Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 17:06
Isa
Isa is offline
Hoe vaak hoor je niet dat de integratie tussen 2 volkeren problemen oplevert?
Ik kan me nog een documantaire herrineren over hoe een Joodse Groep samen moest leven bij een Christelijke Gemeenschap.
Dat leidde dus tot ruzie want de Joden hielden er compleet andere normen op na. De joden wilden bijvoorbeeld hun tuin niet bijhouden en de christenen maaiden elke dag. (was een gebied met gepensioneerde christelijke oude mannen enzo.
Of de problemen tussen een rijke blanke amerikaanse wijk en zwarte hanggroepjongeren/rappers.
Allemaal problemen. Dan zeg ik:waarom integreren?
Laat ieder geloof en cultuur (dat vaak samengaat met ras) hun eigen gebied hebben. Israel voor Joden, Nederland voor mensen die willen leven zoals ze leefden in Sodom en Gomorra.
Islamieten in hun Arabische wereldje.
En dan natuurlijk een land waarvan ik de onsterfelijke leider ben en vanwaar ik de politieagent speel over de rest van de wereld.

Daarom ben ik soms tegen pogingen om integratie te stimuleren, want dat leid absoluut niet tot vrede tenzij je de normen van beide kanten kan veranderen. Anders komen die in conflict.

Greetz Kenny.

Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 17:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 17:13
k28
k28 is offline
hoe je het ook bekijkt: totale integratie is een ideaal waarnaar te streven valt. Ben het met je eens dat het vrijwel onmogelijk te behalen valt. Daarom spreekt men tegenwoordig liever van een 'saladbowl' dan van een 'melting-pot', dwz niet alles door elkaar mixen maar samen leven, elkaar respecteren etc.
Zolang je extremisten hebt die elkaar uitsluiten zal je nooit een dergelijke samenleving krijgen, ik denk dat zo'n saladbowl het hoogst haalbare is op dit moment.
Totaal apart leven is evenmin mogelijk; door de globalisatie, moderne techniek en wereldeconomie is het onmogelijk alles gescheiden te houden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:44
geen punt.
geen punt. is offline
Ik vind de stelling zo hypocriet: "een rechts plan", alsof rechts tegen de integratie is... volgens mij is niemand daar tegen, alleen links dweilt met de kraan open, maar verder slaat dat 'rechts' in je stelling helemaal nergens op.
Oud 24-04-2003, 09:02
autodropje
autodropje is offline
Ik denk dat je zonder integratie nog veel meer geruzie krijgt
Oud 24-04-2003, 12:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
meelman schreef op 24-04-2003 @ 09:44:
Ik vind de stelling zo hypocriet: "een rechts plan", alsof rechts tegen de integratie is... volgens mij is niemand daar tegen, alleen links dweilt met de kraan open, maar verder slaat dat 'rechts' in je stelling helemaal nergens op.
Het rechtse is het feit dat ik onderscheid maak tussen verschillende culturen terwijl linksen meestal zeggen van:buitenlanders zijn precies als ons, alleen andere cultuur en buitenlanders zijn niet crimineel enzo.
Maar dit boeit eigenlijk niet zo.
Het gaat om het plan en dat kan ik gewoon niet bepald links noemen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:08
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
autodropje schreef op 24-04-2003 @ 10:02:
Ik denk dat je zonder integratie nog veel meer geruzie krijgt
Oud 24-04-2003, 13:36
*Burning water*
*Burning water* is offline
Volgens mij is het niet zo makkelijk. Er zijn maar weinig mensen die precies hetzelfde denken, ook al behoren ze tot de zelfde geloofsgemeenschap. Ook al zet je mensen van verschillende geloven bij elkaar, ruzies ban je ook op die manier niet uit. Er zal hoe dan ook geîntegreerd moeten worden, mensen moeten zich aanpassen aan anderen, omdat niemand zich precies hetzelfde wil gedragen of hetzelfde denkt.
Bovendien: ik vind het niet een goed plan, om niet meer zelf te mogen kiezen waar je woont. Stel, je bent moslim, dan wordt je dus naar een Arabisch land verbannen. Maar wat als je juist van de naaldbossen en meren in Finland houdt, en daar ook niemand tot last zou zijn?
Het is trouwens ook jammer om elke cultuur die maar een beetje anders is, niet in de buurt te hebben. Ik vind het juist interessant dat er in een samenleving mensen met verschillende denkbeelden wonen.
Reageren

Regels voor berichten