Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Even mijn mening over dit onderwerp. Ik ben er totaal nog niet zeker van, maar ik ben tot hier:
Ik ben gelukkig als ik me goed voel. wat is goed? Tja, ik denk dat goed enkel af te meten is naar gevoel. Je voelt je goed of niet, echt duidelijk te beschrijven wanneer je je goed voelt, is het niet volgens mij. Ik ben ongelukkig als: ik me niet goed voel. ik wil me zo veel mogelijk zo goed mogelijk voelen. Dat is heel belangrijk voor mij. Als ik me niet goed voel, merk ik dat ik ontevreden ben en daarmee gelijk ongelukkig. Ontevredenheid is geen goed gevoel, vind ik. Naar mijn mening kan er geen grijs gebied zijn, omdat ik alles wat niet goed is, als slecht zie/voel. Of alles een grijs gebied is, daar moet ik nog even over nadenken...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Voornaamste dat ik bedoel ik dat je emoties niet echt kunt benoemen, ze hebben allemaal veel invloed op elkaar, wie gelukkig is zal bijvoorbeeld niet snel boos worden, en wie gelukkig is zal zich waarschijnlijk ook erg vredig en kalm voelen. Het is meer een bundeling eigenschappen, een verzamelnaam, en idd geluk is meestal een hele hoop positief aandoende eigenschappen bij elkaar. Just my oopinion. ![]() |
![]() |
|
er zit niet egt iets tussen.. maar wel weet ik dat ik, als ik niet gelukkig ben maar ook niet ongelukkig, me eigelijk rottiger voel dan als ik ongelukkig ben. Want als je niets voelt dan is er niets aan.. ja ik weet niet of ik duidelijk ben maar ik vind het wel zo.
Ik had het er laatst nog over met een vriendin; we keken een beetje trug op het laatste jaar en we beseften dat op de momenten waarbij we ons toen ongelukkig voelden, we eigelijk het gelukkigste waren. moeilijk uit te leggen dit!maar de ongelukkige momenten zijn egt het meeste waard. en je onthoud ze ook het beste.
|
Naar mijn mening is alles één groot grijs gebied. Hoe je je voelt is afhankelijk van zo ontzettend veel emoties, herinneringen, en waarnemingen (van invloeden van buitenaf). Praktisch is het denk ik totaal onmogelijk dat werkelijk AL die variabelen op hun positiefst of negatiefst zijn. En zo kom je toch altijd wel in het gebied daartussen terecht.
|
ik denk, dat er 2 soorten gelukkig zijn;
![]() dan kun je nog zon negatieve dingen meemaken, en je ook rot voelen, maar dan ben je diep van binnen nog gelukkig, je basis is gelukkig ![]() ![]() ![]() maar ik denk dat deze beiden 'geluk' zijn als je de eerste kent, wanneer je er veel over na denkt/hebt gedacht, weet je waarschijnlijk of je basis gelukkig of ongelukkig is, en kun je daar altijd op terugvallen en is er dus eigenlijk ook geen grijs gebied andere mensen leven meer bij de 'tijdelijke gevoelens' (van gelukzaligheid o.a.) en beseffen misschien niet dat ze diep van binnen (on)gelukkig zijn, en weten ook niet dat ze daarop terug kunnen vallen wanneer iets tegen zit, omdat ze zich dat (ongeluk) diep van binnen nog niet eigen hebben gemaakt, zou je kunnen zeggen op die manier ligt het eraan of je bij je tijdelijkere, oppervlakkige (niet t goede woord eigenlijk) gevoelens leeft, of juist bij het stabiele 'basisgevoel' of er een grijs tussengebied is
|
Ik denk dat [SAC]Artemis wel een goed punt heeft, er zijn volgens mij ook verschillende soorten geluk. Ik merk dat de ene onder gelukkig zijn verstaat dat je stikt in de positiviteit, zoals bijvoorbeeld Kenny McCormick en Nighttime bird zeggen, maar er zijn ook anderen, waaronder ikzelf die zichzelf al in zekere zin gelukkig noemen als ze slechts een paar van die positieve eigenschappen hebben. Zolang het maar meer positieve dan negatieve eigenschappen zijn, zie ik mezelf als gelukkig.
Mijn 'basisgevoel' zoals [SAC]Artemis het noemt is trouwens gelukkig zijn. Misschien dat ik mezelf mede daardoor nogal snel gelukkig verklaar.
|
der is al eerder gezegd.
je kan "zelf" toelaten of je gelukkig bent of niet als je de prikkels negeert zal je die gevoelens ook een stuk minder snel ervaren. tevens vind ik het zelf niet echt raadzaam om a dit soort prikkels te negeren. aangezien je omgeving wel gelukkig/ongelukkig zijn kan je je er niet meer mee indentificeren. wat ertoe zal leiden dat je vervreemd van je omgeving.
||
Citaat:
Maar als je echt ongevoelig word dan moet die vervreemding ook niet uitmaken toch?
||
Citaat:
kep een tijdje op die rand van ongevoeligheid geleefd. de gedachten die dan door je heen kunnen gaan en de waarde die je dan aan een leven hangt worden totaal anders. kben gaan chatten en heb daar men vriendin ontmoet en die heeft heel wat moeite moeten doen om die blokkades een beetje op te moeten hevelen. en nog steeds kan ik er doodkalm uitzien alsof het me nix kan schelen. ![]() alleen voor je persoonlijke welzijn is het wetenschappelijk aangetoont dat je langer leeft en minder snel ziek wordt als je emoties vertoond ![]() en je weet waar die emoties toe lijden ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
nee, die dingen zijn eng, snel weg stoppen ![]() komen alleen maar slecht dingen van. Toch maar beter leven zonder?
Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 20:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar misschien is er in dat enorme grijze gebied wel ergens een balans. Een de ene kant over het algemeen gelukkig, aan de andere kant over het algemeen ongelukkig. (let op; 'over het algemeen' ![]()
||
Citaat:
(hm nou begin ik t zelf niet meer te snappen...)
||
Citaat:
Tussen depressie en blijdschap zit ook een groot gebied.
|
Ik denk dat geluk en ongeluk is met alles in het leven. De wereld bestaat niet alleen uit wit en zwart, er is grijs en nog vele kleuren. Ik denk dat je geluk en ongeluk als uiterste kunt nemen, laat zeggen wit en zwart, en dat er vele kleuren tussenzitten.
Ik denk dat geluk als wit kan worden gezien, en dat geluk hebt als je in balans bent, tussen lichaam en geest. Geluk vind je als je echt ongeluk hebt gekend en niet naar geluk op zoek bent. Ongeluk heb je als uit balans bent, als je niet meer weet wat je moet doen, als je over alles twijfelt. En dan zijn er nog de andere kleuren, en die zijn er voor de momenten dat er geen geluk, maar ook totaal geen ongeluk... Maar dat is mijn mening, en die is voor iedereen weer anders ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
ik ben altijd óf vrolijk, óf depri, niet iets van ertussenin ofzo.. ik sla wel makkelijk om qua stemming.. dus ene moment benk onwijs vrolijk, volgende moment zit ik bijna te huilen omdat ik aan een hoop nare dingen denk..
misschien hebben anderen wel een soort van 1.5 zegmaar.. ik iig niej |
![]() |
|
![]() |
Ja, er zit iets tussen in. Ik zou echter niet weten hoe je dat zou moeten noemen; neutraal misschien, of semi-gelukkig. Het is denk ik onze normale gemoedstoestand, met positieve elementen daarin, en negatieve, of juist helemaal geen uitgesproken gevoelens.
|
![]() |
je kan blij zijn...
let op: je kan je gelukkig voelen en gelukkig zijn!!!!!! je kan je ongelukkig voelen.. en ongelukkig zijn!!!! dus ik dnek dat dat ook een grote rol speelt in het hele: gelukkig ongelukkig gedoe.. (niet negatief bedoeld)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Lastige situatie voor studiekeuze Kelvyn | 5 | 31-12-2014 09:29 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Alle mensen zijn op zoek naar geluk Negrotiator | 45 | 10-12-2003 20:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kun je eeuwig gelukkig zijn in een ballenbak? gna | 32 | 08-02-2002 20:40 | |
Psychologie |
Geestelijke ervaring van jaarwisseling... Marc S | 138 | 04-01-2002 18:22 |