Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 14:15
Verwijderd
Ik heb sinds zaterdag ruzie met een vriendin (waar ik al 12 jaar mee bevriend ben!). Alleen het is eigenlijk meer dat zij ruzie heeft met mij; ik niet met haar... Het ging om dit (deel van het) msn-gesprek:

Het ging erover dat ik die avond met een andere vriendin iets ging drinken; dat vond ze al niet zo leuk volgens mij... toch zegt ze leuk.
zij: leuk
ik: jawel, ik heb haar lang niet meer gezien
ik: jou ook niet ... maar afsrpeken gaat ook niet echt handig ofzo
zij:ik kan nou eenmaal niet altijd in het weekend
IK: en anders soms ook niet
ik: maar het is geen verwijt ofzo hoor

En toen was ze ineens offline... haar vriendje kwam daarna online om mij te zeggen dat ze heel boos was omdat dit msn gesprek, omdat ik lullig deed Ik heb het nog eens nagelezen en mijn vriendje laten lezen, maar we konden niks lulligs ontdekken. Niet ZO lullig dat je boos weggaat. En nu nog steeds boos bent.

Later heb ik het er nog met haar vriend over gehad; zij was boos dat ik geen rekening met haar hield (ze werkt onregelmatig), dat ik haar nooit belde (terwijl ik de laatste keer nog gebeld had, vrijdag namelijk!), dat alles van haar uit moest komen. Terwijl dit echt de grootste onzin is die ik gehoord heb! Hij vindt dat ik contact met haar moet zoeken dat ze het allemaal heel erg vindt blablabla... terwijl ik dus geen eens boos ben! Maar goed ik laat dat dan maar over mij heen komen; ik ben niet van plan haar te bellen; zij is boos, zij is, volgens haar vriendje, bang om mij kwijt te raken, omdat we elkaar minder zien dan vroeger. Ik zie geen rede om contact met haar te zoeken; dat kan zij doen!

Prima; ze blijft boos, maar ja... als ze zo snel boos, op haar tenen getrapt is, dan hoeft het ook even van mij niet meer.

Gister toen mijn vriendje na dansen hier heen kwam zei hij dat mijn vriendin (zijn danspartner) gaat stoppen met hem dansen volgende curses, terwijl ze echt al heel lang samen dansen Ook niet echt met een hele duidelijke uitleg. Natuurlijk voel ik me hier schuldig over... Alleen wat ik niet snap; als ze het al wist dat ze niet meer met hem wil dansen had ze dat ook een week, een maand (als de ruzie weer over/ gesust is) kunnen vertellen... maar nee mevrouw vertelt het precies deze week . Ik vind het een beetje gekke/ gemene/ kinderachtige actie. Wat een timing dat kan geen toeval zijn .
Het lijkt wel een mislukte grap...

Nu heb ik dus helemaal van rot maar op... als je het zo gaat spelen dan hoef ik echt geen vriendschap meer, wat stelt het dan nog voor. Boos om alles, en zo gemeen als een bitch?!

Maar toch... het is gek om echt ruzie met haar te hebben; om haar nooit meer te zien. Toch denk ik dat wanneer ik geen contact met haar zoek dat wel gebeurt (zij is namelijk al meerdere vriendinnen kwijtgeraakt omdat ze zo snel boos is...)... dat is toch ook wel een beetje gek! Wat zou jij doen, haar in haar vet gaar laten koken (uiteindelijk heeft ze vooral zichzelf ermee denk ik), of toch contact zoeken...?

Poeh wat een verhaal... maar het lucht wel op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 14:24
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
afwachten duurt het te lang dan haar toch bellen. Neem aan dat je haar ook niet kwijt wilt als vriendin.

Wat vind je vriend ervan dat ze niet meer met hem wilt dansen? Wel toevallig inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:28
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik zou ook iets hebben van 'ze zoekt het maar uit' Maar ik zou haar ook niet om niks kwijtwillen. Dus ik zou mn ego aan de kant schuiven en gewoon bellen of een mailtje sturen ofzo. Met daarin heel duidelijk dat ik niet snap waarom ze boos is, enz. Dan is het verder aan haar hoe zij erop reageert.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 07-05-2003 @ 15:24:
afwachten duurt het te lang dan haar toch bellen. Neem aan dat je haar ook niet kwijt wilt als vriendin.

Wat vind je vriend ervan dat ze niet meer met hem wilt dansen? Wel toevallig inderdaad.
Mwah als ze het zo gaat aanpakken... toen ik net iets met mijn vriendje had krijg ik ook al altijd verwijten naar mijn hoofd; dat ik altijd met hem was als zij belde; dat ik het alleen nog maar over hem kon hebben (ja uhm hallo je bent verliefd!!)... maar ja ik heb mijn best gedaan omdat toen ook op te lossen; en dat is dus gelukt. Om het nu weer op te lossen... Ik heb weinig aan een vriendin die boos en jaloers is om het minste of geringste...

En ja hij vond het best wel super erg! Ik bedoel ze dansen al 2.5 jaar (zoiets) samen; dus ze kunnen het ook best wel, en ze zijn goed op elkaar ingedanst...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:31
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline

Ik zou der cker opbellen en dan haar verhaal laten doen....misschien, denk ik, begrijpen jullie elkaar echt helemaal verkeerd en ik zou dus wel contact met er opnemen...
Oud 07-05-2003, 14:46
Drizzt
Drizzt is offline
Sommige mensen zijn nu eenmaal zo, laat haar lekker in haar eigen sop gaarkoken. Kies voor jezelf, niet voor een ander.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:05
Loezzel
Loezzel is offline
Ow, ik herken zoveel in je verhaal. Ik heb zo iets dergelijks ook wel eens meegemaakt.
Je moet haar gewoon een keer bellen en het hele verhaal uitleggen. Of als dat niet gaat, schrijf een mail. Dan kun je zelfs nog nadenken over hoe je haar wilt vertellen dat het helemaal niet lullig bedoeld was en dat er totaal geen reden is om boos te zijn.
Bij mij draaide de ander na een tijdje wel bij. En dat zal jouw vriendin hopelijk ook wel doen, jullie zijn al 12 jaar bevriend!!!
Oud 07-05-2003, 16:47
Jordi
Jordi is offline
Ik weet het niet hoor, maar op mij kom je toch wel redelijk boos over. Ik kan dat best begrijpen, omdat het natuurlijk best vervelend is dat ze om het minste of geringste zo boos wordt. Je zegt echter dat je niet boos bent en dat je daarom niet hoeft te bellen, want zij heeft het probleem. Als jij dan toch geen probleem hebt, dan kun jij haar toch bellen? Zij voelt zich gekwetst, misschien een beetje onterecht, maar ergens heeft het natuurlijk wel een reden. Misschien denkt zij wel dat jij niet genoeg geeft om jullie vriendschap en komt dat op zo'n moment (dat er eigenlijk niets aan de hand is) naar buiten.

Ik zou zeggen: bel haar op en praat er over. Je zegt dat ze heel snel boos wordt en dat jullie al twaalf jaar vriendinnen zijn. Het lijkt me dat je dit dan wel vaker mee hebt gemaakt.
Jij vindt wel dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, maar waarom zou je het niet doen? Omdat je te trots bent ofzo? Ik denk dat je door geen contact met haar op te nemen alleen maar haar vermoeden bevestigd: dat je niet genoeg in deze vriendschap steekt. En als je haar laat schieten, omdat je te koppig bent om haar te bellen, dan denk ik dat dat inderdaad ook zo is.
Oud 07-05-2003, 17:24
josdebos
josdebos is offline
ik heb precies hetzelfde gehad als jou, maar bij mij was het zo dat toen ik haar weer bij de reddingsbrigade zag, dat ze me opeens, zonder enige reden ofzo, niet meer aankeek! Dus toen hebben we vet ruzie gehad in het zwembad, en toe heb ik op een gegeven moment gezegd: Ik zie wel wanneer je weer een beetje normaal doet en als je inziet dat de fout niet (alleen) bij mij ligt, maar ook wel bij jou. Toen heeft ze nog een paar boze emails gestuurd, maar daar heb ik heel normaal op gereageerd. Bij haar was ook een van de redenen dat ik sinds ik met mijn vriend had, haar niet meer belde, smste of haar zag. Het is ook wel minder maarja, zij had ook een vriend en deed precies hetzelfde. Zo hebben we een paar maanden doorgekloot. Ik zag haar wel gewoon op zwemmen en dan deden we wel normaal, maar sinds kort is het weer een echt "goed". Ik denk dat je haar gewoon ff een tijdje rust moet gunnen, loop niet achter d'r kont aan en ga niet lopen slijmen. Dan ben jij degene die je aan gaat passen, en zij moet dat juist doen. Het kan in het begin een beetje stroef lopen, maar praat gewoon weer een keer met dr op msn, stuur een smsje waar ze uitgaat ofzo. Ik snap heel goed dat je je hier heel klote door voelt en dat je het raar vindt van dat dansen enzo. Is ook wel vaag! maja.. het komt vast wel weer goed, of het is onderhand alweer goed (hoop ik!!!) heel veel sterkte hiermee, en laat dit ajb niet tussen jou en je vriend komen!

xxx Jo
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-05-2003 @ 17:47:
Ik weet het niet hoor, maar op mij kom je toch wel redelijk boos over. Ik kan dat best begrijpen, omdat het natuurlijk best vervelend is dat ze om het minste of geringste zo boos wordt. Je zegt echter dat je niet boos bent en dat je daarom niet hoeft te bellen, want zij heeft het probleem. Als jij dan toch geen probleem hebt, dan kun jij haar toch bellen? Zij voelt zich gekwetst, misschien een beetje onterecht, maar ergens heeft het natuurlijk wel een reden. Misschien denkt zij wel dat jij niet genoeg geeft om jullie vriendschap en komt dat op zo'n moment (dat er eigenlijk niets aan de hand is) naar buiten.

Ik zou zeggen: bel haar op en praat er over. Je zegt dat ze heel snel boos wordt en dat jullie al twaalf jaar vriendinnen zijn. Het lijkt me dat je dit dan wel vaker mee hebt gemaakt.
Jij vindt wel dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, maar waarom zou je het niet doen? Omdat je te trots bent ofzo? Ik denk dat je door geen contact met haar op te nemen alleen maar haar vermoeden bevestigd: dat je niet genoeg in deze vriendschap steekt. En als je haar laat schieten, omdat je te koppig bent om haar te bellen, dan denk ik dat dat inderdaad ook zo is.
Ja ze heeft me idd wel erg over de zeik onderhand. Niet heel veel vaker heb ik dit meegemaakt hoor. Het is vooral iets van de laatste tijd, deze ploteslinge boosheid van haar. Eigenlijk sinds ik een vriendje heb...

En onze vriendschap redden... ik heb het idee dat ik het alleen maar doe. Met valentijnsdag heb ik haar een vriendschappelijk kaartje gestuurd, ik mail haar altijd, zelden krijg ik een mailtje terug en dan staat er altijd in; sorry ik heb weinig tijd om je te mailen, laatst zo'n stomme vragenlijst mail, had ik echt met super lieve antwoorden terug gestuurd (terwijl ik nooit aan die onzin doe). Toen ik laatst op een hersentumor ben onderzocht zou ze bellen toen ik de uitslag kreeg; wie heeft er uiteindelijk gebeld? Ik. Ik had zoiets van ze zal het wel eng vinden, en ik weet toch al dat het goed is.... Met pasen smsde ik haar (toen had ik nog beltegoed ) en ze smst wel terug maar goed het 1e is van mij. Met konniginnenach heb ik haar gebeld of ze meeging, maar toen moest ze werken. Met bevrijdingsdag heb ik gebeld of ze mee ging naar de stad, maar toen ging ze met haar zus... En hoevaak heeft ze mij gebeld in die tijd, 1 keer, 2 keer misschien De laatste keer dat ik uitging, heb ik haar ook gevraagd of ze meeging, maar toen ging ze met haar ouders thuis een film kijken....
Ze wilde wat afspreken deze week, doordeweeks, maar ik moet leren voor mijn eindexamen dus ik mag niet eens weg... En tsjaa dat ik vrijdag eindexamenfeest heb, daar kan ik ook niks aan doen....

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 17:31.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:01
Verwijderd
bellen of mailen ofzo en vragen wat haar nou eigenlijk dwars zit..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:13
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-05-2003 @ 18:26:
Ja ze heeft me idd wel erg over de zeik onderhand. Niet heel veel vaker heb ik dit meegemaakt hoor. Het is vooral iets van de laatste tijd, deze ploteslinge boosheid van haar. Eigenlijk sinds ik een vriendje heb...

En onze vriendschap redden... ik heb het idee dat ik het alleen maar doe. Met valentijnsdag heb ik haar een vriendschappelijk kaartje gestuurd, ik mail haar altijd, zelden krijg ik een mailtje terug en dan staat er altijd in; sorry ik heb weinig tijd om je te mailen, laatst zo'n stomme vragenlijst mail, had ik echt met super lieve antwoorden terug gestuurd (terwijl ik nooit aan die onzin doe). Toen ik laatst op een hersentumor ben onderzocht zou ze bellen toen ik de uitslag kreeg; wie heeft er uiteindelijk gebeld? Ik. Ik had zoiets van ze zal het wel eng vinden, en ik weet toch al dat het goed is.... Met pasen smsde ik haar (toen had ik nog beltegoed ) en ze smst wel terug maar goed het 1e is van mij. Met konniginnenach heb ik haar gebeld of ze meeging, maar toen moest ze werken. Met bevrijdingsdag heb ik gebeld of ze mee ging naar de stad, maar toen ging ze met haar zus... En hoevaak heeft ze mij gebeld in die tijd, 1 keer, 2 keer misschien De laatste keer dat ik uitging, heb ik haar ook gevraagd of ze meeging, maar toen ging ze met haar ouders thuis een film kijken....
Ze wilde wat afspreken deze week, doordeweeks, maar ik moet leren voor mijn eindexamen dus ik mag niet eens weg... En tsjaa dat ik vrijdag eindexamenfeest heb, daar kan ik ook niks aan doen....
Dus wat je eigenlijk zegt is dat het allemaal van jou uit komt, terwijl je vriendin precies het tegenovergestelde beweert? Dat lijkt me erg vervelend. In dat geval vind ik dat zij inderdaad ook wel mag bellen, maarja, wat als ze dat niet doet? Dan raak je haar dus kwijt. Ik denk dat je je af moet vragen of je dat wilt. Als jullie echt een goede vriendschap hebben/hadden (ik vind het er niet echt op lijken), dan denk ik dat je haar toch maar even moet bellen.

Ik weet het niet, aan de ene kant vind ik dat jij moet bellen, omdat je haar op de een of andere manier (maakt niet uit wat voor klein iets je hebt gedaan) gekwetst hebt. Aan de andere kant vind ik dat zij ook wel een keer iets moet doen.
Ik denk dat jij het eens bent met het laatste dat ik zei, maar als zij niet belt, dan moet jij het denk ik toch maar doen. Anders is het het einde van jullie vriendschap...

Misschien kun je even wachten met bellen en haar de kans geven om dat te doen en als ze dan na een tijdje niet belt, het zelf maar doen..
Oud 07-05-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-05-2003 @ 20:13:
..
Volgens haar vriend heeft ze ook wel een beetje een geeste wereld, waarin alles vanaf haar komt. Het klinkt heel gek, net alsof ze gestoord is, maar dat valt mee hoor!

En nee het lijkt een gekke vriendschap; toch is het, was het, een hele goede vriendschap. Alleen de laatste tijd is het al wel wat minder aan het worden. ZIj doet MBO- verpleging, werken en leren, dus ze zit in een hele andere wereld dan ik, ik op de middelbare school (nog ff ).

En ja wat je zegt klopt; waarom zou ik eigenlijk niet bellen. Maar van de andere kant; ik heb ook geen zin om als een trouwe hond achter haar aan te blijven lopen; dat is alle keren gebeurd de laatste tijd als zij weer eens boos was... En zoals mijn moeder zij; als ze zich zo blijft gedragen helpt ze je alleen maar over de zeik iedere keer; wat schiet je daar mee op...

Ik denk dat ik het een tijdje laat wachten en dan maar een een korte mail stuur met de vraag waarom, leg het allemaal maar uit. Ze heeft zo de tijd om erover na te denken; en ik hoef me niet g boos en verdrietig te maken aan de telefoon, want dat is ook niet alles...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:52
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-05-2003 @ 20:46:
En ja wat je zegt klopt; waarom zou ik eigenlijk niet bellen. Maar van de andere kant; ik heb ook geen zin om als een trouwe hond achter haar aan te blijven lopen; dat is alle keren gebeurd de laatste tijd als zij weer eens boos was... En zoals mijn moeder zij; als ze zich zo blijft gedragen helpt ze je alleen maar over de zeik iedere keer; wat schiet je daar mee op...

Ik denk dat ik het een tijdje laat wachten en dan maar een een korte mail stuur met de vraag waarom, leg het allemaal maar uit. Ze heeft zo de tijd om erover na te denken; en ik hoef me niet g boos en verdrietig te maken aan de telefoon, want dat is ook niet alles...
Je kunt haar idd best mailen. Maar je moet denk ik iig gewoon contact met haar opnemen en dan met haar praten over het feit dat je er goed ziek van bent dat jij steeds alles moet doen en dat ze je de laatste tijd alleen maar boos en verdrietig van haar wordt.
Oud 07-05-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-05-2003 @ 20:52:
Je kunt haar idd best mailen. Maar je moet denk ik iig gewoon contact met haar opnemen en dan met haar praten over het feit dat je er goed ziek van bent dat jij steeds alles moet doen en dat ze je de laatste tijd alleen maar boos en verdrietig van haar wordt.
thnx voor het oplossen van problemen in de meidenwereld

Nee, het lijkt me het beste zo, mede door jouw adviezen. En als ik haar mail kan ze altijd kijken of ze het zin heeft om te antwoorden...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:16
naan
naan is offline
er ontstaan heel snel misverstanden als je met msn praat..niemand ziet je emoties, gezichtsuitdrukkingen, stem ensow
je kan dr beter opbellen denk ik. ookal vind ik dat ze wel vrij moeilijk doet over zie iets.

zuuk6, soms kunnen beste vriendinnen heel irri zijn
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-05-2003 @ 20:52:
Ik heb haar gisteravond maar gemaild dat ze los kan barsten over haar boosheid... Mailtje terug, er stond vrij weinig in, niet duidelijk waarom ze over zo kleins zo moeilijk moest doen, een korte mail was het met als laatste zin, zullen we elkaar dan maar vergeven en alles vergeten Maar goed ik kan dit niet vergeten, zeker niet zo snel en dat heb ik haar maar ff duidelijk gemaakt... alles het allemaal zo makkelijk was in het leven...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:51
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-05-2003 @ 18:45:
Ik heb haar gisteravond maar gemaild dat ze los kan barsten over haar boosheid... Mailtje terug, er stond vrij weinig in, niet duidelijk waarom ze over zo kleins zo moeilijk moest doen, een korte mail was het met als laatste zin, zullen we elkaar dan maar vergeven en alles vergeten Maar goed ik kan dit niet vergeten, zeker niet zo snel en dat heb ik haar maar ff duidelijk gemaakt... alles het allemaal zo makkelijk was in het leven...
En hoe gaat het nu verder?
Oud 08-05-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 08-05-2003 @ 18:51:
En hoe gaat het nu verder?
Even afwachten wat zij op mijn lange mail heeft geantwoord. Ik heb er maar duidelijk gezegd hoe het voelt wat ze allemaal doet... hoe ze dingen soms aanpakt etc. Of ze wordt weer boos om die mail, of ze is verstandig en mailt me terug. Ik heb geen zin om haar te bellen; daar wordt ik alleen maar onnodig boos en verdrietig van, zo communiceren lijkt me het beste...

Wordt vervolgd
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:05
Verwijderd
Poeh, wat een gedoe zeg ...

Maar nu, na mijn mail zij weer terug gemaild, en ze doet er echt heel veel moeite voor om het weer goed te krijgen . Ze is gewoon wat snel gekwetst en ik ben snel over de zeik te krijgen!

Maar goed, dus toch goed, het goed uitgepraat (via de mail maar toch).

Ik zie haar waarschijnlijk toch pas weer na mijn examen, dan is alles sowieso goed , dan is het ook weer gesust enzo . Vond het wel stom dat ze zomaar begon te praten op msn daarnet net alsof er niks gebeurd was, maar goed, ik kan ook wel overal over gaan mierenneuken
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:30
Jordi
Jordi is offline
Fijn voor je dat het nu weer een beetje goed is. Veel plezier met jullie vriendschap!
Reageren

Regels voor berichten