Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 12:22
tessy9
tessy9 is offline
Hallooo!
Ik moet voor levensbeschouwing een heel onderzoek doen, echt niet interessant om helemaal te gaan uitleggen, maar ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
En wat vind je van moeder&dochter (of zoon, maar dat komt minder vaak voor) die als beste vriendinnen met elkaar omgaan?
Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen?
Vermeld aub ook nog even hoe je gezinssituatie thuis is, dus of je ouders nog bij elkaar zijn..
Jullie zouden me goed kunnen helpen!
Alvast bedankt??
Groetjes!
Oud 22-04-2003, 12:24
Evito
Evito is offline
Heel goed, we kunnen het heel goed met elkaar vinden, ze is mijn enige vriend eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 12:25
Gothic
Gothic is offline
Ik heb een slechte relatie met mijn moeder. Ouders gescheiden. Het lijkt me opzich wel leuk een vriendinnen relatie te kunnen hebben met je moeder, maar dat zal niet lukken met mijn moeder...

M'n broertje heeft een betere band met m'n moeder, ik met m'n vader juist...
Oud 22-04-2003, 12:27
Verwijderd
en dan maakt dit het 5e deelforum waar je dit gepost heb,, denk je =echt dat dat helpt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 12:45
sinsere
sinsere is offline
Mijn moeder is een heel goede vriendin van me. Ik denk dat dat zo ook wel moet zijn, maar dat het belangrijk is wel een balans te vinden tussen het moeder-dochter zijn en het vriendingehalte.
Oud 22-04-2003, 13:01
655321
655321 is offline
kheb nie zo'n goeie band met mn moeder, veel ruzie enzow

kweenie ik hoef geen vriendinnen met dr te zijn maar gewoon met elkaar omgaan zou wel fijn zijn
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:12
Verwijderd
Mijn relatie met mijn moeder is denk ik wel wat je 'normaal' kunt noemen. We gaan normaal met elkaar om. Tja, 't is mijn moeder. Soms praat ik met haar over dingen, als ze wil dat ik de hond uitlaat of spullen voor haar haal, doe ik dat ook.

Voor de rest laat ze me met rust. Gelukkig

Ze is dus helemaal niet betuttelend ofzo, eerder wat afstandelijk (behalve als er bezoek is :/ ). Maar ja, dat ben ik ook. Ik heb dan ook, afgezien van een paar kleinigheden, nooit echt problemen met haar

[edit]
Mijn ouders zijn trouwens gewoon bij elkaar.

Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:20
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:22:
ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
hoi hoi, ik wil je wel ff helpen hoor!
Ik heb een hele goed band met mijn moeder...M'n ouders zijn nu 2 jaar uitelkaar en dat bevalt me eigenlijk wel (klinkt misschien raar, maar tis een lang verhaal, te lang )

Citaat:
En wat vind je van moeder&dochter die als beste vriendinnen met elkaar omgaan?[/B]
Ik vind het heerlijk!Ik heb dat zelf ook met mijn moeder en het voelt gewoon heel goed!Na de scheiding zijn we erg naar elkaar toegegroeid en ik heb ook een goede relatie met m'n broer maar daar ging t hier ff nie om

Citaat:
Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen?[/B]
Ten eerste moeten beide ouders (in dit geval dus de moeder) het kind op z'n gemak maken...Interesse tonen...Laten zien dat de ouder van het kind houd.Tjah, wat nog meer?

Citaat:
Alvast bedankt??
Groetjes! [/B]
Graag gedaan! xxx Suzan
Oud 22-04-2003, 14:00
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:22:
ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
Erg goed, we waarderen elkaar meer en meer nu we niet meer samen wonen.

En wat vind je van moeder&dochter (of zoon, maar dat komt minder vaak voor) die als beste vriendinnen met elkaar omgaan?
Eigenlijk vind ik dat niet een gezonde manier van een relatie hebben met je moeder, omdat je dan teveel in elkaars leven hangt en minder zelfstandig bent.

Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen?
Wederzijds respect, maar dat is nodig voor elke relatie en elkaar laten merken dat je elkaar waardeert.

vermeld aub ook nog even hoe je gezinssituatie thuis is, dus of je ouders nog bij elkaar zijn..
Mijn ouders zijn al 23 jaar getrouwd en naar het schijnt daar nog gelukkig bij ook.

Alvast bedankt??

geen probleem
Oud 22-04-2003, 15:08
igfy
igfy is offline
mijn ouders zijn nog bij elkaar en ik heb twee broertjes.
de band met mijn moeder is een beetje een haat-liefde verhouding. de ene keer kunnene we elkaar wel schieten, maar de andere keer kunnene we gezellig samen winkelen. maar ik vertel haar meestal niet echt al mijn persoonlijke dingen.
Oud 22-04-2003, 21:36
Severus
Severus is offline
Ik heb niet zo'n goede band met m'n moeder (en ook niet met m'n pa of m'n zusjes). Er is teveel gebeurd in het verleden. Ik vertel dus ook nooit persoonlijke dingen aan hen (daar heb ik m'n vrienden voor).

Mijn ouders zijn alleen maar goed voor het geld, meer niet.

Ripper
Oud 22-04-2003, 22:31
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
vroeger kon ik totaal niet met mn moeder overweg maar sinds ze uit elkaar zijn (mijn ouders dus) is ze zo totaal veranderd! ze is echt mijn beste vriendin nu en dat is echt beter! ik heb wel respect voor haar en ik ken mijn grenzen heb eigenlijk geen regels thuis mag doen en laten wat ik wil, maar ze zou het wel aangeven als het te ver zou gaan en dat kan ik me voorstellen...
Oud 22-04-2003, 22:33
Verwijderd
Vriendinnen is een groot woord. Vinden we allebei ook belachelijk, die "Mijn moeder is mijn beste vriendin!" acties
Maar we kunnen goed met elkaar overweg, lijken op elkaar, etc. Mja. Mijn mama. *grijpt en houdt vast*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:31
Verwijderd
Vroeger was ik echt een papa's kindje, mijn moeder deed me weinig. Sinds mijn vader overleden is 6 jaar geleden is dat echt helemaal omgedraaid. Ik ben best wel erg aan mijn moeder gaan hangen, nu nog steeds . Zo erg dat mijn zus zegt je wilt echt graag op mama lijken he maar dat valt volgens mij wel mee hoor . Ook mensen om mij heen zeggen dat het echt beter voor me is om volgend jaar het huis uit te gaan omdat ik onwijs aan mijn moeder kan ''plakken''.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:35
Zazoo
Zazoo is offline
heel goed. kan met r over alles praten. ouders zijn nog bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:43
PardonMe
PardonMe is offline
Mijn relatie met mn moeder is denk ik wel ''normaal'' niet overdreven vriendschappelijk en ook niet afstandelijk..
Ik ben wel tevreden over onze relatie.. Ik zou mn moeder niet als mn beste vriendin willen zien, ze moet wel mn moeder zijn vind ik..

ouders zijn overigens bij elkaar.
Oud 23-04-2003, 13:25
Verwijderd
ik heb wel een hechte band met mn moeder. we kunnen elkaar alles vertellen en hebben samen al veel meegemaakt.
ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten.. (en zonder mn zussie (en mn vriend) natuurlijk)
vind t juist positief als ouder en kind als beste vrienden/vriendinnen met elkaar omgaan...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:35
Verwijderd
Mijn gezin is een beetje moeilijk; mijn ouders zijn nog bij elkaar, ik zeg 'nog' omdat het al een tijdje best wankel is...

Ik zal vertellen:

Mijn moeder is heel gesloten wat gevoelens betreft, ze laat niet zo duidelijk merken dat ze iets goed, knap oid vindt, daarom dachten mijn zus en ik járen dat ze niet van ons hield. Ze gaf nooit complimentjes etc, maakte het echt moeilijk voor ons.
Bij onze vader twijfelden we niet, die móest wel van ons houden want hij was altijd super lief.

Na een heel lang en emotioneel gesprek met mijn moeder, bleek dat ze het zelf echt heel moeilijk heeft gehad met onze opvoeding; ze moest alles zelf doen, mijn vader deed niets. Dus zíj bedacht de regels, gaf ons straf en was daarom niet zo geliefd door mijn zus en mij. Mijn vader daarintegen gaf ons eigenlijk nooit straf, was nooit echt boos... Das vind ik nu nog steeds best moeilijk... Mijn moeder vertelde dat ze heel veel moeite voor eens deed, maar daar nooit voor beloond werd... ze dacht dat we haar zagen als een soort akelige heks, die alleen maar boos kon zijn. Toen ze dat zei begon ik echt gigantisch te janken; ze had namelijk gelijk... niet zozeer op dat moment, maar vooral over vroeger. Mijn zus en ik zágen haar als een rottig persoon, omdat ze gewoon altijd ons terrecht wees... maar als zij dat niet deed, dan deed niemand het.

Mja, mijn vader heeft dus nooit wat gedaan voor mijn zus en mij, dat is echt pijnlijk. De enige keren dat hij ons vasthield als baby, was toen hij op de foto moest....

Maar ok; mijn band met mijn moeder is nu echt heel goed, ik weet dat ze van me houdt en ze weet dat ik van haar houd... Ze neemt me dolgraag mee de stad in en houdt ervan om gewoon lekker te kletsen... Ik vind d'r echt fantastisch

Als aanvulling ook nog even mijn band met mijn vader; die is moeizaam. Niet zozeer omdat we veel ruzie hebben - we hebben eigenlijk nooit ruzie - maar omdat hij zich ongemakkelijk voelt bij mij en ik ook bij hem. Vroeger hadden we echt iets magisch, we begrepen elkaar zonder ook maar iets te hoeven zeggen en konden ook heel hard samen lachen. Maar dat is dus gewoon weg... omdat ik nu weet hoe hij is, en ik mijn moeder niet al haar inzet wil afstraffen, maar wel zijn niet-inzet... Toch hou ik veel van hem, en hij van mij... ik zou hem niet kunnen missen, hoe moeizaam het ook is tussen ons...

Damn, nooit geweten dat alles altijd anders uitpakt dan je denkt...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:19
Ellennnn
Ellennnn is offline
ik heb een goede relatie met mijn moeder. Als ik ergens mee zit kan ik dat kwijt, zij net zo. Vervelend is alleen dat mijn moeder en ik vreselijk veel op elkaar lijken en dat kan erg confronterend zijn. Is soms ook wel prettig hoor maar vaak verteld ze dan wel dingen die je eigenlijk niet zou willen horen. Maar dat heeft ook zn positieve kant omdat je dan ook weet wat je te wachten staat.
Oud 23-04-2003, 15:29
wietsie
wietsie is offline
ik heb denk een normale relatie met me moeder.. kan wel met der praten maar doe het meestal nie.. over jongens trouwens helemaal niet... hmm.. misschien toch nie zo goed maarja... oja.. m'n ouders zijn nog bij elkaar

de ouders van een vriendin van me zijn uit elkaar en zij heeft een hele goede band met der moeder... echt alsof ze beste vriendinnen zijn.. zou dat kunnen liggen aan dat haar ouders zijn gescheiden??

ik heb trouwens wel een hele goede band met me zus en we weten alles van elkaar, maar daar heb je nie zo veel aan
Oud 23-04-2003, 15:32
Thomas
Thomas is offline
Geen bijzonder speciale relatie. Leuk en we tolereren elkaar.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 16:19
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb wel een goede relatie met mijn moeder geloof ik, beter als met mijn vader ook. Mijn moeder is lief Maar ze is ook heel overbezorgd en eigenwijs en dat geeft wel eens ruzie, maar och. Ehm ik denk dat ik gewoon een 'normale' moeder/dochter-relatie heb met mijn moeder. Ik kan erg goed met haar overweg, maar ik zou haar niet als 'beste vriendin' willen hebben ofzo. Ik denk ook niet dat dat goed is: je moeder als je beste vriendin. Een moeder is een moeder en moet toch een soort van 'gezag' hebben. Bovendien zijn er gewoon dingen die mijn moeder niet mag weten, OF omdat ze voor haar teleurstellend zouden zijn, OF omdat ik daar met haar gewoon liever niet over praat en ik denk dat dat juist wel goed is zo.
Oud 25-04-2003, 17:29
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
kheb idd een 'normale' relatie emt mijn moeder.. ik vind het zelf beetje *raar* als je je moeder als Beste vriendin ziet.. alhoewel ik heb een vriendin en die bespreekt egt alles (vriendjes, liefde, sex etc) met de rmoeder en dat is opzich wel fijn, maar ik praat eigenlijk niet eens over school ofzo, gewoon als het nodig is wat te zeggen, praat ik met der, of als ik een erg blije bui heb en er is niemand anders om tegen te praten. Klinkt misschien alsof het neit zo goed is, maar otch we respecteren enzo elkaar en dat vind ik wel genoeg. Kheb geen behoefte aan meer dan een Moeder, als er wat is zijn er mijn vrienden wel voor me.

Mijn ouders zijn trouwens gescheiden en ik woon het grootste deel van de maand bij mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:34
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb een erg goede relatie met mijn moeder. Ik kan met haar over alles praten en we lachen bijna altijd met elkaar. Ik vind het verschrikkelijk als ik ruzie met haar heb. Wat ik wel belangrijk vind is dat je moeder niet je vriendin moet worden: de verhouding moet duidelijk zijn --> je moeder is de "baas", jij moet je moeder gehoorzamen, maar natuurlijk moet je wel met elkaar kunnen praten en met elkaar kunnen lachen en huilen enzo.
Ik wil mijn moeder dan ook niet een vriendin noemen, omdat ik met mijn vriendinnen een heel andere band heb dan met mijn moeder.
Oud 25-04-2003, 17:34
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ook nog wat: mijn moeder is ja.. kweetniet. noem het maar Licht-gehandicapt.. nee opzich neit gehandicapt.. ja whatever.. iig, der rechter arm is nog een beetje verlamdt en ze heeft Afasie (soort spraakgebrek) hierdoor vind ik het ook vervelend om met der te praten, omdat alles een beetje langzamer komt en soms begrijpt ze dingen nog niet echt en daar erger ik me aan.. (gemeen van me maar tog bedenk je eens: je bent met je moeder aan het praten, en je maakt een grapje -> ze snapt em weeer niet, of zij wil een grapje maken, maar het duurt 5 minuten voordat de grap eruit is gekomen en dan is het al niet meer grappig ofzo..) ik zie der trouwens ook nog beetje als soort van 'slachtoffer' ofzo soms en dat zal voor haar ook wel vervelend zijn.. door de scheiding zijn we dichter bij elkaar gegroeid, door der Hersenbloeding+ infarct en de gevolgen vandien zijn we weer beetje afstandelijker geworden..vaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 17:38
never mind
never mind is offline
mijn ouders zijn bij elkaar en ik heb twee broertjes.. zelf ben ik 16 (meisje). Vroeger werkte mijn vader fulltime en mijn moeder practisch niet (alleen maandagochtend maar dan was ik toch ok school) ik heb daardoor een goede band opgebouwd met mij moeder en een wat mindere met mijn vader. Ik was altijd goede vriendinnen met mijn moeder vond het erg leuk met haar de stad in te gaan etc

Mjin vader werkt nu parttime (2dagen/week) en mijn moeder fulltime... Ze is moe (& chagerijnig) als thuiskomt en met al haar clubjes, hobby's en andere verplichtingen (zoals helpen bij de clubje's van mijn broertjes) heeft ze amper tijd voor mij. Ik heb nu ok een vriendje waar ik 's avonds en zondag vaak & graag ben (enige tijdstippen behalfe 's ochtends soms en rond etenstijd soms waneer ik mijn moeder zie)..... Onze relatie is nu flink bekoeld omdat we elkaar weinig zien en omdat mijn moeder vaak mij de schuld geeft dat ik er niet ben en dat ze me nooit meer ziet... Ik kan tenslotte ook NIET naar mijn vriendje gaan....... Ik vind dit jammer maar niet helemaal niet terecht enz enz etc...

............... En dan krijgen we weer ruzie

maarja af en toe kunnen we samen ookwel goed opschieten & lol hebben!
mijn relatie met mijn moeder krijgt een 5,5 denk ik.... het was een 8...
Oud 25-04-2003, 18:38
pure_evil
pure_evil is offline
mijn moeder is echt een goede vriendin van me. meestal geeft ze me objectieve informatie en ik hoef niet bang te zijn dat ze haar mond voorbijpraat ofzo. ik kan echt met alles bij haar terecht. mijn mamma=
Oud 25-04-2003, 21:41
Verwijderd
mijn moeder is echt geweldig, ze weet gewoon (bijna) alles van me.. ik denk ook dat zij mij gwoon goed begrijpt als ik met bepaald dingen zit... ik kan ook met alles bij haar terrecht: tis een topper!!

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:51
lieve
lieve is offline
Wel, ik heb best wel een goede relatie met m'n moeder!
Maar om te zeggen dat ik met haar omga zoals met m'n beste vriendinnen??? Neeeeeeeen, dat nu ook weer niet.
Ik kan veel tegen haar vertellen. Maar het heeft zijn grenzen...
En sinds ze oma geworden is, is het helemaal alsof ik meer gêne heb om haar iets te vertellen. Ze gedraagt zich ook als een oma, en dat is soms best wel raar...
Maar het is en het blijft natuurlijk nog steeds mijn moeder.
Als moeder en dochter ken je elkaar natuurlijk, en vullen we elkaar vaak aan!
Ze moet nooit vragen naar waar ik ga en zeggen wanneer ik thuis moet zijn. Dat zeg ik haar meestal voor ik vertrek, en het uur dat is meestal hetzelfde dus...
Thuis weet ik ook steeds wat me te doen staat...
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met m'n ma, wel af en toe als ik wat grove uitspraken heb, of ne franke mond heb!!! Mor anders geen problemen, ik ben iemand die zich ook aan de afspraken houdt... dus dat geeft natuurlijk ook vertrouwen met zich mee!
Oud 27-04-2003, 17:55
Esmée
Esmée is offline
Ik ga op zich prima om met mijn moeder, maar niet zo open. Toen het uitging met mijn laatste vriendje was eigenlijk de eerste keer dat we echt heel persoonlijk gepraat hebben over dingen, en dat ik ook behoefte had er met haar over te praten. Ik heb gewoon iets tegen zo'n 'vriendinnen'-relatie met je moeder, dat lijkt me echt tien keer niks, daar heb je je vriendinnen voor. Met hen praat ik wel over wat ik allemaal uitspook, en met wie ik heb gezoend enz. , daar ga ik het echt niet met mijn moeder over hebben. Ik kan me soms ook vreselijk aan haar ergeren (ze kan me vreselijk betuttelen en daar kan ik NIET tegen), zij zich ook aan mij (ik kan heel brutaal zijn), maar ja dat hoort er ook bij. Ben wel tevreden
Oud 27-04-2003, 21:26
Verwijderd
sorry, ik heb m'n moeder nooit gekend, ze overleed toen ik 2 was, maar ik vind het wel boeiend om alle reacties te lezen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 22:30
Verwijderd
Zoooo, vatte ik die topictitel even verkeerd op

Maar goed, ik heb een heel goede band met mn moeder, al is het ook moeilijk.. Ze is niet het persoon waarmee ik goede vriendinnen zou zijn zou het mn moeder niet zijn zeg maar, niet mijn type persoon. Ze is echter wel heel belangrijk voor me en ik kan het zeker heel erg naar mn zin hebben met haar. Ik kan vooral heel goed met d'r praten en heb echt superveel steun aan d'r in moeilijke tijden, maar in goede tijdden 'connect' ik gewoon niet zo met d'r..

Mja, ik vind niet veel van moeder en dochter die beste vriendinnen zijn, ik weet zelf niet hoe het is dus is moeilijk om te beoordelen..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 23:55
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-04-2003 @ 23:30:
Zoooo, vatte ik die topictitel even verkeerd op
d8 je dat je de enigste was
Oud 28-04-2003, 16:25
Daphne16
Daphne16 is offline
onze band is heel verschillend...de ene dag kunnen we het onwijs goed vinden..maar sommige dagen kan ik haar egt niet uitstaan...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:38
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Super Vegeta schreef op 28-04-2003 @ 00:55:
d8 je dat je de enigste was
Dacht je dat Dragon ball Z stoer was ?
Oud 28-04-2003, 20:45
wissie
wissie is offline
Mijn band met mijn moeder is heel erg goed en ik zou het niet anders willen zien.
Ik vind niet dat moeder en dochter alleen als vriendinnen met elkaar om zouden moeten gaan, omdat je dan geen echte moeder-dochter relatie hebt naar mijn mening. Ik bespreek dezelfde dingen met mijn moeder als met vriendinnen, maar veel minder open. Soms vind ik mijn moeder te bezorgd over mij, maar over het algemeen kunnen we het heel goed met elkaar vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten