Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Op die dag regende het trouwens ook. ![]() Verder ben ik absoluut tegen de monarchie, precies om de redenen die NN al noemde.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tjeezus, wat een gezeik hier weer. Ik vind het wel leuk en gezellig, het hoort erbij en zeur niet over monarchie-dingen en zo, kanonne he.
Ook dat met voetbal, das gewoon leuk, het gaat om de sfeer.. jeetje is er eens een wij-gevoel in het land, dan is het nog niet goed. Ik ben het dus eens met nare man, alhoewel ik liever niet met ziektes scheld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
gaat om de sfeer dat rotwijf 1 uur voor 700.000 euro zeker nou daar krijg ik een kutgevoel van |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je maar niet zegt dat je het vreemd vindt dat ik een Femke-avatar heb en voor de monarchie ben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja het hoort nou eenmaal bij Nederland. Punt. Doe niet zo moeilijk en dat je er een kutgevoel van krijgt, vind ik lichtelijk triest. |
![]() |
||
Citaat:
Dat zwarten vroeger geen rechten hadden, hoorde toen toch ook bij de wereld? Dat vind ik precies hetzelfde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
wat is er mis met het wij-oranje gevoel? Als je het niet wilt, dan doe je er lekker niet aan mee, maar laat die mensen die het wel willen toch gewoon hun gang gaan.
Citaat:
een president kost meer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Volgend jaar verkleed ik mij gewoon als gehandicapte en dan steek ik zielig mijn handje uit, en dan prompt schiet ik haar overhoop. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat Evito zei, waarom zou een president meer kosten? Ik heb het al heel vaak gelezen is natuurlijk een argument van niks. Dat kan je hier in Nederland zelf regelen. Een minister-president kost ook niet zo giga veel geld.
|
Hmm
Kut op slet grmbl te lang gebleven bij koniginnenach Ok, beetje bijgekomen De Monarchie zuigt, want 1) Mensen wordt een baan opgedrongen 2) Mensen worden boven anderen verheven (ethisch) 3) Mensen worden boven de wet gesteld 4) Mensen worden financieel bevoordeeld boven anderen op grond van afkomst
Laatst gewijzigd op 30-04-2003 om 13:19. |
![]() |
||
Citaat:
met een president en een senaat en niet een of andere foute familie die "ons"representeerd! die mensen hebben in nederlands naam teveel doden aangericht in klolonieën vroeger!
|
![]() |
nah... k vind het nu niet zo boeiend meer, maar vroeger
![]() op een of andere manier geeft zo'n koningshuis toch een speciaal tintje aan een land... k heb er eigenlijk niet zo'n probleem mee.... en als je er wel een probleem mee hebt... dan sluit je je lekker op op zo'n dag en ga je een hele dag computeren of studeren ofzo... of in de tuin werken... boeie... het is een vrije dag en veel mensen willlen wel koninginnedag vieren
||
Citaat:
![]() En vrije dag mn ass, ik moet gewoon werken straks.
||
Citaat:
Ik gedoog het koninklijk huis. Ze zijn zeker niet democratisch maar besparen de toestanden met een president. Daarnaast doen ze hun werk goed, vind ik. Dat we een koninkrijk zijn geeft voor buitenlanders ook het gevoel dat we iets authentieks hebben en geeft de Nederlandse cultuur een meerwaarde.
|
ben best voor de monarchie, alsd ze maar een rédelijk salaris ontvangen (en wat ze nu ontvangen noem ik niet redelijk). Het gaat om het icoon en niet zozeer om de uit te oefenen macht. Als het parlement echt iets wil doorzetten zetten ze de koningin gewoon tijdelijk af.
en verder... Ik ben niet echt een feestbeest, maar op zich zou ik geen onderscheid maken. 90% van de mensen viert écht niet de verjaardag van juliana... en de taferelen in Deventer noem ik niet echt patriottisme. Het is eerder slijmen bij de koningin of die vrouw een rotdag willen besparen. Dat mens wordt gewoon veel te goed beschermd tegen invloeden van buitenaf. Zij mag niet weten dat er mensen zijn die tegen haar zijn. Vind ik geen patriottisme, ik denk eerder dat het een doorgeslagen censuur is die gebaseerd is op het niet willen kwetsen van de oranjes. Patriottisme is dat iedereen roept "Ik ben er trots op Nederlander te zijn" en dat er op fora op Internet geroepen wordt "wij zijn er trots op Nederlander te zijn en wij doen alles voor ons land". Oranjefans zijn echt geen fans van Nederlaqnd, het zijn fans van het Nederlands Voetbalelftal. Niet meer, niet minder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat de heer Fortuyn bijv. Nederland had gerepreseteerd? Dan zou heel links nederland op zijn kop staan. Andersom kan ook . |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar goed, ik ben toch niet voor een monarchie (en nee, dat komt niet door mijn avatar). Ik moest vanochtend spelen in Zeist (het Zeister volkslied, bah) en die liedjes zijn echt ontzettend ouderwets. Nu heb ik gisteren op college gehoord dat deze liedjes geschreven zijn rond 1830, toen het nationalisme heel erg op kwam in Europa en dus ook in Nederland. Dus te verklaren is het wel... en stom ook.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Een relevant artikeltje...
![]() Citaat:
Anti-monarchisten zijn dus ver in de minderheid. Gelukkig maar ![]()
||
Citaat:
Ik ben het helemaal eens dat het koningshuis ondemocratisch is en dat de macht van hun veel te groot is als het gaat om overheidszaken. Echter we krijgen ook ontzettend veel terug.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Nationalisme van nu? Verwijderd | 4 | 28-06-2004 14:55 |