Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2003, 22:42
BELLEKE
BELLEKE is offline
is een algemene en geen persoonlijke topic

ik heb altijd de neiging dit erg persoonlijk op te nemen (is het toch ook...) en mijn zelfbeeld daalt steeds enorm! Het lijkt me dan ook niet de goeie manier om er mee om te gaan. Het is makkelijk zeggen 'er zijn veel visjes in de zee' maar ja...
Oud 03-05-2003, 22:44
punkyfun
punkyfun is offline
ff flink afreageren..
Oud 03-05-2003, 22:45
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
punkyfun schreef op 03-05-2003 @ 23:44:
ff flink afreageren..

op....?
Oud 03-05-2003, 22:50
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
...een boksbal
...je ouders
...mensen op msn
...papier
...een flinke auto/scooterrit
...lekker ruzie maken met iemand
...lekker muziek opzetten flink hard

zoveel manieren om je af te reageren.

MAar als je afgewezen wordt ligt het vaak ook aan de ander, hoeft niet perse aan jouzelf te liggen.
Oud 03-05-2003, 23:03
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Denyse schreef op 03-05-2003 @ 23:50:
MAar als je afgewezen wordt ligt het vaak ook aan de ander, hoeft niet perse aan jouzelf te liggen.
Dat is inderdaad hetgene dat je goed moet onthouden, je proberen (en ik vind dat heel erg moeilijk) om het niet te zien als persoonlijk falen, maar gewoon als nare samenloop van omstandigheden. Jij valt op hem of haar, maar hij of zij niet op jou, kan niemand iets aan doen. Jij niet en die ander ook niet, je vind vanzelf wel weer iemand anders.

Het lijkt wel alsof ik wat ervaring aan het krijgen ben met deze dingen . of dat ik beter weet wat het inhoudt, want eerst trok ik het me heel erg aan. De eerste keer dat het gebeurde kon ik weken lang geen muziek luisteren omdat alles me aan haar deed denken. Ik was weken boos en verdrietig om hoe wreed de wereld was. En ik kon maar niet begreipen wat er verkeerd aan me was (hoef ik ook niet te weten hoor! ). Maar de laatste keer, de derde keer, deed het me natuurlijk ook veel pijn. Maar had ik wel weer sneller zin om voor andere dingen te leven en kon ik mijn leven snel weer op de rails krijgen.

[EDIT] Dan heb ik het over situaties waarbij ik een half jaar ofzo moed heb lopen verzamelen om eindelijk iets te doen met mijn verliefdheid Ik ben niet zo'n versierbeest, of dat nou jammer is of niet. [/EDIT]

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 23:06
Verwijderd
Afreageren met een flink stuk fietsen met een gemiddelde van 30 km/uur..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 23:22
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik heb het net WEER achter te rug.. Een week precies geleden nu.
En ik heb nu een week nodig gehad om over het verdriet heen te komen. Bij alles dacht ik aan hem; ik wist zoveel van hem; ik kreeg geen smsjes meer.. Alles was opeens zo superleeg en ik had echt geen Doel meer.

Maar nu komt de HAAT periode.. ff.. Ik ben best wel flink haatdragend en zodra school weer begint moet ik me inhouden om hem niet een klap op z'n smoel te geven. (Want hij had me gewoon een superlaffe gemene kutstreek geleverd..)

Maar iedere keer als ik weer afgewezen wordt, doet het weer meer pijn. Maar iedere keer WEET ik diep vanbinnen dat het uiteindelijk over gaat, hoe erg je het ook niet wilt geloven..

Trouwens, ik ben 17 en echt al meer dan 20 keer afgewezen.. (En geen een-avond-zoen dingen, maar als ik Echt Verliefd was) Da's toch niet goed voor mijn hart? *pruillipje*
Oud 03-05-2003, 23:23
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
perseus schreef op 04-05-2003 @ 00:06:
Afreageren met een flink stuk fietsen met een gemiddelde van 30 km/uur..
Dat heb ik ook gedaan... Alleen dan ben ik daarna nog steeds f*cking verdrietig en kwaad..
Oud 04-05-2003, 00:07
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
nou tot nu toe altijd goed om kunnen gaan met afgewezen te worden omdat ik et hen zei toen ik nog niet lang verliefd was op hen.maar nu ben ik et al 2 jaar aant uitstellen,en hoe langer je uitstelt hoe moeilijker het wordt om het te zeggen en om een afwijzing te verwerken,daarom durf ik et nog altijd niet te vertellen. ,bij de vorige jongens was et als ik eerlijk ben eerder mijn ego die gekrenkt was dan dat ik verdrietig was (voelde me een beetje een ei omdat iemand mij afwees) terwijl ik nu zo verliefd ben dat dat mij geen bal kan schelen,dat ik gewoon bang ben dat ie nee zegt omdat ik dan niet bij hem kan zijn. geen flauw idee hoe ik et nu ga verwerken als ie nee zegt,wat altijd helpt op momenten dat je gefrustreerd bent is heel luid zingen,roepen,buiten gaan wandelen in de regen of indien je een helm hebt tegen de muur lopen

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 00:54
Heroďn Chique
Heroďn Chique is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 04-05-2003 @ 01:07:
nou tot nu toe altijd goed om kunnen gaan met afgewezen te worden omdat ik et hen zei toen ik nog niet lang verliefd was op hen.maar nu ben ik et al 2 jaar aant uitstellen,en hoe langer je uitstelt hoe moeilijker het wordt om het te zeggen en om een afwijzing te verwerken,daarom durf ik et nog altijd niet te vertellen. ,bij de vorige jongens was et als ik eerlijk ben eerder mijn ego die gekrenkt was dan dat ik verdrietig was (voelde me een beetje een ei omdat iemand mij afwees) terwijl ik nu zo verliefd ben dat dat mij geen bal kan schelen,dat ik gewoon bang ben dat ie nee zegt omdat ik dan niet bij hem kan zijn. geen flauw idee hoe ik et nu ga verwerken als ie nee zegt,wat altijd helpt op momenten dat je gefrustreerd bent is heel luid zingen,roepen,buiten gaan wandelen in de regen of indien je een helm hebt tegen de muur lopen
Aan het uitstellen?

[sorry...ben beetje moe, maar wel benieuwd]
Oud 04-05-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 04-05-2003 @ 00:23:
Dat heb ik ook gedaan... Alleen dan ben ik daarna nog steeds f*cking verdrietig en kwaad..
Het lucht toch wel een beetje op. Bovendien kun je dat beter doen dan allerlei dingen kapot schoppen .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:09
The0
The0 is offline
heb daar een goeie oplossing op: -> NEXT!
Oud 04-05-2003, 11:29
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
The0 schreef op 04-05-2003 @ 12:09:
heb daar een goeie oplossing op: -> NEXT!
Dan ben je zeker nog nooit echt verliefd geweest...
Oud 04-05-2003, 11:35
Verwijderd
uhm, janken ofzo *ik ben een huilebalk.. * ennuhm.. mjah, hele hard muziek opzetten en meeblčren totdat je geen stem maar over hebt.. lucht ook heel erg op hoor
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:49
The0
The0 is offline
Citaat:
Splodge schreef op 04-05-2003 @ 12:29:
Dan ben je zeker nog nooit echt verliefd geweest...
Ik heb nergens gelezen dat het perse moest gaan over lange termijn relaties. In een discotheek is dat de beste strategie naar mijn mening, in het 'echie' werkt deze niet nee, daar heb je gelijk in.
Oud 04-05-2003, 11:53
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
The0 schreef op 04-05-2003 @ 12:49:
Ik heb nergens gelezen dat het perse moest gaan over lange termijn relaties. In een discotheek is dat de beste strategie naar mijn mening, in het 'echie' werkt deze niet nee, daar heb je gelijk in.
Haha, okay. Het komt op mij een beetje vreemd over om iets te proberen zonder dat je het idee hebt dat er een mooie lange termijn relatie uit voort kan bloeien. Vandaar.
Oud 04-05-2003, 12:39
Thomas
Thomas is offline
Niet mee omgaan, gewoon verder gaan..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:59
Verwijderd
Erm...huilen, zuipen, blowen, agressie afreageren. Daarna die persoon hartgrondig gaan haten en diens leven verwoesten.

ff serieus, het verschilt per persoon. Als het afgekapt wordt in een vrij vroeg stadium dan kan ik er niet echt mee zitten. Als zij me eerst wel hoop heeft gegeven maar later met zo'n lame kutsmoes komt, dan doet het wel pijn. Dat neem ik haar dan ook flink kwalijk. Leer godverdomme dan eens wat zelfkennis en doe niet alsof je een speelbal bent van je emoties, doos!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Huilen/verdrietig zijn...
Oud 04-05-2003, 16:32
Verwijderd
ehm, ben eigenlijk nog nooit 'echt' afgewezen...
Maar toen mijn ex-vriend het uitmaakte (toch ook een soort vorm van afwijzing) ben ik eerst een week lang helemaal kapot geweest, ben in die week zes kilo afgevallen (duurde vier maanden voor 'k weer een normaal gewicht had, grr), was doodop, nauwelijks geslapen, was de halve tijd aan 't huilen... toen ben ik na een piano-optreden met mijn beste vriendin de stad in geweest en dat was hartstikke leuk, dus toen besloot ik dat ik moest ophouden met mijn zelfmedelijden... vervolgens nog wel een paar weken verdrietig geweest, maar we gingen op vakantie, en dat was wel een erg saaie vakantie maar ik werd tenminste niet steeds met mijn ex-vriend geconfronteerd, dus het continu naar 'yesterday' luisteren veranderde in continu naar 'let it be' luisteren en toen naar 'imagine' (die arme cd van de beatles raakte er zowat overspannen van)... na de vakantie was ik niet meer echt verdrietig, en wilde ik hem ook niet meer terug, en heb ik mezelf gewoon lekker goed kwaad op hem gemaakt, hem vervolgens weer vergeven, er toen nog een tijdje mee gezeten dat ons contact niet zo was als ik had gehoopt, en naja, na een maand of vier was ik er helemaal overheen...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:48
Verwijderd
bij mij is t ffies huilen.. (als dat van toepassing is).. lekker met een zielige cd op en een doos zakdoekjes en een kussen om te 'knuffele' en dan niet gestoord worden..
misschien met een zak 'iets van iets te ete (snoepen)' en dan uithuilen en dan is het over..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:44
Evito
Evito is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 03-05-2003 @ 23:42:
is een algemene en geen persoonlijke topic

ik heb altijd de neiging dit erg persoonlijk op te nemen (is het toch ook...) en mijn zelfbeeld daalt steeds enorm! Het lijkt me dan ook niet de goeie manier om er mee om te gaan. Het is makkelijk zeggen 'er zijn veel visjes in de zee' maar ja...
Vind jij dat je je zelfbeeld zou moeten afmeten naar het beeld dat iemand van jou heeft die jouw uiterlijk niet goed genoeg voor hem vindt? Vind jij dat je je zelfbeeld zou moeten afmeten naar het beeld dat iemand van jou heeft die jouw persoonlijkheid niet bij hem vindt passen? Dat eerste komt voort uit onwetendheid van hem als hij dat doet en van jou als je het je aantrekt, dan tweede komt voort uit twee mensen die niet bij elkaar passen. Ga gewoon verder.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 04-05-2003 @ 19:44:
Vind jij dat je je zelfbeeld zou moeten afmeten naar het beeld dat iemand van jou heeft die jouw uiterlijk niet goed genoeg voor hem vindt? Vind jij dat je je zelfbeeld zou moeten afmeten naar het beeld dat iemand van jou heeft die jouw persoonlijkheid niet bij hem vindt passen? Dat eerste komt voort uit onwetendheid van hem als hij dat doet en van jou als je het je aantrekt, dan tweede komt voort uit twee mensen die niet bij elkaar passen. Ga gewoon verder.
Juistem. Maar dat heb je pas door als je onafhankelijk kunt zijn van ander(mans m)en(ing), iets wat toch echt nodig is in een relatie. Vandaar eigenlijk ook dat je pas aan een relatie moet gaan denken als je weet dat je dat kunt. In dat geval heb je sowieso een geslaagde relatie als het wederzijds is, maar heb je geen deuken in je ego als dat 't niet is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:08
Mindfields
Mindfields is offline
Met een andere jongen zoenen
Oud 04-05-2003, 21:07
mysecret
mysecret is offline
heel veel huilen op muziek van marco borsato en laura pausini en dan huilend naar een vriendin bellen die dan vervolgens zegt dat je naar haar toe kan komen!goed erover praten met haar!
Oud 04-05-2003, 21:37
Verwijderd
Hmm... ik word niet echt afgewezen over het algemeen, hij heeft hoogstens geen aandacht voor mij. Ik zou hem niks vragen. Nou ja, behalve een geval deze winter, waarop het afreageren als volgt ging: teveel zuipen, zoenen met iemand met wie dat niet moest, uitermate melig doen op de terugweg en de volgende dag me kut voelen. Niet eens van de alcohol trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:45
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Evito schreef op 04-05-2003 @ 19:44:
daar heb je gelijk in.. maar ja ik heb al mn hele leventje de neiging voor iedereen goed te willen doen.. (is geen dikke nek) en ja, dan verander ik weer iets en dan weer iets.. maar toch verander ik mezelf nooit naar de persoon in wie ik k me niet goed voel... dus daar heb je een punt
Oud 04-05-2003, 22:05
Verwijderd
Hey, ik ben wel heel stoer trouwens, want ik ben nog nooit afgewezen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:11
poesiefox
poesiefox is offline
Het is voor mij al zo lang geleden, dat ik het me niet eens meer kan herinneren.

Volgens mij zat ik er niet zo mee. Zo diep zat het dan blijkbaar niet met die verliefdheid. Of nee, eigenlijk wilde ik wel verliefd zijn, maar niet meer dan dat, geen tweerichtingsverkeer, dat was te eng. En verder was het meer een spelletje, ik nam het nooit zo serieus.

Daarom zat ik er natuurlijk niet mee.
Oud 05-05-2003, 07:12
stout!
stout! is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 04-05-2003 @ 23:05:
Hey, ik ben wel heel stoer trouwens, want ik ben nog nooit afgewezen.
Haha ik ook niet maar ik weet niet of dat wel zo stoer is. Ik denk dat het voornamelijk voortkomt uit het feit dat ik absolute chickenshit ben en dus nooit het risico zal nemen.
Oud 05-05-2003, 13:09
Sebbie
Sebbie is offline
Afgewezen worden of gedumpt worden is nooit leuk, ik heb het ook net achter de rug en ben er nog steeds depressief van.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:54
Studentje
Studentje is offline
Doorzuipen.

(als het tijdens het uitgaan ofzo is, al werkt het bij echte verliefdheid ook wel)
Oud 05-05-2003, 20:49
Verwijderd
als ik zoiets heb ga ik gewoon net zolang rondracen door nederland met me scooter tot ik nog net genoeg benzine heb om thuis te komen, dat werkt wel , nou doe ik dat niet als ik afgewezen wordt, want ik heb een vriendin , maar gewoon als ik kwaad ben werkt het ook, dus dan zal t ook wel werken..(niet dat zij er zo blij mee is )
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:10
Verwijderd
Ligt eraan. Als ik veel om degene geef word ik boos en reageer het meestal op de desbetreffende persoon af.

Anders is het "Ok, dan niet."
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 08:32
dino84
dino84 is offline
Ik doe meestal deze dingen:

- Harde muziek opzetten (hardrock, hardstyle, hardcore)
- een stuk op de brommer rijden
- bij een vriend op bezoek gaan dan kan ik erover praten.

Of me even lekker laten gaan op zaterdagavond tijdens het uitgaan Maar dat doen we meetal toch l
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:33
antigone
antigone is offline
wekenlang radiohead luisteren.
Oud 06-05-2003, 20:01
hippie jesse
hippie jesse is offline
iets mafs gaan doen als:
met je ov naar zee gaan en een lange strandwandeling maken
haar foto op het dartbord
een fietstocht van 100 km maken met een diskman met radiohead