Advertentie | |
|
![]() |
|
Ow, ik herken zoveel in je verhaal. Ik heb zo iets dergelijks ook wel eens meegemaakt.
Je moet haar gewoon een keer bellen en het hele verhaal uitleggen. Of als dat niet gaat, schrijf een mail. Dan kun je zelfs nog nadenken over hoe je haar wilt vertellen dat het helemaal niet lullig bedoeld was en dat er totaal geen reden is om boos te zijn. Bij mij draaide de ander na een tijdje wel bij. En dat zal jouw vriendin hopelijk ook wel doen, jullie zijn al 12 jaar bevriend!!!
|
Ik weet het niet hoor, maar op mij kom je toch wel redelijk boos over. Ik kan dat best begrijpen, omdat het natuurlijk best vervelend is dat ze om het minste of geringste zo boos wordt. Je zegt echter dat je niet boos bent en dat je daarom niet hoeft te bellen, want zij heeft het probleem. Als jij dan toch geen probleem hebt, dan kun jij haar toch bellen? Zij voelt zich gekwetst, misschien een beetje onterecht, maar ergens heeft het natuurlijk wel een reden. Misschien denkt zij wel dat jij niet genoeg geeft om jullie vriendschap en komt dat op zo'n moment (dat er eigenlijk niets aan de hand is) naar buiten.
Ik zou zeggen: bel haar op en praat er over. Je zegt dat ze heel snel boos wordt en dat jullie al twaalf jaar vriendinnen zijn. Het lijkt me dat je dit dan wel vaker mee hebt gemaakt. Jij vindt wel dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, maar waarom zou je het niet doen? Omdat je te trots bent ofzo? Ik denk dat je door geen contact met haar op te nemen alleen maar haar vermoeden bevestigd: dat je niet genoeg in deze vriendschap steekt. En als je haar laat schieten, omdat je te koppig bent om haar te bellen, dan denk ik dat dat inderdaad ook zo is.
|
![]() |
ik heb precies hetzelfde gehad als jou, maar bij mij was het zo dat toen ik haar weer bij de reddingsbrigade zag, dat ze me opeens, zonder enige reden ofzo, niet meer aankeek! Dus toen hebben we vet ruzie gehad in het zwembad, en toe heb ik op een gegeven moment gezegd: Ik zie wel wanneer je weer een beetje normaal doet en als je inziet dat de fout niet (alleen) bij mij ligt, maar ook wel bij jou. Toen heeft ze nog een paar boze emails gestuurd, maar daar heb ik heel normaal op gereageerd. Bij haar was ook een van de redenen dat ik sinds ik met mijn vriend had, haar niet meer belde, smste of haar zag. Het is ook wel minder maarja, zij had ook een vriend en deed precies hetzelfde. Zo hebben we een paar maanden doorgekloot. Ik zag haar wel gewoon op zwemmen en dan deden we wel normaal, maar sinds kort is het weer een echt "goed". Ik denk dat je haar gewoon ff een tijdje rust moet gunnen, loop niet achter d'r kont aan en ga niet lopen slijmen. Dan ben jij degene die je aan gaat passen, en zij moet dat juist doen. Het kan in het begin een beetje stroef lopen, maar praat gewoon weer een keer met dr op msn, stuur een smsje waar ze uitgaat ofzo. Ik snap heel goed dat je je hier heel klote door voelt en dat je het raar vindt van dat dansen enzo. Is ook wel vaag! maja.. het komt vast wel weer goed, of het is onderhand alweer goed (hoop ik!!!) heel veel sterkte hiermee, en laat dit ajb niet tussen jou en je vriend komen!
xxx Jo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En onze vriendschap redden... ik heb het idee dat ik het alleen maar doe. Met valentijnsdag heb ik haar een vriendschappelijk kaartje gestuurd, ik mail haar altijd, zelden krijg ik een mailtje terug en dan staat er altijd in; sorry ik heb weinig tijd om je te mailen, laatst zo'n stomme vragenlijst mail, had ik echt met super lieve antwoorden terug gestuurd (terwijl ik nooit aan die onzin doe). Toen ik laatst op een hersentumor ben onderzocht zou ze bellen toen ik de uitslag kreeg; wie heeft er uiteindelijk gebeld? Ik. Ik had zoiets van ze zal het wel eng vinden, en ik weet toch al dat het goed is.... Met pasen smsde ik haar (toen had ik nog beltegoed ![]() ![]() Ze wilde wat afspreken deze week, doordeweeks, maar ik moet leren voor mijn eindexamen dus ik mag niet eens weg... En tsjaa dat ik vrijdag eindexamenfeest heb, daar kan ik ook niks aan doen.... Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 17:31. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het niet, aan de ene kant vind ik dat jij moet bellen, omdat je haar op de een of andere manier (maakt niet uit wat voor klein iets je hebt gedaan) gekwetst hebt. Aan de andere kant vind ik dat zij ook wel een keer iets moet doen. Ik denk dat jij het eens bent met het laatste dat ik zei, maar als zij niet belt, dan moet jij het denk ik toch maar doen. Anders is het het einde van jullie vriendschap... Misschien kun je even wachten met bellen en haar de kans geven om dat te doen en als ze dan na een tijdje niet belt, het zelf maar doen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee het lijkt een gekke vriendschap; toch is het, was het, een hele goede vriendschap. Alleen de laatste tijd is het al wel wat minder aan het worden. ZIj doet MBO- verpleging, werken en leren, dus ze zit in een hele andere wereld dan ik, ik op de middelbare school (nog ff ![]() En ja wat je zegt klopt; waarom zou ik eigenlijk niet bellen. Maar van de andere kant; ik heb ook geen zin om als een trouwe hond achter haar aan te blijven lopen; dat is alle keren gebeurd de laatste tijd als zij weer eens boos was... En zoals mijn moeder zij; als ze zich zo blijft gedragen helpt ze je alleen maar over de zeik iedere keer; wat schiet je daar mee op... Ik denk dat ik het een tijdje laat wachten en dan maar een een korte mail stuur met de vraag waarom, leg het allemaal maar uit. Ze heeft zo de tijd om erover na te denken; en ik hoef me niet g boos en verdrietig te maken aan de telefoon, want dat is ook niet alles... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Nee, het lijkt me het beste zo, mede door jouw adviezen. En als ik haar mail kan ze altijd kijken of ze het zin heeft om te antwoorden... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wordt vervolgd ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Poeh, wat een gedoe zeg
![]() ![]() Maar nu, na mijn mail zij weer terug gemaild, en ze doet er echt heel veel moeite voor om het weer goed te krijgen ![]() Maar goed, dus toch goed, het goed uitgepraat (via de mail ![]() Ik zie haar waarschijnlijk toch pas weer na mijn examen, dan is alles sowieso goed ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe weet je als een meisje boos op je is? GokuSuperSayian | 1 | 15-06-2015 06:03 | |
Liefde & Relatie |
mijn best vriendin 54876 | 4 | 28-03-2010 12:05 | |
Liefde & Relatie |
die leuke jongen of vriendin angel--1987 | 14 | 08-09-2005 20:26 | |
Psychologie |
Maak de zin af topic dead person | 490 | 07-06-2005 15:18 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd... Carlie | 5 | 30-12-2003 12:56 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met mn beste vriendin om haar vriend georgie | 8 | 20-05-2002 19:40 |