Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2003, 15:12
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Toen ik in de brugklas/ groep 8 zat, had ik altijd een hele goede vriendin. Op een gegeven moment zijn we toen op een ander niveau vriendinnen geworden.. Ze kwam altijd bij mij logeren en we zijn toen meerdere malen met elkaar naar bed geweest.. (om het maar even netjes te zeggen)
Maar toen in de 2de klas zijn we elkaar uit het oog verloren en gewoon uit elkaar gegroeid: we zaten (en zitten) nl. in een andere klas.
Ik zit nu in VWO5 en ben onlangs verliefd geweest op een lerares van mij. Toen is dit alles van die vriendin weer boven komen drijven. Ik heb het echt jaren verstopt en genegeerd, denk ik. Pas heb ik het aan een "mutual" friend verteld en het luchtte wel op.
Maar nu heb ik het geaccepteerd dan, zal maar zeggen. (Want voor een meisje van 13 is het best gek, toch?) En tja, nu begint het te knagen, als ik haar steeds zie.
Ik heb GEEN idee hoe zij er over denkt/ dacht.. en ik weet ook niet of ze bi is ofzow.. Maar, tja, ik mis haar..

(en nu is dus de bedoeling dat er handige tips komen..
en niet van die dingen als: stap op haar af en vraag het, meid! want daar heb ik gewoon niks aan..)

Sorry voor het in bezit nemen van zoveel tijd..
Oud 03-05-2003, 15:23
sweet dreams
sweet dreams is offline
Spreek dr eens aan als je dr ziet lopen, en begin gewoon een gesprek van, lang niet gezien, hoe gaat het?

Liefs Angela
Oud 03-05-2003, 15:24
sweet dreams
sweet dreams is offline
sweet dreams schreef op 03-05-2003 @ 16:23
Spreek dr eens aan als je dr ziet lopen, en begin gewoon een gesprek van, lang niet gezien, hoe gaat het?
Mail dr, bel dr, als je dr achter wil komen moet je toch contact met haar opnemen..

Liefs Angela
Oud 03-05-2003, 15:34
Thomas
Thomas is offline
Toch kan ik je adviseren om haar eens aan te spreken. Wat is erger dan niet weten waar je aan toe bent. Op die manier kan je daar direct een einde aan maken en ik denk dat dit de beste oplossing voor deze situatie is. Je hebt toch niets te verliezen, ze begrijpt alles vast.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:35
Angeles
Angeles is offline
Ten eerste is het niet raar wat er is gebeurd, want heel veel jongeren van die leeftijd experimenteren met dat soort dingen. Het is alleen vaak nogal een taboe. Ik raad je aan om bijvoorbeeld eens te kijken op de site van Ouders Online en eens te lezen in het archief van de vraagbaak voor seksuele opvoeding. Dan zie je zelf dat experimenteren in principe heel veel voorkomt, nog wel op jongere leeftijd, en je zult zien dat de deskundige daar dat ook bevestigt. Ik denk dat als je er echt mee zit, dat voor jou geen kwaad kan om te lezen.

Ten tweede vraag ik mij dan ook af of het uit elkaar groeien van jou en die vriendin te maken heeft met die experimenten van toen. Als je dertien bent, ben je nog heel erg aan het veranderen en dan gebeurt het gewoon dat vriendschappen over gaan. Kun je niet gewoon een keer op haar afstappen en een neutraal praatje aanknopen? Als het nog steeds klikt tussen jullie, komt het vanzelf wel een keer naar boven wat zij vindt van wat er toen is gebeurd, dat hoef je dan niet meteen rechtuit te vragen.

Ik weet ook niet precies wat je nou wil, wil je weer vriendinnen met haar worden of wil je weten wat zij van die gebeurtenissen van toen vindt?
Oud 04-05-2003, 11:44
The0
The0 is offline
Je zorgt in ieder geval voor gespreksstof Juliette

Ik denk dat je haar gewoon weer eens als level-0 vriendin (klinkt charmant) moet benaderen. Niet meteen van: hey, morgen bij mij thuis? maar gewoon vragen hoe het met haar gaat enzo. Je komt er dan waarschijnlijk snel genoeg achter of ze ook nog bi-gevoelens (voor jou) heeft.

Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte.
Oud 04-05-2003, 12:06
Verwijderd
spreek haar gwoon eens aan en als je gewoon een goed gesprek hebt, vraag haar eens over wat zij ervan vind wat jullie vroeger gedaan hebben..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten