dus dan is het wel handig dat je alvast op de middelbare school hebt ervaren dat het lastig is om alles in dat laatste weekend te leren.
Oud 28-04-2003, 17:23
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 28-04-2003 @ 16:17:
Zeker is dit een voordeel, nu krijg je tenminste geen onverwachte toetsen en je krijgt geen toetsen in de "normale" weken.
Oud 28-04-2003, 17:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 28-04-2003 @ 18:23:
Zeker is dit een voordeel, nu krijg je tenminste geen onverwachte toetsen en je krijgt geen toetsen in de "normale" weken.
Onverwachte toetsen kregen wij sowieso al niet. Maar heb jij het nu trouwens over proefwerken of over tentamens?
Oud 28-04-2003, 17:55
Ketjing
Ketjing is offline
Tentamens/SE's, proefwerken heb ik niet meer.
Oud 28-04-2003, 17:57
Iduna
Iduna is offline
Wij hebben geen echt studiehuis, geloof ik. Maar dit gaat weer eens over de 2e Fase.. Ik vind dit niet echt een ramp eigenlijk. Er zijn altijd wel dingen om over te zeiken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:37
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 28-04-2003 @ 18:55:
Tentamens/SE's, proefwerken heb ik niet meer.
Ik wel. Dus dan heb ik vier keer in t jaar een week met een stuk of 4 tentamens en een stuk of tien proefwerken. En dan tussendoor ook nog gewoon proefwerken.
Oud 29-04-2003, 15:06
tacidvs
tacidvs is offline
't is veel te makkelijk, dat studiehuis.
Oud 05-05-2003, 16:13
Balance
Balance is offline
Citaat:

nee hoor, ik heb gewoon heel het jaar door toetsen.
tegelijkertijd met mijn handelingsdelen, po's en huiswerk.

sterker nog: tot de zomervakantie heb ik nog 24 lesdagen, waarin ik 24 toetsen heb. Elke dag één dus (of soms een dag geen en de volgende dag 2). Daarnaast moet ik dus ook gewoon 39 uur naar school, m'n huiswerk maken, 8 handelingsdelen maken en inleveren en 3 PO's.
Oud 05-05-2003, 17:15
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
linda85 schreef op 05-05-2003 @ 17:13:

nee hoor, ik heb gewoon heel het jaar door toetsen.
tegelijkertijd met mijn handelingsdelen, po's en huiswerk.

sterker nog: tot de zomervakantie heb ik nog 24 lesdagen, waarin ik 24 toetsen heb. Elke dag één dus (of soms een dag geen en de volgende dag 2). Daarnaast moet ik dus ook gewoon 39 uur naar school, m'n huiswerk maken, 8 handelingsdelen maken en inleveren en 3 PO's.
Ja ik vind het dus ook nergens op slaan dat het overal anders is. Op sommige scholen heb je veel meer voordelen dan op andere. Bij ons op school bijv. mag je een tentamen altijd herkansen (als je genoeg herkansingen hebt), maar ergens anders alleen als je een onvoldoende hebt. En bij ons mag je maar drie herkansingen in een jaar doen, terwijl je er op sommige scholen elke toetsweek een mag doen. Ik vind het zo raar dat zulke dingen niet landelijk geregeld zijn.
Oud 06-05-2003, 10:28
DHJ
DHJ is offline
Ik vind de 2de fase opzicht wel relaxt. Ik hoef in een periode eigelijk niets te doen tot een week voor de pw week waarin ik dan snel alle handelingsdelen + werkstukken inlever.
Alleen het grote nadeel is dat je bij geen een vak echt diep in de stof gaat.
De vakken CKV en ANW mogen ze van mij zowieso afschaffen.
Het idee van CKV is aardig (leerlingen meer kunst + cultuur meegevenl) maar wordt, bij ons, maar matig uitgevoerd, het enige wat je doet is wat verslagen maken en in de les krijg je allerlei vage opdrachten die je alleen maar doet om de tijd door te komen.
ANW is gewoon veel te oppervlakkig, de stof is veel te makkelijk, en daardoor stelt het vak werkelijk niets voor.
Mijn voorstel is dan ook die vakken weg en meer tijd geven aan de talen en GS en Ak. (bij E&M dan)
Reageren

Regels voor berichten