Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 14:48
Verwijderd
Ik ga volgend jaar aan de andere kant van het land, studeren, en op kamers wonen... Ik heb hier lang over na moeten denken omdat ik nu hier een vriendje heb (al 7.5 maand); maar nu ben ik er dan toch uit; ik ga maar daar heen, anders heb ik daar mss mijn hele leven spijt van, en daarnaast daar vond ik het ook het leukste...

Alleen mijn vriendje blijft natuurlijk hier wonen. Het zal heel gek worden voor ons; ik woon nu 4 min fietsen ofzo van hem en zie hem ook iedere dag . Maar ja als ik daar woon zal het alleen het weekend worden , af en toe door de weeks (hij heeft natuurlijk ook ov). Dat lijkt me echt heel gek; hij is nu de hele week weg, nu, na pas 3 dagen, voelt het alsof ik hem al heel lang niet gezien heb ''vroeger'' had ik deze mensen met het woord doos bestempeld, nou ben ik zelf zo )

Ik heb hier echt super lang over na moeten denken; en sta er eigenlijk nog steeds niet helemaal achter... maar ja het lijkt me toch het beste....

Volgens verschillende mensen hoeft het niet uit te gaan tussen ons; als het echte liefde is maakt afstand niet uit. Ook mijn moeder heeft zoiets van als het echt is dan gaat het niet uit...

Mijn zus zei van het weekend dat de kans klein is dat het ''aan '' blijft. Ik ga daar wonen; ga een heel ander leven leiden; uiteindelijk zullen we gewoon uit elkaar groeien, zoiets zei ze.

Nou weet ik niet of ik het hier mee eens ben; als je iets echt goed zit groei je volgens mij niet uit elkaar. Maar ja het zal toch wel anders worden.

Iemand ervaring met zo'n situatie (of iets anders zinnigs erover te zeggen ) ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 14:58
hi
hi is offline
Dat wordt halverwege in Utregt afspreken dacht ik
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 15:03
Mindfields
Mindfields is offline
Mja, ik..denk ik

Nu wonen we allebei in een dorpje bij Arnhem, ong 20 minuten met de trein van elkaar af, zelfde school enzo..maar hij gaat dit jaar slagen voor zn gymnasium diploma en gaat studeren in Enschede, terwijl ik volgend jaar nog een keer in de 3e of in de 4e zit..

Mja, lastig en moeilijk enzo, maarja, de weekenden dan maar he Oja, we hebben bijna anderhalf jaar wat.
Oud 29-04-2003, 15:12
Studentje
Studentje is offline
Ik zou er maar vanuit gaan dat het flink lastig wordt. Buiten het feit om dat je elkaar zo weinig ziet, verandert jouw leven behoorlijk.

Maar in principe kan het best goed gaan, al wordt het hoe dan ook wel even kut.
Oud 29-04-2003, 15:20
Lilything
Lilything is offline
kwenie
je moet je er maar niet druk om maken
en go with the flow
en kijken hoe je er over 2 mndn over denkt
misschien ben je dan wel uit elkaar gegroeid
of misschien helemaal niet
valt niet te zeggen!
Oud 29-04-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 29-04-2003 @ 16:12:
Ik zou er maar vanuit gaan dat het flink lastig wordt. Buiten het feit om dat je elkaar zo weinig ziet, verandert jouw leven behoorlijk.

Maar in principe kan het best goed gaan, al wordt het hoe dan ook wel even kut.
Ja idd... het wordt wel heel anders... maar ja mss heeft het toch weinig zin om me daar nu druk over te maken alleen ik doe het wel
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:12
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-04-2003 @ 20:46:
Ja idd... het wordt wel heel anders... maar ja mss heeft het toch weinig zin om me daar nu druk over te maken alleen ik doe het wel
Begrijpelijk, alleen, maar dat weet je zelf ook wel, je schiet er niks mee op. Het is eigenlijk veel beter om je er nu gewoon niet al te druk om te maken, maar gewoon zien wat er gebeurt. Maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Offtopic: Waar en wat ga je studeren?
Oud 30-04-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 30-04-2003 @ 19:12:
Begrijpelijk, alleen, maar dat weet je zelf ook wel, je schiet er niks mee op. Het is eigenlijk veel beter om je er nu gewoon niet al te druk om te maken, maar gewoon zien wat er gebeurt. Maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Offtopic: Waar en wat ga je studeren?
Ja idd das het beste! Gewoon kijken hoe het loopt allemaal.

Offtopic: Ik ga naar Nijmegen en ga daar hbo-v doen (de verpleging dus)(en ja hbo, sommige noemen het geen studeren, maar ok)... mist ik mijn vwo natuurlijk haal dit jaar
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:03
Loezzel
Loezzel is offline
Pfff, wat wordt hier negatief gereageerd.
Natuurlijk gaan jullie het volhouden!
Je raakt er langzamerhand aan gewend dat jullie elkaar niet meer zo veel zien (dat versterkt juist de spanning in jullie relatie en maakt de momenten dat jullie elkaar zien nog leuker!!).
De zus van mijn vriend had dat ook met haar vriend. Hij is vrachtwagenchauffeur en ze willen gaan samenwonen. Hij ging internationaal rijden, omdat hij dan meer geld verdiende en zodat ze dus leukere spullen voor hun huis zouden kunnen kopen. Als ze strakjes samenwonen gaat hij weer nationaal rijden.
Paola, de zus van mn vriend, had het er heel moeilijk mee, maar is er nu aan gewend. En zij zegt ook dat het nog leuker is om Gijs, haar vriend, te zien als hij weer eens thuis is. Die momenten zijn zeldzaam en dus geniet je er meer van.
Daarnaast komt ook langzaamaan de periode weer in zicht dat jullie weer meer bij elkaar kunnen zijn.
Dus wees niet te negatief en zie het als een avontuur!
Oud 30-04-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 30-04-2003 @ 20:03:
Pfff, wat wordt hier negatief gereageerd.
Natuurlijk gaan jullie het volhouden!
Je raakt er langzamerhand aan gewend dat jullie elkaar niet meer zo veel zien (dat versterkt juist de spanning in jullie relatie en maakt de momenten dat jullie elkaar zien nog leuker!!).
De zus van mijn vriend had dat ook met haar vriend. Hij is vrachtwagenchauffeur en ze willen gaan samenwonen. Hij ging internationaal rijden, omdat hij dan meer geld verdiende en zodat ze dus leukere spullen voor hun huis zouden kunnen kopen. Als ze strakjes samenwonen gaat hij weer nationaal rijden.
Paola, de zus van mn vriend, had het er heel moeilijk mee, maar is er nu aan gewend. En zij zegt ook dat het nog leuker is om Gijs, haar vriend, te zien als hij weer eens thuis is. Die momenten zijn zeldzaam en dus geniet je er meer van.
Daarnaast komt ook langzaamaan de periode weer in zicht dat jullie weer meer bij elkaar kunnen zijn.
Dus wees niet te negatief en zie het als een avontuur!
Wat een lieve reactie, thnx
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:21
Verwijderd
Het zal wel even (of lang) wennen zijn...en het zal niet makkelijk zijn, maar ik denk dat het onmogelijk is. Ik ken zat mensen die ver van elkaar wonen/woonden en waarbij het prima (is)verloopt/verlopen. Ik denk idd dat je als het echt goed zit niet uit elkaar groeit. Het zal anders worden, maar dat hoeft niet negatief te zijn, toch? Het blijft wel spannend ed als je elkaar minder ziet.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:27
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
kan ie niet mee?
Oud 30-04-2003, 20:21
sparkling star
sparkling star is offline
Je moet je zeker geen zorgen maken! Vorig jaar zat m'n vriend ook op dezelfde school en we konden elkaar elke dag zien, zoveel we maar wilden. Maar hij zat op internaat en woonde in Brussel en ik in Antwerpen (60 km). En dit schooljaar zie ik hem veel minder. Het is uiteraard wennen, maar het lukt! Wij zijn nog altijd even gelukkig dan daarvoor, we telefoneren gewoon iets meer

Het heeft ook voordelen:
- je ziet elkaar minder, dus als je elkaar dan ziet ben je blijer als anders!!
- je relatie wordt zeker geen sleur
- je hebt veel vrijheid

Gewoon doen! Wie weet heb je anders daarna spijt. Het is ook niet omdat die jongen nu belangrijk is, dat het altijd zo zal blijven (hopelijk wel natuurlijk ) dus je moet ook aan je toekomst denken.

Kusjes, ellen x
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 06:29
xearo
xearo is offline
kan best dat jullie mekaar heeel erg leuk vinden, maar je gaat toch niet je hele studie verkutten voor je vriendje?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:23
Verwijderd
Hoi,

Ten eerste wil ik je voor komend jaar veel geluk wensen met je nieuwe opleiding. Dat tussen jou en je vriend komt goed, zo lang jullie er beiden energie in blijven steken en niet na een tijdje op gaan geven, maar wanneer je echt van elkaar huodt moet dat zeker lukken!

Mijn liefste en ik wonen ongeveer 400 km uit elkaar doordeweeks, ook door studie. Hierdoor zie ik hem ongeveer 1 keer per week, en met een beetje geluk 2 keer of vaker/langer. Soms is het erg moeilijk, maar zo gauw je je liefste dan weer ziet dan weer je weer waarvoor je de moeite doet.

Een voordeel van een grote afstand tussen jullie is, dat je dan gelijk weet hoe belangrijk die relatie is voor je! ik heb hierdoor gezien dat de relatie (wt klinkt dat woord eigenlijk oud en "wijs") tussen mn liefste en mij het belangrijkste is wat er maar kan zijn in mijn leven, en dat ik echt alles voor hem over heb. De relatie wordt hierdoor heel hecht en sterk.

Onthou gewoon wanneer je daar zit, na een paar jaar ben ej weer dicht bij degene waarvan je houdt! (in mijn geval duurt het als alles goed is nog maar 3 maandjes voordak met hem samenwoon )

Ik wou jou en je vriend nog even heel erg veel succes wensen met dat wat voor jullie komen gaat en geef de moed niet op!

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:34
never mind
never mind is offline
nou als jullie relatie goed is moet et aanblijfen.... helaas kom ik over een jaar ook in zo'n situatie (als et aanblijft, en daar reken ik wel op!) k ben benieuwt hoe ik dat op ga lossen...
Oud 01-05-2003, 19:55
Thomas
Thomas is offline
Het is iig zeer moeilijk om het vol te houden. Veel mensen zullen je dit zeggen en/of gezegd hebben. Ik zeg dan op mijn beurt weer: bewijs dat het wel kan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:15
sientjuh
sientjuh is offline
Ik zit met hetzelfde probleem als jij.
Mijn vriendje is een jaar jonger, zit een klas lager, doet een jaar later examen.
We zijn nu een uni aant uitzoeken waar we allebei wel heen willen , voor als het nog aan is dan, maar ik zal dus toch het 1e jaar helemaal alleen zijn
En ik ben dus ook bang dat we uit elkaar zullen groeien doordat we zulke verschillende dingen mee gaan maken, nu zitten we ook wel op verschillende scholen maar toch is dat wel heel erg anders.
Aan de andere kant vind ik dat je moet bedenken dat het al een hele poos aan is dan en dat jullie al veel dingen samen meegemaakt hebben.
Mijn verkering startte een beetje moeizaam en we hebben echt voor elkaar gevochten, ik denk dat er voor ons een kans bestaat dat we het "halen" te meer omdat ik van alle mensen die ik ken het beste kan praten met hem
Of dta bij jou ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik denk niet dat je niet moet gaa studeren vanwege een JONGEN, je bent nog jong enzow, ik weet dattet rottig klinkt maar tis wel waar denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:30
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties; en we zien wel volgend jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten