Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
ik geef niet echt veel om spullen of kleding, maar aan de andere kant ook wel.
Ik geef niet veel geld uit aan kleding en dergelijke ik heb in 2 jaar 4 mobiele telofoons verneukt/kwijtgeraakt enz, nu heb ik er geen een maar tis wel lekker rustig zo. Echt materialistisch ben ik niet.
Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 11:02. |
![]() |
|
Hmm, valt wel mee.
Ik heb wel veel dingen en wil wel veel dingen. Maar als ik er het geld niet voor heb lig ik er niet wakker van. Ik hoef ook niet steeds nieuwere dingen. Ik heb een MD en die heb ik al 3 jaar. Ondertussen is alles dunner en mooier enzo geworden maar ik koop geen nieuwe MD. Ik zat er over te denken om een MP3speler te kopen,maja ik heb al een MD..... Ik zou nu wel een Gameboy Advance SP willen kopen alleen ben ik nog aan t twijfelen of ik het wel nodig heb, of het niet gewoon een gagdet is en zoja of ie dan niet een beetje duur is. Ik wil mijn status niet graag ontlenen aan de dingen die ik heb ofzo. Ik hoef ook niet alles te hebben. Ik werk me er niet kapot voor om overal maar het beste van te hebben, maar heb ik me er eenmaal toe gezet dat ik iets wil kopen dan wil ik ook wel iets goeds hebben.(mijn MD bijvoorbeeld, was in die tijd aardig duur, maar ik heb hem al 3 jaar) Maar geld en materie betekenen niet heel veel voor me. Ik kan lang zonder nieuwe kleding kopen en lang zonder uitgaan, en verder doe ik toch niks met m'n geld omdat ik nog thuis woon en ik hoef zelf niet echt in andere behoeftes te voorzien.
|
Qua kleding ben ik niet materialistisch. Ik vind het bullshit om 89 paar schoenen te hebben of voor elk seizoen een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen. Qua dingen als muziek of apparatuur ben ik wel redelijk materialistisch, zonder stereo + mp3's op mijn kamer overleef ik niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Materialisme combineren met ..... kabouterkop | 25 | 03-05-2006 19:09 | |
ARTistiek |
Nieuwe materialen en technieken in de actuele kunst telefoontje | 3 | 26-03-2006 21:48 | |
Muziek |
The Sheer - Material Boy pieter17 | 6 | 30-11-2004 07:55 | |
Psychologie |
materialisme versus ideologisme meisje | 8 | 07-04-2004 11:15 | |
De Kantine |
Materialisme goede basis voor huwelijk? Secreet | 25 | 15-10-2002 16:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Materialisme in de huidige samenleving TMLWKY | 27 | 24-07-2002 22:32 |