Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 16:05
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
sinds kort heb ik nieuwe vriend. Het is allemaal nog vaag, maar is nu wel echt wat geloof ik. Hij al wel hier thuis geweest, en ik bij hem. Maar nu is het probleem: ik heb geen vader meer, die is 2 jaar geleden overleden, maar dit kan ik hem niet vertellen. Hij weet dus wel dat ik geen vader heb. Laten doorschemeren van dat ik alleen moeder heb, en foto v papa op tv enzo. Dus hij weet wel dat hij overleden is. Maar goed,ik wil er dus wel over beginnen, maar kan dit gewoon niet :-s Bedoel, hij moet dit nou toch wel een keer weten vind ik.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 16:09
twim
twim is offline
waarom kun je niet gewoon zeggen "mijn vader is dood" ??
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:11
josdebos
josdebos is offline
waarom vindt je het zo moeilijk om hem hiervan te vertellen? ik weet zeker dat hij dit heel goed zal opvatten en dat jij je zal steunen! Het is misschien ook beter om het nu te vertellen, dan dat hij er via via van te weten komt, en dan is het altijd net wat anders verteld dan jij zelf zou doen. begin er rustig mee, zeg zoiets van, heb je gemerkt dat er foto's van mijn vader staan? zoiets, hij zal er vast wel iets op zeggen! heel veel sterkte hiermee, ik kan niet zeggen dat ik weet hoe jij je voelt, maar ik snap dat het heel moeilijk voor je is!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:12
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
maar dat vind ik ook beetje lomp overkomen. Weet hij ook niet hoe hij moet reageren. Maar dan vooral het moment vind ik lastig. Bedoel..is altijd zo gezellig. En dan vind ik zonde om dan daar over te beginnen en dan zo'n sfeer EVEN te krijgen, ach ja. Is ook niet echt probleem misschien. Zit dr gewoon ff mee!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:14
josdebos
josdebos is offline
Citaat:
zonnebloemke schreef op 26-04-2003 @ 17:12:
maar dat vind ik ook beetje lomp overkomen. Weet hij ook niet hoe hij moet reageren. Maar dan vooral het moment vind ik lastig. Bedoel..is altijd zo gezellig. En dan vind ik zonde om dan daar over te beginnen en dan zo'n sfeer EVEN te krijgen, ach ja. Is ook niet echt probleem misschien. Zit dr gewoon ff mee!
kan ik me voorstellen, toen mijn vriend mij vertelde dat hij geen broer meer had, moest ik ook even slikken, maar we hebben erover gepraat en ik vond het ook wel heel fijn dat hij mij dit vertelde, het geeft toch een beetj het gevoel dat diegene je genoeg vertrouwt om zijn verdriet aan je bloot te stellen!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:14
twim
twim is offline
Citaat:
josdebos schreef op 26-04-2003 @ 17:12:
normaal doen oke?
dit is niet echt respect tonen tegenover zonnebloem, als je nou gewoon niks normaals hier op te zeggen hebt, zeg dan helemaal niks!
Was ook niet de bedoeling dat ze DAT tegen haar vriend moest zeggen. Was gewoon meer iets van waarom niet gewoon zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:15
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
dankje! Maar waarschijnlijk heeft hij al wel iets over gehoord. Zijn ouders kennen mijn ouders wel een beetje, dus zullen ze hem wel iets over verteld hebben. Want zijn moeder vroeg wel echt zo van hoe is het met je moeder dan. Ik MOET volgende x als ik hem alleen spreek gewoon vertellen, ik weet ook wel zeker dat ik naderhand dan wel blij ben dat ik het verteld heb :-) oke, denk gewoon daar alleen nog maar aan! :-)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:18
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Citaat:
josdebos schreef op 26-04-2003 @ 17:14:
kan ik me voorstellen, toen mijn vriend mij vertelde dat hij geen broer meer had, moest ik ook even slikken, maar we hebben erover gepraat en ik vond het ook wel heel fijn dat hij mij dit vertelde, het geeft toch een beetj het gevoel dat diegene je genoeg vertrouwt om zijn verdriet aan je bloot te stellen!
Ja dat kan ik me ook wel voorstellen. Bedoel krijg je wel iets meer diepgang enzo in je relatie (om het eens stom te zeggen). Zou het zelf ook wel stom vinden als ik hem was, dan zou ik er ook wel meer van willen weten....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:19
Bruut
Bruut is offline
Ik denk dat ie het al lang doorheeft, als er foto op de tv staat enzo.. en ik zou het hem gewoon vertellen. Weet zeker dat ie je erin zal steunen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:20
Evito
Evito is offline
Hij zal het heel normaal vinden. Wat kan er gebeuren als je het hem gewoon vertelt? Je kunt het positieve van de zaak belichten en het zo toch nog gezellig maken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
josdebos schreef op 26-04-2003 @ 17:12:
normaal doen oke?
dit is niet echt respect tonen tegenover zonnebloem, als je nou gewoon niks normaals hier op te zeggen hebt, zeg dan helemaal niks!
Dat is toch een normale reactie? Ik zie ook niet waarom je niet gewoon dat kan zeggen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:25
josdebos
josdebos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-04-2003 @ 17:22:
Dat is toch een normale reactie? Ik zie ook niet waarom je niet gewoon dat kan zeggen...
ja oke, btje fel gereageerd misschien *bied hierbij excuses aan* maar het klonk een beteje bot, weet niet gewoon, beetje onverschillig, maar je hebt gelijk is ook wel normale reactie
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:29
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
snap wel dat jullie denken van zeg het toch gewoon hoor! Zal ik ook denken als buitenstaander..maar goed. bedankt wel voor jullie reacties..zeg het volgende x 'gewoon'...:-)..nee, komt ook wel goed. Maak me beetje druk om niets..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 19:26
Phileine
Phileine is offline
Komt dat niet gewoon vanzelf? Op een gegeven moment komt de situatie wel ter sprake, toch?
Oud 26-04-2003, 20:31
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 26-04-2003 @ 20:26:
Komt dat niet gewoon vanzelf? Op een gegeven moment komt de situatie wel ter sprake, toch?
exact!
Oud 26-04-2003, 21:26
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Zonnebloemeke, mijn moeder is 2maanden geleden overleden, wat mijmaar iedereen in zo'n plaats heel erg veel pijn doet.

Ik heb sinds kort ook een nieuwe vriend, maar het eerste wat ik hem vertelde was dat.
Omdat, ik, wat jij misschien ook wel herkent, zom ijn goede en slechte buien heb, en als je dat vertelt dan kan jou vriend, ook alis het een neiuwe en vidn je het meoilijk jou beter begrijpen en ook steunen waar het nodig is.

Dat het moeilijk is om te vertellen snap ik. Maar als je van plan bent bij hem te blijven, om hem geeft. Dan zou ik het snel vertellen want anders neemt ie het je misschien wel kwalijk.

En dan nog iets, het spijt me heel erg dat je je vader hebt verloren..

Veel liefs,
Denise en suc6 ermeej
Oud 27-04-2003, 02:19
Maurice
Maurice is offline
ik denk eerder dat 'ie het vreemd vind als je het niet vertelt..
maar wees er wel zeker van dat 'ie een beetje met het nieuws om kan gaan.
Oud 27-04-2003, 11:13
SounD
SounD is offline
Ligt het aan mij of zou je vriend niet allang wat door hebben..

Denk dat iedereen met een IQ dat hoger is van een garnaal wel kan concluderen dat als je vader niet bij je in huis is en er staat wel een foto op de tv dat ie dan is overleden?
Bij scheiding staat er meestal geen foto.

Als je vriend nieuwsgierig is dan zal ie wel wat vragen als jij behoefte hebt om het te vertellen dan doe je dat gewoon.
Het enige dat je moet vermijden is om het zomaar uit de lucht te laten vallen.. : "Mijn vader is (dus) dood" Dan wordt hij gedwongen om opeens te reageren namelijk.
Oud 27-04-2003, 11:21
Thomas
Thomas is offline
Wat zijn er soms toch vreemde mensen, maargoed. Zeg hem gewoon dat vader 2 jaar geleden is overleden, dat begrijpt hij vast. Daar is helemaal niets vreemds aan, omdat het eerder vreemd is als je het hem niet zou vertellen. Dus zeg het lekker direct. Hij behoort het wel te weten idd..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:50
Verwijderd
Hee,

Ik snap best dat je het moeilijk vindt om te vertellen. Dat had ik ook. Mijn moeder is overleden en sinds 9 maanden heb ik een vriend. Hij begreep niet precies hoe het hier thuis zat.. want de vriendin van mijn vader noem ik bij haar naam terwijl ik mijn vader 'papa' noem. Mijn vriend had dus wel door dat de vriendin van mijn vader niet mijn moeder was. En hij heeft toen gevraagd of mijn ouders gescheiden waren ofzo.
Dus ik heb het eigenlijk verteld doordat mijn vriend er naar vroeg.
Ik denk dat je er het beste gewoon een keer over moet beginnen als je bijvoorbeeld samen op je kamer ofzo bent. Je vriend vindt het echt niet raar ofzo als je het verteld en ik denk dat het voor jezelf veel fijner is dat hij het weet.
Waarschijnlijk is je vriend ook wel nieuwsgierig maar durft hij je niet goed te vragen omdat hij bang is jou verdrietig te maken..

Succes, Appel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten